Спомням си, как трудно тръгна тази тема, а колко хляб има в нея.
Давайте по същество момчета. Кризата отминава и ще трябва да строим. Професионалните съвети са изключително ценни. Трябва да си помагаме. Нали?!
Няма безнадежни ситуации; има единствено хора, които гледат безнадежно на тях.
Наблюденията са ми само за градежи тип "селската къща" (прогимназия).
И нямам за пример вадения с машините мокър пясък от езерото и морето, а за морски пясък.
Пак се обаждам, където не ми е работа, но освен по-"интересния" състав имаше и нещо за размера на частиците, дано не плещя глупости, но май това е причината да не се използува и пустинен пясък?
О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...
След като поуспокоихме страстите, малко да съживиме темата.
Става въпрос за подземната хидроизолация, която също я причисляваме към етапа на грубия строеж.
Казуса е следния:
Приземен етаж със светла височина 2.40м. 2/3 от него е в земята, другата 1/3 (условно) над земята.
Искам да му направя топло и хидроизолация. Веднага ще кажете защо.
Ами обяснявам. Топлоизолация искам да направя на частта над земята и частта, която влиза на 1 метър под земята, надолу (до стъпките на ивичните фундаменти) без топлоизолация. Идеята е възможно най-малко да му влияе външната температура. Мисля материала за топлоизолацията да е от рода на Фибран или друг вид XPS с висока плътност и устойчивост на натиск.
Тук вече съм много раздвоен/разтроен защото от многото прочетено и коментирано не знам кое е по-правилно.
Вариант 1:
1. Върху стоманобетонните стени на приземния етаж се полагат плоскостите XPS (7-8 см) посредством лепило и съответните дюбели.
2. Нанася се студена битумна хидроизолация http://www.isomax.bg/product.php?id=3 в необходимото количество (2-3-4 слоя, ще видим).
3. Хидроизолацията се предпазва от обратния насип посредством PVC фолио, от онова като копчета (опаковки за хапчета) с различен цвят от двете страни (не знам как се казва).
Възникващи въпроси:
1. Ще хване ли хидроизолацията върху топлоизолацията?
2. Няма ли опасност поради натиска от обратния насип и меката основа на топлоизолацията, някъде да поддаде и да се наруши хидроизолацията?
Вариант 2:
1. Върху стоманобетонните стени на приземния етаж се нанася студена битумна хидроизолация http://www.isomax.bg/product.php?id=3 в необходимото количество (2-3-4 слоя, ще видим).
2. Полагат се плоскостите XPS (7-8 см) посредством лепило без дюбели, за да не нарушиме хидроизолацията.
3. Топлоизолацията се предпазва от обратния насип посредством PVC фолио, от онова като копчета (опаковки за хапчета) с различен цвят от двете страни (не знам как се казва).
Възникващи въпроси:
1. Какво става с топлоизолацията като е във влажна среда? Няма ли да се компрометират нейните качества? Няма ли опасност да поеме вода (въпреки, че я водят със затворена клетъчна структура)?
Вариант 3:
1. Полагат се плоскостите XPS (7-8 см) посредством лепило и с дюбели, върхуи стоманобетонните стени на приземния етаж.
2. Върху топлоизолацията се прави цименто-пясъчна замазка (за механическа защита на топлоизолацията).
3. Изпълнява се върху целия приземен етаж студена битумна хидроизолация http://www.isomax.bg/product.php?id=3 в необходимото количество (2-3-4 слоя, ще видим).
4. Хидроизолацията се предпазва от обратния насип посредством PVC фолио, от онова като копчета (опаковки за хапчета) с различен цвят от двете страни (не знам как се казва).
Възникващи въпроси:
1. Май е много скъпо?
Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.
Правилният отговор е Вариант 2 !!!
За другият въпрос - не е скъпо, вярвай ми, по- скъпо е ако не го направиш и после решиш да "лекуваш" влагата породена от конденза по стените. Препоръчвам ти и от вътрешната страна една тънка топлоизолация. Така съвсем ще елиминираш проблема конденз по студени стени. Над земята само EPS - под земята само XPS!!!!!!!!!! Ако хидроизолацията е до горе(разбирай до тавана на помещението), а те зъветвам да я вдигнеш до там, използвай само Фибран. Капилярната влага се "качва" до 40 см...
Преведено просто (на познат за хората език - сиреч с търговски марки и популярни названия - стиропор = EPS и фибран = XPS)
Не се бой за Фибрана, няма да се водонапие. Ако има и такава опасност обаче - веднага се погрижи още от сега за дренаж - околовръстен.....
Не, че се опасявам нещо за фибрана, а за някоя пролука нейде незнайна из хидроизолацията ти.... А такива винаги се намират и разбираме за тях едва когато всички СМР са изпълнени
Тук вече залитаме на тема хидроизолации....
Не знам защо, обаче моята инженерна мисъл, все ме влече топлоизолацията да е покрита с хидроизолация - Вариант 1 или 3.
Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.
Това само ако решиш да го изпълняваш лично и много внимателно. Иначе нашенския работник ще намери как да скъса мембраните. Ако обаче решиш , че искаш да е хидроизолирано отвън мога с чисто сърце да ти препоръчам мембраната на Firestone.Представлява нещо като вътрешна гума с още нещо добавено и плоска. Дават ти 10 год гаранция и се ползва за язовирни стени , покриви и подобни. Не е кой знае колко по-къпа от битумните, но пък не можеш да я скъсаш. Лично съм пробвал лентичка дебела 2 см да я скъсам - не успях.
0888932647
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".
Здравейте, многократно изпитано и съгласувано с проектанти-2 вариант.Защо:
-полагане на мазаната хидроизолация върху здрава основа-сутеренните стени/разбира се гладка и чиста/.Достатъчни са 2 пласта от вносните с различни цветове за контрол на плътноста.Така има възможност да се обработят и всички проводи през стените/тръби и др. / максимално добре и се получи единен защитен слой.Височина на хидроизолацията-от петата на фундаментите до горен ръб на цокъла на сградата.
-Топлоизолация XPS -мин. 4 см., на лепене/ с теракол/, който служи и за механична защита на хидроизолацията при обратният насип.
-Третият слой- обикновен фазер, по който се плъзга материала на обратният насип при уплътняването./Без него има опасност да се повлече топлоизолацията/.
-Защита от капилярна влага-с добавка за водоплътност в бетона и прецизно полагане при работните фуги.
Горното работи многогодишно и при по -тежки условия.
Надявам се да съм Ви бил полезен.
-Защита от капилярна влага-с добавка за водоплътност в бетона и прецизно полагане при работните фуги.
Водоплътният бетон е много особено нещо - той е като НЛО - всички говорят за него, но никой не го е виждал. Изобщо - не разчитайте на добавки в бетона. най добре е да се опакова отвсякъда, до стъпките на фундаментите.
Здравейте и от мен!
Дано не съм позакъсняла за тази тема, но май за нея закъснели няма-все си е актуална.
Предстои ми строеж във Варвара-Бургаско. Дайте съвет за читава фирма.Ще съм благодарна на всяко мнение
-Защита от капилярна влага-с добавка за водоплътност в бетона и прецизно полагане при работните фуги.
Водоплътният бетон е много особено нещо - той е като НЛО - всички говорят за него, но никой не го е виждал. Изобщо - не разчитайте на добавки в бетона. най добре е да се опакова отвсякъда, до стъпките на фундаментите.
Това НЛО каца на нашите обекти.Слагаме си го лично в миксерите преди полагането и понеже минава време докато се пристъпи до изпълнението на външната изолация,имаме възможност да се убедим как се държи бетона-както писах по-горе е изпитано и видяно
Коментар