Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на първа лодка и начин за транспортирането и

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DCEF63A8-E73B-4344-B8E2-33D13B2A5E01.jpeg Прегледи:0 Размер:773.6 КБ ID:6615963

    Малко развитие по темата.

    Иде ми да се гръмна... Вчера купих един колесар от Тедо. Закачих го за пикапа и... все едно цял живот си е стоял там. Дискомфорта от тегленето е нулев за сметка на тоталния комфорт да не надуваш / прибираш лодка. Факт е, че сглобяването и разглобяването на лодката ги докарах до 25 минути. НОООО: имаше закачане/ откачане на двигател, инвентар, тента и всичко това, като се случи в яка жега или пък, както последния път- в отвратителен дъжд и лепкава кал... НЕ, МЕРСИ! При идеални условия- сянка, равен терен с трева, сухо време и най- вече поне седмица почивка- 40те минути занимавка, са поносими. Това, което обаче не бях включвал в упражнението е товаренето- качване на двигателя в пикапа (70 кг.) и връзване с ремъци да не се разхожда, качване на лодка (80 кг.) и връзване , качване на останалите джаджавки и подреждането им, като всичко се прави свит на осморка, при температура под хард топ-а около 40 градуса (на сянка!). След прибирането от локвата, следва същия фитнес в мазето ;-) ... ако не ми се наложи, повече не бих си го причинил!

    08седемшест5едно513четири

    Коментар


    • Вальо
      Вальо коментира
      Редактиране на коментар
      Абе, аз съм взел правилното авто, ама пусто време и деньги не ми останаха да довърша проекта... Гледай от трета снимка на долу:

      https://overlandnorthoutdoor.com/elementor-1146/

      Скоро и това ще стане да се надяваме :-)

    • KingofROAD
      KingofROAD коментира
      Редактиране на коментар
      https://secureservercdn.net/198.71.2...ime=1592741691

      това може и да може...

    • KingofROAD
      KingofROAD коментира
      Редактиране на коментар
      Правилния автомобил дава повече комбинации, и намалява значително фитнеса с пикапа, дори и при спадане/надуване на лодката, и мотора може да стои прав на количката/стойката. и доволно количество багаж и маймунки и домашни любимци. Става на спалня, има и синхро варианти, за по-добра проходимост, и още и още. Наистина е мултифънкшън.

  • Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3D8BC9C7-0EF1-4B64-AC87-006A05578ABD.jpeg
Прегледи:479
Размер:722.5 КБ
ID:6615968

    Имам малко въпроси:

    купих джаджавката, дето подпира опашката на мотора към колесара, но малко ме тормози. Не съм много сигурен как е най- правилно да се разположи, но дори събрана до край, леко повдига двигателя (не може да се заключи). Като мина през някоя бабуна двигателя вероятно подскача, долния край на джаджавката, дето стои върху киловото колело на колесара се откача и пада на земята. Вързах края да не бяга, ама не съм много сигурен дали трябва да е така?

    Кое е правилното:
    -да махна ролката за да подпира директно на рамата, така че да опитам двигателя да заключи тоя амортисьор или

    - да измисля някаква заключалка, така че U- образният край да не се измъква?

    В първия случай петата триейки директно върху рамата, ще дрънчи и ще прецака поцинковането, във втория- двигателя ще е съвсем леко надигнат, но пък по този начин няма ли по- равномерно тежестта на Ямахата да се разпредели върху транеца и колесара???

    08седемшест5едно513четири

    Коментар


    • nikaro
      nikaro коментира
      Редактиране на коментар
      Това е правилният начин за транспортиране.Двигателят не трябва да е закопчан,а да е повдигнат по този начин,за да може колесара да поема част от тежестта .Само си вземи едно коланче прекарваш през гредата на колесара и ботуша на мотора,стягаш и си ти.Амортисьора е излишен .Проверено над десет години.

    • Вальо
      Вальо коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря, в същата посока тече и моята мисъл! Имаш ли идея къде мога да намеря подобно коланче?

  • Още един въпрос.

    закачайки ремаркето за теглича, целият колесар с лодката стои леко на зад. Как да коригирам този ъгъл (и най- вече нужно ли е? ):

    - като сменя гумите с по- големи, но пък тогава идва въпроса с преправянето на калниците (ако изобщо е възможно, де) или

    - да ми изработят някаква демонтируема планка, която да сваля теглича малко по- надолу?


    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:A15DA76D-2E0A-4381-AB03-14AAEEF24F2C.jpeg Прегледи:0 Размер:651.2 КБ ID:6615970
    08седемшест5едно513четири

    Коментар


    • nikaro
      nikaro коментира
      Редактиране на коментар
      Не е проблем да караш така.Наклона не е кой знае колко фрапиращ.Иначе с по-високи гуми определено ще е по-добра.Не се вижда добре на снимката,но мисля,че височината на калника лесно може да се коригира.

    • KingofROAD
      KingofROAD коментира
      Редактиране на коментар
      Калниците направо могат да се сменят с по-широки, и главините да се сложат същите като на пикапа (или с фланци). И направо със същите гуми и джанти. Така или иначе ще се излиза на лек или среден офроуд с колесара. и по този начин колесара ще бъде добре подготвен и унифициран като гуми и джанти с пикапа.

  • Вальо, един страничен въпрос - на кой гьол се развива действието от първата снимка? Виждам поне по снимка, че терена е одходящ и за аматьори с малки джапанки без колесар
    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
    Из "Златния телец"

    Коментар


    • Вальо
      Вальо коментира
      Редактиране на коментар
      На Искъра- пътя от към Ихтиман. Мястото е по- подходящо за без колесар, от колкото с него. :-) Водата е много плитка, много бавно започва да става дълбоко и вчера едни пичове се бяха наиграли, понеже трябва да вкараш колесара много на вътре: вероятно са се подлъгали, гледайки, че натопих пикапа до предните гуми и като опитаха същото не им се получи на обратно...

  • Разгледай тук и виж разликата къде е торсионната ос.А повдигането отзад е лесно - допълнителна кутия между шасито и торсионната ос и по дълги скоби . https://offroad-bulgaria.com/forum/%...vtr-2009%D0%B3

    Коментар


    • Повдигането отзад с посочения метод може да е по лесно , но неправилно . Повдига се целия колесар , което променя стабилност , и пускането на по плитко се затруднява . За предпочитане да го ползва така , без промени . Най добре е да се монтира теглич на който се регулира височината .

      Коментар


      • Ябълката на теглича трябва да е на височина 48-50см. от земята. Ако е толкова - проблема отива в колесара. Борето И зависи колко е натоварен влекача.

        Коментар


        • Пламен Атанасов
          Пламен Атанасов коментира
          Редактиране на коментар
          При регулируемия с преместването на един шплент , си променяш височината според нуждата. Бях си монтирал такъв на диското .

      • Варианта с повдигането също върши работа , евтин е но тогава по добре с подходящ профил да се повдигне лапата , не моста .

        Коментар


      • Е хубавите неща са удобни но си имат цена. При колегата влекача е пикап и ябълката е доста далече от задния мост на колата , което е предпоставка за проблеми при по големи неравности(застъргване) при по ниска ябълка. С времето той ще си намери най доброто НЕГОВО решение. Борето

        Коментар


        • Според мен колесара е по тежък от лодката и евентуално повдигане с 5-6см няма да е влоши експлоатационните показатели. Борето Ако повдигне лапата трябва да сваля помощното колело - то става ниско и рано или късно ще се смачка(може и на по висок полегнал полицай)

          Коментар


          • Първоначално публикуван от Валентин Стоилов Преглед на мнение
            Натиснете снимката за да я уголемите Име:DCEF63A8-E73B-4344-B8E2-33D13B2A5E01.jpeg Прегледи:0 Размер:773.6 КБ ID:6615963

            Малко развитие по темата.

