Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моята Дачия е Моят Автомобил

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Моята Дачия е Моят Автомобил

    След марките "Москвич"(зелен, ловешки, дефорсиран) и "Пежо 106"(1-чка, бензин), през 2009 година ми се "отвори парашутът", да имам кола. Първият ми избор беше Дачия Сандеро Ветрен, 1.5 dCi, 68hp, но Вторият, вече оптимален, Dacia Sandero Stepway II, 1.5 dCi, 90hp, FAP, 12.2012 година(Първата в България), наистина Е правилният избор за моята душа.
    Ветренът добре, ама разходът на дизел и обороти при 100 км/ч, хич не ми харесаха(над 5 литра среден разход, прекалено високи обороти при посочената от мен скорост на придвижване). Придвижвах се с него 2 години и 51 000 км, когато ми дойде еретичната мисъл да "върна" лизинговият автомобил и да се "абонирам" за следващ, нещо, което лизинговата компания не беше "проигравала". "Наложи се" да "проиграят" схемата с мен и се получи!

    И сега.....:

    Стъпката(Dacia Sandero Stepway) на _ninja_

    Стъпката ми е една от първите в България и съм много горд с този факт. С две думи - перфектният автомобил. Може някой да не вярва, ама за мен е така.
    Мноого добър автомобил, поне според мен.
    Когато Аз искам, харчи малко, дори.... неприлично малко
    Заглеждат Стъпката и зад граница, нормално е!
    Представя се добре както в града, така и на дълъг път - магистрала или първокласен. Не се изложила и извън пътя, поне за сега.
    Срещаме и събратя: (австрийка)
    И така, 2 г. и 11 месеца, до тук. Среден разход за 68 000 км под 5 литра дизел(4.3 л). Все още съм с първите накладки и скоро ред едва ли ще им дойде! Остава ми една смяна на масло и филтри, преди да изтече 3-годишната гаранция. Никакви проблеми до тук.
    Мнооого добър автомобил, поне според мен!

    Само за информация:

    При скорост от 110 км/ч, оборотите ми са около и малко на 2 000(оборотомерът не е толкова прецизен, като на небюджетен автомобил)Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4.jpg
Прегледи:1
Размер:245.3 КБ
ID:6104684Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:1
Размер:189.4 КБ
ID:6104685Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.jpg
Прегледи:1
Размер:102.5 КБ
ID:6104686Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3.jpg
Прегледи:1
Размер:117.5 КБ
ID:6104687
    Последно редактирано от _ninja_; 10-12-15, 19:02.

  • #2
    От: Моята Дачия е Моят Автомобил

    Когато Стъпката стана на 15 хиляди километра пробег, преди около 2 години, реших да потърся начин за оптимизиране заводските стойности на мощност и въртящ момент - 90 конски сили и 220 нютона. Реално погледнато, заводските данни хич не са лоши като за бюджетен автомобил, но винаги може и още нещо.... Предстоеше ни ежегодното шетане в Европа и това се оказа чудесен повод, за да се изпробва ремапа по ЕКУ на дълъг път. Предстоеше ремап на ECU EDC17 Bosh в дизелова Дчия Евро 5 с FAP. Данните от постигнатите резултати и замервания с дино ще ви представя в следващ пост.
    Последно редактирано от _ninja_; 13-12-15, 10:10.

    Коментар


    • #3
      От: Моята Дачия е Моят Автомобил

      Ремапа премина в два етапа. Първи етап, включващ леки корекции в софтуера на ЕКУ и дино-тест(данните са около 250 нютона и около 100 конски сили). Втори етап - окончателни корекции на съответният софтуер на ЕКУ и отново дино-тест. Графиката от дино-теста, от първи етап явно не мога да открия....., но ще ви покажа окончателният резултат за моята каручка и теста със замерване на стоковият автомобил:

      Първо за стоковият, със следните резултати:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Sandero8105_Torque_Power.png
Прегледи:1
Размер:282.7 КБ
ID:5694847Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Sandero8105_Torque_AFR.png
Прегледи:1
Размер:281.3 КБ
ID:5694848

      Както можете и сами да забележите, стоковият двигател е малко по-добър, сравнен с данните по каталог. Това, може би ще предизвика някаква дискусия, но замерените стойности са факт. Разбира се, трябва да се отчетат и загуби от около 6 - 8%(това ми каза операторът на дино-то), които да се добавят към крайният резултат и данните стават още малко в полза на клиентът на автомобила. Иначе, мерено е на главини.


