Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Българските ВВС

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Българските ВВС

    В двигателите на нашите МиГове едва ли има чак толкова висока технология към днешна дата . Прототипа на самолета излита някъде 1975 година а официално на въоръжение в СССР е приет през 1982 година . Както и да го гледаме технологично двигателя е на едни 40 години .
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • От: Българските ВВС

      "Рустикалността" на руската техника е легендарна и е шокирала напр. обитателите на МКС. У нас е прието това да се изтъква като "дуракоустойчивост, ремонтопригодност" и т.н. На практика няма нито един руски детайл или възел, който да не е по силите на западен производител, какъвто, колкото и да не е приятно на някои участници тук, се явява и Полша.
      България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

      Коментар


      • От: Българските ВВС

        Абе хора това да не ви е жигула да може всеки на струг да направи части за двигателя. Отделно че има патенти за някои неща и не може да се правят от всеки. И ако поляците не направят някой детайл качествено поради някаква причина кой ще носи отговорността? И руснаците толкова нечовешки цени ли дават че трябва да търсим гаражни майстори за самолетите? И без това все по малко ни остават, пък както се вижда новия голям брат не ще да ни подари дори един дърт F-16. Пък се видя че скоро едва ли ще си купим сами нов самолет.
        Ники

        Коментар


        • От: Българските ВВС

          Няма толкова пушещ черно двигател на друг изтребител от което и да е поколение. Следователно нарочно е смъквана температурата преди турбините с цел увеличаване на ресурса. И пак е двойно по-малък от този на други машини. Така че мисля че тук няма монокристали и други високи технологии. Това са само лични наблюдения, много ясно че конструктивна документация няма откъде да съм видял.
          Но е вярно и че основен ремонт като на жигула в селски гараж не може да му се прави.
          Последно редактирано от Паджеровод; 10-07-15, 08:07. Причина: буквички

          Коментар


          • От: Българските ВВС

            Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
            ... че трябва да търсим гаражни майстори за самолетите?
            Сравнението на Полша с гаражен майстор е абсолютно неуместно. Така дълги години в БГ се присмиваха на Китай, пък сега Путя вперил влажни очи натам и Китай се сочи от... "мурзилките" като най-големият гробокопач на западната промишленост.
            България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

            Коментар


            • От: Българските ВВС

              Шах !? Тя технологията за монокристали в металургията била... ПОЛСКО ИЗОБРЕТЕНИЕ
              България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

              Коментар


              • От: Българските ВВС

                Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
                ...Отделно че има патенти за някои неща и не може да се правят от всеки. ...
                Патентите са с максимален срок 20г. по Миг-29 едва ли има много действащи такива
                байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                Суперспам - спама на суперите

                Коментар


                • От: Българските ВВС

                  Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                  ...който да не е по силите на западен производител...
                  Приятностите и неприятностите не са за тая тема.

                  Аз не казвам че не е по силите на западните производители, произвеждащи същите детайли (роторните лопатки, конкретно, или както там се казват). Казвам че е трудно да се стигне до етап производство на такива неща изобщо, съответно не се правят под път и над път. Трудно излиза сметката.

                  Това е просто технология - ако на някого му трябва, я развива, ако на някой му трябват въпросните детайли и няма кинти или време да развива собствено производство - купува си ги. Да развиваш производство за да обслужваш 50 самолета определено не е опция, даже да имаш всичките кинти на света.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • От: Българските ВВС

                    Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
                    Патентите са с максимален срок 20г. по Миг-29 едва ли има много действащи такива
                    Патентите във военната индустрия не знам колко важат въобще. В смисъл, някакви не си представям на някой да му трябва нещо, да има от къде да го открадне, и да не го направи, поне що касае производство за собствени нужди.

                    А че двигателя не е първа младост - друг въпрос. Все пак има и ревизии. Последната може и да има, а може и да няма съществени разлики.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • От: Българските ВВС

                      Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                      Няма толкова пушещ черно двигател на друг изтребител от което и да е поколение. Следователно нарочно е смъквана температурата преди турбините с цел увеличаване на ресурса. И пак е двойно по-малък от този на други машини. Така че мисля че тук няма монокристали и други високи технологии. Това са само лични наблюдения, много ясно че конструктивна документация няма откъде да съм видял.
                      Но е вярно и че основен ремонт като на жигула в селски гараж не може да му се прави.
                      Монокристали вероятно няма, но високи (ако щеш - трудни, все тая) технологии със сигурност. Ако беше толкова лесно всеки щеше да го прави, а руснаците нямаше да са с някое и друго десетилетие назад постоянно. Задай си въпроса защо не са ги направили с ресурса на тоя в F16 да речем. Говоря за масово производство, не за уникални раработки в тая или оная област.

                      А основен ремонт на жигула в селски гараж се прави, ама след като си си купил частите от завода, и си занесъл глава, блок, колянов вал на шлайфане, а производителя ти е дал книжка с кое как се прави и какво се гледа по време на ремонта. Я направи ремонт без външно участие, произвеждайки си всико сам, без да излизаш от гаража! Ще излезе ли сметката ако за ремонта на 50 жигули, си купиш цялтото нужно оборудване от магазина, и назначиш хората, работещи с него, на заплата? Ето за това иде реч.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • От: Българските ВВС

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        Аз не казвам че не е по силите на западните производители, произвеждащи същите детайли (роторните лопатки, конкретно, или както там се казват). Казвам че е трудно да се стигне до етап производство на такива неща изобщо, съответно не се правят под път и над път. Трудно излиза сметката.

