Обява

Свий
Няма добавени обяви.

направи си сам ЕКУ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: направи си сам ЕКУ

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Има естествено. Има си даже процедура за проверка. Ако имаш сервизно ръководство. Общо взето се мери с каква скорост спада налягането в горивната магистрала. А и се вадят дюзите, и се слагат под налягане, и се гледа дали капят, и колко.
    а тези диваци-производителите оставили ли са възможност да изпуснеш налягането след като угасиш мотора - не. в сервизната книжка не виждам такъв клапан, а пише допустима утечка на инжектор - капка за минута. Капка по капка... Но колко бензин ще изкапе от тези магистрали вследствие остатъчното налягане - не знам. На празен ход като спра бензиновата помпа, след 1/3 - 1/2 сек.(на око) двигателят притреперва. Значи вече ще го гася с предварително спиране на бенз. помпа. А ако има течове, твоят алгоритъм - добавяне на милисекунди докато запали е по-удачен ! Щото от течовете вече си е подадено неопределено количество гориво

    Коментар


    • До: направи си сам ЕКУ

      Производителите не са оставили такава възможност, но както доказва практиката, не е и нужно. Остави му първите два оборота без да пускаш гориво. Ако нещо е капало, ще си го изкара. Лошото е че изпускателния тракт ще се насити с бензинови пари, и при изпускане на първия запалил цилиндър, гърми в гърнетата и тръбите. Често гърнетата падат, или се разпорват. Доста е ефектно.

      Проблема е че понеже още не си нагласил всичко, и се чудиш от какво е. Ама тоя период ще си отиде....
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • До: направи си сам ЕКУ

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Производителите не са оставили такава възможност, но както доказва практиката, не е и нужно. Остави му първите два оборота без да пускаш гориво. Ако нещо е капало, ще си го изкара. Лошото е че изпускателния тракт ще се насити с бензинови пари, и при изпускане на първия запалил цилиндър, гърми в гърнетата и тръбите. Често гърнетата падат, или се разпорват. Доста е ефектно.

        Проблема е че понеже още не си нагласил всичко, и се чудиш от какво е. Ама тоя период ще си отиде....
        Подариха ми свещи, сега ако ми прегледаш и сорса и хванеш грешки(със сигурност има) - готов съм Да взема да го публикувам като бета версия Повечко коментари трябва да сложа. Не е нужно да си програмист за да хванеш грешка, особено ако е добре коментирано.

        Коментар


        • До: направи си сам ЕКУ

          Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
          Подариха ми свещи, сега ако ми прегледаш и сорса и хванеш грешки(със сигурност има) - готов съм Да взема да го публикувам като бета версия Повечко коментари трябва да сложа. Не е нужно да си програмист за да хванеш грешка, особено ако е добре коментирано.
          Давай. Ще го погледна, макар че с PICльовци малко съм се занимавал. sparky(маймуна)omegatim(точка)com ми е пощата.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • До: направи си сам ЕКУ

            Първоначално публикуван от BAlexandrov Преглед на мнение
            Принципно по каталозите като гледам ти дават обикновените Denso K20PR-U и NGK BKR6E. Не знам защо си помисли че има други марки свещи
            Тези които ти предлагам PK20PR-11 са платинения еквивалент на K20PR-U, само дето твоите трябва да са на 0.8 мм, а тези, които ти давам са на 1.1 мм, но ще си го намалиш лесно.
            Подарък са иначе заради ентусиазма, а и като потвърдиш че са читави по-лесно ще се отърва от останалите
            Имам и един излишни NGK PFR6B-11B които също ще станат, но са с около 4-5 мм по-дълги отпред - пратиха ми ги погрешка. Ако мислиш, че няма опасност да удари бутало или нещо подобно и да ти свършат работа ще ти ги дам и тях. Говоря за комплект от 6 бр.

