Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Компресор
Свий
Това е залепена тема.
X
X
-
От: Компресор
Здравейте.
Реших и аз да се включа в клуба на собствениците на компресори тип "направи си сам".
Та... Имам два компресора от камиони. Единият е от IFA - еднобутален, въздушно охлаждане, мазане от картер с масло и т.н. За него намерих доста данни тук, във форума.
Другият, обаче, е от Skoda 706 МT - двубутален, с мазане от двигателя на камиона. За него не можах да намеря нищо - нито максимален дебит, нито при какви обороти го достига. Единственото, което видях ведно ръководство на словашки бе, че налягането в пневматичната система на този тип шаси е 6.5 bar.
Та, молбата ми е ако може да ми помогнете с информация по следните въпроси:
- Двата компресора имат ли капацитет за достигане на налягане от 10-12 bar ако допуснем, че са в отлично състояние (в което не са)?
- Какъв е дебита на компресора от Skoda и при какви обороти се достига?
- Някой от вас има ли опит с тези компресори и какви са впечатленията ви?
Пояснявам - и двата компресора са с бутилки от по 25-30 литра (обема го изчислявах "на око") и ще се ползват от помпане на гуми до почистване на малки детайли с въздух. Имам нужда да имат достатъчно налягане за да могат да работят с пистолет за песъкоструене, тъй като имам някои малки детайли за които бих искал да се погрижа.
Коментар
-
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: http://bit.ly/1Y4WCAk
Коментар
-
От: Компресор
Супер, на мен пък ми умря един от малките Данфоси - помпа до 4атм. и след това почва да духа от смукателния филтър
Ослушвам се за друг, но все пак служи вярно 4 години и мнооого издевателства. Да кажа и че в него има някаква вградена топлина защита, тъй като беше работил безизвестно време без надзор до степен маслени изпарения в помещението. Беше изключил, като изстина тръгна, но няма сили. Не ми се занимава да го отварям. Или клапан е предал или сегменти на някой от цилиндрите. Но все пак с части от вторични суровини е очаквано
Коментар
-
От: Компресор
Първоначално публикуван от Sp3Здравейте!
Имам две компресорни глави, но нямам допълнителна информация за тях.
Първата е от IFA, едноцилиндрова, въздушно охлаждане, мазането е от картер (не е предвидено да е от двигателя на камиона). За нея имам данни (отново от темите тук), че капацитета й е 8 (до 10,5) куб.м./ч. при около 2000 об./мин. Може би тези данни варират спрямо точния модел, но за съжаление не съм сигурен какъв е.
Втората е от Skoda 706 МТO - двуцилиндрова, въздушно охлаждане, предвидена за смазване от двигателя на камиона. За нея, обаче, нямам никаква информация, освен серийния номер... Нямам никаква представа какъв е капацитета й, при какви обороти го достига и т.н. Единственото, което прочетох в една инструкция на словашки бе, че налягането във въздушната система на това шаси е 6.5 bar.
Ако някой от вас има опит с въпросните компресорни глави - моля да сподели впечатления и информация. Основно се чудя дали ще "стават" за достигане на 10-12 bar налягане, тъй като искам да изчистя от ръжда няколко малки детайла с пистолет за обработка с пясък (имам такъв малък, с казанче...). Също така дали са надеждни (предвид, че ще се ползват основно за помпане на гуми и чистене с въздух, рядко с пясък) или е по-добре да ида до някой магазин и да се оборудвам с нов.
Благодаря предварително!
Ето един линк и към другия ми компресор също с глава jikov но доста по-голяма https://www.youtube.com/watch?v=SOJmfGfsz8E&t=27s
Коментар
-
От: Компресор
Благодаря за бързия и подробен отговор!
Малко по-късно следобяда намерих "нова находка" в бараката в двора - компресорна глава от ЗиЛ 130 (два цилиндъра, водно охлаждане). Последва бързо разглабяне, при което се оказа, че с изключение на запекли 2 бр. сегменти, всичко останало работи отлично.
Заслужава ли си да инвестирам в използването на компресора от ЗиЛ-а?
И кой от двата двубутални се представя по-добре?
Коментар
-
От: Компресор
Първоначално публикуван от Veselin Monkov Преглед на мнениеТочно обратното. Шайбата при мотора му е по-малка."Няма как да обясниш нещо на човек, с когото ви делят два вагона книги!" Тодор Колев
Коментар
-
От: Компресор
Първоначално публикуван от ziz357 Преглед на мнениеИфовия става само за помпане на гуми.
Спокойно си захранва гайковерта вече 5-та година!0осем9осем7шест0осем7едно
Миро
Коментар
-
От: Компресор
Първоначално публикуван от bochkata Преглед на мнениеНе съм съгласен.
Спокойно си захранва гайковерта вече 5-та година!
В момента точно този компресор е на 25-литрова бутилка от камион (ако не се лъжа - от ЗиЛ) и не съм усетил липса на въздух за нещата, за които се ползва.
Просто ми се иска от трите налични компресора (Skodа, IFA и ЗиЛ) да оставя най-добрия, който да монтирам на 60 л. бутилка от автомобилна газова уредба. То и останалите ще сглобя, но с по-малки бутилки, които имам налични, и най-вероятно ще раздам на приятели, които имат нужда. В крайна сметка за малкото време, което прекарвам в домашната работилница, три компресора са ми напълно излишни.
Най-важното е, че не ми се дават 1200++ лева за компресор, който ще е достатъчно добър, но ще бъде ползван рядко. А "самоделката" ще върши същата работа.
Коментар
-
От: Компресор
Първоначално публикуван от ziz357 Преглед на мнениеИфовия става само за помпане на гуми.Tози от Шкодата трябва да е Jikov 67a.Буталата са 60мм,ход 40мм,обем 226куб/см.Сегментите са като на Зиловия но КПД то е много по голямо.Преди няколко месеца рециклирах един такъв и при 1440об/мин даде 215-220лт/мин изходящ дебит но при тези обороти грее доста дори при обдухване с вентилатор и му смених шайбата.Сега го въртя на 1320об/мин и закова на 200лт/мин изходящ дебит,загряването намаля до нормалното (по моята преценка)нищо,че оборотите ги намалих само със 120.Слагам и линк към клип за да го видиш а може и да взаимстваш нещо.https://www.youtube.com/watch?v=uRa7jJdVAtg&t=39s
Ето един линк и към другия ми компресор също с глава jikov но доста по-голяма https://www.youtube.com/watch?v=SOJmfGfsz8E&t=27s
А колко масло трябва да има този Jikov 67a за да работи нормално?
И между ЗиЛ-овия и Jikov да разбирам ли, че втория си заслужава повече?
Коментар
-
От: Компресор
А някой дали е опитвал комбинация от по-мощен мотор и две компресорни глави? В моя случай си го представям с двойна шайба на мотора и достатъчно отвори за присъединияване и от двете страни на бутилката...
Само от интерес питам. Едва ли нуждите ми за въздух ще бъдат чак толкова големи...
Коментар
-
От: Компресор
Първоначално публикуван от Sp3 Преглед на мнениеА някой дали е опитвал комбинация от по-мощен мотор и две компресорни глави? В моя случай си го представям с двойна шайба на мотора и достатъчно отвори за присъединияване и от двете страни на бутилката...
Само от интерес питам. Едва ли нуждите ми за въздух ще бъдат чак толкова големи...
Коментар
-
От: Компресор
Първоначално публикуван от Sp3 Преглед на мнениеMного благодаря за линка и видеото. Ще свърши идеална работа когато изграждам моя. Всъщност - току-що го отворих и вътре ситуацията е много добра - няма надирания, видимо износване, луфтове в лагерите и т.н.
А колко масло трябва да има този Jikov 67a за да работи нормално?
И между ЗиЛ-овия и Jikov да разбирам ли, че втория си заслужава повече?Последно редактирано от ziz357; 05-07-19, 17:23.
Коментар
-
От: Компресор
Първоначално публикуван от ziz357 Преглед на мнениеАко прочетеш цялата тема ще ти се изяснят много неща.
Американски форум - питаш и ти отговарят.
Руски форум - питаш и теб те питат.
Български форум - питаш и всички ти обясняват колко си прост
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар