Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Българските ВВС

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Българските ВВС

    Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
    Е, той разбира се си гони интереса. Както и всички останали. Също е похвално, че както повелява добрата бизнес култура, спазва всички добри правила и практики, и е лоялен към компанията за която работи. Нали така или не е така?
    Обаче забележи, свързано с първия ти въпрос, този господин определено много по-добре знае нуждите и мнението на така наречените професионални авиатори, и поддържа с тях далеч по-топли връзки, отколкото недоразумението министъра на отбраната. Който министър пък съвсем не може да се изяви като говорител на въпросните хора, да не споменаваме и това в каква степен пък не чува какво казва този, който бихме могли в голяма степен да приемем за техен говорител, а именно генерал Радев. Още повече, че вървят слухове, че Ненчев не само не чува, а дори се конфронтира с Радев.

    Като оставим настрана ехидните подмятания, които се в случая се явяват явно желаното от средата възприемане на другата гледна точка, така и никой не се намери да разясни с факти относно това, което стана въпрос покрай дискусията за лицензите -При провеждане на капитално възстановителния ремонт (КВР) на двигателите корпорация МиГ винаги в пълен обем извършва дейности по гаранцията – това е установена световна практика. Просто да знаем така ли е или не е така, и как стои въпроса. По принцип, не само в случая с миг. Иначе за лопатки, моно-кристали и доказване технологичните умения и ниво на поляците (в които едва ли някой от тук присъстващите се съмнява) се изписаха набързо няколко странички. Също, ако не съм пропуснал, не се спомена поляците какъв ремонт са усвоили - текущ ремонт, среден ремонт или капитален ремонт. И не на последно място, защото е много важно, на нашите самолети двигателите от какви ремонти имат нужда. Наскоро бе сформирана комисия и ги броиха (самолетите), колкото и глупаво да звучи това - министъра не знаел, ама никой не каза техническа оценка на състоянието и определяне на нужните ремонти за всеки конкретен екземпляр, за достигане на оперативна готовност, дали е извършена, извършва ли се в момента или поне планира ли се да бъде извършена в бъдеще. Също не е уточнено от какви кадри е съставена комисията, най-вероятно от същите инженери и техници от ИТС, външна ли някаква или трети вид.
    Здравей , Самодържец.
    В предоставената от теб статия има доста неща, заслужаващи внимание. Сиреч като оставим на страна определени интереси са споменати много истини и основни принципи само трядва де се видят.
    Разбира се , че АКО не ти е даден лиценз за въпросното КВР на ТРД съответния производител изпълнява в пълен обем определени дейности иначе чисто и просто хората приемаши изделието/ в случая ТРД-то/ не се подписват, колкото и наивно да звучи това и много хора тук да подценяват поради непознаване на процедурата. На времето при удължаване ресурса на самолетите главните инжинери/ на авиацията и конструкторското бюро/ от руска страна са присъствали лично и са контролирали дейностите-тези неща са гигантска отговорност.
    За някои твои "лоши" въпроси съм загатнал в свои предходни постове.

    Ще ти използвам поста за да уточня нещо:
    За производството на един ТРД се ползват много патенти , но само един сертификат-този за производство. Да не говорим, че можеш да имаш всички известни в авиацията сертификати и патенти , но да нямаш право на производство , в случая на ТРД.
    И в тази насока:
    Да предположим, че Полша има всички налични предпоставки за производството на въпросния РД-33 и е произвела точно копие, но поради това ,че няма сертификат от производителя за това , а и не иска да е зависима , желае да монтира въпросното копие на самолета. Тогава това копие не е РД-33, а друг двигател-нов с нова номенклатура. Защото РД-33 вече има. Никой няма да оборудва самолетите си с това копие-нов ТРД без то да е минало ама абсолютно всички мероприятия и дейности за да влезе в производство и с него да лети взет на въоръжение самолет. Тези именно процедури, дейности, мероприятия изискват ресурс, който Полша няма и се наричат развойни дейности. Ако Полша беше имала такъв нов ТРД за 29-та щеше да е споменато, че самолетите и са оборудвани не с РД-33 , а именно с този двигател с нова номенклатура. Това е време да бъде разбрано. Иначе , това което Полша може да извършва с ТРД на бойни самолети и ние сме могли още преди 30 год. в нашите военно-ремонтни заводи, което за жалост вече не можем.

    П.П. Самодържец , предварително се извинявам , че ползвах поста ти за втората част на мнението си.
    Лек ден.

    Коментар


    • От: Българските ВВС

      И да, Самодържец, Александров е първия даващ конкретно, професионално и може да се каже незавоалирано мнение по въпроса.
      Спорен ден.

      Коментар


      • От: Българските ВВС

        Първоначално публикуван от petyo413 Преглед на мнение
        И да, Самодържец, Александров е първия даващ конкретно, професионално и може да се каже незавоалирано мнение по въпроса.
        Спорен ден.
        Александров е в явен конфликт на интереси и дава конкретно и незавоалирано позицията на РУСКАТА страна ...
        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • От: Българските ВВС

          Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
          Александров е в явен конфликт на интереси и дава конкретно и незавоалирано позицията на РУСКАТА страна ...
          То проблема тук е че няма ясна позиция на другата страна по гореизложените въпроси.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • От: Българските ВВС

            Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
            ...Професионалните авиатори изразяват съмнение относно безопасността на бъдещите полети на изтребителите МиГ, в случай, че не им бъде направен ремонт от производителя...
            Интересно, какъв е подтекстът на това и какво се опитват да ни намекнат от МиГ, чрез говорителят си тук!?
            Историята наистина помни случаи на групови, организирани откази от полети - на МиГ 23. Дали пък се чувстват в състояние за подобно...


            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            То проблема тук е че няма ясна позиция на другата страна по гореизложените въпроси.
            Кои визираш като друга страна? Поляците все-още поскоро не са страна. Легитимното политическо и военно ръководство на държавата търси начин за преустановяване на монопола и неадекватните обвързаности и концепцията е пределно ясна.
            Последно редактирано от davc; 14-07-15, 10:28.
            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

            Коментар


            • От: Българските ВВС

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              То проблема тук е че няма ясна позиция на другата страна по гореизложените въпроси.
              Е как да има, като министърът е некомпетентен шушумига, бат ти Бойко като милиционер не обича армията и се дистанцира от нея и проблемите й, а за "главнокомандващия" да не говорим ...
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • От: Българските ВВС

                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                Е как да има, като министърът е некомпетентен шушумига, бат ти Бойко като милиционер не обича армията и се дистанцира от нея и проблемите й, а за "главнокомандващия" да не говорим ...
                Тъй де. Както обикновено проблема е вътрешен. А министрите са шушумиги от доста време насам.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • От: Българските ВВС

                  Първоначално публикуван от petyo413 Преглед на мнение
                  И аз Китай имах в предвид.
                  А аз не.
                  "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                  Коментар


                  • От: Българските ВВС

                    Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                    Александров е в явен конфликт на интереси и дава конкретно и незавоалирано позицията на РУСКАТА страна ...
                    Реално погледнато в тази ситуация и нашата страна (не я наричам наша условно, ако и да не ми допада заради липсата на елементарни качества), поради нуждата от минимум още около 5-годишно (в най-най-благоприятния случай) яздене на съветски/руски машини, е в конфликт на интереси - от една страна с руската страна, от друга страна с евро-атлантическата и натовска страни, и от трета страна, май, и със самата себе си.

                    Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                    Интересно, какъв е подтекстът на това и какво се опитват да ни намекнат от МиГ, чрез говорителят си тук!?
                    Историята наистина помни случаи на групови, организирани откази от полети - на МиГ 23. Дали пък се чувстват в състояние за подобно....
                    Просто е, опират се на това, което Радев изказа - докато и паралелно с усвояването след като се закупи нов тип изтребител, се налага да се поддържат наличните машини. Това мнение логично се наложи след като твърдо се разбра, че модернизации няма да има (а и честно казано май им мина времето) и че така или иначе от закупуването на нов тип (западен и евентуално задължително такъв от страна член на алианса) не може да се избяга. Така че, докато се оправите с покупката и замяната на машините (и концепциите) ще трябва да поддържате машините произведени от нас, със всичките произтичащи от това явни и скрити зависимости. И ние всячески ще се стремим да ви прибираме парите, ама ние да ги прибираме, не някой друг. И така и трябваше да бъде. Но изведнъж в министреството се оказаха някои податливи министри, които без изобщо да имат представа (забележи - дори за бройката) как, решиха някак си да прекъснат зависимостите резко и отведнъж. Първо интересното е как така се получава след години агония изведнъж в министерството да получат просветление? Обаче понеже се оказа, че баш-баровеца на управлението на държавата е сметнал, че нема да се дават пари за нови самолети и им заявява "оправяйте се" (също изключително "държавническа" постъпка по отношение на въоръжени сили, способности и национален суверенитет), в министерството изпадат в трескаво търсене на начин за замазване на ситуацията, имитирайки кански усилия за изпълнение в под някаква форма и поне до някъде на поетите ангажименти (нещо като демонстрация на воля, пък и да не се наложи да се връща някой лев). И след като ситуацията се нажежи и започнаха да се появяват въпроси от обществеността и най-вече от ВВС (а те и с по-остър тон), министъра като най-елементарно и най-приемливо за обществото заяви, че се стреми да спести едни пари (които според публичната информация, не са малко - около 1/3 от цената на ремонта). Междувременно и натиска стана по-сериозен, след като и от прокуратурата излязоха със становище относно заявеното от министъра (което пък в момента допълнително дава сила на руската страна), че от миг са му предлагали подкуп...

                    Горе долу се получава от трън та на глог, докато точно полската страна ни прави показно на приемственост и плавен преход, без загуба (и дори усилване) на способностите, като наред с ф-16 и вездесъщите миг-29, дори модернизира и остави на въоръжение, забележи, су-22. А пък с въпросните миг-ве съвсем надеждно си участва в мисиите по еър-полисинг над балтийските страни, и подозирам че само от това вложенията в тия машини са им се изплатили. Защо давам този пример с поляците ли? За да ни покаже, че цялата простотия е забъркана от наша страна, с бясното ни мятане в крайности, без реална преценка за ситуацията и адекватна стратегия за задържане и развитие на способностите, едновременно все по-успешно интегрирайки се в системата за сигурност на НАТО. Иначе, да, твърде блазнещо е за някои (за някои кръгове също) да посочим с пръст за виновни руската страна, но на пръв поглед те си следват бизнес и финансовите интереси, а на втори поглед си и поддържат стратегическите такива. Или ще очакваме някакви компромиси и липса на извиване на ръце от страна на лошите руснаци? Толко. Друг е въпроса, че ние сме влезли в ролята на полегнала е Тодора, за всички които я пожелаха и от двата стола, резонно, се приземихме на дъното.
                    Всеки трети е шести

                    Коментар


                    • От: Българските ВВС

                      Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
                      ...бясното ни мятане в крайности...
                      Със всичко съм общо-взето съгласен (та някои неща съм ги и казвал/писал).
                      Само не виждам в какво се състои това ни „мятане в крайности". В края на краищата, правим единствено възможното при наличните обстоятелства (а наличните обстоятелства в резюме са - опоскана държава). Като при това, движението си е изразено еднопосочно.
                      Накратко „еволюцията" на авиацията ни след последния фалит на държавата ни може да се опише така: Съкращаваме едни, за да остане все-пак ресурс за експлоатация на други (и баем за добри времена); от съкратените, едни оставяме в резерв, а от други изобщо се освобождаваме - защото и съхраняването в резерв черпи ресурс (и баем за добри времена); постепенно, изпадаме в състояние, нищо да не можем да държим в резерв (и баем за добри времена); успоредно, интензивно съкращаваме и останалите в експлоатация, защото продължаваме да си нямаме потенциал (и баем за добри времена); оставаме с „два" самолета, които също са на ръба (и баем за добри времена).
                      През цялото време, все нещо харчим по цялата тая сапунка, но все по-устойчиво става ясно, че отдавна вече не става въпрос само за харчене на пари, а за загуба на суверенитет и допускане вмешателство на чужди, далеч не елементарно материални интереси
                      И тук вече става актуално и интересното: Тези намекват, че щели да ни организират бойкот на авиацията - единствено от материалният интерес, именно те да вземат парите за (к'вото и там) нещо си, или са решили, че е назрял моментът да капитализират дивидента на целия този (описан погоре) процес...
                      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                      Коментар


                      • От: Българските ВВС

                        Струват ли си толкова думи, вместо да се признаят толкова очевидните (и толкова дълго замазвани и отричани) факти:

                        1) Да, възможно е не имеющата аналози съветска авиотехника да бъде успешно и безопасно експлоатирана (а даже и модернизирана) и без величайшото благоволение на матушката. Очевидните примери - Германия, Полша ... ;

                        2) Не имеющата аналози съветска авиотехника придобива далеч по-добри финансово-експлоатационни параметри при прилагане на съвременни методи за експлоатация и ремонт на авиационна техника;

                        3) Освобождаването от основните видове технически зависимости (лицензи, елементарни резервни части, безкрайно скъпо струващи подписи ...) позволява да се мисли и (о'небеса) за освобождаване от политически, корупционни и ред други зависимости;

                        А че всичко това трябва да се прави грамотно и компетентно е съвсем друг въпрос.

                        Коментар


                        • От: Българските ВВС

                          Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
                          ...

                          Като оставим настрана ехидните подмятания, които се в случая се явяват явно желаното от средата възприемане на другата гледна точка...
                          Ми тц.

                          Коментарите ми бяха към специфичните обобщения и словесни хватки на господина които евентуално могат да хванат дикиш с вече предубедена аудитория, но са обидни за мислещи хора. Независимо от същността на самото послание (по съдържанието му съм пас) - представянето на посланието е по начин на който съм се наслушал и който ме отвращава.

                          А ти като си толкова развълнуван от конкретен пасаж в това послание - вземи го цитирай конкретно него и го коментирай, вместо да пльокваш цялото комюнике. Мънинко тенденциозно седи.

                          Дано не те стресира новината, но аз лично бих се радвал да продължим с 29ки, и още повече бих се радвал да бъдат модернизирани/регенерирани/ре-каквото е там направо от този който ги е правил.

                          Просто това което би ме радвало не е това което можем да направим. А това което не можем да направим е да оставим държава която през последните години ясно и отчетливо усилва антинатовската реторика и лансира НАТО като вражеска структура да бърника по оборудването на армия която е част от НАТО.

                          Всичкото това - отвъд всякаква дискусия дали трябва да сме в НАТО и прочее. Както и отвъд дискусии кой друг натовски член какво руско оборудване е купил от руснаците за жандармерията си. Тук говорим за ВВС.
                          Издъних се на Тюринг теста

                          Коментар


                          • От: Българските ВВС

                            Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                            А ти като си толкова развълнуван от конкретен пасаж в това послание - вземи го цитирай конкретно него и го коментирай, вместо да пльокваш цялото комюнике. Мънинко тенденциозно седи.
                            Ъъъ...ми не. ... останалата част от отговора, ако приемаш лични съобщения, ще тия пратя на лични. Пък вместо това на което обръщаш толкова голямо внимание, (и понеже темата е за ВВС, както сам напомняш, но явно монокристалите са от изключителна важност за решаване на казусите около същите тези ВВС...) да беше отговорил за това примерно какъв тип ремонт на изделието РД-33 са усвоили поляците, това е нещо много по-съществено за темата.

                            Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                            Дано не те стресира новината, но аз лично бих се радвал да продължим с 29ки, и още повече бих се радвал да бъдат модернизирани/регенерирани/ре-каквото е там направо от този който ги е правил. ...
                            Това пък, ако не го гледаме от забавната, по детински глуповата страна, породена просто от визуалната радост при вида на самолетче, което ти харесва на външен вид, е тотална глупост. Нищо не може да бъде направено с тях, нито с ре-, нито без ре- отпред. Даже нито с НАТО, нито без НАТО. От това следва, че не е необходимо да се правят и опити. Обаче ще ти издам една тайна -тези изводи не сме ги направили и не ги знаем само и единствено аз и ти. Знаят ги и където трябва, включително и в Русия.
                            Последно редактирано от Самодържец; 14-07-15, 17:20.
                            Всеки трети е шести

                            Коментар


                            • От: Българските ВВС

                              Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                              Със всичко съм общо-взето съгласен (та някои неща съм ги и казвал/писал).
                              Само не виждам в какво се състои това ни „мятане в крайности". В края на краищата, правим единствено възможното при наличните обстоятелства (а наличните обстоятелства в резюме са - опоскана държава). Като при това, движението си е изразено еднопосочно.
                              Накратко „еволюцията" на авиацията ни след последния фалит на държавата ни може да се опише така: Съкращаваме едни, за да остане все-пак ресурс за експлоатация на други (и баем за добри времена); от съкратените, едни оставяме в резерв, а от други изобщо се освобождаваме - защото и съхраняването в резерв черпи ресурс (и баем за добри времена); постепенно, изпадаме в състояние, нищо да не можем да държим в резерв (и баем за добри времена); успоредно, интензивно съкращаваме и останалите в експлоатация, защото продължаваме да си нямаме потенциал (и баем за добри времена); оставаме с „два" самолета, които също са на ръба (и баем за добри времена).
                              През цялото време, все нещо харчим по цялата тая сапунка, но все по-устойчиво става ясно, че отдавна вече не става въпрос само за харчене на пари, а за загуба на суверенитет и допускане вмешателство на чужди, далеч не елементарно материални интереси
                              И тук вече става актуално и интересното: Тези намекват, че щели да ни организират бойкот на авиацията - единствено от материалният интерес, именно те да вземат парите за (к'вото и там) нещо си, или са решили, че е назрял моментът да капитализират дивидента на целия този (описан погоре) процес...
                              Крайностите са ясни, те са все такива: ще ги поддържаме - няма да ги поддържаме, ще ги модернизираме - няма да ги модернизираме, ще освобождаваме честоти (необходими за кво беше, май скоростни влакове...) - няма да освобождаваме честоти(необходими за кво беше, май скоростни влакове...), ще ги правим при руснаците - няма да ги правим при руснаците, договорили сме се с поляците - не сме се договорили с поляците, ще купуваме нов тип - няма да купуваме нов тип и т.н. Напоследък добавиха и няколко нови: ще летим - няма да летим, ще си охраняваме въздушното пространство - няма да си охраняваме въздушното пространство, а изглежда вече има и такава: ще имаме бойна авиация - няма да имаме бойна авиация...
                              За другото, както съм написал, а и си го знаем - преследват си финансовите и гео-полити-стратеги-наречи ги както искаш-ческите интереси. Обаче, пак да попитам, нали никой не очаква от лошите, да не правят така?
                              Всеки трети е шести

                              Коментар


                              • От: Българските ВВС

                                Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
                                ...

                                Това пък, ако не го гледаме от забавната, по детински глуповата страна, породена просто от визуалната радост при вида на самолетче...
                                Тц тц тц. Не е хубаво така. Тъй компетентно да разбиваш детските ми радости

                                Май експеримента ще се окаже неуспешен и замърсяването между различните раздели няма да може да се предотврати. Изпусна парата, халал да ти е, но парапета свърши. Ти си избираш скоростта, посоката и баланса нататък, гравитацията ще реши останалото.
                                Издъних се на Тюринг теста

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X