Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на първа лодка и начин за транспортирането и

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    Може би ниска цена , не мога да си представя друга причина . Имал съм няколко познати с посочената марка мотори . Едини мина на Хонда , други двама на Ямаха , определено са много по доволни . Лично за мен Ямаха е фаворит . Сменил съм доста различни . По едно време дори продавах употребявани внос от чужбина , предимно от Швейцария . Имал съм добра база за сравнения . Говоря за двигатели до макс 60 - 70 к.с.

    Коментар


    • D.Dimitrov
      D.Dimitrov коментира
      Редактиране на коментар
      Аз също нямам по-голям от 150 к.с. Меркури. Но и не изпитвам никакво уважение към четиритактовите им модели. Особено по-новите и най вече турбинираните. Пълна отврат и те самите доста бързо се отказаха от тях.

    • Вальо
      Вальо коментира
      Редактиране на коментар
      Не съм видял къде продават Янмар- дори си мислех, че са само бордови...

    • KingofROAD
      KingofROAD коментира
      Редактиране на коментар
      https://www.yanmarmarine.com/dtorque...mpaign=Dtorque

  • #77
    Първоначално публикуван от D.Dimitrov Преглед на мнение
    . А относно носа. Стигне ли се дотам с него да бориш вълните, то вярвай ми, няма да има никакво значение. Лодката която си избрал ще се е счупила отдавна. е.
    Абсолютно подкрепям!

    Коментар


    • #78
      Лодката на клипа е качествена , няма такъв проблем . Последната ми надуваема беше Ц4 бомбард , лодка видяла много по големи издевателства - безпроблемно . Дървен кил съединението между двете части есобразна форма , точно да за да може да се движи . Алуминиевия под и укрепващите у профили отстрани са масивни и няма шанс да ги счупиш . Карах я с 50 к.с. Ямаха . Ако вземеш най-евтения китаец естествено забрави , тогава колегите ще са познали верния отговор.

      Коментар


      • Вальо
        Вальо коментира
        Редактиране на коментар
        В Мобиле-то продават един Бомбард Ц4 за 4000 лева. Да речем, че цената не е непоносима, но е 2013 година, а не е хипалонов. За тези години на пвц-то вероятно му се е разказала играта тотално. За нов- не мисля, че ще се преборя на този етап.Относно мотора- аз също не бих искал да е 20 коня, ама това май е максимума, който ще мога да свалям/ слагам сам- повече става една гимнастика, дето в най- големия пек ще ме откаже тотално от мореплаването...

      • Пламен Атанасов
        Пламен Атанасов коментира
        Редактиране на коментар
        Тази лодка не е от ПВЦ , подсилен дуотекс май се водеше . По принцип са много здрави , ако е в добро състояние ще издържи определено много повече от нов китаец . Тези години не са и никакъв проблем . Цената на такава лодка нова е около 3800 -4000 евро . Лодката която са ти предложили също е добра.

    • #79
      Хубавото е, че в Гърция на всеки ъгъл правят Меркюри, респективно части на корем. Презумцията на чисто нов двигател , от друга страна е да не се разваля, само масло, свещи и бензин. Обаче 20 коня ми се връзва повече с едно 3.6 - 4м РИБче и на колесар. Това няма вдигане от сам човек, камо ли да го носиш до водата и да го наместваш на транеца. Нямал съм Меркюри, но аз не бих се страхувал от марката.

      Коментар


      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        Меркури от много години не прави малки мотори,порови и ще видиш защо под капака е скопен мотор правен от други

    • #80
      Егати: тъкмо мислех, че поне мотора вече е ясен кой ще бъде и пак- задна... :-) Хонда-та се оказа, че не много по- скъпа. Тук обаче ми изникнаха два въпроса: карбураторната Хонда не е ли по- капризна от инжекционния Меркюри? Разхода и вървенето пак би трябвало да са в полза на Меркюри-то. И по- важното: колко лопусен да бъде винта? При Хонда са четири лопусни, при всички други- три. Продавача на Хондите каза, че четири лопусния пропелер бил по- пъргав в средните обороти и малко отстъпвал във високите- така ли е наистина- ако е вярно, то не е зле, понеже едва ли двигателя ще е непрекъснато във високите...
      08седемшест5едно513четири

      Коментар


      • Вальо
        Вальо коментира
        Редактиране на коментар
        Изобщо не си досаден- напротив! Събирам максимално много гледни точки. Тук се спомена малко за Хонда, но извън форума (особено приятели по морето) се кълнат в Хонда. Така или иначе вместо да ходя днес за лодка или поне за двигател, отново съм в “ден за размисъл”. Това, което чувам за малките двигатели (до 20 к.с.) е, че са общо- взето идентични и като механика и като кубатура и като изпълнение (стига да е японско). Би ли ми дал малко понече информация за разликите, които знаеш? От хора, които карат всички марки думите са: “При малките мотори разликата е само в цвета и в лепенките на капака- друго няма”.

      • Пламен Атанасов
        Пламен Атанасов коментира
        Редактиране на коментар
        Ако наистина мислиш , че няма разлики освен лепенките то си вземи най-евтиния на пазара. Така е логично . Обаче има разлики . При различни производители , има различни технически решения . Някои от производителите имат доказано безпроблемни мотори , не при всички е така . Дребни детайли като разход , шум , килограми са друга страна за сравнения . Малки разлики , но ги има . Не на последно място , приятелите ти кълнящи се в Хонда явно не я купуват само заради сивия и цвят и лепенки .

      • Вальо
        Вальо коментира
        Редактиране на коментар
        Би ли превел няколко примера за по- добрите инженерни решения при Сузуки и Ямаха? До сега се рових, но не открих нищо съществено. Импелери, кубатура, захранване, предавателни числа и пр.- при всички утвърдени японски производители е почти идентично. Ямахата е най- тежка, което може да предполага, че е по- здрава, но може и просто да е по- стара концепция. Би ли казал какви са недостатъците на Хонда, за които знаеш. А за Меркюри?

    • #81
      Дали пък този бюджет да не го метнеш направо към ветроходната ? И без това не е ясно как и кога ще тръгне сезона в гърция.

      Коментар


      • Венци- малкия
        Венци- малкия коментира
        Редактиране на коментар
        Ти гледай по холандските сайтове и ще ти кажа къде в Белгия има един голям двор където може да се прибере една лодка докато си организираш транспорта до БГ

      • Вальо
        Вальо коментира
        Редактиране на коментар
        Венци, още не съм си взел капитнското (няколко дена преди изпита хлопнаха кепенците заради извънредното), още не съм плавал за повече от няколко часа под платна (ще дойда да ме повозиш), а ти ме буташ към дИбокото директно с платноходка. :-) Ще взема някаква гументка сега, пък другата година ще я ползвам като динги на ветродката, не става ли? Освен това с Гърция не е ясно кога ще отворят границата, а с джапанката мога и в пънкарево да се пляцикам...

      • Венци- малкия
        Венци- малкия коментира
        Редактиране на коментар
        Ами с лодка като на Руслан, може и в Искъра да си се плацикаш. и тренираш.

    • #82
      ...
      08седемшест5едно513четири

      Коментар


      • #83
        Аз бих почакал с покупката, докато се изясни положението с ковид-19. Има вероятност да няма сезон за лодки. Както са ме учили: "когато тече кръв по улиците - се купуват само акции"!
        ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

        Коментар


        • Вальо
          Вальо коментира
          Редактиране на коментар
          Това е една от причините да се преориентирам от РИБ към такава с надуваемо дъно: в състояние на извънредно положение няма да е много готино да се моткаш по пътищата на страната с колесар, докато сгъвайката се събира във всеки багажник. Отделно, че кризата стопи бюджета, предвиден за удоволствия. Да няма сезон за лодки се съмнявам: най- вероятно няма да има сезон в Гърция или дори съвсем апокалиптично- и на нашето море, но не виждам как ще ограничат посещенията на Искъра и подобни гьолове около София.

      • #84
        Надуваема моторна лодка без колесар е най-бързият начин да зарежеш този спорт (личен опит). Дори да я возиш надута на покрива, а мотора - в багажника, хамалогията е прекалена.
        ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

        Коментар


        • Пенчо
          Пенчо коментира
          Редактиране на коментар
          Така е! Моята я разкарах миналата година, хем беше 290см/ 40кг + 8 коня двутактов Меркюри 38кг.
          И въобще не бих си и помислял да ходя където и да е за викенд.

        • Вальо
          Вальо коментира
          Редактиране на коментар
          Може и така да е. Даже, сигурно сте прави, че ще ми писне. НО: естеството на работата ми, ме кара да търся движение. Всеки ден прекарвам около 10 часа седнал в кабинета. Да, кабинета е уютен, фотьойла струва повече от лодката, но тялото си иска своето... Затова всеки ден отивам и се връщам пеша до работа (11 километра общо) а поне три пъти седмично тичам от ЦУМ до Плиска и обратно през парковете, щото иначе почвам да пощурявам. Та гимнастиката около лодката даже ще ми е приятна (поне в началото). Надявам се. :-)

      • #85
        Новата дилема е: КАРБУРАТОР или ИНЖЕКЦИОН? След цял ден ровене по чуждоземските форуми стигнах до.... под кривата круша. Едните казват "ЗА" карбураторната Хонда ( може да има по- чести проблеми, но се разрешавали по- лесно, дори във водата), другите превъзнасят инжекционният Сузуки ( не давал никакви ядове с неговата lean burn система, но явно не знаят за адските смеси, които предлагат по Българските бензиностанции). Отделно нямам никаква идея как са със сервизите и едните и другите. Ето малко мат'риал от капиталистическия свят:

        Typically, Yamaha tends to offer engines with slightly more horsepower than Honda’s.
        The Honda outboard’s acceleration is a little slower than the Yamaha’s but hard to notice unless under load. That said, the difference here is mostly negligible.
        Carbs, more likely to develop problems than FI; but easier for a DIYer to fix.
        That carb can be cleaned easily and if you can get some non ethanol fuel and use it regularly and store it properly I doubt you will be cleaning it much.
        You can't go wrong with either (Suzuki and Honda) but as others have stated, EFI and electric start are HUGE plusses.
        08седемшест5едно513четири

        Коментар


        • KingofROAD
          KingofROAD коментира
          Редактиране на коментар
          А какъв е проблема с меркюрито? По-горе някой подсказа, че в Гърция, където основно мислите да ходите с лодката, на всеки ъгъл правят и ремонтират меркюри. И части в наличност много, и леснодостъпни.

          Според мен избирате по-читав модел от меркюри, по-запазен, евентуално някои неща под ръка - карбуратрор запалване. Основна профилактика и переборка преди сезона, и оттам каквото сабя покаже...

          Това, че някои чаркълъци ще се сменят по-често, не е толова фатално, за разлика от дълго чакане на скъпи и рядко сменящи се части. Двутактовите двигатели са относително прости, и ремонтопригодни.

        • Вальо
          Вальо коментира
          Редактиране на коментар
          Двутактовите са на по над 10 години (да не кажа, че гонят 20) и високи обороти плюс джигитска употреба, гарантират проблеми. Ще ми се да се радвам на почивката, вместо да псувам, докато поправям нещо. За това съм се насочил към нови мотор и лодка, а там всички са четиритактови. От всички на пазара, в момента само Хонда са с карбуратор- включително Меркюри спряха да правят карбураторни.
          В Гърция да ремонтираш каквото и да е не е най- рентабилното занимание, да не говорим, че с този вирус, не е ясно кога ще я видим пак...

          п.п. Янмар-ите, които ми препоръчахте ми събраха очите :-) За съжаление, нито килограмите ме устройват, нито отдалечеността на дилъра, нито пък са ми по възможностите.

        • KingofROAD
          KingofROAD коментира
          Редактиране на коментар
          Не е лошо човек да си помечтае.

          Янмара го дадох като идея. Нямам лодка, и не експлоатирам такъв двигател, но имам трактор Янмар. И докато съм ровил съм попадал много и на лодкови мотори, без да ми е трябвало...

      • #86
        Сравнение между 6 марки 15- коньови мотори.
        Хонда е на 1-во място, Меркюри на 2-ро, Ямаха на последно:

         
        08седемшест5едно513четири

        Коментар


        • #87
          http://zanderbg.com/mercury_outboards.html

          Коментар


          • Вальо
            Вальо коментира
            Редактиране на коментар
            Да, де: Тедо е човека на когото досаждам с безбройни въпроси и хрумвания. Добре, че е разбран и има нерви да обяснява... :-) Именно той ми препоръча Меркюри-то, а не е като да не е карал всички марки достаъчно.

        • #88
          Не бях мислил изобщо за Хонда, но май натам почвам да клоня. И лодката и двигателя много ми харесват: лодката, защото е точния размер като дължина, широчина и килограми, а двигателя защото е прост карбуратор, което може би е по- надеждното решение във вода при малките лодки и мотори.

          Ето тази лодка:

          https://www.solaray-marine.bg/honwave/t40ae.html

          И този мотор:

          https://www.solaray-marine.bg/hondamarine/bf20.html
          08седемшест5едно513четири

          Коментар


          • Вальо
            Вальо коментира
            Редактиране на коментар
            Егати- братушките не спряха да я хвалят тая Хонда:

            https://www.youtube.com/watch?v=o6xdEEmjKMU

          • KingofROAD
            KingofROAD коментира
            Редактиране на коментар
            Не изглежда зле на клипчето. Имаш варианти и комбинации с винтовете. Лодката е горе/долу каквато искаш. Натоварването тоже. За самия мотор спецовете да кажат. В морето едва ли ще може да пердаши с 50 км/ч.

        • #89
          Лодката е 86 кг . , мотора и той си тежи при тази мощност . Направо не ми се мисли как се сглобява и разглобява на всеки излет . На клипчета в тубата не вярвай много , забележи че цитират неточни данни и цени . Рекламата може да е много избирателна. При варианта с разглобяването бих заложил на друга комбинация - Зодиак аеро 350 - 45 кг., Може и друг фирма, идеята е надувното дъно , мотор 10 к.с - около 40 кг. Повярвай дори това е доста тежко за редовно сглоби - разглоби .

          Коментар


          • KingofROAD
            KingofROAD коментира
            Редактиране на коментар
            Ама руснаците в клипчето си я носят лодката на колесар, сглобена и готова.

        • #90
          Вече си мисля, че май е най-добре да помолиш Тедо да ти даде да извършиш забавните манипулации с една лодка и един двигател. Ама цялата поредица. С качването в багажника на колата, разпъването, монтирането на двигателя и всичките му там веселби. Не забравяй и да си поразходиш резервоара с гориво няколко дни в колата.
          За двигателя:
          Не си и помисляй за карбураторен модел при възможност да си купиш инжекцион. Освен всички неоспорими технически предимства се сети и какво се случва с горивото в карбуратора когато сложиш двигателя да легне в колата./защото със сигурност ще забравиш да го изгориш преди свалянето на двигателя/ Адските бензинови смеси в България са ти най-малкия проблем. Това са двигатели правени да работят навсякъде по света и доста е помислено в тази част. Стига да спазваш няколко прости правила и няма да имаш проблем с гориво дори и в Занзибар. Относно възможностите за ремонт в морето бъди сигурен, че освен да гребеш, друго не можеш да направиш.


          П.П. От Варна съм и ако решиш лично да си вземеш посочените в линковете лодка и двигател ще те посрещна с жива верига пред магазина.
          GPS системи https://www.easytracking.bg/
          Пътна помощ навсякъде и по всяко време https://закъсах.бг

          Коментар


          • Вальо
            Вальо коментира
            Редактиране на коментар
            Лодката е много красива, точният размер е (най- вече, като вътрешна широчина), а двигателят може да не хай-тек, но за да го произвеждат толкова години без никаква промяна, е ясно че е супер здрав и надежден. Тедо ми направи чудесна цена за комплекта, така че няма да ми се налага да ходя до Варна. Би ли се аргументирал защо Хонда за теб е недолюбвана марка?

          • KingofROAD
            KingofROAD коментира
            Редактиране на коментар
            Гледам в клипчето, че руснаците показват от едната страна на движока, има крачета на които може да се постави легнал на една страна. Японците би трябвало конструктивно да са го предвидили да не се разлива гориво от карбуратора. Не вярвам да имат такъв елементарен пропуск. Пък и докторът казва, че модела е произвеждан дълго време без изменения. Та би трябвало да нема проблема с лепа брена.

          • D.Dimitrov
            D.Dimitrov коментира
            Редактиране на коментар
            Никога не съм казал, че не харесвам Хонда. Напротив, имат модели двигатели които в класа си са признати като едни от най-сполучливите. Това са автомобилните им версии произведени в милиони екземпляри, доработени за морето и доказано неубиваеми. Винаги съм подчертавал, че към момента и конкретно за това тегло и мощност предложенията на Ямаха и Сузуки са по-добрия избор. Особено Сузуки, като в първи в малкия клас с инжекцион и ръчно запалване/без нужда от акумулатор/ вече натрупаха достатъчно часове, история и отзиви. Не те кандърдисвам. Не съм търговец и нямам никакъв интерес от това какво ще си купиш. Но така или иначе "чудесни цени" при тези покупки няма. Просто има търговци, които прежалват в твоя полза част от търговската си отстъпка. А като цена на изделията....... пълна дивотия. Смятай простичко: 100 кила ПВЦ и малко алуминиеви плоскости са 3000 лв. 15 евро на килограм. По-скъпо от всеки нормален автомобил. И като квадратура да я сметнеш, пак отиде на 500 евро квадрата. За двигателя да не говорим.

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X