Не знам как по-меко да го кажа , за да не те обидя без да искам.Явно ниската цена те блазни , но тя е такава ,защото има проблем в машината.Първо ти хабер си нямаш от металообработващи машини. По тази причина не знаеш, какво може да очакваш от неработеща нормално машина.Второ майстори механици на металообработващи машини са вече мнооого кът и взимат бая скъпичко , а ти едва ли ще се справиш с проблемна машина.Трето трудно се намират части или ако се правят нови такива са си цифра( аз ядох попара с една двойка конусни зъбни колела за мойта фреза -цифрите бяха астрономически).Решението ще е твое , но машина за 2500 от този клас ,да намериш читава - забрави.Извинявам се за прямотата , но ще ми е болно като бъдещ наш колега да се нахакаш и да ревеш после кат магаре.Успех каквото и да решиш!
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава!"
Ат.Буров.
На мен ми е ясно,че ще има ремонти.Ще събирам пари и малко по малко ще я оправя.Може да ми отнеме 1 или 2 години и 2-3000лв ,но ще я стегна.И в момента има същите стругове,за които се твърди ,че са в перфектно състояние ,но цените им са от 6000лв нагоре и са на 300км от Бургас.А и кой знае в какво "перфектно" състояние са.Със сигурност и те ще имат все нещо за ремонт.Този е единствения за продажба от Бургас (годишно излизат 2-3 струга от района).Евтине и е хубав модел в който си струва да се вложат средства и труд и за това ще го взема пък после ще го мислим.Миналата година имаше един С8 оставен под открито небе за 1600лв,който със сигурност ще има нужда от сериозни ремонти и пак ще си остане С8.Предпочитам да дам 600 от горе и да се сдобия с С11.От вас знам,че разликата е забележима между двата модела.
Благодаря за предложението камено карп,но аз от 1 седмица търся човек да я провери машината срещу заплащане (без пазарлък),но такъв не се намери.Сега вече след 2 ходения до машината за тестове и проби след като реших да я купувам и всичко е уредено е малко късно за проби и тестове.Но мерси все пак!
Никога не съм "ревал" и нямам намерение да рева.Най-културно искам съвет от вас.Ако ви е неприятно ще спра да пиша във форума.Няма да се обидя.Нито ви плащам за помощ,нито сте ми длъжници или приятели за да го правите! Благодарен съм за всеки полезен съвет от вас.
Последно редактирано от stypkata; 23-01-17, 21:02.
Виж сега колега,в последните 12 дена,баща ми от две болници го изписаха,за да не умре в тях.В третата му казаха,че дори няма да преживее пътя до София.Слава Богу,сега се възстановява в Софийската болница.Предложих помощ в първия момент в който мога да я окажа.През въпросното време дори не си бях в къщи,пък и до никакви стругове не ми е било.
Както вече казах-успех с машината.
Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.
На мен ми е ясно,че ще има ремонти.Ще събирам пари и малко по малко ще я оправя.Може да ми отнеме 1 или 2 години и 2-3000лв ,но ще я стегна.И в момента има същите стругове,за които се твърди ,че са в перфектно състояние ,но цените им са от 6000лв нагоре и са на 300км от Бургас.А и кой знае в какво "перфектно" състояние са.Със сигурност и те ще имат все нещо за ремонт.Този е единствения за продажба от Бургас (годишно излизат 2-3 струга от района).Евтине и е хубав модел в който си струва да се вложат средства и труд и за това ще го взема пък после ще го мислим.Миналата година имаше един С8 оставен под открито небе за 1600лв,който със сигурност ще има нужда от сериозни ремонти и пак ще си остане С8.Предпочитам да дам 900 от горе и да се сдобия с С11.От вас знам,че разликата е забележима между двата модела.
Благодаря за предложението камено карп,но аз от 1 седмица търся човек да я провери машината срещу заплащане (без пазарлък),но такъв не се намери.Сега вече след 2 ходения до машината за тестове и проби след като реших да я купувам и всичко е уредено е малко късно за проби и тестове.Но мерси все пак!
