Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Що е то акумулатор и с какво се яде?

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    Ти даже не си стигнал в мисленето до най-гадния вариант. Лебедката да ти изгаси двигателя. Имунизирани срещу това са само най-старите дизели, на които въобще не им трябва ток.
    Само тая няма как да стане, релето на лебедката ще изключи далеч преди да изчезнат всички тоци
    Роден рибар, а принуден да работи.......

    Коментар


    • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

      Първоначално публикуван от EU_BG_akademika Преглед на мнение
      Само тая няма как да стане, релето на лебедката ще изключи далеч преди да изчезнат всички тоци
      Аз съм пробвал и става. Релетата на хубавите лебедки, веднъж включили (за което им трябват около 10 волта), задържат до около 3 волта. И това е нарочно.

      Коментар


      • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Аз съм пробвал и става. Релетата на хубавите лебедки, веднъж включили (за което им трябват около 10 волта), задържат до около 3 волта. И това е нарочно.
        В това няма смисъл, ел мотора не може да върти, за какво да е включено релето?
        Роден рибар, а принуден да работи.......

        Коментар


        • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

          Напротив, може, макар и бавно и ако не е много натоварен. А релето има голям хистерезис, за да не трака като спада напрежението.

          Коментар


          • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

            Добре, втора схема.
            Вторият акумулатор към алтернатора през диод и ключ маса на него кабел.
            Като се ползва лебедката, се разединява от алтернатора. Като се измъкна, включвам ключ-масата и се зарежда, дори и на малко по-ниско напрежение(13.5 е добре).

            Коментар


            • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

              Ами не, 13.5 не е достатъчно. Еле па за батерия, която храни лебедката.

              Но може да се пробваш с ония зарядни устройства "запалка до запалка", леко преработено - това ако рядко използваш лебедката. Ама ти с един акумулатор все едно ще я използваш рядко, защото този акумулатор бързо ще умира.

              Коментар


              • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                За първоначалната ми идея.
                Не съм открил топлата вода, в лодките се ползва точно този начин.
                Ето една брошура на такъв продукт: http://www.cooperindustries.com/cont...ST_180119a.pdf

                Коментар


                • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                  Обсъждали сме ги и лодките. Там и батериите са повече, и по-големи, и по-други, и регулаторът на напрежение се свързва другояче, и струва колкото двата ти акумулатора заедно. И там товарите никога не са свързани на стартерната батерия. И пак има проблеми с тези диоди.

                  Продължаваш да си обслужваш шубето от оставане без ток, даже на цената на 5-6 пъти по-малко време за лебедката. И даже при положение, че с лебедката не можеш лесно да изтощиш акумулатора така, че да не завърти после и стартера (който харчи 3 пъти по-малко ток за 2-3 секунди максимум).

                  Коментар


                  • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                    Иване, на твое място бих вързал двата акумулатора в паралел. Колкото и да ги изпие лебедката, след 10-15 минути престой от двата ще има достатъчно ток за да завърти стартера. То и от един ще има, камо ли за два. Като постоят и се съвземат малко. Това при положение, че си угасил двигателя, което рядко се случва. Ако все пак се случи де...
                    Ако не е угасен-пак след толкова време, хайде да ги направим 30 минутите, при работещ двигател и малко по-високи обороти ще можеш да се дърпаш още доста време.
                    Вчера като пробвах котвата се дърпах по един баир. След три минути(долу-горе) дърпане акумулатора умря. Оставих двигателя да работи, и след няколко минути се доиздърпах. Та това дето го пиша е пробвано, не е на теория.

                    А ако все така искаш да си с два отделни акумулатора-няма нищо по-сигурно от ръчното прехвърляне на зареждането. С две прости ключ маси както Ясен каза можеш да си избираш кой акумулатор да се зарежда в момента и кой да се вози и да чака звездния си миг. Хем е и евтино...
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                      Купи си един ключ + 1000А за 30 лева, и го сложи на основния акумулатор така че да можеш да го изключваш докато ползваш лебеда и да го вклучиш ако се напаче работата. Тия сложните лодкаджииски електроники са добри но цената им за ток 5-600А е ...разводнена.
                      Много често се налага да се дърпа на загасен двигател. Не само във вода. На голям наклон рискуваш мотора да остане без мазане.
                      3-5метра не са повод за коментар. Там всеки здрав акумулатор издържа.
                      По някога се налага дърпане по 40-60 метра на някой стръмен хлъзгав баир. Там почва секса, ако е достатъчно стръмно да не можеш да запалиш мотора защото ти е светнала лампата на маслото....
                      Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                      Вальо. О888 557Ч7Ч
                      Silverado 1.3 i

                      Коментар


                      • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                        Аз да питам как решавате проблема с 2 стартови като единия или другия или и двата се ползват за тягови?Колко време дьржи една такава батерия?

