Първоначално публикуван от Veselin Monkov
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Компресор
Свий
Това е залепена тема.
X
X
-
-
Сдобих се с компресорна глава Абак b3800 двуцилиндрова. Компресорът започнал по бавно да качва налягане и я махнали. Аз я разглобих. Цилиндри и бутала идеални. Това, което ми направи впечатление беше, че биелата на срещуположната част на ремъчната шайба лесно излиза от коляновия вал. Някой, ако е разглобявал така ли следва да бъде? Биелите са без разглобяване, където лагеруват на КВ (нахлузват се). Ако е нормално проблемът следва да бъде горе в клапаните...Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: http://bit.ly/1Y4WCAk
Коментар
-
В червено съм оградил биелата, която стои доста стегнато на шийката на вала... , което ме притеснява, че не би трябвало да е така... За другата биела било нормално да излиза лесно от шийката на вала, като това го разбрах от тукашен представител на абак.
Сега въпросът е как да действам.. Свалям КВ и шлайфам въпросната шийка или биелата.... не ми се вярва умишлено компресорът да е конструиран със стегнната сглобка на биелата...Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: http://bit.ly/1Y4WCAk
Коментар
-
От около година и половина имам такъв китайски компресор като на снимката. Минава уж за италиански. Ползвам го сравнително рядко за напомпване на гуми, и други гумаджийски работи. Малко му е малък дебита, но пък за сметка на това е лесно преносим. Вдигнах му налягането от пресостата от 8 на 10 атм. че да се позасили.
Преди 3-4 месеца започна силно да духа от отдушника и да изхвърля масло. Долях му уж, но така и продължи да си духа. Криво ляво помпих гуми 2-3 пъти в месеца. Накрая реших да го отворя и да видя какъв му е проблема. Конструкцията е ремонтопригодна. Оказа се че гадината има три сегмента - два компресионни, и един маслообиращ. Свалих първия сегмент и го пуснах в цилиндъра, оказа се че ключа му е минимален. Сложих го обратно, и тогава се сетих, че ключовете на сегментите се бяха събрали почти на една линия. Разпределих ги по 120 градуса и събрах цилиндъра и буталото. Духането от отдушника намаля значително, но пак си подухва. Започна да помпи по-ефективно.
Въпроса е следния - как трябва да са разпределени ключовете на сегментите в този случай? когато има и маслообиращ. Мога да компресионните сегменти да ги сложа на 180 градуса, а маслообиращия на 90? Има ли и други възможни варианти?-Чем занимаетесь по жизни?
-Ну в последнее время - в основном офигеваю от происходящего.
-Историята се пише с кръв, а се чете с пот!
Коментар
-
Това ясно, ама като ги повръткам малко от малко, може и сами да се натаманят. Засега ще го следя да видим, ако пак задуха повече, може и на 180г. да направя компресионните, а маслообиращия по средата. При 120 градуса забележимо намаля духането, около 2-3 пъти. Затова питам ако някой знае нещо конктетно по ТТД или проверено от практиката.-Чем занимаетесь по жизни?
-Ну в последнее время - в основном офигеваю от происходящего.
-Историята се пише с кръв, а се чете с пот!
Коментар
-
Коментар
-
Луфтове къде?
Видимо износване на сегментите нямаше. Ключа не го мерих с пластина, че нямах време, но около 0,2-0,3 мм. Може и да греша, следващия път ще го измеря. Следващия път ще снимам. Цилиндъра и буталото бяха обилно омаслени. Буталото се движи в цилиндъра без видими, или усещащи се на ръка луфтове. Копресорът не е работил кой знае колко много часове.
За ключовете някаква идея как трябва да стоят правилно? на 120 или на 180 за компресионните сегменти?
След "наместването" на сегментите, компресорът започна да си помпи съвсем нормално. И духането през отдушника значително намаля. Маслото в картера е на максимум.
-
-
На 180, и 3-те, успоредно на буталния болт. Примерно горен-напред,среден-назад,маслосъбирателен-напред.
Ключ 0.3 ми се вижда множко, но пък не съм никакъв капацитет на тема компресори, та може и да не съм прав.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
- 1 like
Коментар
-
Ясно, при следващото отваряне така ще ги направя, успоредно на буталния болт, и на 180 градуса, 1-3 и 2. Ключа така и не го измерих, но следващия път ще потърся луфтомер.
А каква би могла да е причината да се движат ключовете? и почти да се съберат на едно място?-Чем занимаетесь по жизни?
-Ну в последнее время - в основном офигеваю от происходящего.
-Историята се пише с кръв, а се чете с пот!
Коментар
-
Износване на цилиндъра и сегментите.Може да е минимално,но сегментите вече за заели форма и рано или късно ще се подредят отново.
При следващо отваряне сложи нови,като ги наредиш по описаният начин.Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...
Коментар
-
При 4 тактовите ДВГ бутало-цилиндровата група е проектирана сегментите да се въртят при работа По спомен около 0.5 - 1 оборот в минута( една от причините двутактовия мотор да има в пъти по-къс живот от 4-т) Също така подреждането на ключовете не води до съществена разлика в загубата на компресия , но до чувствителна разлика в разхода на масло. Така че не се впрягай толкова за позиционирането
Коментар
-
То май на всички деутактови би трябвало да е така, Иначе ключа ако попадне в някой прозоците какво става? Хряс,и до там.
Интересно защо при компресорите не се слагат щифтове?
-
Компресора си има клапани в главата , не като двутактовия прозорци в стената на цилиндъра . Само при субару има ключ на масления , ама там причината е че буталния болт се вади през прозорец на цилиндъра и има същия проблем като двутактовите
-
Първоначално публикуван от ВГЗ Преглед на мнениеПри 4 тактовите ДВГ бутало-цилиндровата група е проектирана сегментите да се въртят при работа...
В един момент си намират мястото, а във въртенето им няма нищо нарочно, просто е ненужно да се взимат мерки против него - в един момент така или иначе спират в някакво положение, или поне такова е всеобщото мнение.
Напук на всичко това, и на двата мотора, които разглобих напоследък, сегментите си излязоха подредени кажи-речи като по книга, с не повече от 20ина градуса отклонения. Или съм див късметлия или има нещо друго, щото не съм.
Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Когато учих ДВГ ни набиваха в главите, че сегментите се въртят докато цилиндъра не си измени размерите значително и започне да става елипсовиден.Не знам до колко е вярно, понеже на практика е доста трудно да се провери, но звучи логично.
Коментар
-
И какво точно ги кара да се въртят? Това набиване в главата явно съм го пропуснал, пък и из дебелите книги не съм го срещал.Фиат Купе
Опел Фронтера В
Мицубиши Паджеро Пинин
Коментар
-
теоретично не би трябвало да се въртят, но на практика някоя милимунда в повече или в по-малко може да ги накара да се местят.
-
Това което си спомням, че едната причина са нарезите от хонинга, а другата газовите сили, които освен да изтласкват буталните пръстени навън от каналите на буталото в същия момент ги завъртат леко.В литературата съм срещал много различни мнения, на доста места, че почти не се въртят или въртенето е пренебрежимо малко, на други, че осцилират около началното положение, в което са поставени.
-
-
Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнениеИзносване на цилиндъра и сегментите.Може да е минимално,но сегментите вече за заели форма и рано или късно ще се подредят отново.
При следващо отваряне сложи нови,като ги наредиш по описаният начин.-Чем занимаетесь по жизни?
-Ну в последнее время - в основном офигеваю от происходящего.
-Историята се пише с кръв, а се чете с пот!
Коментар
Активност за темата
Свий
Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар