Обява

Свий
Няма добавени обяви.

направи си сам ЕКУ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: направи си сам ЕКУ

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    ...
    Аз честно казано не можах да повярвам че някой може да сътвори такова, и по никакъв начин не мога да вдяна какво му е предимството пред моноинжекцион, освен лееекичка промяна в динамиката, при ряско настъпване/отпускане на педала.
    ...
    Има драстични предимства пред моноинжекциона. Промяната в динамиката е лееекичка като удар с чук по главата. Изчезват "хроматографските" различни закъснения на бензина и въздуха в колектора заедно с алгоритмите за предвиждането им. Става възможно изравняване на работата на средните и крайните цилиндри (иначе загуби около 10% в мощност и икономия само от това). Става възможна работата с колектор с променлива геометрия. Отпадат почти всички проблеми на ниските температури - няма къде да кондензира каквото и да било. ...

    Коментар


    • #47
      До: направи си сам ЕКУ

      запали! даже се прибра у дома на собствен ход(до 50км/ч)

      Запалването беше ИЗКЛЮЧИТЕЛНО трудно. Може би двигателят е бил удавен от предните опити - не знам. При искра подавана навреме(поне на око), мокри свещи, двигателят се държеше като че да не му стига гориво Запали с около 200м теглене с въже.

      Друго интересно да се похваля обаче - прибирането беше само с датчика за положение на колянов вал!!! без МАП, без ТПС, без термодатчици )) Опитите (не много удачни) да се симулират датчиците и колата да може да те прибере с минимум данни(положение колянов вал) са обнадеждаващи

      Коментар


      • #48
        До: направи си сам ЕКУ

        Давай! С теб сме!

        Коментар


        • #49
          До: направи си сам ЕКУ

          Ашколсун!

          От тука почва голямата играчка. Обаче, щом вече имаш някакви резултати, това те нахъсва още повече.

          Ако има нещо - знаеш, насреща сме.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #50
            До: направи си сам ЕКУ

            Първоначално публикуван от ifchon Преглед на мнение
            А каква е причината да не ползвате направо MS?
            Две коли карам с MS и като изключим първоначалните проблеми с подкарването, след това проблеми не съм имал
            По-ми е трудно да сменя РЕФ-ПОС датчика, отколкото да напиша програмката и да налепя транзисторите. А и МС не може да управлява всички джиджавки, не може да пръска цилиндър по цилиндър и т.н.

            А и за майтап с производителите

            Коментар


            • #51
              До: направи си сам ЕКУ

              Имай в предвид че за пръскането цилиндър по цилиндър, може да не смогнат щатните дюзи.

              Има ли и датчик на разпределителния, за да знаеш текущия цикъл на всеки цилиндър?

              Ако не, как ще направиш цилиндър по цилиндър само с датчик на коляновия вал?
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #52
                До: направи си сам ЕКУ

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Имай в предвид че за пръскането цилиндър по цилиндър, може да не смогнат щатните дюзи.
                ...
                Ъ? Защо? Разходът на гориво ще е приблизително същия, а спестяваш едно или три времена отваряне/затваряне.

                Може би си мислиш, че дюзата трябва да впръсква само срещу отворен клапан?

                Обикновено е така само в ниските режими. Във високите режими е излишен лукс, затова максимумът на повечето системи е около 80% от времето отворени дюзи. Така повечето време поливат затворения клапан, но от това никаква беда не възниква - в тези режими клапанът се радва на охлаждането, а въздушният поток (когато клапанът се отвори) е достатъчно турбулентен, за да смеси всичко.

                Ако направиш дюзата да пръска само срещу отворен клапан дори във върховите режими, тя ще е с по-голям дебит и с по-малки времена в ниските режими. Значи ще определяш качеството на сместа с по-малка точност в празния ход и частичните режими, от които най-много зависи икономията.

                Има и краен вариант - по два инжектора на порт, с различна производителност. Малкият работи в ниските режими, големият (или и двата) - във високите. Горния проблем се премахва, но получаваш изчислителен кошмар за преходните процеси. И губиш охлаждането на клапана (бездруго само на смукателния).

                Коментар


                • #53
                  До: направи си сам ЕКУ

                  Тогава какъв е смисъла от пръскането цилиндър по цилиндър? Икономия в ниските режими? Празен ход? Еконорми? Вътрящ момент?

                  Иначе горната ми мисъл произлиза от факта че в системите с паралелно пръскане, всяка дюза пръска на всеки цилиндър по 4 порции за всеки оборот (ако е 4 цилиндров двигателя). Просто за да има някаква осезаема ралика, тия 4 порции трабва да се набутат накъп в по-малък интервал от време. Ама по твойте думи това се случва само в ниските режими. Та в тоя смисъл, да, дюзите ще смогнат, но ще има реална полза само в ниските режими.

                  А каква ще е ползата? Интересно ми е и наистина не знам, та добре ще ми дойде малко информация по въпроса.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #54
                    До: направи си сам ЕКУ

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Тогава какъв е смисъла от пръскането цилиндър по цилиндър? Икономия в ниските режими? Празен ход? Еконорми? Вътрящ момент?
                    Всичко това. Ниските режими са решаващи и за икономията, и за еконормите.

