Обява

Свий
Няма добавени обяви.

направи си сам ЕКУ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • направи си сам ЕКУ

    След мръсният номер, който витарката ми свъртя(код 81, проблем с имобилайзера) и след като се оказа, че подръжка у нас Сузуки Витара 2.0 24V НЯМА!!!(Миркат не могат или не искат да ми кажат как я палят, но за мен това е липса на подръжка) аз реших:

    Самоделно ЕКУ!

    Теория почерпих от Мега скуърт, чипове избрах - Микрочип PIC4620, развойната среда на Микрочип е безплатна, има симулатор, програматор се намери за 10-15 лв ПроПик2, с едно допълнително запоено съпротивление започна да програмира 4620, безплатен софт ICProg тръгна също ...

    В момента съм пред пуск, REF-POS датчика за коляновият вал и разпр. вал на витарката се декодира правилно, утре правим опит.

    Ако всичко мине успешно, излиза че за 30-50 лв си готов с хардуера, софта не е сложен - ВЕРВАЙТЕ МИ Да не говорим, че аз ще пусна моя свободно! Нема проблеми да управляваш газов инжекцион след това, или каквото си поискаш.

  • #2
    До: направи си сам ЕКУ

    Поздравления за свършеното!!
    Продължавай ..... чакаме резултати ...!!
    Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

    Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

    Коментар


    • #3
      До: направи си сам ЕКУ

      Звучи много оптимистично, колега. Проблема обаче е доста сложен вервай ми...и то от гледна точка на 'сигурност и стабилност' на системата....а мапването на двигателя е още един огромен проблем.

      Коментар


      • #4
        До: направи си сам ЕКУ

        Респект! Обичам да се действа така Обаче останаха малцина такива хора, или избегАха, или адвокати и финансисти станАха...

        Коментар


        • #5
          До: направи си сам ЕКУ

          Ако не стане, винаги може да се добави механично делко и комплект карбуратори, проблемен може да бъде разхода

          Коментар


          • #6
            До: направи си сам ЕКУ

            Проблема с подкарването не е сложен. Ще я подкараш. Заигравката е после да я вкараш в оптималните режими. Ама с достатъчно желание, и това се постига. Последно като се интересувах, диностенд е 80лв на час, а това беше преди година време. А със сигурност ще ти потрябва, ако искаш да изстискаш максималното от тоя двигател. Особено е важен за центровката на запалването. Просто е по-лесно.

            Ама, един час няма да ти стигне, вервай ми.

            Иначе, евала за желанието и това че си се хванал да го правиш. Респект.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #7
              До: направи си сам ЕКУ

              Може да имаш проблем и с елементната база. Масово продаваните в търговската мрежа компоненти са за "commercial" температурен диапазон. По автомобилите се вграждат такива за "automotive" температурен диапазон. Ако има откъде да се снабдиш, става и с милитари. Може да се окаже, че при по-студрно или топло, ЕКУ-то не работи коректно или на контролера му е "избягал" част от записа на флаша и/или еепрома.
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • #8
                До: направи си сам ЕКУ

                Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
                ... PIC4620 ...
                Това има ли достатъчно акъл? Иначе поздравления, смятай ме за един от първите потребители и развойчици на софтуера.

                Коментар


                • #9
                  До: направи си сам ЕКУ

                  И аз съм готов да помагам, с каквото мога.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #10
                    До: направи си сам ЕКУ

                    Преди време и аз мислех да правя нещо такова ... Едно Мицубиши ме ядоса, щото компютърът му пускаше запалителни импулси в произволни моменти и естествено се шашкаше. Е, в последствие се оказа, че просто има проблем с датчика за вала, който го лъжеше за реалното положение на буталата. Оправих го и собственика си го взе. По-нататък просто нямах база за експерименти, за да развия нещо такова ... Иначе и аз програмирам ПИК-ове, правил съм доста неща с тях.

                    Коментар


                    • #11
                      До: направи си сам ЕКУ

                      Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
                      След мръсният номер, който витарката ми свъртя...
                      Повече информация по темата "направи си сам ЕКУ", а предполагам и практически съвети може да получиш тук. А това е човекът който преди време работеше по подобен проект.
                      Не чета коментари и не отговарям на такива.

                      И коментаторите...

                      Коментар


                      • #12
                        До: направи си сам ЕКУ

                        Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                        Повече информация по темата "направи си сам ЕКУ", а предполагам и практически съвети може да получиш тук. А това е човекът който преди време работеше по подобен проект.
                        Реконструктора бачкаше май с ТоНи, че на хардуер-а не беше съвсем подготвен.

                        Мислил съм подобно нещо, но най-вече при работа на газ. Колата ми е с обикновена газова уредба. Там изчисленията се свеждат до момента на искрата. Дюзи и времената ми не ме интересуваха.
                        Другият хубав момент на подобни разработки е, че това си е чиста проба чип-тунинг. Можеш наистина да извадиш доста от един двигател преди да се строши

                        Коментар


                        • #13
                          До: направи си сам ЕКУ

                          Един пост нещо не се появи.

                          БЛАГОДАРЯ за подкрепата и полезните съвети! Относно commercial/military/life support - да, знам Самото ЕКУ е в купето, поне високата температура я няма За ниската можем да се погрижим - да стигнем до там (5W крушка в кутията му ще го подтопля ако се налага Не искам да ползувам екзотични елементи

                          Вече ще качвам конкретна информация на
                          http://www.geocities.com/jespys/ECU_H20A.html

                          може и да е от полза за някого

                          Коментар


                          • #14
                            До: направи си сам ЕКУ

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Проблема с подкарването не е сложен. Ще я подкараш. Заигравката е после да я вкараш в оптималните режими. Ама с достатъчно желание, и това се постига. Последно като се интересувах, диностенд е 80лв на час, а това беше преди година време. А със сигурност ще ти потрябва, ако искаш да изстискаш максималното от тоя двигател. Особено е важен за центровката на запалването. Просто е по-лесно.

                            Ама, един час няма да ти стигне, вервай ми.

                            Иначе, евала за желанието и това че си се хванал да го правиш. Респект.
                            На един познат му правят колата (бутала, турбина, custom софтуер на компютъра и т.н.). За настройката на този софтуер я качват за един ден на дино стенда и някакъв "хакер" му прави софтуера. 1 ден на дино стенда е около 1000лв.

                            ПП. Аз имам едно чуство, че хардуера не е най-проблемното в случая, фината настойка след тов аще е най-пипкавото.
                            Георги Гатев

                            Коментар


                            • #15
                              До: направи си сам ЕКУ

                              Това ми беше казано от колега. Не съм ходил лично. А и в тия 1000лв, вероятно влизат и парите за хакера.

                              То и чипосването на Terrano-то по принцип струва 1000лв., ама като ми го прави мой човек, цената е друга. Няма как да правя нещо на приятел, и да му взема същата цена, като на някой, с който нямам нищо общо.
                              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X