От: Волан на танк
Обърнах внимание на спора с Чавдар, та реших да драсна два реда с аргументи. Не за друго, а просто щото Сте инженер(както и много други хора тук).
Първо, никой инженер не би оспорил простотата и надеждността на механично задвижване пред хидравлично. Това в общия случай, в конкретните вече по целесъобразност е друго.
Второ. Ако разпределяш дебит на флуид може и да е подходящо с шибър, но никой никъде не е казал че това е необходимо. Т.е. нямате представа за какво става въпрос, това не е хидроусилвател на волан като в автомобил. И дори да беше на подобен принцип, това което може да се направи с два отделни шибъра, не може с един шибър разпределител. А в случая, точно това е разликата, че с лостовете могат да се задействат едновременно механизмите за завиване и в двете посоки, което при такава машина дава определени предимства. Тези предимства са ясни на всеки който има опит с такава техника, а пък всеки технически грамотен(без да е непременно инженер) може да се поинтересува и да ги разбере. Именно затова не симпатизирам на някои от аргументите Ви, от сорта "не си карал, значи не знаеш", изказвани успоредно с твърдения за "грамотно сравнение на две технически решения.." "...от техническа гледна точка", при положение, че Вие не само не Сте карал, но и явно не сте наясно поне на теория кое и как точно в тези машини.
Първоначално публикуван от NovemberCharlie
Преглед на мнение
Първо, никой инженер не би оспорил простотата и надеждността на механично задвижване пред хидравлично. Това в общия случай, в конкретните вече по целесъобразност е друго.
Второ. Ако разпределяш дебит на флуид може и да е подходящо с шибър, но никой никъде не е казал че това е необходимо. Т.е. нямате представа за какво става въпрос, това не е хидроусилвател на волан като в автомобил. И дори да беше на подобен принцип, това което може да се направи с два отделни шибъра, не може с един шибър разпределител. А в случая, точно това е разликата, че с лостовете могат да се задействат едновременно механизмите за завиване и в двете посоки, което при такава машина дава определени предимства. Тези предимства са ясни на всеки който има опит с такава техника, а пък всеки технически грамотен(без да е непременно инженер) може да се поинтересува и да ги разбере. Именно затова не симпатизирам на някои от аргументите Ви, от сорта "не си карал, значи не знаеш", изказвани успоредно с твърдения за "грамотно сравнение на две технически решения.." "...от техническа гледна точка", при положение, че Вие не само не Сте карал, но и явно не сте наясно поне на теория кое и как точно в тези машини.
Какви аргументи да ти умаловажавам?!? Ами колко пари чини ето това

Коментар