Тоя джип нещо почва да ме дразни ..... след 5 минути такава експлоатация му изби долния маркуч (долу в дясно) който влиза в радиатора и антифриза отиде на земята . От какъв зор ? До сега се разправях с него , сложих му от тези натегащите се с ключе 8мм / отвертка скоби . От какъв зор изби оригиналната скоба ? Старост , случайност , дошло му е времето или нещо по-сериозно (компресия от главата) ? https://streamable.com/q9brxm
Баце,
Ако търсиш причина да смениш автомобилиа, няма да намериш никога подходящия, всеки си има неговите проблеми. Едва ли проблвма е в скобата, на моя няма такъв проблем, въпреки недоказаните 250К км.
Или обърни внимание на автомобила и ли той ще ти обърне гръб. Малките проблеми не винаги са знак за голяма беля, понякога е въпрос на лош късмет и лошо стегната скоба... И моя тропше отчаяно от неравност с размер на кибритена кутия, но едни 100 кинта за пружини втор ръка го съживиха и сега е КОЛАТА в семейството....
Аз бих започнал с подмяната на всички гумени маркучи.
И какъв е тоя нафтов маркуч дето е "избил"? И като как не го усети, преди да ти изтече горивото? Да не си хванал Ковид?
Ето този , който е на принципа - натискаш бялата щипка , тя разтваря крачетата и маркуча/тръбичката/шлаухката се вади . При мен не знам по каква причина , но този маркуч излезе и докато ми замириса на гориво от парното , вече беше късно .
Крачетата и бялата щипка са си ми здрави , просто от студа ли не знам , но крачетата не стоят събрани . Сега съм ги събрал принудително с телчица и няма да мръдне в следващите 100 години .
Днес сутринта, след няколко полу-дни работа, смених зимния комплект джанти с гуми, сложих усилен кит кормилна и не знам как се казва на Български дългата щанга(tie rod) на Синерджи со все усилените и шарнирни болтове, малко остана да регилирам волана, че леко седи на ляво.
Сложих нови накладки на Терафлекс ББК. По закона на Мърфи, точно вечерта вчера, точо на последния болт, който стягах с динамометричен ключ стана авария, болта от американски говнолин се скъса и последваха час-два майки, разпробиване с 1мм до 4мм, набиване на звезда и изваждане, добре, че за щастие имах един стар болт 8.8 здравина но поне размера и резбата паснаха та сглобих спирачките по нощите вчера.
А преди малко НЕ минах ГТП, заради протекъл горивен филтър, от няколко дни ми миришеше на дизел ама ме мързеше да пипам там, че има едно сваляне на железа с дебели болтове.
Сега имам седмица да оправя тъпия филтър и да мина преглед.
Не ми работи задната чистачка. WJ 2004 2,7. След проверка на бушоните реших, че е машинката и купих работеща. Започнах да свалям кората, като междувременно откъртих единия пин за подгрева на стъклото, докато се опитвах да извадя кабела. С много внимание и любов откъртих останалите от предишно сваляне на кората горни три щипки и кората падна. Отворих задното стъкло, за да ми е по-лесен достъпа преди това и след свалянето на кората го затворих. Вече и то не се отваря. Както и да е. Установих, че буксата към машинката е извадена и с надежда я включих и пробвах дали ще проработи. Уви не. Пробвах и новата машинка. И тя не ме зарадва. Пробвах няколко ротации без резултат. Сглобих обратно всичко, като си добавих четвъртата липсваща щипка на горната част на кората. Опитах да извадя маншона с кабелите идващ от купето, но не успях и сега не знам кабелите ли са прекъснати или е нещо друго. Но поне изглежда не е машинката . Резултатът е един изкъртен пин на подгрева и неотварящо се задно стъкло + все още неработеща задна чистачка...
Извърших при Деди Влади първата смяна на маслата на двта дифа и раздатката си на 73.000км. Много бързо стана и Деди както винаги беше на ниво с кафето. Оказа се,че е нужно малко повече масло за дифовете, отколкото май казват документациите. Добре,че имах в резерв още една опаковка. Деди има на своя страна един негов адаш, когото препоръчвам горещо на всички с познанията си.
JEEP Grand Cherokee WK2; 184kW (250 PS), 2017 г.
Тел: +359 887 847261
Щот съм див, пак смених задните амортисьори, ама тоя път в комплект с предните - Bilstein B6 4600. Смених и предните спирачни дискове, задните се оказаха нови...или поне без ръб
Ще ми се да посетя и дядо Владо да провери как е като цяло окачването и мостовете, ама да видим кога ще се обадя за запазване на ден и час
Смених горивния филтър, дилъра искаше над 200 паунда за филтъра и около 160 паунда за някакъв кабел, който трябвало да се смени също, казах му, НЕ мерси и за 50 кинта си взех Мопар + още един МАНН за 30 кинта с доставката. Минах и прегледа на поправката
Оказа се, че с годините семеринга се втвърдява и филтъра почва да сълзи, за което и ме "скъсаха" на ГТП.
Остава ми да сменя окачването и да регулирам още веднъж предницата, след лифта.
Продължението на интервенциите по машинката на задната чистачка са липсващи светлини в купето. При отворена, затворена врата, отключване, заключване, ръчно включване - светлини в купето няма. Като се зачетох и в чуждите форуми споменават освен прекъснатите кабели и проблем в машинката на задната чистачка. Явно затова е била изключена буксата от машинката. Утре ще разглобявам пак и, ако светнат плафоните и започне да се отваря стъклото на задната врата проблемът е ясен. Ще пиша.
Поздрави!
Здравейте,
Буксата е извадена, проблемите си останаха без промяна-няма осветление в купето, задното стъкло не се отваря.
Напролет ще търся решение, живи и здрави.
Най-накрая оправих теча от маркуча за високо налягане на хидравликата при WJ 2.7crd срещу 20 лева . Утре ще кача снимка . Стана вечно , а и красиво , но не изглежда фабрично и проблема е ако продавам джипа и някой го види . Ще избяга с 200 , а как да му обясна , че съм му спестил разправии
Иначе замислям да слагам подгрев и на задните седалки , ще използвам нагреватели от предни ако намеря на далавера . Мислите ли че си заслужава да глезя тия дето се возят отзад ? Като цяло просто се чудя ко да правя по цял ден , а и имам 2 останали копчета за подгрев от стария панел .
Аз смених моя със нов(неоригинален) но се чува едно виене,свистене.Някои казват че огигиналния има нещо като пружина вътре за успокоение на флуида,а на тия където ги оравят по сервизите за хидравлични маркучи неможело да се сложи такава пружина.
Сигурно докато работи ще е комфортно за возещите се, до колкото има такива отзад. Но точно тази "екстра" е една от най-проблемните при марката, а и не само тук. С времето, от деформирането при сядане, тези нагревателни проводници се прекъсват, а последващото възстановявне е свързано с разправии по свалянето на тапицерията на седалката.
Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Отворих за пръв път след 74.000 км мястото,където сондата на ЕГР клапанът влиза в горивната камера и изчистих страшно много гадост от сонадата. Тъй като беше за 1 път се беше натрупало много и заради това смятам преди всяка смяна на маслото на 15.000 км да го изчиствам чисто механично с кърпа и флуид за чистене на спирачни апарати. Сложих на Бардаал присадка за чистене на ЕГР клапан и изпълних процедурата описана на опаковката: 20 литра дизел се смесват с добавката и се кара 30 мин на 2500-3000 оборота, след което се минава на обикновен режим на каране. Ако някой иска мога да дам снимки и видео.
JEEP Grand Cherokee WK2; 184kW (250 PS), 2017 г.
Тел: +359 887 847261
Коментар