Никога не съм "ревал" и нямам намерение да рева.Най-културно искам съвет от вас.Ако ви е неприятно ще спра да пиша във форума.Няма да се обидя.Нито ви плащам за помощ,нито сте ми длъжници или приятели за да го правите! Благодарен съм за всеки полезен съвет от вас.
Колега, както казах не съм искал да те обидя или засегна! Понеже съм ял попарата на ходене по мъките за части , за това го казах!Не се докачай , казаното бе с добро чувство!
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава!"
Ат.Буров.
Разбирам те и не те обвинявам в нищо.Естетствено ,че здравето е най-важно.Надявам се баща ти да се оправи! На струговете и машините майната им.Както събрах за този ще събера и за друг или за ремонта му.Най-важното е да сме живи и здрави ! Не те обвинявам в нищо а и нямам такова право.Успех с лечението !
не ми е работа, но по-добре първо си направи работилницата когато се постопли, спомена, че я правиш. С фундамент за струга и после го вземай. Това време не е за наливане на бетон. Всичко ще росясва, железата майната им, ти може да настинеш. А здраве не се купува.
Няма вариянт да е 100% блокирала,най-вероятно някой е ръчкал ръчките в покой и има нещо незацепено.Това може да е превключвателя за ситна-едра резба,другата за лява-дясна или избирача за резби -престъргване.Това ако лирата е зацепена,една от изброените врътки ако е в неутрално полжение ,нортъновата кутия не работи,няма самоход и не върти винта за резби.Също е невъможно завъртането на ръкохватките,понеже кутията е в покой.
На спрял универсал се връткат ръчките на скоростната кутия,долните на нортъновата се настройват на пуснат универсал.
P.S.Хвърлях боб и ми илезе,че машината ще работи,просто някой трябва да я сфазира правилно или за пробата ръчката за лява-дясна резба да се сложи на положение-лява.Това при положение,че има лира и е зацепена,отвори левият капак и виж.
Много си ми на далеко,инак бих я погледнал машината.Принципно би могъл да се справиш и сам,съобразявайки се със предният ми пост,но все пак трябва да си работил на такава машина.
На самохода има съединител,който при обратен ход на шпиндела не работи,за да тръгне трябва да Смениш посоката на резбите със съответната ръчка,инак не се случва нищо.Има ли лира този струг!?
P.S.Това са няколко зъбни колела,зацепени едно във друго,които се намират във левият капак на машината и въртят нортъновата кутия,Има ли ги?
Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...
Не съм въртял фазите.А и не ми даваха много да го барам ,защото не съм му разбирал.В повечето време бях наблюдател,въпреки,че аз давам парите Ще го свържа правилно вече в моя гараж.Но точно това исках да чуя от вас.Надявам след правилното свързване всичко да си дойде на мястото (врътките на Нотрътновата кутия и самохода).Посоката на резбите ги барникаха нещо майсторите,но не знам какво се получи в крайна сметка.А капака не може да се отвори поради разположението на струга.Опира в стената.Притваря се около 10см,но не съм гледал вътре а и не знам какво се гледа.Като го пусна в действие ще ви направя клип да видите какво се случва вътре.Не знам как ще ви се отблагодарявам !
ПС.В най-лошия случай ако липсват въпросните зъбни колега (лира) не могат ли да се закупят или изработят отделно и много ли са скъпи?
На струговете със марка С-10,С-11 има възможност за окомплектоване със различни комбинации лири.За целта трябва да се знае комбинацията,като Z-еди колко си подава на друго колело със Z ?,като паразитните зъбни колела не се смятат.Спрямо комбинацията се намират на таблицата за резби и подаване верният вариянт.Предавката е мнимум 4-ри зъбни колела и е изобразена на самата таблица,където Z-е броя зъби на зъбните колела.
Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...
Колеги, чета най редовно особено тези постове и малко се учудвам на някой бъдещи "стругари". Първо е добре преди да си купиш струг, да се прочете някоя и друга книжка. Тук също могат да се получат много добри съвети ама само с това не става. Някой сме се учили в училище по три години, след това сме го работили тоя занаят цял живот и винаги има още какво да се научи. Да купиш хубав струг е добре, да почнеш да се учиш на него също, но знайте че то и шевни машини има във всяка къща, ама. Така че както и по горе те съветват, нека някой който разбира ти прегледа всичко по машината, и ако я вземеш, монтираш, снабдиш с основен инструмент, настройките реглажите и тем подобни от майстор, и в последствие въпросите. Тук съм сигурен че никой няма да спести и време и знания за съвети. Но да не можеш да разбереш защо не се движи нортъновата кутия, и коя ръчка за какво е,явно се почва от нула. И със съвети само от тук няма да стане, или поне няма да е лесно и бързо.
При липса на прецизна техника, се надделява с майсторлък! И обратното!
Ясно.Бяха ми го обяснили по друг начин,защото при дължина около 30см щяло да има биене ако не се подпре.
То биене ще има, ама ти го престъргваш докато стане равно и без биене. Последната стружка се взима съвсем малка и съвсем бавно. При Ф60 на детайла и малка стружка и стъпка, универсла трябва да е безумно зле за да има проблеми. То затова се ползва дебело желязо - за да няма нужда от подпиране. Моето го изправях с Ф50 алуминий 7075 - нямах по-голям микрометър. Понеже заводки си беше право и универсала ми е нов, TOS, сигурно съм отнел не повече 7-8 десети по време на центроването. Трябваха ми 4-5 опита докато го наглася. По спомен го докарах до под 2 стотни за около 250мм дължина. Малко е сръткавеж - понеже паралелите със сигурност имат някакво износване, като стигнеш до стотните вече се налага да търсиш не абсолютната нула, а компромисен вариант за цялата дължина. Например близо до универсала може да ти дойде някоя и друга стотна в клюс, далеч от универрсала някоя и друга стотна в минус. Търси се компромисното положение при което по цялата дължина разликите са минимални. А от 25-30 сантиметра нагоре детайла почти винаги се подпира със седлото, така че там тая центровка вече не играе по-слабо до никак, а играе центровката на седлото.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Не съм въртял фазите.А и не ми даваха много да го барам ,защото не съм му разбирал.В повечето време бях наблюдател,въпреки,че аз давам парите Ще го свържа правилно вече в моя гараж.Но точно това исках да чуя от вас.Надявам след правилното свързване всичко да си дойде на мястото (врътките на Нотрътновата кутия и самохода).Посоката на резбите ги барникаха нещо майсторите,но не знам какво се получи в крайна сметка.А капака не може да се отвори поради разположението на струга.Опира в стената.Притваря се около 10см,но не съм гледал вътре а и не знам какво се гледа.Като го пусна в действие ще ви направя клип да видите какво се случва вътре.Не знам как ще ви се отблагодарявам !
ПС.В най-лошия случай ако липсват въпросните зъбни колега (лира) не могат ли да се закупят или изработят отделно и много ли са скъпи?
Вече няма нищо евтино за металорежещите машини защото не оцеляха заводите които ги произвеждаха . Твоя струг е троянски а там преди 4-5 години нарязаха завода на скрап сега в него няма и следа от машиностроене . Резервни части произвежда ВСК Кентавър ама цените едва ли де ти харесат . Преди десетина години един съединител беше 600 лева а при тебе има всички предпоставки да е тръгнал ако дълго време е работено с обърнати фази защото така не работи маслената помпа и ако е ниско нивото на маслото съединителя не се маже и от плискане . Съединител е метален многодисков тип Сигма и маслото го охлажда . При теб вече е свирено каквото си взел взел другото съществено е окомплектовката защото тя с лекота може да надхвърли цената на машината . Има ли ги люнетите и планшайбата ?
Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар