Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Българските ВВС

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Българските ВВС

    Първоначално публикуван от nitro Преглед на мнение
    И тъй като нашите МиГ-29 са доста далече, както от Р-77, така и от новите радари, тогава ?
    Всичко хубаво, но не видях в статията някъде да се споменава, че за единият на всеки няколкостотин часа му трябва да влиза в бокса, а на другият плюс една нула в цифрата. Пък колко двигателя ще хвърлиш докато стигнеш 8000-те часа ресурс на "еднодвигателният" Ф-16, не ми се мисли.
    А пък това, че можеш да купиш нов МиГ за 30 милиона е съмнително, руснаците вече не продават тънко - като гледам Индия и Китай на какви цени пазарят. Ако изобщо има такава цена, то ще е за гол самолет - без въоръжение, без наземно оборудване и т.н.
    Проблема с въоръжаването на нашите със р-77 и съответния РЛС е почти незначителен в сравнение с други дейности по други самолети.
    Не е добре да се бъркат понятията общ/жизнен/ ресурс и междуремонтен такъв на ТРД, има съшествена разлика м/у двете понятия.И като се сравняват две ТРД поне да са от еднакви моделни години.
    Лека.

    Коментар


    • От: Българските ВВС

      Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
      Защото ЕС в този вид съществува от има-няма 20-ина години, на фона на 200-ина за националните държави и 10 хиляди за армиите.
      ЕС в този си вид съществува от 1992-93год. , а във вида ЕИО/Европейска Икономическа общност / от 1957-58г., а пък във вида ЕОВС от 1950г. Страните основателки на тези ИО страшно си приличат- мисля.
      Да не говорим , че предложения за такъв вид съюзяване датират от средата на 19 век/ около 1853-4г/.
      Лека.

      Коментар


      • От: Българските ВВС

        Първоначално публикуван от petyo413 Преглед на мнение
        Проблема с въоръжаването на нашите със р-77 и съответния РЛС е почти незначителен в сравнение с други дейности по други самолети.
        Колега, ти се гъбаркаш с нас (читателите в темата) и на мен това ми е много забавно - дето се вика чакам какво ще генерираш следващият път. Но все пак си има граница гъбаркането. Пък ако е от безхаберие, както е най-вероятноили поне не е изключено, да ти обясня, че Р-77 и новият РЛС (крадения РЛС от Ф-18 ) на новите МиГ-29, нямат и допирна точка с нашите. Проблем наистина няма - едни 10-15 милиона долара и ще имаме "модернизиран" МиГ с всички екстри, нали ?

        Първоначално публикуван от petyo413 Преглед на мнение
        И като се сравняват две ТРД поне да са от еднакви моделни години.
        Така е, трябва да се сравняват - я вземи сложи ресурса на първият Ф-16 и първият МиГ-29. После по средата, после на последните варианти - да ти видим на какво почиват твърденията ти.

        Коментар


        • От: Българските ВВС

          Първоначално публикуван от petyo413 Преглед на мнение
          Добра статия, макар и изпълнена с неточности. Определени факти от статията както и нейната основна идея имат добра достоверност...
          Нали! Цялата фактология (и изобщо съдържание) може да е крива, но основната идея е, че МиГ е по-добър от Ф. И значи е добра и достоверна...

          Първоначално публикуван от petyo413 Преглед на мнение
          ЕС в този си вид съществува от 1992-93год. , а във вида ЕИО/Европейска Икономическа общност / от 1957-58г., а пък във вида ЕОВС от 1950г. Страните основателки на тези ИО страшно си приличат- мисля.
          Да не говорим , че предложения за такъв вид съюзяване датират от средата на 19 век/ около 1853-4г/.
          Лека.
          Във видовете ЕО, ЕИО и там за въглищата и стоманата, няма нищо общо с Европейски Съюз от гледна точка федеративност и наднационални юрисдикции. А в средата на по-миналия век, е имало временни конюнктурни съюзи (вкл. и военни) по конкретни поводи. Такива впрочем е имало по всяко време и те също нямат общо с ЕС, в сегашния му вид.
          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

          Коментар


          • От: Българските ВВС

            Малко за развитието та Грипен http://pan.bg/view_article-1-28501-R...ta-Gripen.html
            За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
            0878 79 20 61 Борис