            Иде ми да се гръмна... Вчера купих един колесар от Тедо. Закачих го за пикапа и... все едно цял живот си е стоял там. Дискомфорта от тегленето е нулев за сметка на тоталния комфорт да не надуваш / прибираш лодка. Факт е, че сглобяването и разглобяването на лодката ги докарах до 25 минути. НОООО: имаше закачане/ откачане на двигател, инвентар, тента и всичко това, като се случи в яка жега или пък, както последния път- в отвратителен дъжд и лепкава кал... НЕ, МЕРСИ! При идеални условия- сянка, равен терен с трева, сухо време и най- вече поне седмица почивка- 40те минути занимавка, са поносими. Това, което обаче не бях включвал в упражнението е товаренето- качване на двигателя в пикапа (70 кг.) и връзване с ремъци да не се разхожда, качване на лодка (80 кг.) и връзване , качване на останалите джаджавки и подреждането им, като всичко се прави свит на осморка, при температура под хард топ-а около 40 градуса (на сянка!). След прибирането от локвата, следва същия фитнес в мазето ;-) ... ако не ми се наложи, повече не бих си го причинил!

            Наистина комбинацията дето я искаш не е за ползване през уикенда, камо ли в съседна държава, дето не се знае каква опашка ще се извие на бордера.

            Та ако искаш да си спестиш доста от усилията - търси си къща с двор или поне голям гараж на кота нула, та всичко да си е сглобено и само да чака теглича за закачане;.

            Или поне охраняем паркинг за ремаркето и лодката с маторя.

            Коментар


            • Вальо
              Вальо коментира
              Редактиране на коментар
              О, да: по трудния, но поне не много дълъг начин се убедих в горното- за това купих и колесар. Сега отивам до двора, закачам и газ! :-)

          • ...Направо си купи къща на брега на плавателния водоем, ще си пускаш лодката направо от балкона

            Един колан може да придържа двигателя към ремаркето, да не отскача. Много джиджавки и модификации станаха нещо... А за да стои равно ремаркето обикновено се наглася височината/формата на теглича на автомобила, или слагаш един с променлива височина и возиш каквото се наложи. Не ми е ясно обаче как на снимката от пост 211 стои съвсем равно, после на асфалта стои с вирнат нос. Да не би да има нужда само нагласяне позицията на лодката?

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ts.jpg
Прегледи:414
Размер:95.4 КБ
ID:6616040

            Коментар


            • Вальо
              Вальо коментира
              Редактиране на коментар
              На тревата лодката и колата не са много на равно, докато на асфалта са- зрителна измама е до гьола ;-)

          • Чисто информативно може да поставиш под помощното колело кантар ( с който се теглим колко сме отслабнали) и тогава нещата ще са по ясни какво да пипаш. Борето

            Коментар


            • Вальо
              Вальо коментира
              Редактиране на коментар
              Благодаря! Със сигурност напипа къде е грешката! :-)

          • Сега откривам известна грешка в оразмеряването (допусната от мен) на колесара: не само, че когато лодката е върху него не тежи върху помощното колело, но дори ми се налага да сложа камък върху лапата, като колесара е откачен, защото иначе задницата пада на земята. Когато онзи ден купих ремаркето, реших да го “тунинговам” точно по лодката и скъсих гредата с лапата, с около педя. В момента транеца точно стъпва на плазовете, а предницата на лодката с ухото е до макарата.

            Въпросът ми е:

            -да мръдна ли торсионната ос малко по- назад (както ми е посочил колегата Борко)- така хем има малко шанс задницата да се надигне, хем ще променя разхределението на товара към лапата?

            - от горния въпрос идва и следващия: да върна ли старата дължина на гредата или дори да дам по- голяма? Къде трябва да е разположена лодката между макарата и края на плазовете?
            08седемшест5едно513четири

            Коментар


            • От тук трябваше да почнем. Когато произвеждах ремаркета някои неща си ги откривах сам и тогава те се помнят по дълго. Намирах центъра на тежестта на ремаркето и поставях оста с колелата 5см. по назад. Така теглото в/у лапата(ключалката) става 30-50кг. Това е нормалното. Това го пише и на ябълковидните болтове( има и за повече кг.) Има два варианта. Центроваш само колесара да тежи малко отпред( с изместване на торсионната ос назад) и след това трябва да нагодиш лодката така че пак да тежи 30-50кг. на лапата. Вторият вариант е да центроваш оста заедно с лодката. Ти си решаваш. Така като гледам снимките поне една педя назад , да не е и повече. Колко тежи мотора, колко тежи лодката - математика. Борето

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X