Обява

Свий
Няма добавени обяви.

направи си сам ЕКУ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    До: направи си сам ЕКУ

    Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
    ...Не мога да управлявам клапана за празен ход....

    Смених стратегията - зареждане индукционна бубина и инжектори - в паралел. После който пръв му изтече времето се спира, другият продължава. Щото иначе не достига време. А също 6-те инжектора в паралел. Много по-добре работи мотора(и необяснимо за мен?!?!)
    В смисъл, че клапана не е електрически, така ли?

    А на инжекторите, какво им зареждаш, че нещо не съм наясно?

    Колкото до паралела - ако оригинално е така, то и инжекторите са предвидени за тоя режим, както и колекторите. Нищо чудно да работи по-добре.

    Да разбирам че на газ ще ползваш същия компютър?

    За празните обороти имам идейка - намаляваш ширината на импулсите към инжекторите, и следиш оборотите, докато дойдат до тия, дето трябва. Ако са по-ниски - обратното. Въпроса е да уцелиш времевата константа на това намаление и увеличение.

    Друг вариант е да ползваш клапан от газов инжекцион. Работи безгрижно на 100Hz. Колко пуска можеш да управляваш с PWM. Намират се за около 30-40лв. Аз даже се замислям да сложа такова на ферозата, ако се окаже че щатния е сдал. При палене след по-дълъг престой ми прави едни номерца за 5-10 секунди.

    ...ама, още не съм и гледал импулсите на инжекторите. Ако ги намалява, неще да е от това, а сигурно от температурен датчик някой.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #92
      До: направи си сам ЕКУ

      И аз като оптрона гледам сорса и се дзверя. Направи ми впечатление, че липсва това. Като свикнеш с него е голяма сгода, а и помага за решаването на проблема с процесорното време. Съответно яде ресурси, РАМ, RОМ.
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • #93
        До: направи си сам ЕКУ

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        В смисъл, че клапана не е електрически, така ли?

        А на инжекторите, какво им зареждаш, че нещо не съм наясно?

        Колкото до паралела - ако оригинално е така, то и инжекторите са предвидени за тоя режим, както и колекторите. Нищо чудно да работи по-добре.

        Да разбирам че на газ ще ползваш същия компютър?

        За празните обороти имам идейка - намаляваш ширината на импулсите към инжекторите, и следиш оборотите, докато дойдат до тия, дето трябва. Ако са по-ниски - обратното. Въпроса е да уцелиш времевата константа на това намаление и увеличение.

        Друг вариант е да ползваш клапан от газов инжекцион. Работи безгрижно на 100Hz. Колко пуска можеш да управляваш с PWM. Намират се за около 30-40лв. Аз даже се замислям да сложа такова на ферозата, ако се окаже че щатния е сдал. При палене след по-дълъг престой ми прави едни номерца за 5-10 секунди.

        ...ама, още не съм и гледал импулсите на инжекторите. Ако ги намалява, неще да е от това, а сигурно от температурен датчик някой.
        Електрически е клапана, ама не съм чел PWM-a как се управлява, а и ще трябва да пренареждам крачета сигурно пак. ХА - добре че погледнах сега - едното краче мога да ползувам!, то се мултиплексирало Ами остава надеждата, че PWM-a няма да тормози процесора.

        Да, и сместа сигур е богата, щото при първият вариант, когато беше на много бедна смес, имаше перфектни ниски обороти Аз реших при пуснат педал да не ползвам таблицата, а съм си дефинирал колко време да пръска.

        Инжекторите не ги зареждам - исках да кажа, че докато зареждам индукционните бубини отварям и инжекторите.

        Значи сега подпуквам PWM-a

        Да на газ ще е същият, но мисля да не е газов инжекцион, а обикновен изпарител. Просто гася бензинова помпа и инжектори и включвам релето на газта. Не ми се дават грешни пари и не искам да разпробиват смукателният. Най-малкото не съм убеден че си струва.

        Коментар


        • #94
          До: направи си сам ЕКУ

          Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
          Електрически е клапана, ама не съм чел PWM-a как се управлява, а и ще трябва да пренареждам крачета сигурно пак. ХА - добре че погледнах сега - едното краче мога да ползувам!, то се мултиплексирало Ами остава надеждата, че PWM-a няма да тормози процесора.

          Да, и сместа сигур е богата, щото при първият вариант, когато беше на много бедна смес, имаше перфектни ниски обороти Аз реших при пуснат педал да не ползвам таблицата, а съм си дефинирал колко време да пръска.

          Инжекторите не ги зареждам - исках да кажа, че докато зареждам индукционните бубини отварям и инжекторите.

          Значи сега подпуквам PWM-a

          Да на газ ще е същият, но мисля да не е газов инжекцион, а обикновен изпарител. Просто гася бензинова помпа и инжектори и включвам релето на газта. Не ми се дават грешни пари и не искам да разпробиват смукателният. Най-малкото не съм убеден че си струва.
          При отпуснат педал и над 1500 оборота, спираш бензина изобщо. Под 1500 оборота го пускаш. Ако ламбда сондата е загряла, следиш сместа от там. Ако не - леко обогатяваш и следиш оборотите. Ама колко да обогатиш - зависи от температурата на двигателя (охлаждащата течност), и температурата и вакуума на въздуха (или показанието на дебитомера - което имаш от двете).

          Ако клапана не е предвиден за PWM контрол, ще го скапеш бързо. Щом оригинално е така, надали е PWM.

          А газов инжекцион си струва - вЕрвай ми. И при теб "грешните" пари ще са едни 100-150лв за инжекторите и изпарителя. Нали си имаш твой си компютър - той ще го управлява.

          Дупченето на колектора не е никакъв проблем. После ако решиш - може да го затапиш, и толкоз. Няма никакви последствия нито за колектора, нито за двигателя.

          Газов инжекцион значи по-добра работа, по-малко смръдлявеш на газ от ауспуха, по-малък разход и по-добро вървене. Почти няма да има разлика с бензина.

          Налягането на газта спрямо това на колектора се гласи обикновено на 0.8 атмосфери, а дюзите на празен ход пръскат на около 6ms. Това според думите на газаджията, от който си взех дюзите.

          Ако го нагласиш, ще стане перфектно. Знам че ще е играчка, ама според мен си струва.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #95
            До: направи си сам ЕКУ

            Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
            И аз като оптрона гледам сорса и се дзверя. Направи ми впечатление, че липсва това. Като свикнеш с него е голяма сгода, а и помага за решаването на проблема с процесорното време. Съответно яде ресурси, РАМ, RОМ.
            За какво пък му е операционна система. Аз си пиша програмки и без ОС и съвсем прилично си се справят с паралелната работа и времевите константи. Честно казано, бих предпочел аз да разпределям процесорното време, а не някакво ядро, което даже претендира, че е универсално - това просто означава, че не е оптимално за повечето процесори ...

            Коментар


            • #96
              До: направи си сам ЕКУ

              Първоначално публикуван от optron Преглед на мнение
              За какво пък му е операционна система. Аз си пиша програмки и без ОС и съвсем прилично си се справят с паралелната работа и времевите константи. Честно казано, бих предпочел аз да разпределям процесорното време, а не някакво ядро, което даже претендира, че е универсално - това просто означава, че не е оптимално за повечето процесори ...
              Ами аз се опитах да ускоря нещата максимално. Паралелна работа при един процесор е илюзия, която струва време. Подържам само високоприоритетни прекъсвания и всичко се опитвам да нагодя така, че когато се очаква РЕФ датчика да даде сигнал, да няма обработка на друго прекъсване(тогава ще пропадне това на РЕФ-а). От там нататък могат и да се засичат(което не е желателно, но е неизбежно при така прост алгоритъм и при определени условия)
              Последната версия е доста по-различна от първата. Но докато не съм доволен от работата, няма смисъл да я публикувам.

              Коментар


              • #97
                До: направи си сам ЕКУ

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                При отпуснат педал и над 1500 оборота, спираш бензина изобщо. Под 1500 оборота го пускаш. Ако ламбда сондата е загряла, следиш сместа от там. Ако не - леко обогатяваш и следиш оборотите. Ама колко да обогатиш - зависи от температурата на двигателя (охлаждащата течност), и температурата и вакуума на въздуха (или показанието на дебитомера - което имаш от двете).

                Ако клапана не е предвиден за PWM контрол, ще го скапеш бързо. Щом оригинално е така, надали е PWM.

                А газов инжекцион си струва - вЕрвай ми. И при теб "грешните" пари ще са едни 100-150лв за инжекторите и изпарителя. Нали си имаш твой си компютър - той ще го управлява.