                        Колко място има в колата,колко батерии и ключа може да сьбере,какьв е бюджета,алтернатора колко амперчета е?
                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар


                        • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                          До скоро карах само с един обикновен стартов 100Ач. Оригинален Мерцедесов. Издържаше 2 пълни лебедки или 30-40 м тежко теглене.
                          Имам и 2 100Ач тягови и мислех да ги слагам но отидоха в кемпера. Преди това си возех единия да ми пази страх в джипа но не съм стигал до него.
                          Мястото е колкото си го прецениш. Зад мойта седалка има място за 2 по 100 Ач. Ако ще возиш пътници, местиш всичко в багажника.
                          Не забравяй, че аз не ходя по състезания. Ако преценя, че няма да стане, просто се връщам.
                          Като се има предвид гадната експлоатация, както и да ги зареждаш тия акумулатори не трябва да се очакват чудеса от тях.
                          Кола като мойта се кара 1-3 дни на месец по 50-70 км в идиотски условия с инцидентни разходи на ток по 5-600А за кратко време. Разходите са такива, че един акумулатор повече или по-малко отива в графа "кеф цена нема".
                          Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                          Вальо. О888 557Ч7Ч
                          Silverado 1.3 i

                          Коментар


                          • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                            За лебедки не са добре тяговите.
                            Трябват полутягови - хем имат голям "стартов" ток, хем издържат по-дълбок разряд без да умрат.

                            Коментар


                            • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                              Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                              За лебедки не са добре тяговите.
                              Трябват полутягови - хем имат голям "стартов" ток, хем издържат по-дълбок разряд без да умрат.
                              За лебедка не са добре МАЛКИТЕ. Никой акумулатор не издържа по-дълбок разряд С ГОЛЯМ ТОК, без да умре. За твоята лебедка трябва да събереш поне 250 Ач, ако смяташ редовно да се теглиш с нея и да не пазаруваш редовно акумулатори. Моята дето харчи максимум 300А съм я подпрял със 100Ач и си знам че е малко на ръба. Оттам нататък можеш да мислиш стартови ли, тягови ли. Ама при цените на тяговите, от стартови няма смисъл (при такъв размер, токът от лебедката или от стартера не му се води стартов).
                              Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                              Аз да питам как решавате проблема с 2 стартови като единия или другия или и двата се ползват за тягови?Колко време дьржи една такава батерия?

                              Колко място има в колата,колко батерии и ключа може да сьбере,какьв е бюджета,алтернатора колко амперчета е?
                              Там е тя работата, че лебедката в колата не е точно тягов режим. За тези малки батерии, които обикновено слагат, той е по-скоро много тежък стартов. И като тръгнат да се разпъват, батерийките е ясно, че не стигат далече, а хубавото е, че не си насред морето. И се почва едно купуване на все по-скъпи и маркови батерии - то не е банер червен, не е оптима пембена. Всички дават масов отпор на теорията, че трябват повече амперчаси.

                              Което и довежда въпроса за бюджета.
                              Лебедката струва примерно 1500лв, рязането на колата за да я сложиш (и броня и тн) примерно още 500. Стандартният акумулатор на колицата (75-100Ач) струва примерно 150-200лв, на някои колици могат и да са по два, ама тогава максимум по 75Ач. Супер-дупер-скъпи-офроуд-турбо акумулатори, които се предлагат тука, в същия размер са по 500лв, ама могат пак приблизително толкова, щото електротехниката фактури не чете.

                              Познавам човек, който реши че трябва да се направи нещо сериозно и си купи контролер за две батерии дето струва колкото двете батерии и беше много изненадан - токът пак не стигал, само дето докато умирала лебедката, умирали и лампичките на контролера една по една. А като му обясних защо няма как да стига, получих празния поглед "ама то няма място". За 35" колела и нисански мостове - има, за лебедка 2000000 либри има, за компресор 120л/мин - има, а за батерийки, които да изхранят всичко това - нямало.

                              Коментар


                              • От: Що е то акумулатор и с какво се яде?

                                Първоначално публикуван от Лъчезар Преглед на мнение
                                Много хубава тема, та дори успях и да я прочета цялата.
                                Накрая реших да е гелов около 60Ач, тъй като освен на витарата мисля да го ползвам и на лодката, а на нея имам и електрически двигател. Предполагам, че няма да имам повече от десетина по дълбоки разряда годишно, но все пак реших да се презастраховам.
                                Цените са горе долу следните:
                                Монбат GEM 60Ач - 230лв
                                Топла Еcodry 55Ач - 260лв
                                SZNAJDER -70Ач - 270лв, Трудно ще го събера, а и тежичък ми идва. Два съм имал от тази марка, единия предаде богу дух на 8-та година, другия е на 5години и все още си го карам.
                                Нещо друго да препоръчате, а и от тези да ме разубедите, може и на лично.
                                Я да се самоцитирам с надеждата този път на някакъв отговор. Вече проблема наистана е наболял тъй като 44ah-я, който в момента е на витарата окончателно ме предаде. Само цените, които съм дал тогава, може да не са актулни вече.
                                Никой пък да няма впечатления от тези или да не сте търсили да си купите?
                                Ако трябва да си създам нова тема в по подходящ раздел?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X