Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Волан на танк

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Волан на танк

    Някой може ли да каже как са го направили французите и англичаните?
    За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
    0878 79 20 61 Борис

    Коментар


    • #92
      От: Волан на танк

      Пропагандата (и в двата лагера) си казва думата. Преди ВСВ руснаците са били водещи в танкостроенето и поради тази причина, както и заради ограниченията наложени на Германия след ПСВ, германците са се учили как се правят танкове и как се воюва с тях от руснаците. Това е и основната причина по-късно - по време на войната немците до последно да нацепват петичките на руските кемафи, които само огромното числено превъзходство е спасявало. Просто са знаели слабите места на руската техника и начините на водене на бой с нея, и са разработили превъзхождаща техника и тактика за използването и. Това предимство е било запазено до самия край на войната. Когато съюзниците влизат в немските танкови заводи (вкл. тези на Татра) и конструкторски бюра и виждат какво има на чертожните дъски, им става лошо... Дълго време след ВСВ цялото оръжейно производство (не само танкостроенето) в световен мащаб копира и доразвива германски идеи и концепции. Дори и сега всички специалисти сочат германския Леопард като най-добрия танк въпреки, че не е воювал... Мисля си, че това е показателно и за това - кое е по-добре? Волан/щурвал или патерици... Убеден съм, че и руснаците ще изоставят патериците още в следващия си танк (има тема за него), като остаряла концепция, защото времето и практиката са доказали обратното, а това няма нищо общо с това кой какво е карал или не е карал от тук присъстващите...

      Коментар


      • #93
        От: Волан на танк

        Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
        Завиването с волан и завиването с патерици единственото общо е ,че използват веригите за завиване.С патериците намаляваш скоростта с точно определена стъпка ,и затова движението на танка е както каза Пламен, стъпенчато,докато с волана това е променлива величина. Колкото повече завиваш то толкова повече забавяш съответната верига и това не е на степени. Те затова М1А1 се върти на място като едната верига напред ,а другата назад.
        Руски танк все още го няма серийно.
        Не го разбирам това че в един и същи момент едната верига може да върти напред а другата назад. И руския танк се завърта на место когато е на първа предавка и се издърпа патерицата докрай. Тогава съответната верига спира да се върти , защото дръпнатата патерица намалява предавката с една.
        На нас клиренс ни трябва , не скорост

        Коментар


        • #94
          От: Волан на танк

          Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
          Говорим за това,че руски танк все още го няма серийно.Планетарния редуктор ,да му сложиш още една двойка зъбни колелета ,които да се управляват независимо е малко сложно за ръчно управление /с патерици/
          Що, издърпваш частично патерицата и с хидравлична муфа зацепва по-късата предавка. В тракторите е с хидравлична смяна на предавки, несложна конструкция, и много удобна. Но не е с планетарен редуктор, това не вярвам да е задължително. След изреждане на споменатите две предавки (а може и повече да слагат), едната верига се освобождава напълно и там някъде трябва да се стига и до действие на спирачка за същата.
          Май никой не каза как работят коментираните "волани". За мен са си патерици, но вместо да стърчат два лоста, са направили една хоризонтална дръжка, и грубо казано в двата и края са закачили патериците. С тел и парче дървена пръчка и аз ще сложа "волан" или "джойстик" на трактора/танка с патерици, за две минути. Може и волан, ще вържем ръкохватките за спиците му. Та кое е дискусита, за формата на патериците (воланоподобна) или се предполага да има волан с някаква хитра трансмисия с управляемо предавателно число за двете страни на машината?
          Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
          ...докато с волана това е променлива величина. Колкото повече завиваш то толкова повече забавяш съответната верига и това не е на степени.
          Без степени ли е?

          Коментар


          • #95
            От: Волан на танк

            Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
            ... по време на войната немците до последно да нацепват петичките на руските кемафи, които само огромното числено превъзходство е спасявало. Просто са знаели слабите места на руската техника и начините на водене на бой с нея, и са разработили превъзхождаща техника и тактика за използването и. Това предимство е било запазено до самия край на войната. ...
            Каква превъзхождаща техника, какви 5 лева?!? Танковете, с които немците са започнали войната, с нищо не са превъзхождали руските от старите образци. Да не говорим пък за Т-34, наличието на който е дошло малко нещо като изненада за немците.

            Виж, по отношение на това, че немците са воювали с повече ум и са реагирали по-гъвкаво на измененията в обстановката, не мога да не се съглася.
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • #96
              От: Волан на танк

              Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
              Каква превъзхождаща техника, какви 5 лева?!? Танковете, с които немците са започнали войната, с нищо не са превъзхождали руските от старите образци. Да не говорим пък за Т-34, наличието на който е дошло малко нещо като изненада за немците.

              Виж, по отношение на това, че немците са воювали с повече ум и са реагирали по-гъвкаво на измененията в обстановката, не мога да не се съглася.
              За началото на войната си прав. Реално немците не разполагат с тежки танкове до 41-ва и въпреки това и, че танка е основното оръжие в тази война, към 41-ва резултата е "много на нула" за Вермахта... Що се касае Т-34, нещата стоят по съвсем друг начин! Немците са ги унищожавали в такива големи количества, че танковете са влизали в боя директно от поточната линия, и заради липсата на обучени екипажи в машините са влизали тези, които са ги произвели... Т-34 започва да затруднява немците едва в края на войната, когато руснаците най сетне успяват да му монтират 80 мм. оръдие (и те използват зенитна артилерийска система за целтта...) което е в състояние да пробива немската броня от конкурентна дистанция.

              Коментар


              • #97
                От: Волан на танк

                http://www.youtube.com/watch?feature...v=wY_5c0mBXok#!

                интересен тест от танковия музей .

                Коментар


                • #98
                  От: Волан на танк

                  Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                  .. Т-34 започва да затруднява немците едва в края на войната, когато руснаците най сетне успяват да му монтират 80 мм. оръдие (и те използват зенитна артилерийска система за целтта...) което е в състояние да пробива немската броня от конкурентна дистанция.
                  Марто в малка грешка си оръдието е 85мм.
                  За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
                  0878 79 20 61 Борис

                  Коментар


                  • #99
                    От: Волан на танк

                    Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
                    http://www.youtube.com/watch?feature...v=wY_5c0mBXok#!

                    интересен тест от танковия музей .
                    Танкът е точно с волан, но върви по начина на тези патерици. За съжаление не се вижда много от кормуването. Върти се само на 60 градуса в ляво и дясно, вижда се в последните секунди. Подозирам, че въртенето всъщност е избор от малък брой предварително зададени няколко положения - направо, завой с фиксирана разлика в скоростта на веригите, завой с една освободена верига и завой с една спряна със спирачка. Подобно на патериците които знам аз.
                    Последно редактирано от lodkar; 02-05-13, 08:57.

                    Коментар


                    • От: Волан на танк

                      Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение
                      Марто в малка грешка си оръдието е 85мм.
                      Грешката е моя! Пиша по памет...

                      Коментар


                      • От: Волан на танк

                        Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                        За началото на войната си прав. Реално немците не разполагат с тежки танкове до 41-ва и въпреки това и, че танка е основното оръжие в тази война, към 41-ва резултата е "много на нула" за Вермахта... Що се касае Т-34, нещата стоят по съвсем друг начин! Немците са ги унищожавали в такива големи количества, че танковете са влизали в боя директно от поточната линия, и заради липсата на обучени екипажи в машините са влизали тези, които са ги произвели... Т-34 започва да затруднява немците едва в края на войната, когато руснаците най сетне успяват да му монтират 80 мм. оръдие (и те използват зенитна артилерийска система за целтта...) което е в състояние да пробива немската броня от конкурентна дистанция.
                        Прочети мемоарите на Хайн Гудериан и ще разбереш за какво става въпрос . Той лично за малко не загива още в първите дни точно от Т 34/76 един такъв разбива цялата му щабна колона и загиват доста хора от неговия щаб включително и началник щаба му . Та в общи линии изводите са му че към момента нямат нищо което да му противопоставят и още дълго няма да имат . Ето ти малка част " Руските танкове са толкова пъргави, на близки разстояния те се катерят по склоновете или преодоляват блатата по-бързо, отколкото вие можете да обърнете купола. И през шума и гърмежа вие през цялото време чувате скърцането на снарядите по бронята. Когато те улучват нашия танк, често се чува оглушителен взрив и звук на горящо гориво, прекалено силен, благодарение на бога, за да се дочуят предсмъртните викове на екипажа" И още : "Както вече бе споменато, през ноември 1941 г. видни конструктори, производители и офицери от управлението на въоражението дойдоха в моята армия за да се запознаят с руския танк Т-34, който превъзхождаше нашите бойни машини. Те искаха на място да се убедят и изхождайки от вече получения опит в бойните действия, да набележат мерки, коит да ни помогнат отново да постигнем техническо превъзходство над руснаците. Предложението на офицерите-фронтоваци да произвеждаме същите танкове като Т-34, за да можем в най-кратък срок да подобрим извънредно лошото положение на германските бронетанкови сили, не срещна никаква поддръжка от конструкторите.
                        Между другото, конструкторите не бяха притеснени от някакво отвращение към подражанието, а от невъзможността да бъдат произвеждани с необходимите темпове особенно важни детайли на Т-34, особенно алуминиевият дизелов двигател. Освен това нашата легирана стомана, чието качество се понижаваше поради липсата на суровини, също отстъпваше на легираната стомана на руснаците."(Хайнц Гудериан "Внимание, Танкове!" Том 2, стр. 13-14)
                        Последно редактирано от sek.1; 02-05-13, 09:11.
                        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                        Коментар


                        • От: Волан на танк

                          Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                          Прочети мемоарите на Хайн Гудериан и ще разбереш за какво става въпрос . Той лично за малко не загива още в първите дни точно от Т 34/76 един такъв разбива цялата му щабна колона и загиват доста хора от неговия щаб включително и началник щаба му . Та в общи линии изводите са му че към момента нямат нищо което да му противопоставят и още дълго няма да имат . Ето ти малка част " Руските танкове са толкова пъргави, на близки разстояния те се катерят по склоновете или преодоляват блатата по-бързо, отколкото вие можете да обърнете купола. И през шума и гърмежа вие през цялото време чувате скърцането на снарядите по бронята. Когато те улучват нашия танк, често се чува оглушителен взрив и звук на горящо гориво, прекалено силен, благодарение на бога, за да се дочуят предсмъртните викове на екипажа"
                          В цитата има един ключов момент - "на близки разстояния..."... Друг любопитен момент е как се чували руските снаряди да скърцат по бронята... А, че Т-34 си е бил добър танк за времето си никой не спори! Че е страшна смъртта на танкиста - също...

                          П.П. Същото го пишат немците и за КВ-1 и за френските тежки танкове, но това не им пречи към 41-ва да са прегазили цяла Европа, Северна Африка и да стигнат на десетина километра от Москва. Показателно е и колко време е нужно на армиите (и танковете им в т.ч.) на целия останал свят да влязат във Берлин. Интересно е и на каква цена с оглед на съотношението на общите загуби на немците и всички воювали срещу тях.. Аз сам написах по-горе, че ситуацията що се касае до нивото на немските танкове към 41-а е една, а след това - съвсем друга
                          Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 02-05-13, 09:26.

                          Коментар


                          • От: Волан на танк

                            Автоматическая двухпоточная гидромеханическая трансмиссия X-1100-3 обеспечивает три передачи переднего хода, две — заднего и нейтраль. В состав трансмиссии входят гидротрансформатор с блокировочным фрикционом, 4—скоростная автоматическая коробка передач, рабочие и остановочные тормоза и бесступенчатый механизм поворота с двойным дифференциалом и гидрообъемной передачей.

                            Това е описание на трансмисията на М1А1. Хидротрансформаторът позволява безстепенно намаляване на оборотите.Двойният диференциал позволява едната верига да се движи напред ,а другата назад ,въртейки танка около оста.

                            http://sa100.ru/armor/tanks.php

                            Коментар


                            • От: Волан на танк

                              Оръдието на Т 34/76 също адаптирано за танк зенитно оръдие способно да поразява всичко немско на нечувани за времето си дистанции от над два километра . Пак Гудериан пише че в този период немските танкове са можели да поразят Т 34 само от упор отзад в моторното отделение което практически се случвало изключително рядко . Едва ли можем да обвиним Гудериан в любов към СССР и съветската техника За съжаление конструктивното предимство на руснаците не може да компенсира грешките в тактиката и стратегията към този момент . Прекалено големи са . Да се върнем към темата . Карал съм няколко различни модела руски верижни трактори и МТЛБ . За мене лично като машинен инженер управлението с лостове е по удачно . С тях много добре усещаш машината и ти я водиш а не тя теб .
                              Последно редактирано от sek.1; 02-05-13, 10:13.
                              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                              Коментар


                              • От: Волан на танк

                                Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
                                Автоматическая двухпоточная гидромеханическая трансмиссия X-1100-3 обеспечивает
                                За преимущества на каране с патерици не може да се говори. Остава простота на конструкцията, ремонт и здравина.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X