Обява

Свий
Няма добавени обяви.

направи си сам ЕКУ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: направи си сам ЕКУ

    Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
    Ако не е секретно, дай схема на ЕКУ-то което си събрал до момента, та хардуеристите да имамаме възможност да поразгледаме и пооплюем направеното.
    да, добра идея, ето пиновете за начало, довечера ще нарисувам и схемка:
    //********** PINS
    //***PORTA,A/D
    //PORTA 0-5 AD without 4
    //<--
    //AD channel 0(RA0) TPS
    //AD channel 1(RA1) LAMBDA
    //AD channel 2(RA2) ENG TEMP
    //AD channel 3(RA3) AIR TEMP
    //AD channel 4(RA5) on MAP
    //RA4 - T0CK <-POS signal
    #define MAIN_RELLAY PORTAbits.RA6
    #define FUEL_PUMP PORTAbits.RA7
    //***PORTB
    // PORTB 0,1 - INT0, INT1 <-REF signal
    //<--
    #define IGN_ON PORTBbits.RB2
    //<-- mpx with INT2 when sleep
    //#define ISCV PORTBbits.RB3
    //<--
    #define TACHO PORTBbits.RB6
    //-->
    //#define LAMBDA_CORRECTION PORTBbits.RB4
    //-->
    //-->
    #define LPG_RELLAY PORTBbits.RB7
    //-->
    //***PORTC
    #define INJECTORS PORTC
    //-->> 0-5, PORTCbits.RC7 is inhibit bit for the Ind Coils!!! When = 1 no sparks!
    #define INJ_135 0b00010000
    //PORTCbits.RC6
    #define INJ_246 0b00100000
    //PORTCbits.RC7
    #define ALLINJECTORS 0b00110000
    #define COILS PORTC
    //-->> 0-5


    //***PORTD
    #define ADSORBER PORTDbits.RD0
    #define MHz32 PORTDbits.RD1
    #define LPG_ON PORTDbits.RD1
    #define BTN_PLUS PORTDbits.RD2
    #define BTN_MINUS PORTDbits.RD3

    //<--
    //***PORTE
    //#define PORTEbits.RE0
    //-->
    //#define PORTEbits.RE1
    //-->
    //#define PORTEbits.RE2
    //-->
    #define T0CONinit 0b11111111
    //Timer0n,8 bit,ext counter on falling edge,no prescale
    #define T1CONinit32 0b10110001
    //32MHz, 1000 ticks = 1ms
    #define T1CONinit8 0b10010001
    //8MHz 1000 ticks = 1ms
    #define T2CONinit8 0b01111101
    //8MHz TMR2=0, PR2=32 <=> 1024microsec
    #define T2CONinit32 0b01111110
    //32MHz TMR2=0, PR2=32 <=> 1024microsec

    #define T3CONinit32 0b10110001
    //32MHz 1000 ticks = 1ms
    //Timer3:16bit read/write, not source for ccp,1:8,not synch,int clock, timer on
    #define T3CONinit8 0b10010001
    //8MHz 1000 ticks = 1ms
    //Timer3:16bit read/write, not source for ccp,1:2,not synch,int clock, timer on
    #define ADCON2init32R 0b10100010
    //32MHz right just
    #define ADCON2init32L 0b00100010
    //32MHz left just
    #define ADCON2init8R 0b10100001
    //8MHz right just
    #define ADCON2init8L 0b00100001
    //8MHz left just
    //******************************************************************


    OSCCON = 0b01110000;//FOSC3:FOSC0 = 1000, so INTOSC is primary! , 8MHz
    //if(MHz32)
    { OSCTUNE = 0b01000000;
    T1CONinit=T1CONinit32;
    T2CONinit=T2CONinit32;
    T3CONinit = T3CONinit32;
    ADCON2initR = ADCON2init32R;
    ADCON2initL= ADCON2init32L;
    }/*else //8 MHZ
    { OSCTUNE = 0b00000000;//dsbl multiplier
    T1CONinit=T1CONinit8;
    T2CONinit=T2CONinit8;
    T3CONinit = T3CONinit8;
    ADCON2initR = ADCON2init8R;
    ADCON2initL= ADCON2init8L;
    };*/
    //INTs
    RCONbits.IPEN=0;//disable INT priority
    INTCONbits.GIE = 1; // Enable interrupts
    INTCONbits.PEIE = 1; // Enable periferal interrupts
    INTCONbits.RBIE=0;//PORTB change -> INT enabled NO!
    INTCON2bits.RBPU=0;//PORTB pull-ups disabled
    INTCON3bits.INT1IP=1; //INT1 priority high
    INTCON3bits.INT1IE=1; //enable INT1
    INTCONbits.INT0IE=1; //enable INT0
    INTCON2bits.INTEDG0 = 1; //external INT0 on RISING edge
    INTCON2bits.INTEDG1 = 0; //external INT1 on FALLING edge
    INTCON3bits.INT2IE=0; //disable INT2
    //timers
    T0CON=0;
    INTCONbits.TMR0IE=0;
    T1CON=0;
    PIE1bits.TMR1IE=0;
    T2CON=0;
    PIE1bits.TMR2IE=0;
    T3CON=0;
    PIE2bits.TMR3IE=0;
    // A/D
    PIE1bits.ADIE=0;//disable AD INT
    ADCON0 = 0;//A/D disabled
    //Comparators
    CMCON = 0; // comparators off
    //CCPs
    CCP2CON=0;
    CCP1CON=0;
    //PORTs
    TRISA= 0b00111111;
    PORTA = 0;
    //TRISB = 0b000011xx
    TRISBbits.TRISB2 =1;
    TRISBbits.TRISB3=0; //CCP2 multiplexed
    TRISBbits.TRISB4=1;
    TRISBbits.TRISB5=0;
    TRISBbits.TRISB6=0;
    TRISBbits.TRISB7=0;

    TRISC=0b00000000;
    PORTC=0b00000000;
    TRISD=0b00001110;
    PORTD=0b00000000;
    //POR
    RCONbits.POR=1;

    // PWM SETINGS
    PR2 = 0b11111111 ;
    CCP2CON = 0b00111100 ;
    CCPR2L = 127;// 100% - duty cycle ;

    Коментар


    • До: направи си сам ЕКУ

      За МАП-а SPD015G - ами голема тиква, куха - маркучето се беше понапукало(където го нагрявах с кибрит) и очевидно при смяна на датчика се е позакрепяло за извесно време. Но единият от датчиците като че ли е дал фира. Странно че съм ги включвал на обратен поляритет, и си работят, дори показват сходни параметри.
      Сега некой че ми каже - абе толко ли си залупен, та си ги бучнал наобратно... Ами в спецификацията отворчето за поемане на атм.въздух е нарисувано от същата страна, където е засечката на корпуса. На моите екземпляри обаче е от другата страна. Аз водейки се по общото правило засечката на корпуса да ориентира чипа, съм се излъгал леко.

      Коментар


      • До: направи си сам ЕКУ

        Еми, случва се. Поне го хвана, де.

        Сега поне няма да мислиш нещо друго. То това е и досадното на такива проекти - грешки, независещи от теб. И се чудиш какво става, а то най-накрая излезе нещо дребно, но вредно.

        Дано да нямаш такива изненади от тук нататък.

        Дръж ни в течение.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • До: направи си сам ЕКУ

          рисунки на хардуера, както обещах. Извинете за нехайството, но времето не ми стига за нищо!

          http://www.geocities.com/jespys/ECU_H20A.html
          "MAP, TPS, Temp, Lambda, REF, POS buffering"
          "Coils, Injectors, Relays drivers"

          Ако някой иска в съавторство да пуснем статия и кит - с удоволствие

          Коментар


          • До: направи си сам ЕКУ

            Браво!!

            Давай нататък ......

            Ако можем с нещо ... ще помагаме.
            Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

            Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

            Коментар


            • До: направи си сам ЕКУ

              Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
              Браво!!

              Давай нататък ......

              Ако можем с нещо ... ще помагаме.
              Абе снощи в студа пак не запали! Колко трябва да е въздух/гориво отношението(AFR) за -20, -10,0, 10, 20, и т.н.?

              За топлото време/топъл мотор съм улучил. но за студен?!?!

              гледай какво пише за МС:
              General Motors uses stoichiometric mixtures for both idle and cranking pulse widths at full coolant temperature, and a
              1.5:1 cranking AFR at -30°F or so. !!! НЕ Е ЛИ МНОГО ?!?!

              Коментар


              • До: направи си сам ЕКУ

                Еми. сигурно не е. Пробвай, иначе няма как да разбереш.

                Знам че и двете ми бензинови коли на ниски температури при първо палене обогатяват осезаемо повече, от колкото същото но при по-високи температури. Ама това е за кратко.

                На студено въздуха ти е повече, и трябва повече гориво. Отделно сместа гори по-бавно. Отделно се пали по-трудно. А сигурно и запалването трябва да е с по-голям аванс, но за това не съм сигурен че е задължително.

                А изобщо ли не мъцва, или разтриса от време на време?
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • До: направи си сам ЕКУ

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Еми. сигурно не е. Пробвай, иначе няма как да разбереш.

                  Знам че и двете ми бензинови коли на ниски температури при първо палене обогатяват осезаемо повече, от колкото същото но при по-високи температури. Ама това е за кратко.

                  На студено въздуха ти е повече, и трябва повече гориво. Отделно сместа гори по-бавно. Отделно се пали по-трудно. А сигурно и запалването трябва да е с по-голям аванс, но за това не съм сигурен че е задължително.

                  А изобщо ли не мъцва, или разтриса от време на време?
                  Разтриса, припалва и ако сваля свещите - най често са мокри! И като сложа сухи пали като самолет! Възможно ли е при недостатъчно гориво свещите да са мокри?

                  Двигатели съм палил без карбуратор, с една спринцовка с бензин - това чудо ми почерни живота!

                  Ако сложа свещи без съпротивление - мога ли да прецакам индукционните? Купих едни ACDELCO, половината са с вътрешно късо вече!!! може ли мултиспарка да ги опука? Оригиналните се държат обаче още.

                  Коментар


                  • До: направи си сам ЕКУ

                    Мога да ти подаря един комплект двойноплатинени Дензо PK20PR-11 за делото, ако минеш да си ги вземеш от 7ми км Цариградско
                    Subaru Legacy Outback '98 2.5 AT

                    Коментар


                    • До: направи си сам ЕКУ

                      Първоначално публикуван от BAlexandrov Преглед на мнение
                      Мога да ти подаря един комплект двойноплатинени Дензо PK20PR-11 за делото, ако минеш да си ги вземеш от 7ми км Цариградско
                      Благодаря наистина, но какво се случва не мога да разбера. А предпочитам да ти ги платя все пак, и другото което не знам - какви трябва да са? Аз съм в софия-прес денем, та мога и да мина да ги купя. Продавача гледа по каталозите и даде това ацделко, което според мен не е много читаво.

                      Коментар


                      • До: направи си сам ЕКУ

                        Принципно по каталозите като гледам ти дават обикновените Denso K20PR-U и NGK BKR6E. Не знам защо си помисли че има други марки свещи
                        Тези които ти предлагам PK20PR-11 са платинения еквивалент на K20PR-U, само дето твоите трябва да са на 0.8 мм, а тези, които ти давам са на 1.1 мм, но ще си го намалиш лесно.
                        Подарък са иначе заради ентусиазма, а и като потвърдиш че са читави по-лесно ще се отърва от останалите
                        Имам и един излишни NGK PFR6B-11B които също ще станат, но са с около 4-5 мм по-дълги отпред - пратиха ми ги погрешка. Ако мислиш, че няма опасност да удари бутало или нещо подобно и да ти свършат работа ще ти ги дам и тях. Говоря за комплект от 6 бр.

                        Иначе статии и каталози за свещи съм събирал тук http://bojo.hopto.org/Auto/--General--/Articles/plugs/
                        Последно редактирано от BAlexandrov; 10-12-08, 17:08.
                        Subaru Legacy Outback '98 2.5 AT

                        Коментар


                        • До: направи си сам ЕКУ

                          Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
                          гледай какво пише за МС:
                          General Motors uses stoichiometric mixtures for both idle and cranking pulse widths at full coolant temperature, and a
                          1.5:1 cranking AFR at -30°F or so. !!! НЕ Е ЛИ МНОГО ?!?!
                          При "въртене на стартер" - (хващат го или от клемата на стартера или по обороти - около 200-300) - времето за впръскване е поне 3 и повече пъти повече от колкото при нормална работа.
                          Тоест ако нормално отваряш за 3-4 мсек. - палене 8-15 мсек.

                          Гледам, че някой компове първоначално имат малко повече акъл налят, за к'во става реч: Като палиш, по време на въртенето на стартер, удължава времето за впръскване ... докато запали. Тръгва да речем на 2 мсек. и бавно отваря все повече и повече. Най-дългото време, което съм виждал е около 25 мсек.
                          Запали ли ... всичко си е пак в нормата.

                          Софтуерно ... според мен ще стане лесно ...
                          Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                          Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                          Коментар


                          • До: направи си сам ЕКУ

                            Първоначално публикуван от BAlexandrov Преглед на мнение
                            Принципно по каталозите като гледам ти дават обикновените Denso K20PR-U и NGK BKR6E. Не знам защо си помисли че има други марки свещи
                            Тези които ти предлагам PK20PR-11 са платинения еквивалент на K20PR-U, само дето твоите трябва да са на 0.8 мм, а тези, които ти давам са на 1.1 мм, но ще си го намалиш лесно.
                            Подарък са иначе заради ентусиазма, а и като потвърдиш че са читави по-лесно ще се отърва от останалите
                            Имам и един излишни NGK PFR6B-11B които също ще станат, но са с около 4-5 мм по-дълги отпред - пратиха ми ги погрешка. Ако мислиш, че няма опасност да удари бутало или нещо подобно и да ти свършат работа ще ти ги дам и тях. Говоря за комплект от 6 бр.

                            Иначе статии и каталози за свещи съм събирал тук http://bojo.hopto.org/Auto/--General--/Articles/plugs/
                            Ами купувам! за зимата 1.1 мм е по-добре май. Искрите ми са като фотосветкавици - мултиспарка ли го прави или останалият нагар - не знам, ама бляскат.По-дългите са по-подходящи за износен мотор може би, защото ще се почистват по-добре. Външно моторът ми е като нов, но не знам състоянието му какво е, като видях какъв нагар имаха старите свещи(с оригиналното ЕКУ), направо ми прилоша.

                            Коментар


                            • До: направи си сам ЕКУ

                              Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
                              При "въртене на стартер" - (хващат го или от клемата на стартера или по обороти - около 200-300) - времето за впръскване е поне 3 и повече пъти повече от колкото при нормална работа.
                              Тоест ако нормално отваряш за 3-4 мсек. - палене 8-15 мсек.

                              Гледам, че някой компове първоначално имат малко повече акъл налят, за к'во става реч: Като палиш, по време на въртенето на стартер, удължава времето за впръскване ... докато запали. Тръгва да речем на 2 мсек. и бавно отваря все повече и повече. Най-дългото време, което съм виждал е около 25 мсек.
                              Запали ли ... всичко си е пак в нормата.

                              Софтуерно ... според мен ще стане лесно ...
                              Да, лесно е да се направи, аз си имам брояч на тактовете, сега съм го направил малко наобратно. При повече от 10 такта незапалил намалявам времето на впръскване, защото нали ти казвам - мокри свещи свалям. Но като сложа сухите, без да променям софта пали на първият такт - по бързо отколкото с оригиналния комп(той може да не е подавал искра на първият такт - отде да ги знам японците как декодират). Да взема ли да не давам искра на първи такт?!?! А понякога пали на другият ден без нищо да пипам. И свещите, и софта пак ред по ред проверка. С тия псевдопаралелни процеси само подводни камъни.

                              Абе сега се сещам друго - има ли вероятност, след като го угася, некой инжектор да изпуска по малко и да пълни смукатеният с бензин?!?!

                              Коментар


                              • До: направи си сам ЕКУ

                                Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
                                Абе сега се сещам друго - има ли вероятност, след като го угася, некой инжектор да изпуска по малко и да пълни смукатеният с бензин?!?!
                                Има естествено. Има си даже процедура за проверка. Ако имаш сервизно ръководство. Общо взето се мери с каква скорост спада налягането в горивната магистрала. А и се вадят дюзите, и се слагат под налягане, и се гледа дали капят, и колко.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X