Баси кефа
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Избор на първа лодка и начин за транспортирането и
Свий
X
-
-
И така, тридневните тестове преминаха, сега малко равносметка и въпроси.
1. С четирима човека лодката излиза почти моментално на глисаж. Това е и оптималната бройка пасажери, защото като се сложат двете седалки една до друга по средата на лодката, се получва чудесна маса, около която седнали един срещу друг на дъното се събират четирима човека и веселбата може да продължи при пълно удобство за всички до малките часове през нощта.
2. Със 7 човека (5 възрастни и две деца), лодката излиза осезаемо по- бавно на глисаж, но след това глисира чудесно. Място има за всички, купона е чудесен, но липсата на свободно пространство много бързо накара децата да подивеят.
3. С 9 човека (7 възрастни и две деца), лодката не успя да глисира, но въпреки това скоростта беше съвсем прилична. Може би, ако двамата възрастни, седнали на носа на лодката бяха се дръпнали малко назад щяхме да излезем на глисаж, но това ще го установим опитно следващия път. При 9 човека се седи основно на бордовете, купона е умопомрачителен и всъщност на никой не му дремеше особено колко бързо се движим. Общата тежест на пасажерите беше малко под 700 кила, тоест до максимално допустимите написани на транеца 780 кг. има резерв за още един човек :-)
4. Лодката глисира дори с пуснати транцеви колела. Жегата ли, напитките ли ми позволиха да забележа този пропуск след петнадесетина минути, в които се чудех, що по- различно върви тоя път...
5. В унисон с горното, лодката глисира и с тотално не надут кил: пак обедното винце и жегата ме накараха да се чудя защо аджеба, тоя път на абсолютно равна повърхност в един момент лодката започва да подскача странно. Изобщо- с подходяща компания дали има кил или нЕма, не се забелязва особено. Кила го спадах, щото в един момент реших да спя в лодката на брега, за да ползвам тентата, ама не мисля да го правя повече.
6. Килимчето за 50 кинта върши страшна работа! Първоначално си мислех, дали не съм хвърлил пари на вятъра, но още със слагането му, устаховихме, че е 'баси рахата: без него на алуминиевия под ти замръзват макарите дори в най- големия пек, не се хлъзга, калта пада с едно тупване и като цяло дава усещане за несравним комфорт.
7. Тентата върши също страхотна работа: При седнали пасажери на бордовете или на седалките, почти и от където да идва слънцето не пече на тиквите- на баджаците може и да грее, ама тиквите са на сянка. Ползвахме тентата целодневно в баш- жегата и на никой от четиримата на борда не му напичаше каската. Освен това биричката остава много по- дълго студена при тези, които са решили да седнат на хладилната чанта, счупвайки я безвъзвратно...
Сега въпросите:
1. Т'ва с надуване/ изпускане нЕма да го бъде... Не е проблема в жегата, броя напитки или умората. Проблема е като завали. В петък ни валя як дъжд през нощта и сутринта всичко се беше превърнало в мазна, гадна, лепкава глина- к'во, като съм постлал винил 6х4 метра- за една минута ходене, подметките ми станаха като на космонавт- от там нататък прибирането беше борба на свиня с тиква... Добре, че се отказахме да тръгваме- в противен случай щях да сгъна лодката с поне един кубик кал по нея. Харесал съм един колесар при Тедо, ама ако другата година взема малко по- голямо РИБ- че, ще пасва ли на плазовете и на размера? Гледам размера на колесара варира с една подвижна греда, ама нищо не разбирам. Какво трябва да се знае и гледа при колесарите???
2. В продължение на горното. Хубаво, де ще взема другата година един РИБ, каква обаче ще ми бъде основната полза, пред надувайката? Зная, че е по- бърз заради твърдото дъно, че е по- стабилен, заради дълбокия кил и оребряването, но както писах- карах го сума време с напълно изпуснат кил и някакъв фундаментален проблем не установих. Единственото сериозно предимство е по- истинския транец, понеже като гледам как мърда двигателя, като му дам яко газ и има вълни, ме хваща страх дали няма да каже "прас"... Тоест, РИБ-а качествено различно преживяване ли дава или е просто по- добра и удачна конструкция?
3. Под какъв ъгъл трябва да е сложен двигателя, за да се движи максимално добре лодката? При глисиране от къде трябва лодката да е над водата- 2/3 от дължината или? Предполагам ако го напърча на най- задното положение и лодката се навири няма да има кой- знае колко положителен ефект върху скоростта и управляемостта?
Последно редактирано от Вальо; 07-06-20, 20:35.08седемшест5едно513четири
Коментар
-
Производителя обикновено е написал някъде по лодката колко конски сили са позволени и какво е максималното тегло на двигателя. Всичко над тези данни е опасно за лодката, за тебе и за околните.
П.П. Горното е на теория, истинското е на практика с много проби и грешки Например разстоянието от кила до антикавитационната плоча се настройва от 5 до 35-40мм
П.П.2. От това разстояние се влияе и максималната скорост, която явно живо те интересува...Последно редактирано от коко келеша; 08-06-20, 07:51.Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
5 мм. от кила до плочата??? На мен ми се струва супер малко дори 40те милиметра... Явно ще трябва да меря и да пробвам. Като дам газ на моторетката имам чувство, че захапва и въздух, понеже променя звука: точно, като излезе на глисаж трябва да върна малко газта и след това мога да навия масура до край. Ще меря, но дай идея ъгъла на мотора спрямо транеца какъв да е: има четири положения на шиша, стандартно е на второто. От твоя опит къде е най- добре?
-
-
Като за начало монтирай хидрофойли. 40мм под дъното са добре.
Наклона на мотора се открива само опитно. За всяка лодка и мотор е различно, включително зависи и от разположението и големината на товара.
Коментар
-
Пенчо, имам известна съпротива към хидрофойлите- спомагат за по- бързо излизане на глисаж, но пък пада максималната скорост, заради по- голямото съпротивление. Другия проблем за мен е дупченето на антикавитационната плоча, защото хидрофойлите без дупчене тръгват от 300 кинта на горе, което сега ми е малко не оправдан разход с оглед факта, че излизането ми на глисаж е безпроблемно при 4-5 човека.
-
Зачетох се по темата за хидрофойлите: дори и по нашите географски ширини не ги препоръчват особено. Погледни тази дискусия- отричат ефекта от хидрофойла (особено при малките двигатели), но отстоянието на антикавитационната плоча от дъното на лодката, вярно се оказа от решаващо значение:
https://forum.fishing-mania.com/view...29125&start=75
-
-
На теория, оста на винта трябва да е успоредна на водната повърхност. Ако винта почне да сочи небето, както ти заяви, че имаш желание да промениш ъгъла, лодката ще вирне яко нос, ще почне да делфинира и няма да подлежи на управление. Поемането на въздух се усеща най-добре на по-остър завой с висока скорост. По спомен около 30-те милиметра отстояние от кила е доста добра отправна точка за начало на експериментите, както каза Пенчо.
П.П. Френските японци не са ли написали нещо по тоя повод в упътването за експлоатация на двигателя? Пак по спомен, за двигателите Хонда даваха и колко трябва да потъне максимално под нивото на водата при пълен товар, естествено правилно разпределен из лодката.
П.П.2. Оня ден търсих упътване за моята джапанка и в него даже е посочено правилното разположение на пътниците според виждането на производителя.Последно редактирано от коко келеша; 08-06-20, 11:03.Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
Така де, нали това написах - френските японци Тук продаваните Ямахи са френско производство. Просто споделих какви подробности дават в упътването на Хондите, които пък са китайско производство
-
Я качи снимка на табелката
П.П. А какво пише за разположението на двигателя спрямо транеца и кила на лодката във френската част на упътването?
-
-
Колеги, абе подобно усилване на транеца дали не е добра идея? Ако намеря някой да ми го изработи от неръждавейка, мога да го хвана за болтовете на транцевите колела и с една планка за алуминиевото дъно. Гледам, руснаците с подобна доработка качват бая по- мощни и тежки двигатели на техните джапанки. Гуменетката по- долу не стига, че е с 40 коньов мотор, ами е и с водомет...
08седемшест5едно513четири
Коментар
-
Моя Орион-8 имаше такова фабрично усилване, в малко по-нежен вид, още преди триесетина години. После съединихме секциите на дъното с по един винкел 40х40 и му качихме поредното съветско двутактова чудо - Нептун-23
Комшията караше една такава с 25 коня Вихър
Ееех, правеха се едно време и лодки, не като сегашните дъждобрани
Последно редактирано от коко келеша; 09-06-20, 05:43.Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
- 1 like
Коментар
-
Егати- тоя плондир да издържи 25 коня, явно добре е сметнат! Конструкцията му доста наподобява тази на “Бомбард”, разбира се съветизирана. Това усилване, обаче ми харесва и ровейки се по разни форуми, стигам до извода, че това е нещото, което ще ми открие пътя към водните ски :-) Освен това, ще има къде да си връзвам осигурителната сиджимка за двигателя! :-)
-
Това де факто е копие на Еретик, но е дело на полския завод за гуми и гумени изделия "Стомил". Всичко по него е абсолютен оригинал, барабар с распорките на транеца.
-
Колега чета за 9 души в лодката чета за надуване и изпускане , тоя път сме го минали. Оставяй на Тедо дюшеците и си избери едно пристанище скачай направо на нещо твърдо 5 до 7 метра с 50 до 90 кс двигател и ти си човека ,може да си запазиш тоя дюшек да обикаляш по локвите . Миналата есен надъхани като тебе мореплаватели от Искъро ми дойдоха на гости, единия ден сулган 1.5 до 1.8 м съчетан с ветрова бонент около 50 см , абе Мичуринките бяха в морето тия излезли и отишли в параклиса на пристанището незнам какво са правили но не влязоха на другия ден .
Коментар
-
@ Жеко: това с деветте човека беше тест- драйв. Не мисля да се превръщам в автобус- все пак това е лодка за мен и жена ми и по някога някой друг приятел. Надуването и спадането от миналата седмица вече не го практикувам :-) . Както “узрях” за идеята за колесар, така съм сигурен, че узрявам и за идеята за една алуминка. Дюшека мисля зимния период да го превърна в РИБ, но със сигурност лодка с надуваем борд ще продължа да имам. Колкото до подценяването на морето ( особено пък на нашето), никога даже не ми е минавало и през ум.
-
Леле бате, като почнете да рисувате едни апокалиптични картини и да пишете разни чужди думички с неправилен правопис, да се чуди човек за какво точно става дума - за второто пришествие или за 2 метра мъртво вълнениеЧужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
Активност за темата
Свий
Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар