Обява

Свий
Няма добавени обяви.

На изчезване ли са истинските автомобили?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

    Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
    Дизайн му се казва и не го правят инженери.
    За втори път забелязвам тази грешка. Първата беше с "платформите". Дизайн, мыли другары, НЕ е само външният вид и интериора на една кола! Когато се каже, че една кола е на Пининфарина, Бертоне или Джуджаро (прословутото "Италдизайн" студио) означава, че е излязла от КОНСТРУКТОРСКОТО бюро на съответния "дизайнер", което включва проектиране на колата от-до с всички изчисления и инженеринг. Това, че по Татов Златен Век трудоустрояваха някакви вятърничави несъстояли се художници на длъжност "дизайнер" в заводите (откъдето и лафът + виц за "обикновения дизайнер") не означава, че дизайнерът е някакъв гей-моделиер като в облеклата. Прочее и в облеклата, като изключим няколко медийни фигури, модният дизайнер е крояч, а не художник.
    "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

    Коментар


    • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

      Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
      Тя кола може да предизвика и усмивка, даже и без да влизаш в нея. Дизайн му се казва и не го правят инженери. Обаче само с дизайн не става ако е твоя колата, така че и друго трябва да може, освен да ме подслони в дъжда. Примерно да достававя удоловствие от шофирането, защото да си карам колата никой не ми плаща.
      Като деца нямащи достъп до автомобили, нито пък опит с тях, искрено се радвахме на ръждясал, грохнал, гърбав ЗАЗ (купен за 50лв, от мой съученик), в редките моменти когато успявахме да го подкараме. Вероятно и дизайна му някъде и някога е будил възхищение.
      Оценяването само по субективни временни усещания, е безпредметно. Ако така ги оценяваш, коли предизвикващи усмивка, няма да изчезнат, защото това е предпоставка за купуването им, а производителите това целят.
      Но и най-усмихващата те кола, като дизайн, удоволствие от шофирането и пр. ако през ден се поврежда, ремонтите са сложни, бавни и скъпи(то и гаранцията е до време), и се окаже, че ресурса заложен в нея въобще не ти носи удоволетворение, едва ли ще ти се струва много добра- респективно "истинска". Особено пък когато има с какво да се сравнява - покриващо до голяма степен едните критерии, плюс достатъчен ресурс и грамотно направена, за да задържи усмивката и на следващите собственици.
      А за грамотно измислени примери колкото искаш - на едно бронята му се сваля от четири болта за пет минути, на друго с половин час псуване и то при положение, че знаеш какво правиш, дръжката на вратата я сваляш без да махаш дори кората на вратата, а на другото и да разглобиш всичко пак с триста зора... По мотори и трансмисия пак така - на едното разглобиш половината кола, да регулираш клапани или смениш свещи, на другото клапаните се регулират автоматично и всичко е удобно. Всичко това струва време и пари. Да не говорим пък колко пари струват частите направени неделими, за разлика от възможността да се подменят само износващите им се части. И това без съществени ползи за качествата на колата.

      ПП: Гагич, мили Другарю, дълбоко се съмнявам, че знаеш въобще какви изчисления са нужни за да се направи една кола, та да ни обясняваш, че се правели еди къде си.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
        Вероятно и дизайна му някъде и някога е будил възхищение.
        Данте Джакоза е пич определено. Та на оригинала дизайна и днес е достоен за възхищение.
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

          Изобщо не съм съгласен с това твърдение, че дизайнерите проектират и скелета.. Това го правят ИНЖИНЕРИ в тази специалност, а дизайнера има друга функция- да направи опаковката или крайния външен вид, НО работи в тясно сътрудничество с конструкторите, които имат тази задача. Все едно да кажеш, че Крис бенгъл знае как се изчисляват абсорбиращи удара зони. Та той си е дизайнер човека и добре, че е само това))) от 20на години го правят с програми и изглежда доста лесно, но 60-80те години всичко е било на чертожната дъска и дизайнера за да сглоби целия автомобил от нулата трябва да има поне три инжинерни специалности..
          Real Recognize Real

          Коментар


          • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

            Първоначално публикуван от gh0sts Преглед на мнение
            Изобщо не съм съгласен с това твърдение, че дизайнерите проектират и скелета.. Това го правят ИНЖИНЕРИ в тази специалност,... три инжинерни специалности..
            Ох, няма ли да се научите поне как се пише думата...
            И една лесна загаТка от мен: какъв по народност е дизайнерът на всички, споменати в темата истЕнски автомобили?
            "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

            Коментар


            • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
              ПП: Гагич, мили Другарю, дълбоко се съмнявам, че знаеш въобще какви изчисления са нужни за да се направи една кола, та да ни обясняваш, че се правели еди къде си.
              ...каза старшина Цецо от камьонния полк...
              "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

              Коментар


              • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                ...каза старшина Цецо от камьонния полк...
                Без обиди, аз съм от автобусния.
                А ти от юридическия, нищо общо с техниката. (макар и от офицерския ешалон)
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                  Да вземем да си говорим за правопис тогава или за компилацията на еди кой си или може би за дупката в седалката на мерцедеса на..
                  Real Recognize Real

                  Коментар


                  • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                    Без обиди, аз съм от автобусния.
                    Някога, Цецо, в онуй славно време...эээхххх!
                    Първоначално публикуван от gh0sts Преглед на мнение
                    Да вземем да си говорим за правопис тогава или за компилацията на еди кой си или може би за дупката в седалката на мерцедеса на..
                    Ами, писал съм по-горе, че става дума за конструкторски бюра, не за някакъв оцапан с боѝ Леонардо или Рафаело с палитра пред платното. Или пък с глина до лактите скулптор. Сам спомена чертожна дъска.

                    Все още чакам отговор - какъв е по народност дизайнерът на любимите ти БМВ-та и Мерцедеси (от ония "истинските")? Знаеш ли?
                    "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                    Коментар


                    • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                      Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                      Все още чакам отговор - какъв е по народност дизайнерът на любимите ти БМВ-та и Мерцедеси (от ония "истинските")? Знаеш ли?
                      Не знам кои са тия истинските (не ми се чете назад) но вероятно имаш предвид Павката Брацков.

                      Но пък аФтор на селската мечта е36 е кетаец
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                        Не знам кои са тия истинските (не ми се чете назад) но вероятно имаш предвид Павката Брацков.
                        Эхххх, опять Тыртэй интригу испортил...
                        "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                        Коментар


                        • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                          Обслужвайки и ремонтирайки все по-нови коли ,виждам дългата ръка на инженер-икономическите отдели създали тези претъпкани с електроника и евтина никелирана пластмаса коли ,с малолитражни мотори, и живот 150К километра и заобичвам все повече пълнолетната си кола ..
                          Силата е нищо без контрол.

                          Коментар


                          • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                            Разбира се, че знам! Да не съм на изпит? И няма нужда от кавичките, защото апогея на БМВ започва от средата на 70те и свършва началото 90те и от там насетнеее...да живее пластмасата и кашкавала. Мога да попиша доста, но съм сигурен, че ще ме кълвеш за правописа и понеже съм срамежлив няма да се излагам повече.
                            Real Recognize Real

                            Коментар


                            • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                              Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                              Эхххх
                              Та въпросния Павка е изключението което потвърждава правилото че дизайн могат да правят само талянците
                              Те тоя примерно е направил сто пъти по-красиви коли

                              https://en.wikipedia.org/wiki/Franco_Scaglione
                              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                              Коментар


