Обява

Свий
Няма добавени обяви.

направи си сам ЕКУ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: направи си сам ЕКУ

    Еми десетина мнения по-нагоре пише че колата е пробвана без TPS и без MAP.та за това ми е въпроса.

    Коментар


    • #62
      До: направи си сам ЕКУ

      Първоначално публикуван от kadett4o Преглед на мнение
      Първо поздравления за интересния проект.
      Интересно ми е като се следят данни само от коляновия вал какво се случва при подаване на газ.
      Защото си представям че се отваря дроселовата клапа, влиза вздух а гориво съответстващо на въздуха няма от къде да се вземе .
      Колата изобщо ускорява ли?
      Успех. Ще следя темата с интерес.
      Да - идеята беше двигателят да е на по-богата смес(МАП=30% ако няма данни от МАП-а), и като се забележи покачване на оборотите, симулирам падане на налягането (МАП=50%). Обаче пушеше много яко, и го върнах на МАП=30% както в началото.
      (носех си два чипа на другия ден с двата варианта, щото вечерта, когато запали се видя, че не вдига над 2-3хил. оборота на слух). Така на ниски подпушваше, към 1200-1500 работеше поносимо и после му ставаше бедна сместа.
      Затова отбелязах - карах до 50 км/ч

      Сега написах и симулация за липсващ ПОС сигнал Тук един колега е прав, че на високи обороти броенето на ПОС-а се дъни.

      Скоро ще дам и схемка на сайта, само да подобря някои моменти във интерфейсите с датчиците. Могат да се ползват стандартните датчици, но сузуки са ми толкова криви, че реших отсега да байпасна техните датчици.

      Коментар


      • #63
        До: направи си сам ЕКУ

        Първоначално публикуван от solenoid Преглед на мнение
        Браво! Знаех си аз, че подадеш ли искрата в точния момент пали и работи някак си.. Аз така като си играх да си правя аванс-процесор, брах бая ядове докато уцеля що-годе момента без осцилоскоп, само на РС симулации и светодиоди. . Докато разбера, че сигнала е инвертиран и всъщност комутира транзистор. Повтарям директно сигнала през контролера -бачка перфектно - внасям предварението - нъцки ! Но това е друга тема.

        Дръж ни в течение, и ако може пусни някакви снимки и/или видео!
        да - видео и аз искам преди да съм го модифицирал, ама немам камера - тази вечер ще хвана братока с телефона да снима, че и аз не вервах вече че ще стане така идиотски направено(и хардуера и софтуера не са за гледане

        Коментар


        • #64
          До: направи си сам ЕКУ

          Не знам дали е правилно да се говори за хардуерни и софтуерни датчици ?
          Хардуерните са ясни кои са, а софтуерните биха могли да са имплементирани въз основа на сигнал от хардуерен или някакъв анализ на група датчици. Например "датчик", който регистрира какво е ускорението на педала на газта въз основа на времето и положението на педала. Щом има голямо положително ускорение, явно водача е в ситуация, в която е смачкал рязко педала до тенекията и се влиза в по-спортна подпрограма ?

          Коментар


          • #65
            До: направи си сам ЕКУ

            Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
            ...(носех си два чипа на другия ден с двата варианта
            Направи го с един флаш бе колега! Кви са тия чипове, дето разнасяш? Туряш лаптопа на съседната седалка, и програмираш каквото ти трябва. Чиповете са дърта технология, и се ползваха, щото другото беше скъпо. Сега е стотинки.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #66
              До: направи си сам ЕКУ

              Първоначално публикуван от solenoid Преглед на мнение
              Не знам дали е правилно да се говори за хардуерни и софтуерни датчици ?
              Хардуерните са ясни кои са, а софтуерните биха могли да са имплементирани въз основа на сигнал от хардуерен или някакъв анализ на група датчици. Например "датчик", който регистрира какво е ускорението на педала на газта въз основа на времето и положението на педала. Щом има голямо положително ускорение, явно водача е в ситуация, в която е смачкал рязко педала до тенекията и се влиза в по-спортна подпрограма ?
              Не, понятието софтуерен датчик не съм го въвеждал Просто имената на променливите ми са същите като датчиците И ако не е абсурдна стойността на датчика, стойността на променливата съответства на последно прочетените показания. От там нататък се ползува само тази променлива в сметките. Нема време всеки път да четем датчика, когато ни потрябва стойността му.
              Аварийните ми режими са елементарна реализация: Примерно ако АЦП-то ми връща <10 или >240 (0-255) е ясно, че от МАП датчика не идват верни данни. Тогава променливата МАП получава една стойност отговаряща на 20%. Това е примитивна симулация, но работи. По-съвършената(с увеличаване/намаляване на МАП) даде по-лош резултат
              При абсурдни стойности на термодатчика пък, след 1000 такта решавам че мотора е загрял. Така няма през цялото време да обогатява заради неработещ термодатчик, в същото време при палене си има термо-обогатяването. Сега ще го променя да симулира загряване постепенно, а не изведнъж При резки промени в симулацията обаче има друг плюс - усещаш промяната в работата на мотора и си казваш - добре, мина в другия режим

              Твърде много са параметрите и трябва да се ползува принципа в ядрената енергетика: "параметрите се променят един по един, с възможност за връщане към старото състояние " По-натам трябва да пробвам хитрите симулации, но се изкушавам отсега Далеч съм от промени на таблиците с цел различен стил на каране - та аз не мога да го запаля като хората още


              Обещах клип - за съжаление снощи не можах да запаля. Припали няколко пъти и накрая се удави горкият Но с новият софт(multispark и опростени сметки при стартиране) вервам ще го преборя и за много по-студено. Има нещо гнило в стартирането. Като загрее пали по-лесно отпреди, но студен го нема никакъв.

              Чиповете трябва да работят до -40, транзисторите които проверих са до -40. Така че има надежда и за студеното време

              Я кажете мултиспарка при палене колко е мулти? аз пуснах една мощна искра(2мс зареждане на бубината) 3 до 7 градуса преди ГМТ и после 7 по-слаби(с по 1мс зареждане) - кога им дойде времето. Последните ще се паднат след ГМТ сигурно.

              Коментар


              • #67
                До: направи си сам ЕКУ

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Направи го с един флаш бе колега! Кви са тия чипове, дето разнасяш? Туряш лаптопа на съседната седалка, и програмираш каквото ти трябва. Чиповете са дърта технология, и се ползваха, щото другото беше скъпо. Сега е стотинки.
                Чиповете които разнасям са PIC18F4620
                лесно е с лаптопа, знам - но когато си оставил изводи за ICSP(аз не бях). Обаче да ти кажа си е по-лесно да носиш един чип в джоба, отколкото един лаптоп в чанта А най-трудно е да изключиш куплунгите на смотаните реселъри сузуки - ВЕРВАЙ МИ! много повече сила се иска отколкото да развиеш свещ или гайка на колело! Преходните куплунги дойдоха, нема да се занимавам повече с малоумщините на реселърите

                Коментар


                • #68
                  До: направи си сам ЕКУ

                  Имах в предвид препрограмиране от купето, с твой си куплунг, без да вадиш и слагаш нищо. Просто си прекарай куплунг за четене и програмиране някъде на удобно място в купето. В зависимост от изпълнението, можеш да се направи да се препрограмира дори без да гасиш двигателя.

                  Поне докато подкараш всичко както трябва, ще си спестиш доста вадене и слагане на чипове. Това ми беше мисълта.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #69
                    До: направи си сам ЕКУ

                    И си поизтрийй някое и друго съобщение от кутията с лични, щото искам да те питам нещо, а не мога да ти пратя лично.

                    Или ако искаш ми прати телефона си на ЛС, да ти звънна.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #70
                      До: направи си сам ЕКУ

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Имах в предвид препрограмиране от купето, с твой си куплунг, без да вадиш и слагаш нищо. Просто си прекарай куплунг за четене и програмиране някъде на удобно място в купето. В зависимост от изпълнението, можеш да се направи да се препрограмира дори без да гасиш двигателя.

                      Поне докато подкараш всичко както трябва, ще си спестиш доста вадене и слагане на чипове. Това ми беше мисълта.
                      Ааа, да - снощи го свалих и сега ще го туря в кутия с куплунги и за ICSP а и за отпечатване на разни данни на дисплейче. Може и на "син зъб" някой да си изкара интерфейса Само че преди това го бях налепил на една платка за да видя ще стане ли нещо изобщо. Притеснявах се от многото смущения в автомобила и сериозното буфериране при оригиналните ЕКУ-та. Оказа се че може и по-просто

                      Коментар


                      • #71
                        До: направи си сам ЕКУ

                        До къде го докара, друже? Има ли напредък по проекта?
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #72
                          До: направи си сам ЕКУ

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          До къде го докара, друже? Има ли напредък по проекта?
                          има! снощи запали като момченце - мислих си че е заради "мултиспарка", после като си погледнах кода - ужас, таймера включвам, а индукционната бубина забравям да включа отново - т.е. запалил си е без многоискровото. Обаче бензина му е много или нещо не е наред със стратегиите. Много ниски обороти и работи докато се удави. Клапана за празен ход ще погледна също.

                          Добавих визуален тест на драйверите при включване на компа - детето ме подсети - тате, защо не светват всички лампички като го включиш - ами да, казвам си - така визуално преглеждаш хардуера му поне в ред ли е.
                          Добавих и тест за 10 секунди - с хронометър може да се провери лесно дали таймерите са настроени правилно.
                          Ламбда контрол също.
                          Софтуерно калибриране при включване - натискаш педала до край, смукваш МАП-а колкото можеш, само термодатчиците не знам - по телесна температура ли да ги калибрирам?! мушкаш го под мишничката за две минути и си готов - брат ми ще се спука от смях.
                          Оказа се, че SPD015GA не е това което е SPD015G става, а е и по-евтин.
                          Кутията е трудно нещо също. Поне се отървах от смотаните куплунги.

                          Утре ще ми ден за фини настройки.

                          Коментар


                          • #73
                            До: направи си сам ЕКУ

                            Термодатчици (термометри) се калибрират (проверяват) най-лесно при гарантирани температури 0 и 100 С - топящ се лед и кипяща вода, като втората не е 100, а 97-100 в зависимост от атмосферното налягане, ако не е нужна такава точност може да се приеме за 98,5 С или да се отчетат от таблици близки стойности и да се интерполира. Успех!

                            Коментар


                            • #74
                              До: направи си сам ЕКУ

                              Имам вакуумен манометър специално за автомобилни цели, мога да ти услужа. С него + една спринцовка ще калибрираш MAP в колкото точки искаш.

                              Коментар


                              • #75
                                До: направи си сам ЕКУ

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                Имам вакуумен манометър специално за автомобилни цели, мога да ти услужа. С него + една спринцовка ще калибрираш MAP в колкото точки искаш.
                                Другия вариант е да му свалиш стойностите от процедурата за проверка в сервизното ръководство. Обикновено ги дават линейни. Разбирай някаква начална стойност, и после добавка на еди колко си единици вакуум.

                                На практика обаче не съм го мерил, но по тоя начин си намерих алтернативен MAP сензор за ферозата, струващ 100-ина кинта, при положение че за оригинален ми искаха 960 нез ДДС.

                                Иначе за термодатчиците - топиш в съд с вода, и вътре бухаш и един обикновен лабораторен живачен термометър, да речем за до 200 градуса. Мериш и записваш докато се грее на котлона.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X