Обява

Свий
Няма добавени обяви.

направи си сам ЕКУ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: направи си сам ЕКУ

    Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
    ...Но не знам - ламбдите са с подгряване а аз не я подгрявам - чете ли вярно? На загрял мотор и 2-3000 об/мин пак ли трябва да се подгрява?
    Не знам при теб как и в какви режими е предвидено да се подгрява, но преди няколко месеца мерих по едно автомобилче и подгряването не беше постоянно, а на импулси. При промяна на оборотите се променяше и честотата на подгряването, но не обърнах внимание каква беше зависимостта м/у оборотите и напрежението.
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • До: направи си сам ЕКУ

      Ако ламбдата има подгряване, тя почти не работи без него (пробвано, имам си на колата). Т.е. в по-високи режими ще прочетеш нещо от нея, но ще е инертна и с голямо вътрешно съпротивление. Хубавото е, че просто трябва да я оставиш на 12 волта. Тя в началото дърпа повечко ток (3А), после, като загрее - по-малко (0.5-1А).

      Коментар


      • До: направи си сам ЕКУ

        Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
        ...При промяна на оборотите се променяше и честотата на подгряването, но не обърнах внимание каква беше зависимостта м/у оборотите и напрежението.
        Говориш за широкобандова двукамерна сонда, каквато той очевидно няма.

        Коментар


        • До: направи си сам ЕКУ

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          но ще е инертна и с голямо вътрешно съпротивление.
          Ясене ..... я ни светни, каква е далаверата с това съпротивление ... и какво го бърка компа това?
          Щото компа (обикновено) е с компаратор на входа на 0,445 Волта - тоест ниско/високо.
          А другото е, че сондата (с отопление или без) е източник на ЕДН, говорим за обикновенната циркониева.
          Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

          Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

          Коментар


          • До: направи си сам ЕКУ

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            Без ламбда сонда никога няма да я докараш.

            Между другото, сигурен ли си че е в ред, и я четеш както трябва? Нали си виждал сигнал от ламбда на нормална кола - подскача еди колко си пъти в секунда. Не съм сигурен обаче как се чете, и дали не се дава накъсо от време на време, или нещо такова. С това не съм се ровчил.

            Не е нормално обаче да гасне при правилна и дори бедна смес. Двигателя по принцип трябва да е в състояние да работи и с доста бедна смес. Просто няма да има мощност и ще грее повече.

            Имаш някакъв проблем или със сондата, или с четенето и. А още по-тъпото е че така харчи повече, а често и върви по-малко.
            По едно време видях някъде една схема за ламбда монитор с интегрална схема някаква - светодиоден драйвер за 10 диода. Имаше и един куп опции още по тая схема. Реализирах го и рабори, доколкото видях при мен коректно на теснолентова сонда бвз подгряване. Използвах джадата да си настройвам газовата уредба и трябва да кажа, че вършеше работа.
            Комерсиалните ламбда монитори са на базата на същата схема, доколкото съм забелязал.
            Като преглеждах даташита, видях че е изпълнена вътрешно с компаратори. Не си спомням схемата, мога да проверя.
            Идеята ми е, да чете сондата с 10% разделителна способност и на зихода вместо светиоди диоди да "вдига битове", или някакъв суматор там и към ацп-то или, както е удобно друояче...
            Последно редактирано от solenoid; 06-01-09, 21:37.

            Коментар


            • До: направи си сам ЕКУ

              То какво ли няма да измислят за пари.....
              Свършиха се китайските мултицети по 5 лева!

              Ще са необходими два бита - 1 и 0 ...
              Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

              Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

              Коментар


              • До: направи си сам ЕКУ

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Няма какво да си скептичен, то си е така. Едва Евро4 инжекционните уредби настигнаха карбураторите по харч. И то, просто защото се промениха тежестите на различните емисии. Вече главното е CO2/км - а то е право пропорционално на разхода на гориво и на нищо друго.
                Да бе. Те инжекциона са го правили само за да харчи повече сигурно, още когато нямаше еко норми.

                Може да се провери много лесно на практика, при това с налични возила - има карбураторна и инжекционна фероза, а двигателя е досущ еднакъв. Аз съм готов да участвам с инжекционната. Само трябва да им сложим еднакви гуми, и да караме с еднаква скорост, еднакъв бензин, примерно 100-ина километра. после да се разменим, и обратно.

                Аз съм убеден в резултата, а именно че инжекциона ще харчи по-малко, и ще върви повече.

                Да вземем да го направим, а?
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • До: направи си сам ЕКУ

                  Проблема е, че не можеш да караш и да гледаш АФР монитора, не можеш да задържиш определен режим 5-10сек на улицата, не става и с човек до тебе, който да гледа, щото той не знае кво правиш ти (колко газ си дал, на кви обороти) и най-вече не може да запомни толко стойности...то схеми за АФР монитор бол ама според мен са за красота. Трябва пробна отсечка и дата логер, който да ти върже АФР отчетите с обороти, ТПС,МАП и т.н...... и пак е ташак, щото дали става по-добре е субективно - ми май върви повече, де да знам. Теоретичните стойности на АФР са си теоретични т.е. на са отговор за перфектно настройване. Трябва дино стенд за доизксуряване на настройките и то бая часове на него и пак ше далече от заводските електроники (програми).

                  Минималното условие е за неква горе-доло настройка е:

                  http://www.innovatemotorsports.com/products/lc1.php

                  и газ по равна поляна.

                  Коментар


                  • До: направи си сам ЕКУ

                    Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
                    Ясене ..... я ни светни, каква е далаверата с това съпротивление ... и какво го бърка компа това?
                    Щото компа (обикновено) е с компаратор на входа на 0,445 Волта - тоест ниско/високо.
                    А другото е, че сондата (с отопление или без) е източник на ЕДН, говорим за обикновенната циркониева.
                    Когато съпротивлението стане достатъчно голямо, достоверността на сигнала намалява, защото става по-поддатлив на шум, тоци на утечка и токовете на самия компаратор. Джокер: какво би станало, ако компараторът се остави с плаващ вход?

                    А ламбдата в нормален режим е с около 10-100килоома съпротивление. Като стане 1-2 и повече мегаома става гадно.

                    Някои компютри правят следния фокус: източник на правоъгълни 50%-запълнени импулси с височина 0.8-0.9 волта и честота примерно 10кХц се подава на сондата през съпротивление, примерно 500к. Сондата пак се следи с компаратор, но сигналът от компаратора се приема за смислен, само ако се задържи примерно 10 периода без промяна. Т.е. сондата има достатъчно ниско съпротивление, за да не се усеща пилотния сигнал. Така хващат и първоначално студена сонда, и изстинала по време на работа сонда, и износена/отровена сонда.

                    Коментар


                    • До: направи си сам ЕКУ

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Да бе. Те инжекциона са го правили само за да харчи повече сигурно, още когато нямаше еко норми.

                      Може да се провери много лесно на практика, при това с налични возила - има карбураторна и инжекционна фероза, а двигателя е досущ еднакъв. Аз съм готов да участвам с инжекционната. Само трябва да им сложим еднакви гуми, и да караме с еднаква скорост, еднакъв бензин, примерно 100-ина километра. после да се разменим, и обратно.

                      Аз съм убеден в резултата, а именно че инжекциона ще харчи по-малко, и ще върви повече.

                      Да вземем да го направим, а?
                      Да го направим, щом казваш. Карбуратор последен модел без ламбда-контрол срещу моноинжекция Евро 1 с ламбда. Срещу многоточкова инжекция с Евро 2 резултатът ще е почти същият. Пък, ако искаш, ще ти обясня защо се получи така.

                      Коментар


                      • До: направи си сам ЕКУ

                        Многоточкова е в случая. С паралелно впръскване и на 4-те дюзи. Дали е евро 2 - не знам. Не пише никъде. Няма EGR-и и други простотии, поне мойта. Има и вариант със. С делко е. И MAP. Абе, най-простия вариант, май. По книга и дават 10 кончета отгоре, и по-нисък разход, но на книга трудно вярвам.

                        Иначе, обясни защо според теб се получава каквото се получава. Може да науча нещо.

                        Ще опитам да организирам нещо наистина. И да не съм прав, ще ми е интересно да сравним.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • До: направи си сам ЕКУ

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Ако ламбдата има подгряване, тя почти не работи без него (пробвано, имам си на колата). Т.е. в по-високи режими ще прочетеш нещо от нея, но ще е инертна и с голямо вътрешно съпротивление. Хубавото е, че просто трябва да я оставиш на 12 волта. Тя в началото дърпа повечко ток (3А), после, като загрее - по-малко (0.5-1А).
                          сигур е така, щото оригиналният комп немаше да работи добре без ламбдите. Макар че за този модел аварийният режим е "топъл нормален двигател", а не "студен" както при някои.