      Сега Моята Дачия, за която вече знаете, че е Моят Автомобил, след последвалите корекции по ЕКУ:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Sandero1825_Torque_Power.png
Прегледи:1
Размер:306.4 КБ
ID:5694849Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Sandero1825_Torque_AFR.png
Прегледи:1
Размер:301.1 КБ
ID:5694850

      Получават се едни много приятни резултати като за Дачия Сандеро Степуей, грубо ~ 300Nm&110hp.

      Като допълнение искам да спомена, че за първият дино-тест, мапера пое разноските, вторият обаче си беше за моя сметка. Всичко, за около 400 български лева, през миналата година. Вече съм изминал 55 000 километра след ремапа и всичко е наред.

      Коментар


      • #4
        От: Моята Дачия е Моят Автомобил

        Междудругото, наложи се на 65 000 изминати километра да сменя предни накладки, но в комплект с дисковете. Старите изглеждаха така:
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:1
Размер:37.8 КБ
ID:5752260Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3.jpg
Прегледи:1
Размер:37.0 КБ
ID:5752261Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4.jpg
Прегледи:1
Размер:41.6 КБ
ID:5752262Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5.jpg
Прегледи:1
Размер:33.8 КБ
ID:5752263

        Коментар


        • #5
          От: Моята Дачия е Моят Автомобил

          Новите избрах да са не евтини и добри, уж:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:6.jpg
Прегледи:1
Размер:30.2 КБ
ID:5752267Натиснете снимката за да я уголемите

Име:7.jpg
Прегледи:1
Размер:28.8 КБ
ID:5752268Натиснете снимката за да я уголемите

Име:8.jpg
Прегледи:1
Размер:34.1 КБ
ID:5752269

          Коментар


          • #6
            От: Моята Дачия е Моят Автомобил

            И още от монтажът:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:11.jpg
Прегледи:1
Размер:35.5 КБ
ID:5752270Натиснете снимката за да я уголемите

Име:12.jpg
Прегледи:1
Размер:26.9 КБ
ID:5752271Натиснете снимката за да я уголемите

Име:13.jpg
Прегледи:1
Размер:31.5 КБ
ID:5752272Натиснете снимката за да я уголемите

Име:14.jpg
Прегледи:1
Размер:32.4 КБ
ID:5752273Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15.jpg
Прегледи:1
Размер:35.2 КБ
ID:5752274

            Коментар


            • #7
              От: Моята Дачия е Моят Автомобил

              Оказа се, че задните накладки, които не са дискови имат хляб доста, поне до следваща смяна на предни накладки и дискове. Бяха смазани някои и други елементи, за да не "скърцат" и ще чакат реда си, някъде около 130 000 изминати километра.
              Към ден днешен ми липсват едни 300 изминати километра, за да цъфне цифрата 100 000 изминати километра на дисплея. Скоро ще е!
              Пожелавам ви хиляди безаварийни и нека Степуей бъде и с вас!

              Коментар


              • #8
                От: Моята Дачия е Моят Автомобил

                Радвам се за теб колега. Дано вече са направили по читави тези коли. Не съм запознат с твоя модел, но ще ти кажа за моята сага с Дачия Логан 1.5 dci.
                През 2006 г. купувам нов автомобил за 16 500 лв. (платени кеш) като съм платил още 500 лв. за жълт цвят, че я взимам за такси. Най-голямата екстра бяха двете предни ел. стъкла, защото за климатик ми искаха още 3000 лв. да доплатя. За екстрата „Пушач“ ми искаха още 200 лв. (Това включва запалката, защото гнездото си го има и един подвижен пепелник.) Като сумирах това, което ми искаха за тези пари щях да взема Шкода Фабия с всички екстри за която просто не ми стигаха парите затова се насочих към Дачия. ABS тогава не се предлагаше за тези коли. За теглич ми искаха 1500 лв. и тн.
                Превъзмогнах всичко това и я взех.
                Първи впечатления:
                -Неустойчива при „висока“ скорост 130 км/ч
                -Вратите се затварят като капак на варел.
                -Много мека ламарина.
                -Таблото сигурно е правено от рециклирани пластмасови чашки.
                -Никаква изолация на купето. Зимата вън ако е -5 градуса вътре е -7 градуса.
                -Седалките много твърди и неудобни.
                -На вторият месец всичките пластмаси се разтропаха. (Попитах ги в сервиза, защо така. Отговориха за тези пари толкова!!!)
                И единствения плюс, че е много икономична – 5,0 – 6,0 л/100 км. градско.

