Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Що е то акумулатор и с какво се яде?

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

    Като сложиш диод, напрежението на зареждане тутакси пада с един волт надолу. Отделно, тоя диод ще грее сериозно, особено при високи амперажи.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

      При два парелено вързани акумулатора няма по разреден...., освен това хубаво е акумулаторът да работи, вместо да се вози като паразит и трето защо тие отделен акумулатор, при два разчиташ на двоен обем работа, лебедката се изпозва на двигател, така че, като падне тоя за лебедката, ще чакаш да се зареди ли, нещо не ти схващам идеята?
      Роден рибар, а принуден да работи.......

      Коментар


      • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

        Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
        само "няма да стане" не върши работа
        Втори алтернатор или контролер за два акумулатора. Това е правилното решение.
        Има и частични решения: разделител с шотки-диоди и мощни ключове (или отделни ключ-маси на двата акумулатора).
        Но съчетанието "малък акумулатор" и "лебедка" нещо не ми звучи добре. Колко малък и каква лебедка?

        Първоначално публикуван от EU_BG_akademika Преглед на мнение
        При два парелено вързани акумулатора няма по разреден...
        Така както той го е намислил, има по-разреден, защото те не са точно в паралел.
        Но си прав, че в повечето случаи е по-добре двата заедно.

        Коментар


        • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          контролер за два акумулатора
          Имаш ли готова блок схема?
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

            Това с пада в права посока не го съобразих Проблема е, че алтернатора ми е в вграден РР, няма мърдане.
            Колко да грее, ако трябва ще е с радиатор.
            Местата са за 75Ач акумулатори, лебеда е 12000либри, дават му при максимално натоварване да пие над 600А.
            Идеята ми е да не умре щатния акумулатор и да остана в калта без никакъв ток.
            А място за втори алтернатор няма, климатика не си го давам.

            Коментар


            • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
              Имаш ли готова блок схема?
              Мога да намеря. Ама ти почни да ревеш отсега. Продават се готови, има по-нагоре в темата и в съседните.
              В най-прост вид: зарядното "запалка в запалка", ама добре изтощен стартов акумулатор ще се зарежда после с дни.

              Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
              Това с пада в права посока не го съобразих Проблема е, че алтернатора ми е в вграден РР, няма мърдане.
              Колко да грее, ако трябва ще е с радиатор.
              Местата са за 75Ач акумулатори, лебеда е 12000либри, дават му при максимално натоварване да пие над 600А.
              Идеята ми е да не умре щатния акумулатор и да остана в калта без никакъв ток.
              А място за втори алтернатор няма, климатика не си го давам.
              Вграденият РР лесно се изважда. Трудното е после.
              Знам ти идеята и тя е порочна. Всички стигат до нея и после мрънкат - сложността на реализацията надхвърля предполагаемите ползи.
              Отделно че лебедката като спре да работи (тя обичайно харчи да речем 400-500А), стартерът все още ще може да завърти нормално (той иска около 200А за голям дизел).
              75Ач с такива токове бързо ще го разсипеш.

              Каква кола е това?

              Коментар


              • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                Това с пада в права посока не го съобразих Проблема е, че алтернатора ми е в вграден РР, няма мърдане.
                Колко да грее, ако трябва ще е с радиатор.
                Ако ползваш например шотки диоди SR3060, трябва да ползваш 4-5 бройки. Ако пада при 80А е половин волт, ще отдават общо 40 вата. Трябва приличен по размер радиатор за да ги държи в разумни градуси, предвид че са и в автомобил, който и без друго се случва да се напече собственоръчно до към 60-ина градуса.

                С контролер е най-добре, ама са скъпи.

                Алтернатора вероятно може да се бърникне и повдигне с половин-един волт, ама тогава ще ти трябват диоди и към двата акумулатора, пък има там разни индуктивни пикове и прочие полюции.

                Сложи си два еднакви акумулатора по 75Ah, и не се занимавай с глупости. Трябва сериозно да прекалиш с дърпането, та да останеш съвсем без ток.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                  Знам че се продават. Което не пречи да се помисли за читава схема
                  И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                  Коментар


                  • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                    На мен ми е ясно че не е паралел, затова ми е странно, значи теглиш се от киреча, пада батерията, а ти не си се доизтеглил и чакаш трафторът, ама той ще дойде сабахлям, оставяш дрънгела да работи и пускаш парното да се грееш. Празната батерия обира целия ток и другата се разрежда по тази причина.....Както дремеш се събуждаш от студ, щот няма вентилатор............ ХММ Не ми харесва, но въпрос на вкус както казва кучето.....
                    Роден рибар, а принуден да работи.......

                    Коментар


                    • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                      Аз съм изумен, че акумулатор на 6+ години, дори без да е добре зареден, стига да запаля и си дърпам без проблемно. 95 Ач, сега ги има и по 110 в ози размер, къс и висок. Втори уж ще слагам, но то мина зимата...

                      Коментар


                      • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                        Жупката е Дискавъри 1 200тди.
                        Имам някъде стария РР, като рециклирах алтернатора, се оказа че РР барабар с четките струва почти колкото четките и смених всичко.
                        Ама си мисля, че е залят и трудно ще изкарам четките на кабели.
                        Мислех си за два 200А диода за всеки акумулатор поотделно. Така хем няма да греят много, хем няма да има изравнителни токове. Само трябва да вдигна напрежението от алтернатора, за да компенсирам спада.
                        Имам си два акумулатора, но не са еднакви. Не ща да купувам нов.
                        Академика - идеята е дърпам колкото дърпам, докато умре акумулатора на лебедката, после ако не съм излязал, мога да закача лебедката на другия акумулатор, но вече ще имам едно наум.
                        Ако го оставя да чука на обороти, ще умра от студ и без да ми падне акумулатора Но пък другия ще се зареди дотогава. Лесно се смята.

                        Коментар


                        • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение

                          Отделно че лебедката като спре да работи (тя обичайно харчи да речем 400-500А), стартерът все още ще може да завърти нормално (той иска около 200А за голям дизел).
                          75Ач с такива токове бързо ще го разсипеш.

                          Каква кола е това?
                          И защо ти трябва да се теглиш без двигател, та да го палиш после, лебедката не те ли измъкне за 4-5 метра забравяш поне за час за следвашите 4-5, а двигателят си бачка
                          Роден рибар, а принуден да работи.......

                          Коментар


                          • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                            Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                            Лесно се смята.
                            Забелязъл съм, че тези сметки в реални условия винаги са погрешни, но щом си решил да е сложно вмето просто давай, желая ти успех, ще следя с интерес развитието на нещата....
                            Роден рибар, а принуден да работи.......

                            Коментар


                            • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                              Кой е казал, че ще се теглим на изгасен двигател.
                              Но алтернатора дава 85А при 5000об/мин, т.е. при 2500 на двигателя. А лебедката смуче 8 пъти по толкова. Значи ако се дърпам 5мин, ще трябва после един час да се зарежда. Ами ако случайно угася двигателя при изтощен акумулатор, кой ще го зареди?
                              Последно редактирано от Ivan_J; 23-01-13, 11:19.

                              Коментар


                              • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                                Първоначално публикуван от EU_BG_akademika Преглед на мнение
                                И защо ти трябва да се теглиш без двигател, та да го палиш после, лебедката не те ли измъкне за 4-5 метра забравяш поне за час за следвашите 4-5, а двигателят си бачка
                                Няма голяма разлика, с двигател или без. Лебедката харчи около 5 пъти повече, отколкото алтернаторът произвежда. За сметка на това, двигателят може и да не може да работи в момента, в който ти потрябва лебедка. Поради вода например.

                                Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                                Жупката е Дискавъри 1 200тди.
                                Имам някъде стария РР, като рециклирах алтернатора, се оказа че РР барабар с четките струва почти колкото четките и смених всичко.
                                Ама си мисля, че е залят и трудно ще изкарам четките на кабели.
                                Мислех си за два 200А диода за всеки акумулатор поотделно. Така хем няма да греят много, хем няма да има изравнителни токове. Само трябва да вдигна напрежението от алтернатора, за да компенсирам спада.
                                Имам си два акумулатора, но не са еднакви. Не ща да купувам нов.
                                Академика - идеята е дърпам колкото дърпам, докато умре акумулатора на лебедката, после ако не съм излязал, мога да закача лебедката на другия акумулатор, но вече ще имам едно наум.
                                Ако го оставя да чука на обороти, ще умра от студ и без да ми падне акумулатора Но пък другия ще се зареди дотогава. Лесно се смята.
                                В Диско 2 лесно влизат 2 по 100, ама Диско 1 не съм гледал старателно.
                                Схемата с два диода има досадната особеност, че падът на напрежение върху двата диода не е постоянен. Ако вдигнеш напрежението с 1 волт, за да ги зареждаш със смислена скорост, лесно ще ги кипнеш в края на заряда. Ако с по-малко - дълго ще чакаш и вечно ще ги караш недозаредени, а те ще отмъстят. Ако сложиш контрола на РР на единия акумулатор, лесно ще кипнеш другия. Двамата морски точно такъв казус разглеждаха преди време. Простият начин да си решиш въпроса е да сложиш диодите, но да държиш винаги поне единия накъсо, за да имаш връзка между алтернатора и акумулатора. Както казах, това лесно става с ключ-маси.

                                Имай предвид, че два акумулатора в паралел издържат 5-8 пъти повече дърпане с лебедка, отколкото ако ги източваш поотделно.

                                Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                                Кой е казал, че ще се теглим на изгасен двигател.
                                Но алтернатора дава 85А при 5000об/мин, т.е. при 2500 на двигателя. А лебедката смуче 8 пъти по толкова. Значи ако се дърпам 5мин, ще трябва после един час да се зарежда. Ами ако случайно угася двигателя при изтощен акумулатор, кой ще го зареди?
                                Ти даже не си стигнал в мисленето до най-гадния вариант. Лебедката да ти изгаси двигателя. Имунизирани срещу това са само най-старите дизели, на които въобще не им трябва ток.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X