                          Коментар


                          • До: направи си сам ЕКУ

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Многоточкова е в случая. С паралелно впръскване и на 4-те дюзи. Дали е евро 2 - не знам. Не пише никъде. Няма EGR-и и други простотии, поне мойта. Има и вариант със. С делко е. И MAP. Абе, най-простия вариант, май. По книга и дават 10 кончета отгоре, и по-нисък разход, но на книга трудно вярвам.

                            Иначе, обясни защо според теб се получава каквото се получава. Може да науча нещо.

                            Ще опитам да организирам нещо наистина. И да не съм прав, ще ми е интересно да сравним.
                            десетте кончета одгоре идат от няколко нещица:
                            1. - немаме я тръбата на бернули, която при карба е теоретично нужна. Пълненето съответно е по-добро.
                            2. - можеш да фукаш бензин колкото требе на всички режими. При карба е трудно, да не кажем невъзможно.

                            По-малкият разход на градско може да дойде оттам - кофти режими за карба.

                            ОБАЧЕ: еко нормите ИМ(не истински еко норми, а измислени!!!) изискват стехеметрична смес на празен ход, за да няма NOx. Докато старите можеше спокойно да се настроят на обеднена смес. Защо са измислени ще пита някой - ами щото теста е на празен ход. А колко процента от изгореният бензин е на празен ход? И като настъпиш газта на инжекцията защо бълва дим - щото никой не гледа ламбдите тогъз

                            На крейсерска скорост добре работеща инжекция и карб не се различават. Ако ламбдите се изцакат - инжекцията почва да бяга от нормите - сменяш ламбди, ако карба се разбяга - настройваш го.

                            Според мен минаха на инжекции заради по-евтиното производство )) а ни цакат с по-скъпи части.

                            Как CVCC мотора на Сивик удовлетворяваше еконормите(80-те години) на Калифорния БЕЗ КАТАЛИЗАТОР и с карб ?

                            Коментар


                            • До: направи си сам ЕКУ

                              Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
                              Защо са измислени ще пита някой - ами щото теста е на празен ход. А колко процента от изгореният бензин е на празен ход? И като настъпиш газта на инжекцията защо бълва дим - щото никой не гледа ламбдите тогъз
                              Последния път като ме тестваха, искаха да поддържам 3000 оборота, за някакви секунди, при напълно загрял двигател. Причината ми е непонятна.

                              А явно има и някакви други норми, защото на двигатели с "високи" евро норми, напоследък скапват и динамиката. Както ще да настъпваш, развъртат плавно, бавно и полека. Демек се опитват да вкарат в контрол и преходните режими, ама явно всичко си има цена.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • До: направи си сам ЕКУ

                                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                                Последния път като ме тестваха, искаха да поддържам 3000 оборота, за някакви секунди, при напълно загрял двигател. Причината ми е непонятна.

                                А явно има и някакви други норми, защото на двигатели с "високи" евро норми, напоследък скапват и динамиката. Както ще да настъпваш, развъртат плавно, бавно и полека. Демек се опитват да вкарат в контрол и преходните режими, ама явно всичко си има цена.
                                3000 оборота на ненатоварен двигатет е различно от 3000 оборота на натоварен )) ако искат екология, кубатурите трябва да станат по 3 литра за 150 коня )) Те хамериканците отдавна са го решили, ама се вдига разхода от масите вече И пак възникват въпросителни, щото абсолютното количество емисии на големият мотор може да надхвърли тези на малкият форсиран. А за природата е важно абсолютното.

                                а мен ме карат понякога да включа на скорост и да поотпусна съединитела - празните ми обороти били високи - дръндали - тях оборотите ли ги интересуват или емисиите

                                като казваш динамиката - оригинално тая витарка наемаше като електровоз - плавно, с постоянно ускорение а свещите - затъпкани с нагар не ги разбирам тези неща аз - свещите показват че мотора не е бил в нормален режим - те за екологията ми мислят и норми покриват - ми че то на 10-та година е за скрап тази кола!

                                Една моя учителка казваше - като не ги разбират тези неща - защо се занимават с тях?(за Чернобил

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X