Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Българските ВВС

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Българските ВВС

    Първоначално публикуван от komuso Преглед на мнение
    ...48-те норвежки Ф-35 е трябвало да струват 2.75 милиарда долара,но при курс норвежка крона-долар за 2008 г.При сегашният курс цената вече е 4.12 милиарда долара...
    Сумата, посочена в статията и на мен ми се струва нереалистична (и съм го споменал), но пък това съвсем не мога да го разбера. Договорът за доставка сигурно (със сигурност) е в долари, а един долар си е един долар, независимо от курса му към други валути. За да се увеличи сумата в долари като резултат от промяна на курсовите съотношения, трябва договорът да е в крони и кроната да е поскъпнала спрямо долара.
    Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

    Коментар


    • От: Българските ВВС

      Първоначално публикуван от komuso Преглед на мнение
      Наште журналюги пак пишат без да четат-да вярно 48-те норвежки Ф-35 е трябвало да струват 2.75 милиарда долара,но при курс норвежка крона-долар за 2008 г.При сегашният курс цената вече е 4.12 милиарда долара.И хората са си изчислили ,че за целият 30 годишен цикъл тези 48 самолета ще им струват(подръжка,инфраструктура,въоръжение,модернизация)-"скомните" 30.5 милиарда долара.В момента първите 48 Ф-35 за ВВС на САЩ са на стойност 5.177 милиарда долара или 108 милиона за самолет.
      Колега, 1во договора едва ли е бил в крони. 2ро дори и да е бил то долара е трябвало да поевтинее, за да се увеличи сумата в долари преизчислена през кроната по новия курс. 3то поляците плащат в долари, така че относително преизчислено през курса на еврото и техните бангии трябва да са им поскъпнали с толкова. 4то и най-важно към момента на коментирането и с оглед тогавашните цени норвежкото решение изглежда много по-адекватно - така или иначе сделките се плащат в $$! Та и ти като журналистите

      п.п. на davc не го видях мнението - в същия тон е.
      Последно редактирано от bushiDO; 31-03-15, 15:36. Причина: уточнение
      В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

      Коментар


      • От: Българските ВВС

        Колега,аз това несъм си го изсмукал от пръстите.Ето ти оригиналната статия.
        http://www.defense-aerospace.com/cgi...modele=feature

        Коментар


        • От: Българските ВВС

          Първо, тази статия е от декември 2008год.
          Второ, в нея става въпрос за много по-сложен комплекс фактори от просто валутни курсове
          Трето, е именно статия - значи пак журналисти.
          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

          Коментар


          • От: Българските ВВС

            Първоначално публикуван от nitro Преглед на мнение
            Така да хвърляме цифри, няма полза. В момента арабчетата от Сауди купуват Ф-16 Блок 60 на цена 200 милиона долара, което са си два Ф-35
            Нитро, единствените F-16 блок 60 са на въоръжение само и единствено в ОАЕ.Те са и най-модерните F-16 в света.Саудитска Арабия няма F-16.

            Коментар


            • От: Българските ВВС

              Да, моя грешка. Но същата работа, дали в Сауди или ОАЕ в случая няма значение. Важната в случая беше цената.

              Коментар


              • От: Българските ВВС

                Важното в случая, е информацията - или по-точно, откъслекът информация - която ни е достъпна по конкретен въпрос. Кой знае по каква сметка тези блок 60 са 200млн. Защото, ако сметката е аналогична на гореспоменатата (дето за 30 години, 50бр. Ф 35 ще струва на Норвегия 30млрд), това е съвсем реална сума, та и са три пъти по-евтини даже.
                Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                Коментар


                • От: Българските ВВС

                  За по-голяма точност, с цялото джепане и оборудване, на арабите им стъпва на 270 милиона за самолет.
                  Една добра, подробна и информативна статия:
                  http://www.defenseindustrydaily.com/...n-fleet-04538/

                  Да не говорим, че за Ирак, супер скопени стари самолети им идват на 200+ милиона ама там са здраво наг...зени и затова цените не трябва да се приравняват. Варианти, интереси, договорки и т.н. може да са безброй, важно е кой и как ще си изиграе картите.

                  Коментар


                  • От: Българските ВВС

                    И като си знаем картоиграческите възможности на управленско ниво, най вероятно ще си купим по-скопени и стари самолети от на иракчаните на поне един и половина пъти по-висока цена.
                    Subaru Legacy 2.5
                    Suzuki GS500 E

                    Коментар


                    • От: Българските ВВС

                      Първоначално публикуван от nitro Преглед на мнение
                      Това на норвежците безспорно е най-добрият избор. Ако се договорят подобни цени и като се има в предвид, че на нас ще са ни достатъчни и половината самолети (максимум 24 броя - две ескадрили), то цената е приемлива.
                      Все пак могат да се напънат политиците за един милиард, при условие, че гарантирано в следващите 30 години ще имаме модерен самолет.
                      Здравей, Нитро. Една изтребителна ескадрила наброява/ съдържа, състои се от, въоръжена е с/ 20 /двадесет/ броя самолета/изтребителя, летателни апарата/.

                      Коментар


                      • От: Българските ВВС

                        Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                        Важното в случая, е информацията - или по-точно, откъслекът информация - която ни е достъпна по конкретен въпрос. Кой знае по каква сметка тези блок 60 са 200млн. Защото, ако сметката е аналогична на гореспоменатата (дето за 30 години, 50бр. Ф 35 ще струва на Норвегия 30млрд), това е съвсем реална сума, та и са три пъти по-евтини даже.
                        Здравей, Давц. За Блок 60 може да се каже с достатъчна за практиката точност , че са специално за ОАЕ. 1996-7-8 г. ОАЕ и САЩ сключват сделка за 7 милиарда долара за 80 броя ( 55 'С' и 25 'Д') Ф-16 Блок 60, като последните бройки са " доставени" на ОАЕ през 2007г. След това доплащат още 2 милиарда за въоръжение към тях. Като всички разходи по всички развойни дейности свързани с Блок 60 са изцяло поети от ОАЕ-не се знае точната цена на разходите . ОАЕ на няколко пъти иска да прекрати сделката и като едно от изискванията на представителите на ОАЕ е , ОАЕ да има уникални права над всичко свързано с Блок 60: конструкция, системи, въоръжение. Нищо не се споменава за разходите на ОАЕ за обучението на техни пилоти, инж.технически и обслужващ състав специално за блок 60. А това е доста голяма сума като се има в предвид , че целия този така наречен персонал е ходил отвъд голямата вода докато не получи оперативен статут и през цялото време е летял и обслужвал собствените си Блок 60, а това крие някои опасности. Вероятно поради тези факти този модел на ф-16 е наличен само при ОАЕ. Като на Блок 60 е монтиран вече версия - V(9) на радара AN/APG-68 , която най-накрая има опция да съвмести заедно работа по въздушни цели и цели на фона на земна и водна/морска/ повърхност, а не отделен модел ф-16 за отделни мисии-малко не се вързва с многоцелевата концепция. Така , че за един самолет от Блок 60 със всичките тези "нещица" е съвсем нормално цената да е 200-270 милиона долара или около 20 милиарда долара за 80 броя. Така , че Давц общо казано съм съгласен с теб и си мисля , че това не е крайната цена за определените бройки Ф-35 за Норвегия.
                        Лека.

                        Коментар


                        • От: Българските ВВС

                          http://www.segabg.com/article.php?id=748610
                          За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
                          0878 79 20 61 Борис

                          Коментар


                          • От: Българските ВВС

                            И какво?!Или ще ни пазят Ийгъл-ите, ако решат да останат, и си платим за услугата като балтийците, или летим с 21-ците?
                            А МиГ-21 ще ни го признаят ли за Еър полисинг?Или вече сме го ползвали за целта?
                            И във въпросните 21 има ли още ресурс?А освен тях нещо друго летящо реактивно, дето да настигне един Боинг 777, примерно, имаме ли?
                            Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
                            0887/осемпет 66 4осем

                            Коментар


                            • От: Българските ВВС

                              Първоначално публикуван от Маркони Преглед на мнение
                              ...И във въпросните 21 има ли още ресурс?...
                              В МиГ 21 няма нищо друго освен възможността да си го реинкарнираме сами (вече няколко пъти и го правим). Формално си покрива всичко откъм ерполисинг. И може да стигне (при единствено изискване - именно стигне ) доста неща освен 777.
                              Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                              Коментар


                              • От: Българските ВВС

                                Така де, за 21 знам че може, питам освен него и 29 друго наше летящо може ли?
                                В смисъл ако по някаква причина не можем да ползваме 21?
                                Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
                                0887/осемпет 66 4осем

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X