Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Волан на танк

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Волан на танк

    Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
    Те затова М1А1 се върти на място като едната верига напред ,а другата назад.
    Руски танк все още го няма серийно.
    Да бе?
    Че това го има още на така оплютия тук Тигър
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • #77
      От: Волан на танк

      Говорим за това,че руски танк все още го няма серийно.Планетарния редуктор ,да му сложиш още една двойка зъбни колелета ,които да се управляват независимо е малко сложно за ръчно управление /с патерици/

      Коментар


      • #78
        От: Волан на танк

        Кое от тези неща, от които казах не е вярно? Кой въвежда наклонената броня, кой започва да прави танкове с по нисък профил./т44, т54/?
        За въртенето на място си прав!
        Лопата - друг солдата!!!

        Коментар


        • #79
          От: Волан на танк

          Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
          Тцъ
          Съвсем случайно мой братовчед който стигна до генерал (след завършена генерал щабна академия в СССР) отговаряше за разпределянето на цялата постъпила за БНА техника . Като специалист се занимаваше конкретно с АТТ авто тракторната техника която включваше танковете и всичко останало на колела и вериги . Та човека е много наясно какви модели са идвали тук .
          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

          Коментар


          • #80
            От: Волан на танк

            ИС3 е такова недоразумение че 1946 го спират тотално.
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • #81
              От: Волан на танк

              Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
              Говорим за това,че руски танк все още го няма серийно.
              Е така де
              едно 70 лет спустя
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • #82
                От: Волан на танк

                Във много сложни въпроси закопахте. От законите на физиката, все още никой не е успял да избяга. Та, един танк винаги е плод на компромис с едни качества за сметка на други.можеш да му сложиш много здрава броня ,но тя ще тежи и ще струва скъпо. Това пък иска мощен двигател с много разход на гориво,пък и ненавсякъде може да мине. Можеш да го направиш с нисък профил,но тогава екипажът ще трябва да е от джуджета и т.н
                Поне сега в нета има доста материал за историята и конструирането на различните модели.

                Коментар


                • #83
                  От: Волан на танк

                  Първоначално публикуван от O.K Преглед на мнение
                  Кой въвежда наклонената броня, ...
                  И кой е той? Я да прочетем тука

                  The principle itself was well known of old and had been in use on warships (one of the earliest recorded uses of sloped armour was on early Confederate
                  ironclads, such as CSS Virginia) and partially implemented on the first French tank, the Schneider CA1 in the First World War, but the first tanks to be completely fitted with sloped armour were the French SOMUA S35 and other contemporary French tanks like the Renault R35, which had fully cast hulls and turrets. It was also used to a greater effect on the famous Soviet T-34 battle tank by the Soviet tank design team of the Kharkov Locomotive Factory, led by Mikhail Koshkin. It was a technological response to the more effective anti-tank guns being put into service at this time. The T-34 had profound impact on German WWII tank design. Pre- or early war designs like the Panzer IV and Tiger differ clearly from post 1941 vehicles like for example the Panther, the Tiger II, theJagdpanzer and the Hetzer, which all had sloped armour. This is especially evident because German tank armour was generally not cast but consisted of welded plates.

                  Late German designs, the Jagdpanthertank destroyer and German Tiger II heavy tank in the background, with well sloped armour


                  The Merkava Mark III features extreme sloped armour on the turret

                  Sloped armour became very much the fashion after World War II, its most pure expression being perhaps the British Chieftain. However, the latest main battle tanks use perforated and composite armour, which attempts to deform and abrade a penetrator rather than deflecting it, as deflecting a long rod penetrator is so difficult. These tanks have a more blocky appearance. Examples include theLeopard 2 and M1 Abrams. An exception is the Israeli Merkava.

                  Нещо май за Рено пише? А пък самата идея за наклонената броня идва от бронираните кораби.
                  Последно редактирано от NovemberCharlie; 01-05-13, 21:37.
                  Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                  Коментар


                  • #84
                    От: Волан на танк

                    Спорът беше принципен- патерици или волан е по-подходящ за управление на танк независимо дали е руски или не!Ако някой е карал танк с волан ,то нека сподели своите впечатления!
                    За тези които не са карали танк ще се опитам да направя асоциация с нещо, което са правили почти всички- как се карат ски.Кoгато искаш да завиеш , "закантваш" съответната ска и променяш посоката на движение.Колкото по- силно "закантиш"-толкова по-рязък завой правиш,колкото по- дълго държиш "закантена" ската- толкова по- дълго завиваш.Ако не уцелиш момента , силата и продължителността на "закантването",посока на движение се получава не тази ,която искаш.
                    Принципът на завиване на танка е същия ,само че вместо ска имаме верига, а "закантването" става чрез дърпане на патерица.
                    Е, може някой да измисли и ски с кормило, знае ли човек докъде може да стигне техническата мисъл в облекчаване на живота .....
                    Ама засега ски се карат по класическия начин със закантване- и при завиване и при спиране.Недоброто владеене на тези прийоми водят да падане.А като се измислят ски с кормило паданията ще изчезнат....
                    Ако се използват пълните възможности на едно нещо, то се счупва!!!
                    Пламен Златарев 0888 66 03 18

