Обява

Свий
Няма добавени обяви.

На изчезване ли са истинските автомобили?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

    Първоначално публикуван от Даниел Чобанов Преглед на мнение
    Автомобила е потребителски продукт както и много други измислени от както съществува човечеството.

    Жената все пак си е хомосапиенс.
    Хм.Много потребителски продукти могат да бъдат причислени в категорията " С произход от ребро Адамово".Това , че се ползват и от жени , не ги изключва от категорията
    пп Не съм женомразец.От общата категория мръснари съм.
    Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

    Коментар


    • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

      Да не го обръщаме на мъже и жени и кой по по най ако може!
      Оправданието е като гъз-всеки го носи със себеси !

      Коментар


      • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

        Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
        Само това с дължината на удовлетворението го обърка, защото противоречи с първото изречение. И в това удовлетворение не участват само инженери, както се твърди от "автомобилните пуритани".
        Имаш предвид, че изискванията се променят? (Съгласен съм)
        Отделно (доколкото помня проповядвано и от Стив Джобс), се създават неща, от които хората не знаят предварително че ще имат нужда. И това е така.
        Но си мисля, че ако един автомобил успява да удоволетворява поне първоначалните изисквания на потребителите си, за дълъг период от време то той би бил истински.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

          Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
          Може би трябва да го сравним с ъ-ъ-ъ... ездитен и/или впрегатен добитък?
          Един го кефи кон, че може да галопира с него, да прескача огради и да се придвижва бързо на сравнително кратки разстояния.
          Друг предпочита вол, че тегли повече товар, като го впрегнеш в каруцата, движи се бавно но славно на мнооооооооого големи разстояния (е, можеш да стигнеш по-бързо пеша със съответните нощувки, но във волската каруца се возиш, нали?);
          Трети си харесва магарето, че непретенциозно, яде малко, не рита и не хапе като кон, не боде с рога като вол, е, проявява магарешки инат чат-пат, ама ако му "напипаш чалъма", не изпада в такива "ступорни" състояния
          Четвърти ще се намеси и ще каже, че по-убаво и практично нещо от камила нема...
          И така нататък.
          Между другото са все още често срещани превозни средства каквото и да означава в тази тема.
          Оправданието е като гъз-всеки го носи със себеси !

          Коментар


          • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
            Имаш предвид, че изискванията се променят? (Съгласен съм)
            Отделно (доколкото помня проповядвано и от Стив Джобс), се създават неща, от които хората не знаят предварително че ще имат нужда. И това е така.
            Но си мисля, че ако един автомобил успява да удоволетворява поне първоначалните изисквания на потребителите си, за дълъг период от време то той би бил истински.
            Това го казах някъде на пред в темата че аз фалшиви автомобили до сега не съм виждал.
            Оправданието е като гъз-всеки го носи със себеси !

            Коментар


            • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

              Първоначално публикуван от Даниел Чобанов Преглед на мнение
              Това го казах някъде на пред в темата че аз фалшиви автомобили до сега не съм виждал.
              Така ли?! Освен да си купиш някой проблемен модел, да се чупи за Добър ден и да се ремонтира достатъчно скъпо, трудно и бавно. Може пък да си промениш мнението, че всички са истински.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                Това не го прави фалшив.Още повече незнам в историята на автомобилното производство някой да се е интересувал от мнението на потребителя.
                Последно редактирано от Даниел Чобанов; 28-02-17, 20:18.
                Оправданието е като гъз-всеки го носи със себеси !

                Коментар


                • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                  Първоначално публикуван от Даниел Чобанов Преглед на мнение
                  Това не го прави фалшив.Още повече незнам в историята на автомобилното производство някой да се е интересувал от мнението на потребителя.
                  Така е, никой не го ебе за мнението на потребителя, стига да купува продукцията. Лошото е, че хората рядко си купуват неща, за които имат лошо мнение.

                  А, че не е фалшив някой автомобил е ясно. Както е ясно, че не схващаш преносния смисъл вложен в епитета "истински" автомобил.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение

                    А, че не е фалшив някой автомобил е ясно. Както е ясно, че не схващаш преносния смисъл вложен в епитета "истински" автомобил.

                    И как ще го определим?Когато всеки си е преоткрил сам за себеси кой е ”истинския”.За теб е един за другия е друг.
                    Оправданието е като гъз-всеки го носи със себеси !

                    Коментар


                    • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                      Първоначално публикуван от Даниел Чобанов Преглед на мнение
                      И как ще го определим?Когато всеки си е преоткрил сам за себеси кой е ”истинския”.За теб е един за другия е друг.
                      В края на Соца се внесоха много Дачия 1300 (румънско копие на Рено 12, при силно разместено индиго) Защо тотално изчезнаха от пътищата, при все че още има доста живи москвичи, жигули и прочее гад.
                      Малко след промените навсякъде плъзнаха Musso. Кога за последно си виждал живо такова? (Джоу да си трае ) В същото време, значително по-стари Нисани, Тойоти, Уазки и т.н. още се търкалят.
                      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                      Коментар


                      • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                        Дачия от тези за които казваш вече не се срещат но с Мусото ще те изненадам в нашия район бръмчат 2-3бр.Между другото я кажи колко време се движеха тези Дачии.Щот на времето като станаха часни такситата и такива имаше даже модела и фейслифт претърпя.
                        Оправданието е като гъз-всеки го носи със себеси !

                        Коментар


                        • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                          Включвам се само защото най-известния (с уникалната си коНпотентност по всичко ) форумен член ми посочи скраповия пост, ако съм го пропуснал, та белким захапа.

                          Не съм го видял, щото темата стана прекалено самосъзнателна, и след 4-та, 5-та страница вече не представляваше интерес за мен, и нямам намерение да влизам в безсмислени полемики, включително и сега.

                          Относно Мусото, тези които се движат (а те не са малко, просто Скрапа не се е заглеждал) са в доста добро състояние, а тези които са умрели, е защото са ползвани идиотски от страшни цървули, без да барат абсолютно нищо, включително стандартно обслужване, при което много други джипки ще се приключат доста по-бързо.

                          И във връзка с темата, по-новото Мусо, което се прави след '98, не ми харесва, нито като дизайн, нито като изпълнение. Вичко е по-евтино и поокастратено като интериор (например новото няма AUTO на вентилатора на климатроника, плафоните са с орязани (или почти без) функции, пластмасови фарове, чупливи пластмаси (на моето се мачкат и нищо им няма) и др., а може би и по същите причини сменят мерцедесовият автомат с BTRA (не, че е лош, но е по-претенциозен като обслужване).
                          Моят салон е тормозен 22г., и му трябва само едно пране (и сам си прецаках регулирането на подпирането на кръста), а на по-новите дамаската е трагедия и като усещане.

                          Това всичко се случва след като от '96-'97 до 2000-2001 основен акционер във фирмата е Daewoo, когато предполагам влизат техните счетоводители, а и което е причината всички да са останали с впечатлението, че това е марката.
                          ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                          Коментар


                          • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                            Първоначално публикуван от Даниел Чобанов Преглед на мнение
                            Дайте най накрая дефиниция за истински автомобил!
                            Мога да споделя впечатления върху един определен модел на БМВ, който за мен е най-истинския автомобил, който съм карал, поддържал, изтезавал и е бил подлаган на страшни извращения и нечовешки пауър от двама глупави за времето си братя / аз и брата / и впоследствие от други изруди. Първо за колата БМВ акулка петица е12 525 от последните модели 79та карбуратор / два дори / механична ск. кутия гетраг 265 брутално здрава и без стотна луфт никъде на над половин милион км. 5 скоростна + синхронизирана задна! Легендарно здрава ск. кутия! Иска само масло. Двигател М30Б25- 2500куб. 6 цилиндров редови с чугунен блок и чугунена глава / сив перлитен чугун /, нещо немислимо за износване само при едно условие- просто да му се сменя маслото от време на време.. Ангренажен ремък няма, но вместо това са му боцнали ДВОЙНА ангренажна верига, която изкарва горе-доло колкото купето. Казвам купето, защото мотора е способен да погребе две, три купенца )) изключително здрав и надежден мотор, който ако случайно прегреете и светне червената лампа просто спирате, изгасяте и изчаквате малко да се охлади. След това си продължавате все едно нищо не е станало, това го видях когато вадих един спринтер кемпер от един плаж на Каламата. Издърпах го на 40 градуса август месец без да ми мигне окото ) Легендарно здрав мотор с внушителни размери и килограми, здрав алтернатор и стартер / старата школа всичко преоразмерено и направено да работи ли работи.../ С две думи слагате два ремъка в багажника и знаете, че няма да ви остави никъде на път.. Купето- страшна изработка! нашата беше стояла навън над 15г. и вярно че в Гърция, но и тук има влага и колите си гният най-добре, а тази беше в супер състояние. Тук не съм запознат, но панелите и всичко що е тенекия, под, таван, калници, врати са от някаква адски твърда / като пресована/ ламарина, нещо непознато за мен и в никой автомобил до сега не съм го виждал! За пример 126цата е като кашкавал сравнено с това! Задното окачване няма да го споменавам, защото просто то не се чупи- независимо с масивни профилирани носачи от същата тази пресована ламарина с по два тампона, които след колосален пробег могат да изискат смяна. Отпред е максимално опростено окачването тип макферсън, като шенкела е спънат с долен носач и с по един шарнир на страна, който кара много, много километри, а самите носачи дори и оригинални са на смешни цени за автомобил от такъв клас. Шенкела и носача са устроени така, че при свиване на гумите да имат този наклон спрямо вертикала. Така конструирано окачването изключва всякакви видове шимита и досадни резонански както има в следващите модели на марката. Няма рейка, а кормилна кутия със серво усилвател, която се отличава с почти безпроблена работа и не ангажира с ремонти. Работи леко стегнато и усещането докато карате е все едно сте сложили длани на пътя. Неповторимо чувство за лекота на управление и стабилно влизане в завои с висока скорост. Точно там е и най-големия кеф да се кара тази петица - по нагънат планински път! Окачването заводски е сметнато много приятно и меко и возията определено прилича малко на мерцедесовата. )) Спирачната система на този автомобил е меко казано не знам какво да кажа просто... два кръга, отпред 280х25 диск с 4бутални спирачни апарати, отзад 272х10 и дву-бутални! Няма да казвам как спира.. Чуват се след отново колосален пробег за евентуални проблеми със серво усилвателя на спирачното усилие, но само за модела 535 съм чел по форуми, че като сдаде багажа започва да не спира така брутално и просто изисква ремонт или подмяна. Толкова за модела от моята гледна точка и от това какво съм видял и научил.

                            Нашата я взехме на 585 000км. като на огледа като отворих предния капак трябваше да замета шумата дето беше влязла незнайно как за да видя мотора.. )) Кола оставена като помиар навън без надзор на един тротоар. Добре, че жената не знаеше всъщност какво продава )) Тази кола ни беше като първата любовница дет се вика, в началото само сменихме маслото на скорости и мотор + антифриза и вечер като минеше 1 вечерта излизахме по тесните атински улички да я пържим и да видим какво може тая мръсница..) Вечно след разходка смърдеше в квартала на изгоряло феродо и обикновено олеквахме с 20/30 литра бензин, ноо кефа еххх спомени прощавайте но много се разчуствах )) Тази кола е един изруд биеш първа с не много газ тръгва настрани, вкарваш втора и още иска да си апе каишката )) а е само 150 конски сили и 200 и малко нютона на 1400кг. Доста тормоз отнесе в ръцете ни, докато не се разбъзикаха карбовете и не минахме на инжекцион. Практически същия мотор само, че от седма серия 3.5 литра с бош мотроник 1.0, 220коня и 310 нютон метра! Влезе като по учебник в коша и купето буквално не го усети! Сложихме и газов инжекцион / между другото стана повече от перфектно и разхода в пари беше направо смешен/ и никакви проблеми никога с този мотор! Върви като бесен на бензин и газ. И така още две години як тормоз от мен и брата без жал и по пистите сме ходили доста пъти за кеф и адреналин и тази кола как не се предаде веднъж бре? Някога, нещо? НИЩО! Дори след като я джаснах с 80км. в 15см бордюр и извадих джантата на парчета окачването беше непокътнато! Общо три години в ръцете ни и ремонти поради калпави агрегати или сметки никакви! А колата не е жалена хич и дори доста често е тормозена от келешлък. После колата замина при друг ентусиаст, който и сложи мотор от М5 S38B38 400 нютона и 330 коня + обратна ск. кутия тип DOGLEG и все още си се кара като купето все още си е право като конец и така изглежда, че скоро няма да се предаде нищо, че е подложено на нечовешкия пауър на 4 литровия шестак..

                            Това за мен е еталон в автомобилостроенето също както и старите мерцедеси, един истински автомобил направен да служи на собственика си милион километра без да досажда със сервизни акции и скъпи и досадни ремонти.

                            Извинявам се за дългия пост, но тази кола е оставила толкова ярък спомен, че все едно беше вчера и никога, никога няма да я забравя. Дори обмислям да си взема една такава, но 518, че е по-спокойна и не толкова опасна като онзи изруд. ))

                            Няма истински автомобили вече, няма мъжки коли дето да им слушаш звука на мотора / който е чувал как звучи карбураторен шестак знае за какво говоря, уникален звук! /, няма такива автомобили вече както едно време опасни и с хулигански нрав. Ръчно сглобени, педантично напаснати и изпипани.. няма ги ((
                            Real Recognize Real

                            Коментар


                            • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                              Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                              Да каже който е имал BX, аз съм карал и двете коли и помня, че на ВХ задната скорост се включваше с повдигане на пръстенче под топката на лоста и вкарването му в позиция на първа скорост, като схемата, изобразена на лоста беше такава:

                              [ATTACH=CONFIG]903749[/ATTACH]

                              А на Пежо 405, задна се включваше с натискане и вкарване под 5-та, картинката беше такава:

                              [ATTACH=CONFIG]903750[/ATTACH]
                              Десет години карах 2 БХа . Двигател скоростна кутия са абсолютно еднакви с на Пежо 405 . В момента моя двигател от последния ми БХ съсе скоростите е качен на едно Пежо 405. Има една разлика в разпределителния вал при БХ от там с ремъчна шайба се задвижва хидравличната помпа . При някои пежа вакуум помпата е на ремък при по новите е директно куплирана за главата . Това при дизелите . За хидравликата някои комбита на Пежо 405 имаха хидравличен заден мост с електрическа помпа . Хидравличните ситроени само са набедени за трошливи . По старата генерация хидравлики на БХ и някои ксантии са чисто хидро механични и единствения проблем идваше след около 15 години просто почват една по една да гният тръбите . В АМК всичките чисто нови оригинални струваха няма 200 лева сменяш ги и заедно с двата гумени паяка забравяш . Караш и се наслаждаваш на екстрите на окачването . Другия проблем беше че много малко хора го познаваха това окачване . Виждал съм един "майстор" ситроенаджия да налива в казана трансформаторно масло и да обяснява на човека че било с пъти по добро от маслото за хидравлични машини . Тогава му казах пич не те знам какъв майстор си ама ако някой налее трансформаторно масло на моя БХ със сигурност съм го пребил . На времето един от най добрите майстори ситроенаджии Ясен така стана майстор . Като си разглоби хидравликата на неговия БХ десетина пъти да очисти последиците от трансформаторното масло Та от там и лошото име на марката . В АМК старите модели не ги поддържаха а в София имаше 4 -5 човека дето знаеха за какво става въпрос . На мене като технически грамотен човек ми трябваше половин час да разбера по схемите за какво става въпрос и какви са зависимостите в тази хидравлика . Двигателя серия XUD 9 можеш да го счупиш само ако го караш на пълна ръчка едновременно без масло и вода . Аз една година се опитвах как ли не и не стана . Накрая го натоварих с близо тон железа скочих един легнал полицай и сгънах задните греди купето се предаде преди двигателя БХ е първия след обединението на Пежо и Ситроен и носи повече ситроенско в него . Както казват французите Ситроен направи два легендарно здрави модела DS и CX и фалираха .
                              Последно редактирано от sek.1; 01-03-17, 05:48.
                              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                              Коментар


                              • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                                Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                                Както казват французите Ситроен направи два легендарно здрави модела DS и CX и фалираха .
                                уви, важи и за други марки... изобщо КЛАСИКА е това което вече го няма

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X