                              • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                                Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                                Ми ти се кланяш: боготвориш съставните части на компилацията си гаче си фетишист някакъв. Ма можела да върви на олио - е, това не е ли хамалогия да събираш олио, да филтрираш и т.н., вместо да си сипнеш от бензиностанцийката и да не ти пука колко харчи? Сякаш няма да изхарчи точно толкова гориво, колкото ѝ налееш. Всичкото ще го изхарчи, рано или късно. Не ми се рови сега да ти цитирам хвалбите какви настройки, преправки и "подобрения" си изпълнил по компилацията си. А аз моите коли винаги си ги карам в стоков вид. Та кой се кланя на желязото, а?
                                Гагич, цитирай ме колкото искаш, но не обяснявай като в тема по литература какво е искал да каже автора. Каквото съм искал съм го казал, а това, че ти не го (или го, но по идиотски начин) разбираш, си е твой проблем.
                                Аз съм направил точно каквото съм искал, което ми е струвало доста време, пари и четене на глупости в английски и руски форуми на други плагиатстващи гугълисти като теб, дето не са разбрали какво, и защо, са направили други преди тях, които също не са знаели какво правят, за да имам комфортен автомобил с който мога да се движа със 150, а и да се катеря по баирите безпроблемно, който като се стрОши ще го хвърля, щото ми е през оная работа.
                                Ти твойте ще продължаваш да си ги караш в стоков вид, и като гръмне нещо да изваждаш четири цифри, поради очевадни причини.
                                ...


                                Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
                                За мен, истинските автомобили са тези, които те карат да се усмихваш. И не мисля, че са на изчезване. Това като ме кара да се усмихвам днес обаче, може да не ме кара утре.
                                Така е, живота е динамичен.
                                ...

                                Първоначално публикуван от Даниел Чобанов Преглед на мнение
                                V8 винаги те кара да се усмихваш.
                                Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                                Еле на бензиностанцията...
                                Айде малко повече позитивизъм де, нали "кеф цена няма".
                                ...

                                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                                Като деца нямащи достъп до автомобили, нито пък опит с тях, искрено се радвахме на ръждясал, грохнал, гърбав ЗАЗ (купен за 50лв, от мой съученик), в редките моменти когато успявахме да го подкараме. Вероятно и дизайна му някъде и някога е будил възхищение.
                                Оценяването само по субективни временни усещания, е безпредметно. Ако така ги оценяваш, коли предизвикващи усмивка, няма да изчезнат, защото това е предпоставка за купуването им, а производителите това целят.
                                Но и най-усмихващата те кола, като дизайн, удоволствие от шофирането и пр. ако през ден се поврежда, ремонтите са сложни, бавни и скъпи(то и гаранцията е до време), и се окаже, че ресурса заложен в нея въобще не ти носи удоволетворение, едва ли ще ти се струва много добра- респективно "истинска". Особено пък когато има с какво да се сравнява - покриващо до голяма степен едните критерии, плюс достатъчен ресурс и грамотно направена, за да задържи усмивката и на следващите собственици.
                                А за грамотно измислени примери колкото искаш - на едно бронята му се сваля от четири болта за пет минути, на друго с половин час псуване и то при положение, че знаеш какво правиш, дръжката на вратата я сваляш без да махаш дори кората на вратата, а на другото и да разглобиш всичко пак с триста зора... По мотори и трансмисия пак така - на едното разглобиш половината кола, да регулираш клапани или смениш свещи, на другото клапаните се регулират автоматично и всичко е удобно. Всичко това струва време и пари. Да не говорим пък колко пари струват частите направени неделими, за разлика от възможността да се подменят само износващите им се части. И това без съществени ползи за качествата на колата.

                                ПП: Гагич, мили Другарю, дълбоко се съмнявам, че знаеш въобще какви изчисления са нужни за да се направи една кола, та да ни обясняваш, че се правели еди къде си.
                                Никога, ама никога не се съмнявай в знанията на Гагич, щото не си му на бързината на ньета !

                                Във връзка с темата имам личен опит с няколко класики, но няма да ми се получат постовете, и за това не съм, и няма да пиша.

                                Всичко към/за Гагич ще драскам в другата тема, която бях забравил, и спирам да пиша в тази за да не съм катализатор на лайномета му.
                                ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X