                    Коментар


                    • #85
                      От: Волан на танк

                      Именно. Тук не става въпрос за промяна в начина на завиване, а за начина на управляването на това завиване. Та въпросът е кое е по-удобно. След като никой не е карал танк с "кормило" или щурвал няма как да се твърди, че карането с патерици е по-удобно. Като гледам снимките, които е постнал Търтея, ми прави впечатление опитът за що-годе ергономични условия за водача. От там е и логиката, че вероятно инжeнерите са предпочели този по-сложен начин за управление както по технически, така и по ергономични причини. Асоциацията със ските е вярна само до толкова, че увеличаването на съпротивлението на едната ска спрямо другата създава въртящ момент, подобно на веригите. Предполагам че карането с патерици изисква по-проста конструкция, което си има някои предимства, но явно и недостатъци. Бобкатите също са с патерици, вероятно по тази причина.
                      Последно редактирано от NovemberCharlie; 01-05-13, 21:58. Причина: ,
                      Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                      Коментар


                      • #86
                        От: Волан на танк

                        Уж умни хора, пък...
                        И каква е техническата пречка с така наречения "волан" едната верига да се законтри? Зашото аз не виждам никаква. Избора между волан и лостове е вече повече въпрос на традиция отколкото техническо предимство на едното пред другото.
                        Сега защо са се появили тези "традиции" (основно малко преди и по време на ВСВ) е съвсем отделна тема.

                        Коментар


                        • #87
                          От: Волан на танк

                          Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
                          ... Та въпросът е кое е по-удобно. След като никой не е карал танк с "кормило" или щурвал няма как да се твърди, че карането с патерици е по-удобно. ...
                          Кое е по-удобно е в голяма степен въпрос на навик. Със същия успех може да се завихри спор дали е по-удобно да цъкаш по менютата с мишка или да използваш клавишни комбинации.

                          А като гледам спора за танковете съм достатъчно склонен да вярвам на тези, които са карали танк на живо, че системата, която познават, е достатъчно удобна и върши работа, което в същност е най-важното. А теоретиците с копи-пейст от вики-та и т.п. ще ме извиняват ...
                          Ние не сме неутрални!

                          Коментар


                          • #88
                            От: Волан на танк

                            Чавдаре, веднага ще опонирам, без разбира се да твърдя, че е точно така. Ако приемем варианта с велосипедното кормило това дава едно особено предимство - ъгълът на завиване на "кормилото" може да съответства на ъгъла на на завъртане на машината. И да - с мишка е по-удобно.
                            Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                            Коментар


                            • #89
                              От: Волан на танк

                              Патериците , освен за завиване имат и една друга интересна функция.
                              Издърпана докрай патерицата "сваля" предавката на съответната верига с една надолу.
                              На първа или задна, дръпнати и двете патерици означават спирачка.Това е начинът да тръгнеш по наклон от място защото танкът няма ръчна спирачка.Ролята на ръчна спирачка изпълнява крачната ,натисната докрай и затопорена със лост.При застопорена спирачка не можеш да натиснеш съединителя.
                              Та за тръгване по наклон натискаш крачната и я отстопоряваш , натискаш съединителя ,включваш първа , дърпаш патериците,отпускаш съединителя ,отпускаш крачната,даваш газ пускайки патериците и потегляш.Малко дълго и сложно го обясних ама е така.Ако е с волан трябва да има друго техническо решение за потегляне по наклон.Всяка допълнителна система,улесняваща и облекчаваща кемафа има съответната инертност/ времезабавяне/ и риск от евентуална повреда.
                              При самото завививане веригите "приплъзват" по трасето което караш по един начин на паваж , по друг на скалиста почва по трети начин на кал -т.е радиусът/ ъгълът/ на завиване е различен при еднаква скорост и еднаква дръпната патерица в зависимост от това на какъв път завиваш
                              Ако се използват пълните възможности на едно нещо, то се счупва!!!
                              Пламен Златарев 0888 66 03 18

                              Коментар


                              • #90
                                От: Волан на танк

                                Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                                ИС3 е такова недоразумение че 1946 го спират тотално.
                                Само където за това време са произведени над 2300 броя и след различни модернизации е бил на въоръжение в Русия до 1993 година . Известно количество от това "недоразумение" е било и на въоръжение в израелската армия след като са взети като трофеи от Египет след шест дневната война .
                                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X