            Иначе статии и каталози за свещи съм събирал тук http://bojo.hopto.org/Auto/--General--/Articles/plugs/
            Е това са свещи! И с грешка в софта запали и двигателят имаше много равномерна работа! Не знам как да ти благодаря. Растоянието не съм пипал, т.к. на един от линковете на сайта ти пишеше, че заострените иридиеви имат по-ниско пробивно напрежение(на въздушната междина). И реших да не пипам. Мотора работеше като часовник!

            Коментар


            • До: направи си сам ЕКУ

              Наистина е така, но ефекта е различен за всеки автомобил, като зависи от състоянието на кабели, бобини и т.н. На ладите им дават 0.5 по принцип, а на един познат го гледам сложил обикновени на 1.1 и после - Ама защо прекъсва и не ще да работи - нали са хубави свещите
              Щом работи гладко не ги пипай и давай нататък.
              Гледай само да не ги зацапаш прекалено - от време на време го поизфорсирай
              Subaru Legacy Outback '98 2.5 AT

              Коментар


              • До: направи си сам ЕКУ

                Забелязах и друго странно нещо. Навсякъде се казва, че мине ли над 300( до 400 макс.!) оборота в минута се брои, че двигателят е запалил. На светодиодчетата забелязвам, че още след първото припалване на цилиндър(т.е. още първият работен такт), компа минава в режим запалил. А съм му сложил праг 500 об/мин - повече и от максимално допустимото, но явно той минава този праг.
                НО: засичам милисекунди за 120 градуса завъртане(такъв е реф-датчика), а не пълен оборот. Като видя(примерно), че под 40 мс са изтекли за 120 градуса(което е 120мс за оборот, или 500 оборота в минута) и минавам в режим запалил. Тук обаче възниква въпрос - ако един цилиндър запали и врътне бързо вала, а другите не са запалили уверено - не прибързвам ли с преминаването в режим запалил?
                Може би трябва да преброя за три такта поне? За момента съм го ограничил първите 3 такта да са стартер, независимо от оборотите.

                Коментар


                • До: направи си сам ЕКУ

                  Трябва повече тактове. Пълен оборот поне. Това ще ти изреди половината цилиндри. И усредняваш за трите такта, примерно.

                  Това си е тънък момент, заради големите колебания в преходния режим.
                  Последно редактирано от sparkybg; 12-12-08, 12:06.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • До: направи си сам ЕКУ

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Трябва повече тактове. Пълен оборот поне. Това ще ти изреди половината цилиндри. И усредняваш за трите такта, примерно.

                    Това си е тънък момент, заради големите колебания в преходния режим.
                    то сега е така(но ще пробвам довечера) а ако му не стигат 3 ще му шибна 6

                    м/у другото, когато палеше лесно(но и се давеше понякога) поради грешка съм инжектирал бая бензин на първият такт.

                    Сорса който ти пратих да не го четеш - срамна работа при инициализациите! Премахнах ги тия софтуерни калибрирания - само усложняват модела и вероятността за грешки е голяма. Само секюрити кода е като хората. Мисля си - ако по някакви причини ти призлее и друг трябва да те кара, а има такъв код и ти не можеш да го кажеш ...

                    Коментар


                    • До: направи си сам ЕКУ

                      Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
                      то сега е така(но ще пробвам довечера) а ако му не стигат 3 ще му шибна 6

                      м/у другото, когато палеше лесно(но и се давеше понякога) поради грешка съм инжектирал бая бензин на първият такт.

                      Сорса който ти пратих да не го четеш - срамна работа при инициализациите! Премахнах ги тия софтуерни калибрирания - само усложняват модела и вероятността за грешки е голяма. Само секюрити кода е като хората. Мисля си - ако по някакви причини ти призлее и друг трябва да те кара, а има такъв код и ти не можеш да го кажеш ...
                      По някаква причина още нищо не съм получил. Можеш ли да опиташ да го пратиш пак? Примерно архивирано с winzip, winrar, или нещо такова?
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • До: направи си сам ЕКУ

                        Пътят извън утъпканите пътеки е трънлив.
                        По-напред в темата бях писал да потърсиш информация за алготритъма на палене на фабричните ЕКУ-та за да спестиш малко "копане".