            Коментар


            • От: Българските ВВС

              Интересно четиво за някои ангажименти и срокове
              http://pan.bg/view_article-4-27414-NQMA-ALTERNATIVA-NA-PROEKTA-MNOGOCELEVI-IZTREBITEL-ZA-BYLGARSKITE-VVS.html
              За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
              0878 79 20 61 Борис

              Коментар


              • От: Българските ВВС

                Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение
                Интересно четиво за някои ангажименти и срокове
                http://pan.bg/view_article-4-27414-NQMA-ALTERNATIVA-NA-PROEKTA-MNOGOCELEVI-IZTREBITEL-ZA-BYLGARSKITE-VVS.html
                Поляците ми се струва, че са се прееб@ли зловещо: "Примери от други страни
                Полша- 48 бр. Ф-16 , блок 52 за 3 млрд 530 млн щ. дол. На разсрочено плащане до 2015 г. чрез заем от правителството на САЩ за 12 г.
                Унгария – 14 бр. Грипен, модернизирани от варианти А и Б в С и Д за 918 млн и 400 хил. щ.долара на лизинг 2006-2016 и покупка, чрез заем от Швеция;
                Чехия- 14 бр. Грипен за 798 млн щ.дол. на лизинг за 10 години и заем за лизинга от Швеция.
                Офсетът при Полша е билр 70%, а при Унгариая и Чехия – 130%.
                Норвегия- В края на 2008 г. Норвегия избра многоцелевия изтребител на бъдещето F-35 Lighting II Joint Strike Fight за наследнк на сегашнте F-16. За 48 самолета ще заплати 2 милиарда евро. "

                Дори и да се вземе предвид офсета пак нещо не ми се връзва сметката?!?
                Последно редактирано от bushiDO; 20-03-15, 09:50.
                В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                Коментар


                • От: Българските ВВС

                  Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
                  Поляците ми се струва, че са се прееб@ли зловещо
                  Оная приказка: "Като нареден поляк..." нали си я чувал ? Явно не е случайна

                  Майтапа на страна, но полската сделка явно включва всичко - самолети, наземно оборудване, обучение... и т.н. - 73 милиона на машина изобщо не са много.
                  Докато норвежката сделка най-вероятно е за гол самолет - после ще олекнат поне с още 2 милиарда за да ги вкарат в експлоатация. Макар че цената даже и в този случай ми се вижда много ниска за Ф-35. Но явно работата ще върви към поевтиняване след всеки следващ нов клиент.

                  Коментар


                  • От: Българските ВВС

                    Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
                    ...нещо не ми се връзва сметката?!?
                    И на мен така. Дори да става въпрос за „голи" самолети.

                    Първоначално публикуван от nitro Преглед на мнение
                    ...Но явно работата ще върви към поевтиняване след всеки следващ нов клиент.
                    Тиражът е безспорен фактор, например по едно време МиГ 21 е бил по-евтин от БМП.
                    Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                    Коментар


                    • От: Българските ВВС

                      Ей сега е време да си напазарим евтино самолети от Китай - примерно (FC-1) блок 2. То е оригиналът на JF-17, дето ни офертират пакистанците. 20-25 милиона на парче си е жив подарък.
                      А най-хубавото е, че се създаде прецедент в НАТО - въпреки големите мрънкания и натиск, Турция накрая изгражда китайска ПРО.

                      http://www.segabg.com/article.php?id=743453

                      "Турция купува китайски противоракетен щит
                      Турция купува китайски реактивни системи, за да изгради собствена противоракетна отбрана (ПРО) извън НАТО. Излизащият на английски език вестник „Чайна дейли“ потвърди, че сделката е уговорена. Телевизия CCTV добави, че китайската система FD-2000 - HQ-9 се е преборила с такива конкуренти като американската „Patriot“, руската С-400 и френско-италианската „Samp-T“.
                      Представител на Общокитайската вносно-износна корпорация за точно машиностроене каза пред CCTV във вторник, че сделката е потвърдена на Международното морско и авиокосмическо изложение в Лангкави, Малайзия. За нея се заговори още през 2013 г. Според турски аналитици китайската система е предпочетена от съображения за ефективност и стойност.
                      Сделката предизвика недоволство у САЩ, които смятат китайското оръжие за несъвместимо със системите на НАТО. Бившият генерален секретар на НАТО Андерс Фог Расмусен също изразяваше надежда, че Турция ще избере съвместима с натовските стандарти система, но натискът видимо не е бил резултатен.
                      Турция ще получи поне 12 комплекта от далекобойната зенитно-ракетна система HQ-9. Независими източници смятат, че ключова роля е изиграла ниската цена при сходни технически параметри. Сделката се оценява на 4 млрд. долара.
                      Руски експерти по-рано коментираха, че ако Турция сключи сделка с Китай, ще трябва да сътрудничи и с Русия. „Китайската система за ПРО се изгражда въз основа на остаряла руска технология… Създавайки своя ПРО, Турция ще се опре на руско-китайския научно технологичен потенциал", каза първият вицепрезидент на Академията за геополитически проблеми Константин Сивков. "


