Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизел, бензин или газ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    )) Не се подигравайте де! Непалещия в студа дизел значи че някой го мързи да си изцапа ръцете да го оправи, а не че дизелите не палят в студа, това е смешно.
    Дизелов УАЗ няма, защото в Русия и до ден днешен няма разработен дизел от тоя размер. Защо, за мене поне си остава загадка.
    Кой каквото и да прави, на един и същи терен дизела изпива 1/3 по-малко, и това може и да не е толкова важно за малка страна в мирно време, обаче ако махнем бензиностанциите през 10 километра, които реално изчезват и без война, само за седмица полярен циклон в средните ширини, излиза че след 1 000 километра асфалт, бензиновите ще са изостанали с 300. А това е далече-далече над разумното, и извън всяка възможност за оказване на помощ. А това че в момента, и в прости метеоусловия пазара е пренаситен е по-скоро временно явление, отколкото сигурно бъдеще ...

    Коментар


    • #17
      Колеги, нека говорим като възможности на двигателите и да си представим, че всеки от вас има частен петролен кладенец и не му пука за горивото. Нека не е основен аргумент разхода на гориво, а плюсове и минуси на агрегатите! Аз поне така разбирам анкетата.
      Някой американец ще умре от смях като прочете основните доводи "за" дизела.
      Смятам, че няма нищо по-добро от един мощен бензинов мотор.
      Ендурото и сексът не са шега работа !
      -------------
      Животът се измерва с броят на издишванията !

      http://sixdayscrazyjob.com
      http://crazy-job.com

      Коментар


      • #18
        Е, то като махнем цената, махнем разхода, махнем ...
        Проблема с разхода може да е всякакъв друг, ама не и смешен. По-нисък разход означава веднага по-голяма автономност преди всичко! На кой да е мотор изобщо не му пука колко пари имаш, все едно не можеш да завреш в никой джип безкраен резервоар. И часовия разход, и натоварения на дизела си остава по-малък.
        Дизела е по-малко пожароопасен. Което не може да се пренебрегва в машина, която съзнателно се опитваш и да удариш, и да преобърнеш.
        Дизела няма електрическа система, която е още една ненадеждност.
        Няма сложен карбуратор.
        Тъпо в дизела е че на място и посмъртно не можеш да го стоплиш, а на високи обороти грее.

        Коментар


        • #19
          Стефане, тук мисля не си прав. Жоро има сериозни основания за твърдението си, което освен това е солидно подкрепено от разни такива като Formula 1, WRC и т.н. Нали няма някой да се пробва да ме убеди как всички тези могат да минат на дизел за по-евтино. Който е решил да се занимава със спорт не търси по-евтиното, а по-доброто...(за целта) И отново дебело подчертавам, че дизелът е по-евтин само и единствено при експлоатация с по над 30000-40000 км годишно. Иначе излиза много по-скъпо от бензиновия, ако някой не вярва ще му сметна за произволен автомобил и сам ще се убеди.

          А по отношение на автономността искам да отбележа, че всички автомобили се проектират с такива обеми, които да позволяват преход от 500 до към 1000км. Това е стандарт и в това число са и всички военни машини без значение дизелови или бензинови. А като говорим за възможности за удължаване на пробега само за пример давам УАЗ, на който за разликата в тежестта между дизеловия и бензинов двигател му инсталирам допълнителен резервоар с колко литра? И тогава кой-колко ще измине с едно зареждане? А за по-високата пожаро-опасност на бензиновите Стефан е прав.


          Вижте, смисъла на тази тема според мен е всеки да посочи разни аргументи за и против, та ако някой нещо не знае да научи. А не всеки да вика срещу другия моето е по-добро. Пак пиша! Няма по-добро! И дизела и бензина си имат своите предимства и недостатъци и технологични лимити. Иначе Жоро например щеше да кара дизелов мотоциклет – за по-евтино...
          VPetrov.photography

          Коментар


          • #20
            Ами така е, Венци , питаш ли ме как на всеки 100 км търся да зареждам, а онези с дизеловите мотоциклети хич не им пука.
            Ендурото и сексът не са шега работа !
            -------------
            Животът се измерва с броят на издишванията !

            http://sixdayscrazyjob.com
            http://crazy-job.com

            Коментар


            • #21
              Тъй-тъй. И много ли им е приятно на тия във Ф1 да влизат по два пъти в бокса да доливат бензин? Не им стига, не че им се ходи. Ама от дизела не можеш да изкараш такава литрова мощност, и ей го, налага им се да карат с лакоми мотори. И мотоциклетите затова си нямат дизели. А в края на 30-те не са успели пък да ги олекотят достатъчно, и затова не са успели да пуснат масово дизелови далечни бомбардировачи.
              Пак казвам, за мене въпроса с разхода е свързан с парите на най-последно място. Карам непрекъснато защото така трябва, и колата между другото си изкарва парите, колкото И трябва, толкова И давам, колкото и да струва това, без значение. Въпроса е че с един и същи обем от автомобила, и същото тегло ще минат повече километри.
              От газа елементарно ме е страх, чакар че не съм и чувал някой да е избухнал.
              В крайна сметка, дизеловата идея е по-естествена от бензиновата, като цяло мотора е по-прост. Значи и по-надежден, макар че това хич не винаги е вярно

              Коментар


              • #22
                Първоначално публикуван от Жоро Хаджиев
                Колеги, нека говорим като възможности на двигателите и да си представим, че всеки от вас има частен петролен кладенец и не му пука за горивото. Нека не е основен аргумент разхода на гориво, а плюсове и минуси на агрегатите! Аз поне така разбирам анкетата.
                Някой американец ще умре от смях като прочете основните доводи "за" дизела.
                Смятам, че няма нищо по-добро от един мощен бензинов мотор.
                Аз напълно споделям мнението на Жоро Хаджиев, и аз мисля 4е в анкетата не се пита кои двигател е с по икономи4ен разход!
                За истинския спортен офроуд разхода не трябва да е от зна4ение
                Аз бих предпо4ел бензиновия!!!
                Между другото карам и дизелов джип напълно съм запознат с плюсовете му не са никак малко за разхода няма да коментирам
                При зимното палене ако е 4итав двигателя ниската температура няма особено зна4ение -15, -20градуса проблема е в това 4е нафтата в България не винаги е добра и замръзва по тръби4ките ако не и постави добавка [/b]

                Коментар


                • #23
                  Доста хора са съгласни с адаша и аз не правя изключение в това отношение. Въпросът тук е кой мотор ще ни върши повече работа на оффроуд(аз лично офроуда не го разбирам като състезание за скорост, а за преодоляване на препядствия) което значи че може и дизелът да се намеси до някакво ниво, но казвам според мен, до някакво. За въртящия момент както и Венци спомена няма проблем и бензиновия мотор да го докара в ниските обороти за редоваците, а за боксер въобще не говоря знаете къде му е най-добрия въртящ момент на него. За другите неща като запалимост, водоустойчивост е ясно, че дизела има предимство, но с един добре подготвен бензинов джип тези предимства на дизела се стопяват на 90-95%. За разхода няма да коментирам защото според мен на офроуд това не е предимство.
                  Опитах се да бъда обективен затова залагам 100% на бензина.
                  А и за ниските температури не слагам минус на дизела, защото говоря за добри, здрави и добре подготвени мотори, а един перфектен дизел според мен и на -30 трябва да запали.

                  Коментар


                  • #24
                    Е, ако под офроуд се разбира кръгче между бензиностанциите...
                    Хората слагат 200 литрови резервоари на машини с мотори 2,5 - 3 литра, сигурно не са разбрали че не трябват) Има един "Джипклуб Лебедушки", на техните купони (не състезания), изискването за возимия запас е литър на километър. Щото моторите денонощия наред вият на максималните обороти с максимално натоварване.
                    С опозитните мотори хубаво, ама не ги слагат на джиповете. А Стърлинговите изобщо са парни машини, ама тях пък изобщо ги няма.
                    Тук вероятно има и недоразумение, и моя ммм ... идейна грешка. За мене офроуда е нещо много дни и нощи, далече от всички, или поне от "цивилизацията". Нали съм се махнал за да се махна, а не час по час да се завирам обратно в навалицата. Това ме тормози.

                    Коментар


                    • #25
                      Стефане точно това имах предвид като казах, че по-ниският разход на дизела не е предимство, защото всеки си прави сметка какъв запас гориво да си вземе за предстоящия преход.
                      За продължението на офроуда казах точно това, че то не е за скорост, а за преодоляване на трудни препядствия дори то с дни, защо не и с месеци. Това е тръпката, да си в гората, да затънеш в кал до ушите, да връзваш лебедки и всякакви други подръчни средства когато си на километри от цивилизацията и като искараш машината от там да получиш онова удоволствие, което не можеш да го усетиш на друго място.

                      Коментар


                      • #26
                        ако става въпрос само за състезания /и при това без никакви класификации и ограничения на мощността/ бензиновите мотори са по-добри - не може да се направи сравнение на АМГ-мотор с близо 300кс и "дизелче" 85-90кс...
                        Ако ползвам колата за ежедневна употреба и искам да участвам в "трофи" клас или просто да си джиткам из калта, не бих си купил бензинов джип...

                        сега се сещам... повечето серийни джипове не са с кой знае колко мощни мотори - пример Терано 1 - дизел и бензин са 100кс +/- ...

                        При УАЗ нещата стоят съвсем различно - не може да се сравнява фабрично поставен двигател със заемка от Мерцедес, при това 2-ра ръка... Да му сложат един новичък CDI с 200кс и 400 нютон-метра... да ама пък цената не могат да докарат...
                        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                        Коментар


                        • #27
                          Определено бензин.
                          ...CJ7 това е джипа...

                          Коментар


                          • #28
                            diavol koleda

                            И аз съм за бензина ако става въпрос за оффроуд
                            ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
                            тел.088четири 9едно9 4нула4
                            -------------------------------------------------------

                            Коментар


                            • #29
                              Между другото нещо любопитно:Учудването ми беше голямо когато преди 2 години мои приятел който се занимава с с внос на американски джипки докара един пикап F-350 дизел Аз до тогава имах мнение 4е в USA по4ти не се произвеждат дизелови автомобили съдеики по това 4е там галон бензин е нищо пари Оказа се оба4е 4е и там дизела си има приложение - при отдале4ени на стотици мили ферми било много по удобно съхранението на нафта във варели защото с времето не се прменя(няма никаква опасност и изпарение)

                              Коментар


                              • #30
                                Е ... аз съм за нафтата

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X