                На 10 000 км. отивам за смяна на масло и филтри в техния сервиз, защото е гаранционна.
                Масло 5W40 ELF 4 л. (наливно) - 160 лв.
                Маслен филтър – не се знае марката (на него пише само Рено) – 47 лв.
                Въздушен филтър – 58 лв.
                И най-интересното горивен филтър – 98 лв.
                Погледнаха и накладките и дисковете и казаха, че и те са за смяна, защото имали ръб на дисковете и вървят заедно за около 250 лв. от едната страна. А отзад бяха челюсти и комплекта им беше по „евтин“ 200 лв.
                Смених само маслото с филтрите.
                Карам Дачия поддържам Мерцедес!!!

                Идва време за технически преглед. Отивам в най-взискателния пункт, където гледат всичко под лупа. Нали все пак карам нова кола! Качват ме на валовете за спирачките и…. се оказва, че отзад нямам никакви спирачки. Отивам направо в сервиза на Дачия и обяснявам какво е станало. Те разглобяват отзад всичко и се оказва, че феродото е изгоряло и не ловят. Сменят го гаранционно след луд скандал. Връщам се в пункта за прегледи и пак на валовете няма спирачки отзад. Не ми дадоха преглед. Викам си на тези валовете са им развалени отивам другаде и така във всички пунктове в Пазарджик не можах да мина преглед заради неработещи спирачки. Накрая се оказа „кантара“ на задния мост. Отивам пак в техният сервиз и обяснявам какъв е проблема. Отказват да го сменят, защото на това нямало гаранция!!! (или, защото струва 600 лв.) Стигна се чак до София до официалния представител и тогава разбрах, че при Дачия гаранцията е 30 000 км. на окачването и двигателя и 100 000 км на купето и стъклата!!!
                Карах я точно 2 години и на 90 000 км. я продадох за 8 000 лв. и си купих Ситроен Ц4 на 4 години. за 13 000 лв.
                Всеки ми викаше, че съм луд да сменя новата кола за по стара и по скъпа!!!
                Та колега мен никой не може да ме убеди, че Дачия Логан може да се нарече автомобил!!!
                Разбира се това е лично мнение.
                Jeep Grand Cherokee WG 2.7 CRD 2004 Facelift
                Моят канал: https://www.youtube.com/channel/UCtDVShnVmcfYEPWh8igsSNg?view_as=subscriber

                Коментар


                • #9
                  От: Моята Дачия е Моят Автомобил

                  Благодаря ти за написаното! Сигурно е така, след като си преживял толкоз неволи с твоята Дачия. Моята Дачия обаче е произведена м.декември 2012 година и еволюцията е видна:
                  - не съм усетил нестабилност при висока скорост - управлявал съм я както при 110 км/ч(препоръчителната икономична скорост), така и със 160 км/ч(по магистралата от Щутгард за Мюнхен);
                  - вратите се затварят нормално, като на всеки автомобил;
                  - ламарината е все така мека;
                  - рециклираните материали са основен донор за изработката на Дачия;
                  - изолацията на купето е перфектна, шум и вятър - отникъде;
                  - седалките са действително твърди, но удобни;
                  - от пластмасите дрънкат единствено сенниците, което отстраних с по едно маркуче от система за кръвни банки.

                  Ниският разход в градски условия не мога да потвърдя, защото маршрутите ми на придвижване не включват чисто градско. Клиренсът е убийствен и доставя удоволствие в сравнение с доста "паркетници".
                  Смяната на масло е на 20 000 км, вече. Все пак, Евро 5 ми е машината.
                  Горивният филтър, вече е със сменяем филтриращ елемент и е на прилична цена до 20 лева максимум. Масленият филтър е все още Renault, нямa как.

                  Добре си направил, че си я продал(поне в годините, в които доизкусуряваха нещата с тази марка).

                  Моята Дачия, обаче e Моят Автомобил и на този етап никой не може да ме убеди, че съм сбъркал.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Моята Дачия е Моят Автомобил

                    Дано и при Логана имат такъв напредък. Гледам добре си се ориентирал за марката накладки, ако наистина са оригинални. 5 месеца съм им карал компоненти от Испания до завода им в Bouzonville - Франция. Влизал съм и в завода където ги правят. Вътре е като аптека и работят с най-новите роботи и машини.
                    Jeep Grand Cherokee WG 2.7 CRD 2004 Facelift
                    Моят канал: https://www.youtube.com/channel/UCtDVShnVmcfYEPWh8igsSNg?view_as=subscriber

                    Коментар


                    • #11
                      От: Моята Дачия е Моят Автомобил

                      В интерес на истинита, когато отидох до шоурума януари 2013 г., исках обикновено Сандеро 2 и най-вече новият Логан 2, но от последния още не бяха получили първите бройки, за разлика от Сандеро Степуей 2. Изборът беше предопределен и 207 мм клиренс надделя. Последните модификации на Логан, Логан МЦВ и особено Логан МЦВ Степуей са доста сполучливи за бюджетни автомобили и не съм чувал за дразнещи проблеми или фрапиращи недомислици. Е, не са за особено изискани естети, които искат всичко. Има и известни компромиси, които се избягват ако си платиш повече за по-добро.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Моята Дачия е Моят Автомобил

                        Накладките и дисковете бяха поръчани от полски сайт, от приятел, който ми ги смени в автосервизът му. Колко са оригинални не зная, но за 35 000 км, съвсем леко са мръднали. Няма шумове, няма хлопане или свирене, натисна спирачка - спира като хората и без да тресе каквото и да е. Надявам се да изкарат повече от оригиналните, защото най-малкото, по-скъпи и класни са от тях.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Моята Дачия е Моят Автомобил

                          Понеже ми стана интересно в какво състояние е бившата ми Дачия се обадих на собственика и който все още я кара. Вече е станала на 400 000 км. Никакъв ремонт по двигателя и скоростната кутия. Сменил е само дюзите. Турбото също не е ремонтирано!!! (По принцип кара до около 200 000 км.) Сменил е само всички маркучи, че са му са били напукали. Продължава да я кара с масло 5W40 но не е ELF . Сменя го на 10 000 км. че все пак е такси колата. Сменил е и двете полуоски, защото му разбивали вътрешните карета. Лагерите на предните главините пак си правят проблем и на 20 000 км. се сменят и двата. Тампоните на задния мост не могли да изкарат повече от 10 000 км. Срещу 500 лв. са му направили вътрешна шумо и топлоизолация и сега казва, че е много по-добре. Седалките вече три пъти ги е претапицирвал и сменял дунапрена. Проблема с задните спирачки пак си е останал въпреки, че е сменил кантара на задния мост. Оплаква се много от предницата, че много бързо се разбивала, но това зависи от частите и от шофьора де. Вече оригиналният горивен филтър струвал 35 лв. Това е за 11 годишна кола. Аз в момента карам Ситроен Ц8 2.2 hdi миниван на 15 години и на 500 000 км. и нямам такива проблеми, но това е друг клас автомобил и не мога да ги сравнявам с бюджетен автомобил.
                          Пожелавам ти много безаварийни километри.
                          Jeep Grand Cherokee WG 2.7 CRD 2004 Facelift
                          Моят канал: https://www.youtube.com/channel/UCtDVShnVmcfYEPWh8igsSNg?view_as=subscriber

                          Коментар


                          • #14
                            От: Моята Дачия е Моят Автомобил

                            Колеги тук в Лондон миналата година имаше промоция на Логан за 6000 паунда... Именно седалките ме отказаха да си я купя... Така и не успях да се наместя удобно.
                            0-

                            Коментар


                            • #15
                              От: Моята Дачия е Моят Автомобил

                              Първоначално публикуван от ivankemilev Преглед на мнение
                              че все пак е такси колата.
                              Това, че е такси е много по-добре за двигателя, отколкото да се кара сутрин и вечер от вкъщи до работа и обратно.
                              Ако пък се кара на двойна езда-съвсем му става гот на двигателя.
                              Има ли желание-има и начин!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X