От: Как се нарязват резби на струг
Ако тръбата е 1/8, обикновено вътрешния и диаметър е 1/8, тоест 3.175мм. Ама случая не е такъв явно.
По така посочените размери, резбата, ако не е трапецовидна(тръбна, газова, демек с променлив диаметър), отговаря на 3/8-28 UN.
...обаче, ако е тръбна резба, е по-вероятно да е 1/8-27 NPT, тогава тръбата би трябвало е с номинален външен диаметър 0.405 инча или близо до това, или 10.2мм.
...ъъъ, ама има и друго - разни газови и прочие резби, та батака е пълен. Има английски, американски, и в двата слуая тръбни и не-тръбни, газови и т.н. Бе "майка плаче, грамофон свири" е работата.
За "unified imperial" резби, ето ти линк:
http://theoreticalmachinist.com/Thre...dImperial.aspx
ПП: А ако резбата е NPT, ето ти инфо (в горния линк има само таблица по въпроса):
https://en.wikipedia.org/wiki/National_pipe_thread
Ако тръбата е 1/8, обикновено вътрешния и диаметър е 1/8, тоест 3.175мм. Ама случая не е такъв явно.
По така посочените размери, резбата, ако не е трапецовидна(тръбна, газова, демек с променлив диаметър), отговаря на 3/8-28 UN.
...обаче, ако е тръбна резба, е по-вероятно да е 1/8-27 NPT, тогава тръбата би трябвало е с номинален външен диаметър 0.405 инча или близо до това, или 10.2мм.
...ъъъ, ама има и друго - разни газови и прочие резби, та батака е пълен. Има английски, американски, и в двата слуая тръбни и не-тръбни, газови и т.н. Бе "майка плаче, грамофон свири" е работата.
За "unified imperial" резби, ето ти линк:
http://theoreticalmachinist.com/Thre...dImperial.aspx
ПП: А ако резбата е NPT, ето ти инфо (в горния линк има само таблица по въпроса):
https://en.wikipedia.org/wiki/National_pipe_thread
и да си знаеш когато ти се наложи да заваряваш особено с електрожен по металорежеща машина винаги откачай заземителната връзка защото в повечето случаи прегаря и масата максимално близко до заваряваното място. До тук добре изяснихме нарязването на резби когато машината е с механичен съединител ами ако тя е с електрически? На някои машини включително и една модификация на български СУ 400 целия агрегат механичен съединител е заменен от още един контактор в таблото и един електрически ключ реверсират посредством обръщане на фазите. Така е включително и на моя северно корейски струг. Предимствата на това решение са че с машината се работи много леко (съединителя е лостче няма и 10 сантиметра) и има един износващ се механизъм по малко. Съединителя е малкото лостче отдясно на супортната кутия голямия лост е превключватела на посоките на супорта. До тук добре но при нарязване на резби започват проблемите просто трябват малко по други навици не можеш много бързо да обърнеш хода защото защитата сработва и гори бушон (контакторите са бавни) трябва ти много добър усет към ключа да чукнеш за части от секундата обратния ход преди бушона да е изгорял двигателя спира универсала , връщаш до неутрално и реверсираш естествено нарязваш на много по ниски обороти 100-200 докато с механичния съединител работя в диапазона 300-500. Електрическото табло е отворено точно заради така изгорял бушон
Коментар