Другата седмица заминавам на Тасос до септември.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Избор на първа лодка и начин за транспортирането и
Свий
X
-
-
И аз ще съм поне до средата на септември в района (между Халкидики и Кавала).
-
Виий млЯдежи, със сили свежи напраО сА изселИхтЕ от Софията....
Завижу белой завистю....Последно редактирано от KingofROAD; 26-07-21, 14:50.
-
-
Колегата на предната страница беше писал, че са му проверявали застраховката, която си е направил в Никити. Дали би споделил в коя компания я е направил и какви документи са му искали при сключването и. Сигурен съм че такава информация ще бъде изключително полезна за всички във форума, доколкото у нас от две години е проблем да се сключи такава. Бях му писал на лично, ама май не си ги чете.
Хубаво лято на всички и щастливо плаване в гръцки води.
Коментар
-
Ейййй- страшна тъпотия сътворих…
Отиваме на едно самотно плажче четирима човека. Щото сме прегрЕли, пие ни се много, а мен и ме мързи, хвърлям котва на два метра дълбочина и пускам само два метра въже- да не се мъча много… Погледнах прогнозата, че го дават до 6 bft на пориви, иначе около 3 bft. Казвам си- ‘бал съм го, нЕма страшно. Да, ама- не.
Както си кръцкам спокойно, а девойките се плацикат безгрижно, изведнъж духнА един ветър, еб@ мамата на котвата и от левия край на плажа издуха лодката до десния за по- малко от минута. А, там едни гадни, ръбести скали- вече си представях как ще сцепят и лодка и двигател и всичко… За късмет на метър преди скалите котвата закачи нещо на дъното и успях да хвана лодката, точно преди котвата да се скъса (по- точно се скъсаха свинските опашки, дето държат горната част на котвата за веригата). Абе, голЕм зор, голЕм напън. После цялата нощ съм ставал през час да видя дали ще се прибираме с лодка или ще звъним на приятел, въпреки и да я бях вързал и за гъза, а въжето беше, както пише по книгите: четири пъти дълбочината…
Та: никакви компромиси с котвата, щото излизат скъпо!
08седемшест5едно513четири
Коментар
-
Свински опашки 😳😳😳 на котва?Това го ползваш само за да ти държи вьжето навито,за друго не.
На самотен остров или пускам 10:1 или всичкото въже,вьжето е вързано за шегел,а той за лодката,котвата се осигурява с шегел и 3 метра верига,към веригата връзвам вьжето пак с шегел,а всички шегели се осигуряват с тел неръждавейка.В някои случаи в края на веригата между вьжето и веригата слагам тежест, да омекотява ударите при вълна.
Ако мноооого вярваш на ухото на лодката си връзваш само там,аз обикновенно правя възел на края на котвеното и пред него връзвам оше едно въже за оше едно ухо,да си намеря лодката ако избие планката за котвата.
С малка лодка най-лесно се бедства - на голямата имаш примерно 2 мотора дизел,2 генератора,2-3 радиостанции,2 котви на носа и 1-2 резервни за задника,електроника която пищи ако почнеш да дрейфаш или стане плитко, инструменти,резервни части…….а на малкото дюдю се кръстя преди да запаля бензинката
-
-
А, и още нещо базите (основи) за тента на “Корсар” тотално не стават. Успяха да се счупят три за по- малко от два месеца при супер внимателно ползване: или са грешно са сметнати, или е кофти материала или изпълнението е куцо, но веднъж ме оставиха без тента в Искъра, а сега ме предадоха и в морето. Старите (обикновените сиви) може да са грозни, но на тормоза през цялата минала година не мръднаха. Тея хващат око, обаче са келяви- чупят се във всички посоки:
08седемшест5едно513четири
Коментар
-
В малка лодка задължително 2 котви и поне 100 м въже , водата за деня + 5 л . Котвата и въжето са по важни от спасителните жилетки .
Коментар
-
Имам нужда от втори двигател- не е спешно, но за следващите месеци е задължително!
Въпросите ми са три:
1. Двутактов или четиритактов и съответно каква марка? Аз лично предпочитам двутактовия, понеже е по- лек и по- компактен, но пък нека разбиращите да кажат кое е за предпочитане. За производител съм се спрял първо на Хонда, след това- на Ямаха.
2. Закачане за транеца- директно ( със съответното леко удължаване в страни на транеца) или през дистанционна плоча? Дори по този начин закачен (пуснат в работно положение) спомагателния двигател не пречи по никакъв начин на основния (както и обратното), а вдигнат все едно го няма. Заваряване на алуминиево парче към транеца (със съответното боядисване след това) може ли да се отрази неблагоприятно върху “ръждясването” на тези детайли?
3. Къс или дълъг ботуш? Зная, че там, където съм го закачил е точно размера за дълъг ботуш ( лодката е правена за дълъг ботуш, но тази бройка е “срязана” фабрично, за да влезе късак), но пък дори така сложен е под дъното на лодката. Натоварена с хора, се чудя дали дългия няма да отива прекалено много под водата и съответно- да му се налага да бута повече вода? Т.е. дали изискването за 2-4 см. между кавитационната плоча и дъното на лодката при къс ботуш няма да е по- близо до нормата, от колкото при дългия ботуш?
Ето няколко снимки:
08седемшест5едно513четири
Коментар
-
Каква е идеята на втория двигател - авариен, тролинг?"Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
Вальо здравей! Аз често съм по този маршрут и досега явно съм имал късмет , защото съм с един двигател. Моля те за подробности за цифрите ,които са те убедили да инвестираш във втори двигател. Защото само така бих могъл да убедя "финансовия министър" , че трябва най-накрая да си купим втори двигател.
-
Алекс, момчетата казаха, че глобата за чужденци (понеже гледат да не ни плашат, като туристи) е 1000 евро без коментар. Често, обаче се стига и до отнемане на плавателния съд. Не си струват главоболията за едни 500- 1000 лева за втора моторетка.
-
-
Само да се изкажа за двигателя – за мене по голям боклук от СТАР двутактов мотор няма.
Сигурен съм че има колеги в тоя форум дето имат много повече опит от мене с двутактови и може би са на различно мнение ама аз от спортна злоба се занимавах със скутери -мога книга да напиша колко модификации и експерименти съм направил...
Другия ми опит с двутактови е с тревокосачките ,в повечето случаи дърти ,щото от не знам си колко време не съм виждал да слагат 2 тактов мотор даже и на такова нещо.
В момента помагам на един мои приятел дето не ме слуша и си купи лодка с извънбордов мотор които е 4 цилинров обаче двутактов , да го оправим и пуснем в движение ... тука в америка части има ама понеже всико е правено за себе си ,цените са много кофти.
Коментар
-
Всичко над 2 мили от брега в Гърция трябва да има втори двигател. Може да си го носите и в калъф в лодката, както правят едни момчета със Сузуки 2,5к.с.в РИБ. Все пак, колегата не отговори в коя компания в Гърция си направи застраховката Г.О за лодката. А ако даде и някаккви координати тук във форума всички ще му бъдат много благодарни. Утре заминавам за Севрно Евийския залив за две седмици с моя Зодиак. Да не забравяме, че лятото е до 22 септември!
П.С. Само да вметна, че малкото сузуки е 12.5кг. 4 такта и към 1700лв. нов. Ако си вземе такъв на името на фирмата, както вероятно прави колегата за другите неща, му спада още 20%
Коментар
-
Да, законите се спазват стриктно и всъщност, за наше добро: ако пърпъретката ми загасне на 6-7 мили навътре, не ми се мисли как се гребе до брега… Не смятам да нося малкия мотор в сак: ще го ползвам за тръгване от брега, приставане и тролинг. Поради това ще си стои на транеца постоянно. Ако не намеря нов двутактов, ще купя четиритактов, но все пак предпочитам възможно най- компактния и лек двигател.
-
-
Ботуша според монтажа , има различни видове стойки . Ако е директно на транеца бих взел дълъг ботуш.
Коментар
-
Аз до сега не съм успявял да прегрея мотор въздухар. Не, че сериозно съм се опитвал де, ама си бръмчят из жегите в Мвксико и си свиркат. За разпрани импелери, включително и чисто нови, мога да напиша книга по дебела от Война и мир.
Резервниясе пали и използва редовно /ако искаш да запали и когато наистина ти трябва/. Няма да е кеф да плакнеш 2 двигателя постоянно. И плакненето не е проблема, аварийно средство- просто и максимално елементарно= въздухар.
-
От посочените съм имал 2 бр. ямахи , и една хонда . Всички моторчета си вършеха работата чудесно . Купувани бяха нови , може и да съм малко пристрастен , но ямахата ми е фаворит .
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар