Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Волан на танк

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Волан на танк

    Първоначално публикуван от ЛЕНИН Преглед на мнение
    Ммда, то пък "опростените" руски верижни машини никак не се развалят, ама никак... хеле пък управлението им. Т-72 сякаш не е и той на хидравлика, ако и да е с патерици.
    Пример от миналата седмица: лявата патерица кове само да я пипнеш, пък дясната има свободен луфт една педя, преди да започне да се случва нещо с машината (да се сети да завива примерно). Пак тогава: възможно най-простата машина (МТЛБ) на два пъти пали фрикционите за има няма 30 км.
    Тези примери ги давам, не да изтъкна, че руското е долно, пък западното е черешката отгоре, а да се види, че не "простото" устройство е важно, а ръчичката която го пипа трябва да знае какво прави.

    Лично мнение: с "волан" не съм карал (дано имаме късмет да пробваме), но веднага мога да му изтъкна едно предимство пред ръчките (особенно пък на танка): можеш да правиш завои и да сменяш скоростите без да си плетеш ръцете на възел. Особенно пък в "походно" (вметка: такова управление на машина нали знаете, че не съществува по нормативна база ) положение.
    За това говорим по някога в армията е доволно трудно да намериш и простите неща кой да ги регулира .
    Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
    Ти може би нямаш впечатления, ама аз имам. В халето ми седи едно чудо на немско френската военно-инженерна мисъл (преимуществено немската). Еми то уазката е по-сложна
    Да не си се сдобил с Пежо - Г - Иденор и не знам още какво от района на Перник
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • Re: Волан на танк

      Добре, де. До тук стигнахме до два основни извода. Който го е грижа за ергономията слага волан/кормило. Патериците са по-проста система и като такава би трябвало да са по-надеждни. Да, ама явно не са. Заключение - по-добре качествен волан от некачествени патерици.
      До този извод може да си достигнал само ти, не се сърди но това което пишете са глупости и догадки по картинки. На дали с този волан се кара като джип, в най-добрия случай има половин оборот в дясно и половин оборот в ляво и като знам специфината на движение на танка този волан трябва да ти е в ръцете непрекъснато, виж тука американците може малко повече да са помислили за този щурвал. БМП то което е с патерици но са по средата пак се кара неудобно защото ти пречат.

      И пак ви казвам, че танка върви направо а завива с промяна на скороста в едната от веригите, в следствие на което завиването на танка е в середата, а не като при автомобила предницата да води, а откъде дойде това, че 72 ката не завива плавно, дори и 55 цата го прави. При всеки завой намалявайки скороста на веригата, увеличаваш мощността и, което ти дава възможност да ползваш двете патерици едновременно и в различни комбинации - което много ми се иска да видя как става с волан освен ако няма и 3 ти ход назад - сега вече друга тема е ако не руските танкове завиват просто със един фрикцион и спирачка за всяка верига - тогава двете патерици заедно нищо не правят и патериците нямат никакво преимущество - или ако са със някакви сложни автоматични скоростни кутии. В 72 ката не харесвам хидравликите вече става много сложно и има много повече агрегати които да ти направят проблем, 55 цата също има много проблеми.

      Какво му е управлението с волан по добро и искам някакъв технически отговор не само, че ме е руско.

      /Лирично отклонение: още ми е пред очите физиономията на един янки като видя половин пръст нафта да се плицика по пода на МТЛБ-то, Луи Дьо Финес наживо /
      Явно съвсем сте занемарили поддръжката на машините - по мое време не съм виждал да има разлята нафта - освен тази с която чистехме машините. А за 72 ката дето не дозавива, ами направете и регулаж де, две гайки са.

      Коментар


      • От: Волан на танк

        Даниеле , по мое мнение танкът се върти около геометричната си ос само при условие, че на еднаква повърхност двете вериги се въртят с еднаква скорост в противоположни посоки. И то при положение, че в различните посоки на въртене веригите имат еднакво съпротивление при триене. Казах коя може да е една от причините да е по-удобно с волан - ъгълът на завиване на волана да отговаря на ъгъла на завиване на танка. И никой не твърди, че танка завива като кола, макар че съществуват комбинирани верижно-колесни машини
        Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

        Коментар


        • Re: Волан на танк

          Да за тези машини волана ще е удобен,защото си завива като камион независимо от веригата , а танка завива спрямо центъра на веригата която е спряла (прав си не е геометричния център).

          Казах коя може да е една от причините да е по-удобно с волан - ъгълът на завиване на волана да отговаря на ъгъла на завиване на танка.
          ОК обаче съм сигурен че не е така - всички танкове имат две успоредни вериги и в крайна сметка, независимо как се постига спирането на веригата или намаляването на скороста и самата машина завива по един и същи начин, както и верижните трактори управлявани от педал + лост за завиване, доколкото помня едното беше съединител другото спирачка.

          Единствено мога да видя (то не е удобство), че всеки карал кола много бързо ще свикне с управлението на танка. Това с плетенето на ръцете при превключване на скорости също е мит - на 72 ката са на гребен - само буташ назад даже и съединител рядко се ползва.

          Коментар


          • От: Волан на танк

            Добре, хайде да зададем въпроса по друг начин.
            Защо според вас всички без руснаците слагат волан?
            Надали е от генетично вроден кретенизъм
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • От: Волан на танк

              Ако движението се предава по хидравличен, а не по чисто механичен способ техническото решение с един въртящ се разпределител е по-лесно, от колкото с два отделни. За съжаление не съм в детайли запознат с всички видове задвижвания при танковете, но при тази маса задвижване с хидормотори би имало значителни предимства, както и недостатъци, разбира се.
              Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

              Коментар


              • Re: Волан на танк

                Ако прочетеш внимателно предния ми пост, ще разбереш защо специално за руските танкове не е добре да са с волан, планетарните механизми на 55 според мен не се нуждаят от хидравлика.

                Пепи на теб ще ти дам въпрос за отговор, защо колелото не е с волан?

                И единствения танк с волан е немския, хайде и китайския, друготе са по сходни с управлението на колело.

                Коментар


                • От: Волан на танк

                  Kогато има място и височина ,руснаците слагат щурвал/ волан/ Машината е БМП 1 .Двигателят е отпред
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:bmp 1.jpeg
Прегледи:1
Размер:12.6 КБ
ID:5478412
                  Ако се използват пълните възможности на едно нещо, то се счупва!!!
                  Пламен Златарев 0888 66 03 18

                  Коментар


                  • От: Волан на танк

                    Волан (кръгъл) се ползва там, където не е нужно да има пряко съответствие между завъртането на управлението и завиването на машината. Воланът позволява в такива случаи да си промени предавателното съотношение и се ползва в случаите на по-голямо натоварване. Това е най видно при лодките - при леките лодки рулевото перо се управлява с един прост лост, а при по-големите се ползва "волан".
                    Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                    Коментар


                    • От: Re: Волан на танк

                      Първоначално публикуван от Daniel Преглед на мнение
                      И единствения танк с волан е немския, хайде и китайския, друготе са по сходни с управлението на колело.
                      Само да уточним понятията - Ф1 с какво са - волан, кормило или щурвал?
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • Re: Волан на танк

                        Ако питаш за формула1 трудно е да се каже, заради неясната спецификация на веригите и независимото 12 ролково торсионно окачване. Не си ми отговорил на въпроса защо колелото не е с волан, не че има нещо общо с танковете.

                        Коментар


                        • От: Re: Волан на танк

                          Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                          Само да уточним понятията - Ф1 с какво са - волан, кормило или щурвал?
                          С въртяща се клавиатура са Ф1.
                          А на горния въпрос Ленин още каза... трактористи в Русия, бол. Хем са свикнали с ръчки, хем е било по-лесно и просто да се направи. Па и по-функционално, щото на ръчките имаш и съединител и спирачка като ги дърпаш и двете... А на волана само лЕво/дЕсно, ама за шофьорчето слезнАло от Кюбелвагенчето му е по-лесно, щото не му требва да мисли..., както и на тракторисчето свикнало с ръчките в Русия.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • Re: Волан на танк

                            Най точния отговор, само ще добавя с лоста контролираш редуктор,съединител и спирачка ИНДИВИДУАЛНО за всяка верига.

                            Коментар


                            • От: Re: Волан на танк

                              Първоначално публикуван от Daniel Преглед на мнение
                              Не си ми отговорил на въпроса защо колелото не е с волан, не че има нещо общо с танковете.
                              Е затва питам на Ф1 какво е
                              Щото ако е волан то и колелото е да кажем с волан

                              ПП А какъв съединител като отдавна са на фтоматици - тва тия с „кормилото“ де
                              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                              Коментар


                              • От: Волан на танк

                                Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                                Индукция, Чавдаре, му викат

                                Светът си събува потурите. Това е.
                                Ако ще ти донесе душевен мир английската бронетанкова техника до ден днешен се управлява с лостове като руската . Включително и всичките модификации на Чифтен . За разлика от немския Леопард всичките модификации на Чифтен са воювали през годините в различни точки на земното кълбо . В новия Чалънджър са минали на волан само заради натовската унификация на един куп възли и агрегати . Някъде имаше статия на един от конструкторите дано успея да я намеря .
                                Последно редактирано от sek.1; 04-05-13, 12:26.
                                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X