Обява

Свий
Няма добавени обяви.

направи си сам ЕКУ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: направи си сам ЕКУ

    Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
    Грешката е моя, че не уточних за какво се отнасят цитатите. Първият е за Мотроника който е цитиран, а втория е за друго ЕКУ. Дал съм и двата цитата за информация какви са алгоритмите при палене на които съм попадал и да прецениш кое би било полезно за твоя случай.

    Според мен е интересна и частта с броене на опитите за палене за единица време. Предполагам, че захранването на контролера на ЕКУ-то не се прекъсва през контакт и е винаги захранен, а само се прекъсва силовата част.

    Не знам доколко е пълна схемата която си дал по-напред в темата, но и трябват доста доработки. Някакви филтри и защити от пренапрежение на входовете от датчиците, защити на изходите от претоварване по ток, защити на захранването... Изискванията към този вид електроника са доста сериозни.

    За датчик за температурата може да ползваш DS1820 ли друг подобен тая серия. Отчита до 125 градуса и не се нуждае от калибровка. Директно четеш температурата в цифров вид.
    Мислил ли си са изход от ЕКУ-то за управление на вентилатора на радиатора? Примерно за дублиране на терморелето ако то по някаква причина не сработи.
    Да, захранването не прекъсвам. Дори в началото приспивах процесора, ама като се събуди се оказва в доста странно състояние, та реших да не го приспивам повече.

    Схемките, (макар и не цялостна схема) са пълни. Филтъра е дросел-кондензатор и следва стабилизатор LM317 с 1 мф. Не забелязвам проблеми от сорта ресет по време на работа. За какво са ми повече защити - оригиналният да не би да се оказа по-защитен? Моят издържа и друг тест - прекъсна се вътрешно акумулатора(проклета машинка), като при това главното реле чаткаше като картечница. След като смених акумулатора - н.п. с компа.

    Входовете от датчиците са буферирани през транзистори или опер усилватели. А термодатчиците МАП и ТПС се захранват от напрежението на процесора. Ако то се избуши - процесора ще се изпържи, така че нема смисъл от защити Само реф-пос е с външно захр. и контакта е 12в. Но при общ колектор с 10К на базата - нема начин да докара беля.

    Защити мисля да не слагам. Изходящите стъпала са преосигурени над 9 пъти. Нали има бушончета разни...

    Перката ми е на ремък. Това поне добре.

    Ако ще се ползва за друга кола, ще се наложат много промени! На мен основният ми алгоритъм се усуква около реф-пос сигналите, които са с различни дължини.

    Ако пък се предложи на хората, то ще е с ясно обяснение, че това е минималистично решение, което може да доведе до проблеми.

    Това за другото ЕКУ(1000 оборота) ми харесва - много прилича на ситуацията която наблюдавам. Ще пробвам с праг 1000

    10х за инфото и забележките!

    Коментар


    • До: направи си сам ЕКУ

      Мисля си че 1000 ще му е множко. Ама може и да не е.

      Направи го с хистерезис - да включва на 1000, а да изключва на 500, примерно. Ако има смисъл де. Щото не съм убеден.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • До: направи си сам ЕКУ

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Мисля си че 1000 ще му е множко. Ама може и да не е.

        Направи го с хистерезис - да включва на 1000, а да изключва на 500, примерно. Ако има смисъл де. Щото не съм убеден.
        абе и аз се поуплаших от 1000-те и му сложих 800. Включване в режим старт след като е запалил не бива - дави се за няколко такта. Аз докато разбера защо се давеше понякога - зор видях А оборотите му могат да паднат доста по много причини.

        Има друг голям проблем! Ниските са неустойчиви ако ползвам ВЕ таблицата.Изпада в някакво автоколебание - високи,ниски,високи,ниски... Ако ползвам фиксирано време при отпуснат педал - спи моторът.

        Обаче ТПС-а е едно съпротивление на газта, което или не е читаво(или кабел калпав), или си мени показанията с времето(аз калибрирам тпс-мин когато подам контакт, после какво става не знам). Може да се наложи едно допълнително ключе на газта да сложа за отпуснат педал. Знаех си, че не бива да ползувам нито един техен датчик! защо се подлъгах, сега трябва да запойвам пак.

        Коментар


        • До: направи си сам ЕКУ

          Я вземи го махни тоя TPS ......

          Доста схеми са без, тоест само с контакт за празен ход. Като тръгне ... върви само по MAP.... и по сонда ...
          Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

          Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

          Коментар


          • До: направи си сам ЕКУ

            Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
            ...Има друг голям проблем! Ниските са неустойчиви ако ползвам ВЕ таблицата.Изпада в някакво автоколебание - високи,ниски,високи,ниски... Ако ползвам фиксирано време при отпуснат педал - спи моторът...
            Не знам как реално е реализирано във фабричните ЕКУ-та, но ми се струва, че трябва да се отчита инертността на механичната част - времето за реакция на клапана за въздуха на празния ход, двигателя да се сети, че има някаква промяна в парамертите и съответното време за промяна на оборотите му... Работата май отива на ПИД алгоритъм.
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • До: направи си сам ЕКУ

              Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
              Не знам как реално е реализирано във фабричните ЕКУ-та, но ми се струва, че трябва да се отчита инертността на механичната част - времето за реакция на клапана за въздуха на празния ход, двигателя да се сети, че има някаква промяна в парамертите и съответното време за промяна на оборотите му... Работата май отива на ПИД алгоритъм.
              Смятам че автоколебателния режим може да се укроти с едно цифрово филтърче. Ни повече, ни по-малко.

              При загрял двигател празния ход трябва да е по MAP, обороти и показание на ламбда сондата. Всички режими трябва да се "филтрират" до някаква честота. В момента причината е че компа реагира по-бързо, от колкото трябва.

              ...мамка му, и вчера нямах никакво време да погледна софта.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • До: направи си сам ЕКУ

                Само цифровия филтър липсва на ПИКчето, та съвсем да "сгъне". Не случайно в по-наточените ЕКУ-та слагат процесори които са с размер като малко шоколадче. Няма да се учудя ако са и ДСП-та.

                Относно ползването на ламбда сондата за контрол на оборотите на празния ход - ако все пак е приложима ще е поредното инертно нещо. Освен това може да се ползва чак след като е загряла. Ако е със подгряване по-бива, ама ако няма? Продължавам да си мисля, че правилният подход е да се прегледа сервизната документация за няколко вида фабрични ЕКУ-та. Вътре би трябвало да е описан в опростен вид алгоритъма на работа и в какви режими какви корекции се правят и според кои входни параметри.
                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                И коментаторите...

                Коментар


                • До: направи си сам ЕКУ

                  Еми не. Под цифров филтър имах в предвид просто усредняване. Не е сложно.

                  Fabia-та ми се държи в някои режими точно така. Докато е студена, като подам рязко газ, и после пусна, няколко пъти се поколебава, и косле се окротва. Ама там е друга - компа сам си подава и газ, и всичко. Педала е само потенциометър.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • До: направи си сам ЕКУ

                    най-сигурното си е фиксирано инжектиране при отпуснат педал. Защо да усложнявам, като това работи перфектно. Едно ключе на педала и през 50 ома ще дръпва към земя техния ТПС. За да не запойвам повече по компа и да ползвам ТПС линията.

                    Коментар


                    • До: направи си сам ЕКУ

                      Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                      Само цифровия филтър липсва на ПИКчето, та съвсем да "сгъне". Не случайно в по-наточените ЕКУ-та слагат процесори които са с размер като малко шоколадче. Няма да се учудя ако са и ДСП-та.

                      Относно ползването на ламбда сондата за контрол на оборотите на празния ход - ако все пак е приложима ще е поредното инертно нещо. Освен това може да се ползва чак след като е загряла. Ако е със подгряване по-бива, ама ако няма? Продължавам да си мисля, че правилният подход е да се прегледа сервизната документация за няколко вида фабрични ЕКУ-та. Вътре би трябвало да е описан в опростен вид алгоритъма на работа и в какви режими какви корекции се правят и според кои входни параметри.
                      Те пикчетата имат и DSP ако си му любител Само че четох нек'ва статия, в която казват, че много ингенери се връщат към стабилните 16 и 8 битови изпитани РИСК архитектури.

                      Аз лично избрах PIC18F заради 5-те волта захранване.

                      За ламбдата си прав - пак някъде видях, че на ниски обороти ламбдата не се нагрява добре и лъже. Те мойте са с подгряване, ама мисля да не ги ползувам засега. Само си губих време с автокорекциите - резултата беше по-зле.

                      Това за малкото шиколадче да не ни лъже! едно и също пикче го има в коппус шиколадче и корпус стоножка а'ла 70-те. Аз предпочетох а'ла 70-те, заради наличните цокли.

                      Коментар


                      • До: направи си сам ЕКУ

                        Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
                        ...Това за малкото шиколадче да не ни лъже! едно и също пикче го има в коппус шиколадче и корпус стоножка а'ла 70-те. Аз предпочетох а'ла 70-те, заради наличните цокли.
                        Контролера на ЕКУ-ро на Импреза WRX 2007 по спомени и по преценка на око, има между 150 и 250 извода с разстояние м/у тях около 0.5 мм. Не е като да не съм виждал чипове, но този ме впечатли като размер. Трябваше да го снимам.
                        Не чета коментари и не отговарям на такива.

                        И коментаторите...

                        Коментар


                        • До: направи си сам ЕКУ

                          Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                          Контролера на ЕКУ-ро на Импреза WRX 2007 по спомени и по преценка на око, има между 150 и 250 извода с разстояние м/у тях около 0.5 мм. Не е като да не съм виждал чипове, но този ме впечатли като размер. Трябваше да го снимам.
                          Е, то е ясно, че най-новите са най-бързи, и най-недодялан подход с много бъг-съпорт накрая ще тръгне Кеф ти памет, кеф ти бързодействие, кеф ти програмиране на произволен език, без да мислиш за ефективност Мултитаскинг за който не се грижиш и т.н.
                          Аз примерно не смея да деля - не знам колко инструкции е. Всичко докарвам до степен на двойката и shift-right.

                          Тя и витарката е с нек'во злобно хитачи, ама едно прекъсване на захранването и видях какво стана

                          А 8 битовата щайга засега показва предостатъчна изчислителна мощ.
                          Ако докарам прилична работа на мотора във всички режими - какво повече му трябва на човек

                          1/8 от милисекундата май не е достатъчно точна сметка за инжекторите. Макар че МС ползват 1/10, което е доста близо, имам чувството, че съм на границата на необходимата точност.

                          Времето за отваряне на инжекторите е също съмнителен момент. Засега 6/8 от милисекундата изглежда най-добре. Лошото е, че превключвам или 3 или 6 инжектора да пръскат в зависимост от нужното гориво. И ако времето на отваряне не е точно, грешката се умножава по 3 или 6 съответно. А дебъгване run-time е невъзможно - поне не с този хардуер за 15 лева

                          Коментар


                          • До: направи си сам ЕКУ

                            Еми, не е ли изход по-мощен PICльо? Нали има, уж?

                            Колкото до множене и делене, имаше някакви варианти на процесори, дето са с гарантирани цикли. Имаше и автомобилен вариант. По спомен Comet продаваха. А не бяха и скъпи. Щом с това си го докарал до някакво положение, с нещо по-мощно съвсем ще се успи.

                            Хем и с повече крака - та да можеш да си оставиш тия, касаещи ISP свободни.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • До: направи си сам ЕКУ

                              Бях си играл преди време да си правя С компилатор/транслатор към АСМ за пикове. Поддържа прекъсвания,вложени цикли, иф-ве и други глупости. Мога да му пусна някъде сорса за такива като тебе, дето искат да си направят всичко от самата 0. Първо си правиш език, после си пишеш ЕКУ-то Даже имаше тема в един форум, как да си направим и контролер. Архитектури, това онова

                              Коментар


                              • До: направи си сам ЕКУ

                                Първоначално публикуван от solenoid Преглед на мнение
                                Бях си играл преди време да си правя С компилатор/транслатор към АСМ за пикове. Поддържа прекъсвания,вложени цикли, иф-ве и други глупости. Мога да му пусна някъде сорса за такива като тебе, дето искат да си направят всичко от самата 0. Първо си правиш език, после си пишеш ЕКУ-то Даже имаше тема в един форум, как да си направим и контролер. Архитектури, това онова
                                Благодаря за предложението. Дипломната ми работа беше "Една модификация на езикът Оберон". Като приложение към нея беше направен компилатор + обектна среда-интерпретатор с garbage-collector, таговите структури за подържане на обектният модел и т.н. нужни неща, щото ОС-овете тогава изоставаха като среди.
                                Беше пуснат на Епъл-2, после адаптиран за 16 битови машини. Имам некаква представа от това, писал съм и на машинен език, когато се е налагало(не асемблер!

                                Кажи кой ще оправи витарката - ей сега му я закарвам! Дотолкова се бяхме сработили с "Паяка", че само им звънвам - те отиват на адреса, товарят я и я карат на новият адрес - без мен

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X