                        Това е просто технология - ако на някого му трябва, я развива, ако на някой му трябват въпросните детайли и няма кинти или време да развива собствено производство - купува си ги. Да развиваш производство за да обслужваш 50 самолета определено не е опция, даже да имаш всичките кинти на света.
                        Еми, оказва се, че поляците не само си имат технологията и то от съветско време още, ами и не поддържат 50 самолета, а най-май-ми правели двигатели за "Прат и Уитни", демек за половината реактивни самолети, пърхащи около земното кълбо
                        Последно редактирано от Bogoljub Gagic; 10-07-15, 09:41.
                        България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                        Коментар


                        • От: Българските ВВС

                          Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                          Сравнението на Полша с гаражен майстор е абсолютно неуместно. Така дълги години в БГ се присмиваха на Китай, пък сега Путя вперил влажни очи натам и Китай се сочи от... "мурзилките" като най-големият гробокопач на западната промишленост.
                          Гробокопач на западната промишленост, използващ западни технологии. Пълната аналогия е гробокопача да чака умрелия да му даде технологията да си произведе лопататата.

                          А Путя е вперил влажен поглед къде ли не. То с възрастта така става.
                          Последно редактирано от sparkybg; 10-07-15, 09:45.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • От: Българските ВВС

                            Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                            Еми, оказва се, че поляците не само си имат технологията и то от съветско време още, ами и не поддържат 50 самолета, а най-май-ми правели двигатели за "Прат и Уитни", демек за половината реактивни самолети, пърхащи около земното кълбо
                            Поне според линка ти, правят компоненти за двигатели, евентуално сглобяват двигатели. Покажи ми къде правят лопатките. Щото във въпросните 2 завода на "Прат и Уитни" такОв детайл не видОх, без да претендирам за някакви познания по въпроса.

                            Това е като да кажеш че Голем Дувар се произвежда тук. Ми не се - сглобява се. Можем да му направим калниците, жиците, седалките, компоненти по двигателя, ма не можем да му направим дифовете и скоростната кутия, примерно.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • От: Българските ВВС

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              Поне според линка ти, правят компоненти за двигатели, евентуално сглобяват двигатели. Покажи ми къде правят лопатките. Щото във въпросните 2 завода на "Прат и Уитни" такОв детайл не видОх, без да претендирам за някакви познания по въпроса.

                              Това е като да кажеш че Голем Дувар се произвежда тук. Ми не се - сглобява се. Можем да му направим калниците, жиците, седалките, компоненти по двигателя, ма не можем да му направим дифовете и скоростната кутия, примерно.
                              Ся, по-горе упорито се твърдеше, че поляците са някакви гаражни ч@киджиЙ, дето с чук и тел мъчат някакви останали им МиГ-ове. Като се оказва, че имали бая стара авиоиндустрия, пак не ставали, щото лопатките, нали, са уникални и растат и се берат само в Матушка, природен феномен някакъв са тия лопатки. Аз пък считам, че тия лопатки ще си ги направи / или поръча в Занзибар, НАСА, Япония и т.н., ако трябва, фирмата-майка "Прат и Уитни" - където си намери производител, който ще бъде щастлив да работи за тях. Какъв им е проблемът ? Става като легендата за специалната уралска сплав, дето нали, само в СССР можеш да направиш истинска цев за "Калашник".
                              България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                              Коментар


                              • От: Българските ВВС

                                Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                                Ся, по-горе упорито се твърдеше, че поляците са някакви гаражни ч@киджиЙ, дето с чук и тел мъчат някакви останали им МиГ-ове. Като се оказва, че имали бая стара авиоиндустрия, пак не ставали, щото лопатките, нали, са уникални и растат и се берат само в Матушка, природен феномен някакъв са тия лопатки. Аз пък считам, че тия лопатки ще си ги направи / или поръча в Занзибар, НАСА, Япония и т.н., ако трябва, фирмата-майка "Прат и Уитни" - където си намери производител, който ще бъде щастлив да работи за тях. Какъв им е проблемът ? Става като легендата за специалната уралска сплав, дето нали, само в СССР можеш да направиш истинска цев за "Калашник".
                                Ще поръчат те. Ето ти например:
                                http://www.mtu.de/company/mtu-worldw...ngines-polska/

                                Завода е швабски, прави компоненти за разни двигатели, и все не са руски.

                                Пак технологията нито е уникална, нито би затруднила някого сама по себе си, ако излиза сметката с кинтите.

                                И пак пак: Щом сключват договори, вероятно могат да ги изпълнят. Щом поддържат самолети без участие на производителя явно имат възможностите или да произвеждат, или да поръчват от другаде. То ако излиза сметката и имат достатъчно планери, могат и да заменят руските двигатели с други. Не е като да не е правено из разни места по света. Въпроса е да излиза сметката.

                                ...което не отмена факта че за да произвеждаш компоненти за някакъв си двигател, без участието на конструктора и производителя му, не е измежду лесните задачи.

                                Относно сравненията с тоя и оня - крайно време е да спрем да се сравняваме с някого, а да подредим собствената си къщурка и приоритети. Топлата вода по въпроса отдавна е измислена. Тогава и заводи за милиарди долари ще се намери кой да вдигне, ако види изгода. Докато не се знае някоя мутра във властта какво ще реши утре, и дали вдругиден няма да дойде друга, дето да реши обратното, водена на конци от олигархичното си обкръжение, има само да въздишаме кой какво правел. Схемата с обкръженията и олигарсите работи в Русия, ама ние не сме Русия. Нямаме ресурсите, нямаме пазара, понамързява ни като всеки средностатистически южняк, и т.н.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 12 потребители онлайн. 0 потребители и 12 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X