Малко странен проблем:
Паджеро 2.5 ТД - къса база 2000г.
Акумулатор - Монбат АГМ
Онзи ден - не пали - меря 11.5 - а не съм забравял нищо да свети, но пък се сетих че последните дни сякаш някак мудно палеше
Сложих го на електронно зарядно - на около 12.7 се отказа да го зарежда повече - сложих го - запали - но за 1 ден пада на 12.2
Мерих отечки - няма, заряден ток - 14.3 - но нещо не държи ток повече от ден и половина на джипа закачен - отделно не съм тествал
Днес пак не запали но си е 12.3 - на зарядното - този път взе да дига на 14.3 - отвих му тапите да го погледна - абсолютно сух
с нещо като пластилин по плочите - въпросът е да го мъча ли още (и а ко да как - понеже няма електролит ... някакви трикове със заряд-разряд ?)
или да го сменям с течен - щото уж го взех за по-модерен ама пак 3 години - аут - само едни $ повече ?
11.5 значи напълно изтощен и си палил с някакви остатъчни резерви. Това, че първият път при зареждане не е стигнал повече от 12.7 идва да каже че малко си го зареждал. Ако кажеш колко е бил голям и с какъв ток си го зареждал, може и да стане ясно.
Напрежението не е критерий колко е зареден акумулаторът, освен в двете крайности - напълно зареден и изтощен. Иначе от 15% до 85% си е все 12.5 - 12.8 според модела.
Тапите на AGM няма никакъв смисъл да ги отвиваш - най-много да влязат боклуци. Нормално е да е сух вътре.
Цялата картинка както я разказваш прилича на спорадичен проблем с алтернатора - примерно от време на време да спира да работи или да не захранва всички консуматори поради намалена мощност.
Здравейте имам едно ел. моторче което се движи с два ей такива акумулатора
на него пише:
FirstPower
designed for standby &cyclic use
FP12120 MH28204 12V 12Ah
sealed Lead Bsttery
rechargeable battery non-spillable
Не мога да разбера от какъв тип са.
При използване на ден се минават около 8-10 км. и при новозакупени батерии /както в момента/ батериите издържат 3 дни. Продавача в магазина обаче е категоричен че за тях е по-добре да се зареждат всеки ден , даже каза да зареждам винаги когато имам възможност.
Според вас кое е е по-добре да зареждам по-често и така батериите да са винаги максимално заредени или да изчаквам да се изхабят и тогава.
088455338две
"Е нищо не пали като японските, палят като те видят да вадиш ключа от джоба"
Джамбазов 2010г..
На повечето генератори 12-волтовия изход всъщност САМО за зареждане при зор става. Нито му се контролира напрежението, нито тока, нито кога да спре. Просто го закачаш към акумулатора и той буха около 8 ампера. Да спасиш положението за да запалиш с 30 минути (за дизел - 60) зареждане става, но да захранваш консуматори или прецизно да зареждаш акумулатори - не.
Това го не разбирам. Изход 12 може да даде макс 8А. Така ли? Някой мерил ли е напрежението на изход 12в, че ми е интересно.
Аз съм мерил. Тия 12 ги приемай съвсем условно. Пиковете са примерно на 17-18 волта, усреднено може би е около 12 (това без товар). Като го свържеш към акумулатор, потичат около 8 ампера и напрежението става каквото става според състоянието на акумулатора в този момент. Примерно от 12 до 16 волта.
Това не е съвсем коректно. Имаме генератор и разчитаме на точно 220 волта - е, плюс минус някой процент. Така трябва да е и при 12-те.
Аз ти написах как е. Ти си решавай нататък коректно ли е или не.
12-те волта са изправени и нефилтрирани. Източникът преди изправителя (по същество допълнителна намотка на генератора) има напрежение ОКОЛО 12 волта и относително голямо съпротивление с главно индуктивен характер. За аварийно зареждане на акумулатор става и точно това е целта, за която го има. Да се направи да става за друго е сложно. А нещо, което да става и за захранване на консуматори, и за зареждане се опитват да направят в колите от около 100 години и успехът е променлив.
При 220-те, като основен изход с други очаквани товари, вътрешното съпротивление е относително ниско (взети са мерки) и пак преобладаващо индуктивно.
А за капак, двата изхода си влияят и натоварването на единия повишава напрежението на другия. Честотата е обща и също се клати от товара.
И така е при всички генераторчета от порядъка на 1/2 до 2 киловата, които имат изход и за 12 волта.
Коментар