От: Българските ВВС
Здравей , Самодържец.
В предоставената от теб статия има доста неща, заслужаващи внимание. Сиреч като оставим на страна определени интереси са споменати много истини и основни принципи само трядва де се видят.
Разбира се , че АКО не ти е даден лиценз за въпросното КВР на ТРД съответния производител изпълнява в пълен обем определени дейности иначе чисто и просто хората приемаши изделието/ в случая ТРД-то/ не се подписват, колкото и наивно да звучи това и много хора тук да подценяват поради непознаване на процедурата. На времето при удължаване ресурса на самолетите главните инжинери/ на авиацията и конструкторското бюро/ от руска страна са присъствали лично и са контролирали дейностите-тези неща са гигантска отговорност.
За някои твои "лоши" въпроси съм загатнал в свои предходни постове.
Ще ти използвам поста за да уточня нещо:
За производството на един ТРД се ползват много патенти , но само един сертификат-този за производство. Да не говорим, че можеш да имаш всички известни в авиацията сертификати и патенти , но да нямаш право на производство , в случая на ТРД.
И в тази насока:
Да предположим, че Полша има всички налични предпоставки за производството на въпросния РД-33 и е произвела точно копие, но поради това ,че няма сертификат от производителя за това , а и не иска да е зависима , желае да монтира въпросното копие на самолета. Тогава това копие не е РД-33, а друг двигател-нов с нова номенклатура. Защото РД-33 вече има. Никой няма да оборудва самолетите си с това копие-нов ТРД без то да е минало ама абсолютно всички мероприятия и дейности за да влезе в производство и с него да лети взет на въоръжение самолет. Тези именно процедури, дейности, мероприятия изискват ресурс, който Полша няма и се наричат развойни дейности. Ако Полша беше имала такъв нов ТРД за 29-та щеше да е споменато, че самолетите и са оборудвани не с РД-33 , а именно с този двигател с нова номенклатура. Това е време да бъде разбрано. Иначе , това което Полша може да извършва с ТРД на бойни самолети и ние сме могли още преди 30 год. в нашите военно-ремонтни заводи, което за жалост вече не можем.
П.П. Самодържец , предварително се извинявам , че ползвах поста ти за втората част на мнението си.
Лек ден.
Първоначално публикуван от Самодържец
Преглед на мнение
В предоставената от теб статия има доста неща, заслужаващи внимание. Сиреч като оставим на страна определени интереси са споменати много истини и основни принципи само трядва де се видят.
Разбира се , че АКО не ти е даден лиценз за въпросното КВР на ТРД съответния производител изпълнява в пълен обем определени дейности иначе чисто и просто хората приемаши изделието/ в случая ТРД-то/ не се подписват, колкото и наивно да звучи това и много хора тук да подценяват поради непознаване на процедурата. На времето при удължаване ресурса на самолетите главните инжинери/ на авиацията и конструкторското бюро/ от руска страна са присъствали лично и са контролирали дейностите-тези неща са гигантска отговорност.
За някои твои "лоши" въпроси съм загатнал в свои предходни постове.
Ще ти използвам поста за да уточня нещо:
За производството на един ТРД се ползват много патенти , но само един сертификат-този за производство. Да не говорим, че можеш да имаш всички известни в авиацията сертификати и патенти , но да нямаш право на производство , в случая на ТРД.
И в тази насока:
Да предположим, че Полша има всички налични предпоставки за производството на въпросния РД-33 и е произвела точно копие, но поради това ,че няма сертификат от производителя за това , а и не иска да е зависима , желае да монтира въпросното копие на самолета. Тогава това копие не е РД-33, а друг двигател-нов с нова номенклатура. Защото РД-33 вече има. Никой няма да оборудва самолетите си с това копие-нов ТРД без то да е минало ама абсолютно всички мероприятия и дейности за да влезе в производство и с него да лети взет на въоръжение самолет. Тези именно процедури, дейности, мероприятия изискват ресурс, който Полша няма и се наричат развойни дейности. Ако Полша беше имала такъв нов ТРД за 29-та щеше да е споменато, че самолетите и са оборудвани не с РД-33 , а именно с този двигател с нова номенклатура. Това е време да бъде разбрано. Иначе , това което Полша може да извършва с ТРД на бойни самолети и ние сме могли още преди 30 год. в нашите военно-ремонтни заводи, което за жалост вече не можем.
П.П. Самодържец , предварително се извинявам , че ползвах поста ти за втората част на мнението си.
Лек ден.
Коментар