                    И още: няма напълно симетрични колектори. И смукателни, и изпускателни. Значи коефициентите на пълнене и на продухване за всички цилиндри все пак малко се различават. Особено във високите режими. Няма и напълно еднакви цилиндри, мотовилки и бутала.

                    Какво правим, ако имаме 4 отделни дюзи? Точно така, 4 отделни карти за тези коефициенти. И 3-4% по мощност и икономия. Ако си нагъл, и на запалването. Ама само половин процент било (или по-малко) - кой ти го дава? Още повече, че има алгоритми за следене поотделно и за нок-сензора, и за ламбдата, нищо че са общи.

                    Един двигател (на лека кола, много грубо) изгаря около 5-20 тона гориво. Процентите са върху тях.

                    Коментар


                    • #55
                      До: направи си сам ЕКУ

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Имай в предвид че за пръскането цилиндър по цилиндър, може да не смогнат щатните дюзи.

                      Има ли и датчик на разпределителния, за да знаеш текущия цикъл на всеки цилиндър?

                      Ако не, как ще направиш цилиндър по цилиндър само с датчик на коляновия вал?
                      Че аз ако не знам къде е буталото в момента и кое е в работен такт - как ще подам искра навреме Сузуки малко хомосексуално са закачили двата датчика на разпределителния, та като се разпъне веригата да избега центровката, но им е простено - те доскоро слагаха помпи за мотоциклетни двигатели на джипове

                      А за това дали ще стигне времето да впръскам нужното гориво с една дюза - ами нали си го проверявам кеф ти с една, кеф ти с три кеф ти с 6. За момента обаче е 6, като софта превключва 3-6.
                      Пише, че колкото по-малко инжектори пръскат, толко са по-ниски пулсациите на горивото в системата, и по-добре работел мотора. Над 1500-2000 оборота май се налага по 3 заради дебита.

                      В момента борбата е лесен старт и стробоскоп със светодиод към комплекта за евтино, лесно и бързо центроване

                      Трябва да се премине и на друг, удобен междинен куплунг, т.к. стандартния е пълна мизерия. Също интерфейс за on-board препрограмиране и дебъг и търсене на по-добро место за компа. До съединитела нещо ми не харесва

                      Коментар


                      • #56
                        До: направи си сам ЕКУ

                        Само да вметна по темата ....

                        Пулсациите в горивната сиситема се "изглаждат" с т.н. акумулатор .... има го само при скъпите сиситеми.

                        А относно разликите в цилиндрите ..... в съвременните системи се отчита дори ускорението на маховика породено от съответния цилиндър и ако има разлики ... те се компенсират с повече гориво и предварение, ако трябва ...
                        А при FSI ..... имаме дори няколко впръскавания .... и работа със свъх бедни смеси ... зоново горене ...
                        Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                        Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                        Коментар


                        • #57
                          До: направи си сам ЕКУ

                          Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
                          запали! даже се прибра у дома на собствен ход(до 50км/ч)

                          Запалването беше ИЗКЛЮЧИТЕЛНО трудно. Може би двигателят е бил удавен от предните опити - не знам. При искра подавана навреме(поне на око), мокри свещи, двигателят се държеше като че да не му стига гориво Запали с около 200м теглене с въже.

                          Друго интересно да се похваля обаче - прибирането беше само с датчика за положение на колянов вал!!! без МАП, без ТПС, без термодатчици )) Опитите (не много удачни) да се симулират датчиците и колата да може да те прибере с минимум данни(положение колянов вал) са обнадеждаващи
                          Браво! Знаех си аз, че подадеш ли искрата в точния момент пали и работи някак си.. Аз така като си играх да си правя аванс-процесор, брах бая ядове докато уцеля що-годе момента без осцилоскоп, само на РС симулации и светодиоди. . Докато разбера, че сигнала е инвертиран и всъщност комутира транзистор. Повтарям директно сигнала през контролера -бачка перфектно - внасям предварението - нъцки ! Но това е друга тема.

                          Дръж ни в течение, и ако може пусни някакви снимки и/или видео!
                          Последно редактирано от solenoid; 10-11-08, 17:26. Причина: Допълнение

                          Коментар


                          • #58
                            До: направи си сам ЕКУ

                            Първо поздравления за интересния проект.
                            Интересно ми е като се следят данни само от коляновия вал какво се случва при подаване на газ.
                            Защото си представям че се отваря дроселовата клапа, влиза вздух а гориво съответстващо на въздуха няма от къде да се вземе .
                            Колата изобщо ускорява ли?
                            Успех. Ще следя темата с интерес.

                            Коментар


                            • #59
                              До: направи си сам ЕКУ

                              Нали за целта имаме TPS датчик (за положението на дроселовата клапа) и при бързото му отваряне се добавя допълнително гориво.
                              + при отваряне на газта, вакуума в колектора рязко спада, което пък се отчита от MAP-a и се отива на съвсем други места в горивната карта.

                              Коментар


                              • #60
                                До: направи си сам ЕКУ

                                Здравейте на всички , браво за първото палене , ами да от 3, 4 датчика можеш да получиш пълна представа за двигателя , къде се намира в работния диапазон и другите необхоодими данни , а такива като ламбда сонди , датчик за детонации, първоначално може данеги четеш изобщо , а що се отнася за картите на памента при заводските , те са доста орязани , било то заради еко норми , заради недостиг на памет при старите контролери и др.

                                Ако е възможно може да качиш някоя снимка схема

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X