                Дупченето на колектора не е никакъв проблем. После ако решиш - може да го затапиш, и толкоз. Няма никакви последствия нито за колектора, нито за двигателя.

                Газов инжекцион значи по-добра работа, по-малко смръдлявеш на газ от ауспуха, по-малък разход и по-добро вървене. Почти няма да има разлика с бензина.

                Налягането на газта спрямо това на колектора се гласи обикновено на 0.8 атмосфери, а дюзите на празен ход пръскат на около 6ms. Това според думите на газаджията, от който си взех дюзите.

                Ако го нагласиш, ще стане перфектно. Знам че ще е играчка, ама според мен си струва.
                Клапана си е точно PWM, но оригинално е на 3мс период, а аз ще го карам на 0.5мс период. И не знам какъв ще е резултата. Много дигнах честотата и няма начин на по-голям период да работи.

                10х за съветите!

                Коментар


                • #98
                  До: направи си сам ЕКУ

                  Първоначално публикуван от optron Преглед на мнение
                  За какво пък му е операционна система. Аз си пиша програмки и без ОС и съвсем прилично си се справят с паралелната работа и времевите константи. Честно казано, бих предпочел аз да разпределям процесорното време, а не някакво ядро, което даже претендира, че е универсално - това просто означава, че не е оптимално за повечето процесори ...
                  Явно си се абстрахирал от гръмкото име. Всъщност е мултитаскинг среда. Няма да убеждавам когото и да е, в каквото и да било.
                  По мнение на хора които са го ползвали, за по-сложни проекти това което е работило на кантар на контролер на 20 MHz без тая среда, е бачкало без проблем на 4MHz с нея, на същия процесор. Под по-сложен имам предвид с много входно изходна периферия. Естествено ползва повече ресурси като RAM и ROM както съм казал и по-горе.
                  Не чета коментари и не отговарям на такива.

                  И коментаторите...

                  Коментар


                  • #99
                    До: направи си сам ЕКУ

                    Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                    Явно си се абстрахирал от гръмкото име. Всъщност е мултитаскинг среда. Няма да убеждавам когото и да е, в каквото и да било.
                    По мнение на хора които са го ползвали, за по-сложни проекти това което е работило на кантар на контролер на 20 MHz без тая среда, е бачкало без проблем на 4MHz с нея, на същия процесор. Под по-сложен имам предвид с много входно изходна периферия. Естествено ползва повече ресурси като RAM и ROM както съм казал и по-горе.
                    Може би е добър вариант. Но трябва всичко отначало. Затова предпочитам да доведа до край този вариант, щото вече мирише на победа

                    Коментар


                    • До: направи си сам ЕКУ

                      Първоначално публикуван от solenoid Преглед на мнение
                      Гледам сорса и се дзверя
                      Поздравления, успех и пиши какво става !
                      И аз имах проблеми с ПропПик2, но му мръднах напрежението малко нагоре и тръгна.
                      извинявай, ПРОПИК2 ти е тръгнал като ICSP(по 5 линии, вътресхемно програмиране) или поставяш чипа на самия ПРОПИК2?

                      Щото при мен проблема е, когато искам като вътрешносхемен програматор да го ползвам.
                      Отделил съм MCLR и захранването на чипа, на RB6,RB7 има закачен по един гейт на MOSFET - не вярвам това да му пречи, RB5 го дръпвам към маса - и не ще и не ще гадината. Линията е не повече от 30 см.

                      М/у другото краче 38 (RB5/PGM) оригинално не беше закачено към маса. И ПРОПИК-а не можеше да записва 4620. Някъде по форумите видях и го заземих.

                      И с по-слаб чип работи вече - 4520. Без промени в сорса 4620 свършиха в КОМЕТ

                      Коментар


                      • До: направи си сам ЕКУ

                        Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
                        ...Щото при мен проблема е, когато искам като вътрешносхемен програматор да го ползвам.
                        Отделил съм MCLR и захранването на чипа, на RB6,RB7 има закачен по един гейт на MOSFET - не вярвам това да му пречи, RB5 го дръпвам към маса - и не ще и не ще гадината. Линията е не повече от 30 см.
                        Пробвай с откачени мосфети. Имат голям капацитет гейт - сорс и е възможно да скапват сигналите.
                        Не чета коментари и не отговарям на такива.

                        И коментаторите...

                        Коментар


                        • До: направи си сам ЕКУ

                          Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                          Пробвай с откачени мосфети. Имат голям капацитет гейт - сорс и е възможно да скапват сигналите.
                          и на мен ми минава тази грозна мисъл, ама как да ги откача, като ми трябват - с едно ключе освен да щракам когато препрограмирам.
                          Стигнах до такав абсурд, че към мощен магнит лепвам кутията на ЕКУ-то за да се сваля лесно. абсурдистан

                          Коментар


                          • До: направи си сам ЕКУ

                            Става с откачане, ама е голяма занимавка. Виж дали не можеш да поразместиш периферията която е закачена на порта, та на RB6 и RB7 да се падне нещо по-високоомно. Някъде по документацията съм срещал описание какви са ограниченията за товари закачени на тия битове за да не пречат на програмирането и дебъгването, ама не се сещам къде.
                            Не чета коментари и не отговарям на такива.

                            И коментаторите...

                            Коментар


                            • До: направи си сам ЕКУ

                              Палене и обороти празен ход ги догодих май.
                              Друг ГОЛЯМ проблем - МАП датчиците(SPD015G) пукат като пуканки
                              Има нещо гнило в Дания. Чудя се да не мина ли на МАФ датчик от този тип: http://dr.berkeley.edu/REM/wiki/inde...Airflow_Sensor

                              Много скъп ще е - вентилаторче от компютър Даже може и по-лесно отколкото е показано - на изхода май се появяваше напрежение когато го завъртиш - ако не - ще се ползва бубинката му. пукания в тракта не го плашат.
                              М/у другото в тези моторчета има хол-датчик, с който съм правил безконтактно запалване.

                              Другото за което се сещам е пиезо-кристал от запалка поставен в спринцовка. Буталото на спринцовката ще го натиска пропорционално на вакуума, който създава двигателя. Пак ще е много скъпо, и пак пуканията нема да му пречат

                              Всъщност проблема не е от единичната цена на елемента, а от надежността му и наличието. SPD015G подобно на PIC18F4620 свършиха в комет ИЗКУПИХ ГИ И ГИ ИЗПУКАХ!!!

                              Странното е, че МАП-овете заминаха без пукане в смукателният.
                              Довечера ще проверя отново да не би нещо по платката да не е в ред или софта.

                              НА ФИНАЛА СМЕ! който финал може да се окаже старт за по-дълга дистанция

                              Коментар


                              • До: направи си сам ЕКУ

                                Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
                                Палене и обороти празен ход ги догодих май.
                                Друг ГОЛЯМ проблем - МАП датчиците(SPD015G) пукат като пуканки
                                Има нещо гнило в Дания. Чудя се да не мина ли на МАФ датчик от този тип: http://dr.berkeley.edu/REM/wiki/inde...Airflow_Sensor

                                Много скъп ще е - вентилаторче от компютър Даже може и по-лесно отколкото е показано - на изхода май се появяваше напрежение когато го завъртиш - ако не - ще се ползва бубинката му. пукания в тракта не го плашат.
                                М/у другото в тези моторчета има хол-датчик, с който съм правил безконтактно запалване.

                                Другото за което се сещам е пиезо-кристал от запалка поставен в спринцовка. Буталото на спринцовката ще го натиска пропорционално на вакуума, който създава двигателя. Пак ще е много скъпо, и пак пуканията нема да му пречат

                                Всъщност проблема не е от единичната цена на елемента, а от надежността му и наличието. SPD015G подобно на PIC18F4620 свършиха в комет ИЗКУПИХ ГИ И ГИ ИЗПУКАХ!!!

                                Странното е, че МАП-овете заминаха без пукане в смукателният.
                                Довечера ще проверя отново да не би нещо по платката да не е в ред или софта.

                                НА ФИНАЛА СМЕ! който финал може да се окаже старт за по-дълга дистанция
                                Вакуума за MAP-a при мен минава през някакво филтърче. Не знам дали пък няма клапанче вътре. Не би трябвало да пукат толкоз лесно.

                                Да не пукат от някакво напрежение? На повечето е стабилизиирано, 5V.

                                Има MAP-ове и за коли с турбо. В смисъл, мерят и вакуум и налягане. Може би са по-пукоустойчиви?

                                ПП: Не виждам тоя сензор да е "automotive grade". Какви пари е? Защо не ползваш някакъв за кола? Има такива под 100лв. Ако не е предвиден за ползване в кола, е ясно защо гърми.
                                Последно редактирано от sparkybg; 08-12-08, 11:00.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X