                      Ей сега да получим някоя друга оферта от китайчугите и като нищо Грипените ще поевтинеят...

                      Коментар


                      • От: Българските ВВС

                        Ако в тази тема ще се коментира настаняването на чужди авиокрила - коментарите и анализите ще се съобразяват с раздела. Който е "Летателни апарати...", не "Жива да не бях, чужди бази !!!" или "Тия или ония са империалисти".
                        Издъних се на Тюринг теста

                        Коментар


                        • От: Българските ВВС

                          Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
                          Поляците ми се струва, че са се прееб@ли зловещо: "Примери от други страни
                          Полша- 48 бр. Ф-16 , блок 52 за 3 млрд 530 млн щ. дол. На разсрочено плащане до 2015 г. чрез заем от правителството на САЩ за 12 г.
                          Унгария – 14 бр. Грипен, модернизирани от варианти А и Б в С и Д за 918 млн и 400 хил. щ.долара на лизинг 2006-2016 и покупка, чрез заем от Швеция;
                          Чехия- 14 бр. Грипен за 798 млн щ.дол. на лизинг за 10 години и заем за лизинга от Швеция.
                          Офсетът при Полша е билр 70%, а при Унгариая и Чехия – 130%.
                          Норвегия- В края на 2008 г. Норвегия избра многоцелевия изтребител на бъдещето F-35 Lighting II Joint Strike Fight за наследнк на сегашнте F-16. За 48 самолета ще заплати 2 милиарда евро. "

                          Дори и да се вземе предвид офсета пак нещо не ми се връзва сметката?!?
                          Норвежците не са прости купуват машина в която има потенциал едни 30 години напред. За мен лично най добрия избор за нас е този или юрофлайтъра . По добре сега да се оръсим малко повече но да имаме съвременен самолет който ще е актуален едни 30+ години не след десетина години да сме пак пред същата дилема .
                          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                          Коментар


                          • От: Българските ВВС

                            Това на норвежците безспорно е най-добрият избор. Ако се договорят подобни цени и като се има в предвид, че на нас ще са ни достатъчни и половината самолети (максимум 24 броя - две ескадрили), то цената е приемлива.
                            Все пак могат да се напънат политиците за един милиард, при условие, че гарантирано в следващите 30 години ще имаме модерен самолет.

                            Коментар


                            • От: Българските ВВС

                              Наште журналюги пак пишат без да четат-да вярно 48-те норвежки Ф-35 е трябвало да струват 2.75 милиарда долара,но при курс норвежка крона-долар за 2008 г.При сегашният курс цената вече е 4.12 милиарда долара.И хората са си изчислили ,че за целият 30 годишен цикъл тези 48 самолета ще им струват(подръжка,инфраструктура,въоръжение,модернизация)-"скомните" 30.5 милиарда долара.В момента първите 48 Ф-35 за ВВС на САЩ са на стойност 5.177 милиарда долара или 108 милиона за самолет.

                              Коментар


                              • От: Българските ВВС

                                Така да хвърляме цифри, няма полза. В момента арабчетата от Сауди купуват Ф-16 Блок 60 на цена 200 милиона долара, което са си два Ф-35

                                Колкото за норвежците, не забравяй разликата в стандарта - погледни заплатата на наш и заплатата на норвежки военен.
                                За тридесет години заплата на всички които ще са заети с Ф-35 евентуалната разлика между у нас и Норвегия е около 5 - 6 000 000 000 .... пет или шест милиарда евро. Пропорционално и всички други разходи са по-големи. Затова при нас ще са други ценит за подръжка.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X