Нормално мина Първото обслужване на Моята Дачия. За два часа, 520 лв с ДДС ми взеха. Ъпдейтнаха софтуера с една актуализация(за общи проблеми по двигателите), а най-скъпата вещ, която бе вложена е въздушният филтър - цели 74.16 лева. Живи и Здрави ми бъдете и следете цените на въздушните филтри..., ако ги сменяте изобщо.
Нормалната цена на въздушен,или филтър за купе на тази кола-Ман,е от 20 до около 26 лв.Други марки,по-евтини.Когато си им в ръчичките,и искаш гаранция,могат да те брулят както искат
Няма да говорите така на човека.Евтино е!Това е важното за тая кола за него.А,че духа като у селски нужник в нея и е толкова удобна това са проблеми на тия дето сме я пробвали ама няма да я купим.
И да съм мъчим там с дъртите котури със скъпите консумативи дето плащаме.Да ни дойде акъла като не наливаме масло от варела с хитринките.
И те така.
Все пак успех с колицата.
Щом си му харесва на колегата да си я кара.
Пък и ни осведомява все пак как са нещата финансово да си правим сметката дали или и защо.
Няма страшно в умирачката...
Страшното е да си жив!...
Нормално мина Първото обслужване на Моята Дачия. За два часа, 520 лв с ДДС ми взеха. Ъпдейтнаха софтуера с една актуализация(за общи проблеми по двигателите), а най-скъпата вещ, която бе вложена е въздушният филтър - цели 74.16 лева. Живи и Здрави ми бъдете и следете цените на въздушните филтри..., ако ги сменяте изобщо.
Колега нинджа, бихте ли пуснали фактурата. Със заличени лични данни, разбира се.
Моята дачия през юли ще навърши 10 години. Обслужването винаги е било около 170 лв. Филтрите са на магазински цени, но са качествени. "Комплексно" миене е под 20лв.
Фирмени сервизи за дачия има много. Не е като някои премиум-марки. Нали не си мислите, че там продават за 75лв, нещо дето във всеки магазин струва 10?
Рено си има и издънки - някои маркучи и пластмасови тръби от вида "шестоглав петохуйник" не се продават отделно, а само комплект с нещо, което струва майкасиибащаси.
Примерно една пластмасова пластина, дето ми крепи фара - върви с фара. Ако се счупи трябва да си купиш фар. А за нов модел ги няма по моргите.
Намирам за напълно нормално тук в Спам-а, някои зрънца да пищят истерично за Моята Дачия, която е Моят Автомобил! Съболезнования, но някои не могат да си позволят подобен лукс според мен. Колегата, който поиска разбивка на фактурата ще бъде удовлетворен.
Няма и година, а газовият клапан изгоря/повреден. Ще бъде сменен гаранционно, след доставката му. Известно време ще джиткам на бензин. Това е предимството на двугоривните автомобили.
И за да е пълна програмата, днес ми светна в оранж двигателче, контрол на отработените газове. Записах за утре диагностика, а после ще кажа какво се е случило.
Вярно, че около 70 % от MIL (malfunction indication light) или светвания на т.нар. "Check Engine"-лампа, са свързани с контрола на емисиите, но този контрол далеч не е само по екологични съображения...
Не минах на диагностика, защото 90% от правещите я са ковидясали и записванията са под съмнения във всеки един момент. Но пък, чудо! Чека сам изгасна след около 500 км пробег. Сега карам смело на бензинец, защото втора седмица не доставят клапана за налягане на газовата рейка. Разходът ми на бензин е колкото на газ, но цената вече е друга. Спорен ден, пазете се и ще пиша какво се случва с доставката на елементарни резервни части.
Това с частите е все тая дали Дачия или друго.
Все се чака.За датчик налягане гориво на съпърб чаках от 15 декември до към 10ти януари.Това е положението.
А за бензина няма лошо да и напомняш на колата за какво гориво по принцип е произведена.
Няма страшно в умирачката...
Страшното е да си жив!...
Коментар