                        "MOTRONIC 1.1—1.3"
                        В начальный момент пуска холодного двигателя в цилиндры впрыскивается увеличенное количество топлива. Впрыск происходит три раза в каждую группу цилиндров (первый, третий, пятый и второй, четвертый, шестой; или первый, четвертый и второй, третьей группы соответственно для 6-ти и 4-х цилиндровых двигателей) в течение первых трех оборотов коленчатого вала.
                        Степень обогащения рабочей смеси определяется температурой охлаждающей жидкости. Во время пуска холодного двигателя начальная подача топлива через форсунки уменьшается в зависимости от температуры охлаждающей жидкости и частоты вращения коленчатого вала, чтобы избежать переобогащения рабочей смеси. Если в течение одной минуты предпринимается несколько попыток запустить двигатель, количество впрыскиваемого топлива уменьшается по сравнению с начальным моментом пуска.
                        После запуска двигателя (начиная с частоты вращения коленчатого вала 600 об/мин) впрыск топлива происходит лишь один раз за оборот коленчатого вала в одну из двух групп цилиндров, т.е. во второй, четвертый и шестой (первый, четвертый) цилиндры при первом обороте коленчатого вала и в первый, третий, пятый (второй, третий) цилиндры при втором обороте.
                        Во время прогрева двигателя (до того, как температура охлаждающей жидкости достигает 70°С) продолжительность впрыска топлива также увеличивается в зависимости от частоты вращения и температуры охлаждающей жидкости согласно введенной в контроллер программе.
                        Каждая из групп форсунок (6-ти цилиндровый двигатель — вторая, четвертая, шестая и первая, третья, пятая) управляется отдельным выходным каскадом усиления тока. Это позволяет разделить цикл впрыска топлива по двум группам цилиндров. Тем самым обеспечивается работа двигателя даже в случае выхода из строя системы зажигания группы цилиндров.
                        Как только частота вращения коленвала превысит 600 об/мин, впрыск топлива происходит только один раз за два оборота коленчатого вала в одну из групп цилиндров. В шестицилиндровом двигателе такой вид управления впрыском возможен только, если контроллер получает сигнал от датчика момента зажигания, установленного на свечном проводе шестого цилиндра. Если датчик момента зажигания не выдает сигнал на контроллер, происходит одновременный впрыск через все форсунки при каждом обороте коленчатого вала.
                        ПУСК ДВИГАТЕЛЯ
                        При включении зажигания контроллер получает информацию о температуре охлаждающей жидкости и о том, что коленчатый вал двигателя неподвижен.
                        При включении стартера напряжение подастся на электромагнитные форсунки два раза за один оборот коленчатого вала (один раз на один такт), при этом контроллер усиливает импульсы зажигания. После пуска двигателя, выключения стартера или когда частота вращения достигнет 1000 об/мин, контроллер переходит на нормальный (рабочий) режим, но продолжительность впрыска топлива остается увеличенной, так как регулятор холостого хода подводит к двигателю дополнительное количество воздуха для обеспечения ускоренного холостого хода при прогреве двигателя.
                        Имай предвид, че данните са за доста "възрастни" ЕКУ-та. Възможно е при новите да има и други хитрости.
                        Не чета коментари и не отговарям на такива.

                        И коментаторите...

                        Коментар


                        • До: направи си сам ЕКУ

                          Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
                          извинявай, ПРОПИК2 ти е тръгнал като ICSP(по 5 линии, вътресхемно програмиране) или поставяш чипа на самия ПРОПИК2?

                          Щото при мен проблема е, когато искам като вътрешносхемен програматор да го ползвам.
                          Отделил съм MCLR и захранването на чипа, на RB6,RB7 има закачен по един гейт на MOSFET - не вярвам това да му пречи, RB5 го дръпвам към маса - и не ще и не ще гадината. Линията е не повече от 30 см.

                          М/у другото краче 38 (RB5/PGM) оригинално не беше закачено към маса. И ПРОПИК-а не можеше да записва 4620. Някъде по форумите видях и го заземих.

                          И с по-слаб чип работи вече - 4520. Без промени в сорса 4620 свършиха в КОМЕТ
                          Слагам го на ПРОПИК-а. Спомням си, че доста си играх да го подкарам. Трие и чете, а неще да пише. Демек прави се че пише, ама при верификацията пълно с нули. Барнах му малко захранващото напрежение на самия програматор и се оправи. После други ядове брах, де.

                          Коментар


                          • До: направи си сам ЕКУ

                            Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                            Пътят извън утъпканите пътеки е трънлив.
                            По-напред в темата бях писал да потърсиш информация за алготритъма на палене на фабричните ЕКУ-та за да спестиш малко "копане".

                            Имай предвид, че данните са за доста "възрастни" ЕКУ-та. Възможно е при новите да има и други хитрости.
                            Ами аз прочетох още в началото поста ти, обаче там липсваше колко обогатяват сместа. Оказа се, че при -20,-30 до 1.5:1 т.е. 10 пъти над нормалното. А това с първите три оборота - да и сам го видях, след един ден промени. първите 6 му е много - позадавя се малко - първите 4 май е добре. Странно в първата част говорят за 600, втората 1000 оборота. Факт е че още от първият такт пали уверено, но като премине в режим запалил - гасне(на студено). Очевидно термо корекциите не са много точни.

                            А ако кажа кое ми е правило мизерии с МАП-а, ще се спукате от смях! Потенциометъра на газта!(ТПС) Не знам поради какви причини(лош контакт или жичка) но компа е получавал ТПС минимум, и изобщо не е чел от таблицата! А аз съм си въобразявал, че МАП-а е лош.

                            Обаче най-гадното вчера! - след като палеше перфектно, ниски обороти - слънце(като на BMW R-71 от 1939 година) форсиране - като самолет! викам си - те това е - ще го караме вече, само малко мръднах прага за натиснат педал и затворих кутията, и я поставих на местото и. паля и - ужас! мотора работи неравномерно на ниски, не се форсира добре и т.н. мизерии! Или му сложих грешен чип, или това е проклета машина ви казвам!

                            Коментар


                            • До: направи си сам ЕКУ

                              Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
                              Или му сложих грешен чип, или това е проклета машина ви казвам!


                              А не се излагай баш на финала де. Днес по някое време ще погледна софта и аз. Откак ми го прати никво време нямам.

                              Сигурен ли си че TPS-а е съвсем в ред? Да не би да е заминал?
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • До: направи си сам ЕКУ

                                Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
                                ...Странно в първата част говорят за 600, втората 1000 оборота. Факт е че още от първият такт пали уверено, но като премине в режим запалил - гасне(на студено). Очевидно термо корекциите не са много точни...
                                Грешката е моя, че не уточних за какво се отнасят цитатите. Първият е за Мотроника който е цитиран, а втория е за друго ЕКУ. Дал съм и двата цитата за информация какви са алгоритмите при палене на които съм попадал и да прецениш кое би било полезно за твоя случай.

                                Според мен е интересна и частта с броене на опитите за палене за единица време. Предполагам, че захранването на контролера на ЕКУ-то не се прекъсва през контакт и е винаги захранен, а само се прекъсва силовата част.

                                Не знам доколко е пълна схемата която си дал по-напред в темата, но и трябват доста доработки. Някакви филтри и защити от пренапрежение на входовете от датчиците, защити на изходите от претоварване по ток, защити на захранването... Изискванията към този вид електроника са доста сериозни.

                                За датчик за температурата може да ползваш DS1820 ли друг подобен тая серия. Отчита до 125 градуса и не се нуждае от калибровка. Директно четеш температурата в цифров вид.
                                Мислил ли си са изход от ЕКУ-то за управление на вентилатора на радиатора? Примерно за дублиране на терморелето ако то по някаква причина не сработи.
                                Последно редактирано от ittso; 15-12-08, 13:16.
                                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                                И коментаторите...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X