Обява

Свий
Няма добавени обяви.

направи си сам ЕКУ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: направи си сам ЕКУ

    Първоначално публикуван от trimata Преглед на мнение
    На един познат му правят колата (бутала, турбина, custom софтуер на компютъра и т.н.). За настройката на този софтуер я качват за един ден на дино стенда и някакъв "хакер" му прави софтуера. 1 ден на дино стенда е около 1000лв.

    ПП. Аз имам едно чуство, че хардуера не е най-проблемното в случая, фината настойка след тов аще е най-пипкавото.
    Аз не ща да му променям характеристиките - само да върви и да не харчи много. Единственото което бих пробвал, е да му вдигна мощността в ниските обороти. А за фина донастройка - ами че нали си има ламбда сонди Ще си коригира таблиците сам - за какво ми е комп, като че му сметам на ръка, пък и да плащам на стенд - без такива! само две бутончета допълнително за обогатяване или обедняване на сместа в полет, може би ще е полезно

    М/у другото мернах една много интересна работа - по падането на тока на индукционната бубина, което зависи от йонизацията(след подаване на искрата) около електродите на свещта, което пък зависи от качеството на горивната смес, се определя ДИРЕКТНО(без ламбда за 200лв) този параметър. Make it simple... казал другарят Айнщайн

    Коментар


    • #17
      До: направи си сам ЕКУ

      Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
      Аз не ща да му променям характеристиките - само да върви и да не харчи много. Единственото което бих пробвал, е да му вдигна мощността в ниските обороти. А за фина донастройка - ами че нали си има ламбда сонди Ще си коригира таблиците сам - за какво ми е комп, като че му сметам на ръка, пък и да плащам на стенд - без такива! само две бутончета допълнително за обогатяване или обедняване на сместа в полет, може би ще е полезно

      М/у другото мернах една много интересна работа - по падането на тока на индукционната бубина, което зависи от йонизацията(след подаване на искрата) около електродите на свещта, което пък зависи от качеството на горивната смес, се определя ДИРЕКТНО(без ламбда за 200лв) този параметър. Make it simple... казал другарят Айнщайн
      То не става въпрос да му променяш характеристиките. Става въпрос за това да му докараш що-годе нормални характеристики в различните режими. В завода го правят кажи-речи по същия начин.

      Иначе, ще върви малко, пък ще харчи много. Ще е тромав, и т.н.

      Ламбда сондата е само за статични режими - когато не се мянат оборотите и натоварването. За динамичните си има заложени таблици в компа. И точно от тях зависи какво ще прави мотора в тия режими. Дали ще върви като стар москвич, или както трябва.

      А това със свещите - зависи и от влажността на въздуха, и от това къде си (ако си на морето, примерно, във въздуха има бол натриеви йони - разбирай повишена проводимост, разбирай пад на напрежението на свещта), въздушната междина между електродите (а тя се мени с времето), разлики в свещите (не могат да се направят еднакви), и т.н., и т.н. Евтиното и простото обикновено са най-добрите решения, но в случая може би ще е по-удачно такова да се слага като допълнение към съшествуващите системи, за да влияе точно на динамичните режими на двигателя, където ламбда сондата не смогва.

      Та такива ми ти работи. Не мисля че за да докараш читав режим на двигателя, можеш да минеш без дино стенд, поне за час.

      ПП: И ламбда сонди от стандартните има отдавна за под 100лв. дори.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #18
        До: направи си сам ЕКУ

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        То не става въпрос да му променяш характеристиките. Става въпрос за това да му докараш що-годе нормални характеристики в различните режими. В завода го правят кажи-речи по същия начин.

        Иначе, ще върви малко, пък ще харчи много. Ще е тромав, и т.н.

        Ламбда сондата е само за статични режими - когато не се мянат оборотите и натоварването. За динамичните си има заложени таблици в компа. И точно от тях зависи какво ще прави мотора в тия режими. Дали ще върви като стар москвич, или както трябва.

        А това със свещите - зависи и от влажността на въздуха, и от това къде си (ако си на морето, примерно, във въздуха има бол натриеви йони - разбирай повишена проводимост, разбирай пад на напрежението на свещта), въздушната междина между електродите (а тя се мени с времето), разлики в свещите (не могат да се направят еднакви), и т.н., и т.н. Евтиното и простото обикновено са най-добрите решения, но в случая може би ще е по-удачно такова да се слага като допълнение към съшествуващите системи, за да влияе точно на динамичните режими на двигателя, където ламбда сондата не смогва.

        Та такива ми ти работи. Не мисля че за да докараш читав режим на двигателя, можеш да минеш без дино стенд, поне за час.

        ПП: И ламбда сонди от стандартните има отдавна за под 100лв. дори.
        Надценяваш проблема. С подходящ интерфейс може да се настрои в движение
        (аванс нагоре/надолу, смес нагоре/надолу, ускорително обогатяване нагоре/надолу, бутончетата да побутват най-близкото число в картата). Удобно ще е да се изведат показанията на ламбдата и на нок-сензора.

        Също като газова уредба с кранчета и връткане на делкото, ама без спирането и ключове 10 и 13

        Методът с напрежение върху свещите има само диагностична стойност. Не може да служи като база за настройка.

        Коментар


        • #19
          До: направи си сам ЕКУ

          Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
          ...Вече ще качвам конкретна информация на
          http://www.geocities.com/jespys/ECU_H20A.html

          може и да е от полза за някого
          Има още стабилизатор на напрежението с LM317.
          По-добре се ориентирай към някой импулсен стабилизатор, например LM2575 или подобен. По-добре филтрират пикове във входното напрежение, а и са с по-голямо КПД - не греят.
          Пробвай да намериш описание на начина на работа на ЕКУ-то. Има доста тънкости. Примерно при някои от ЕКУ-тата при въртене на стартер се подава повече от една искра на оборот. Има заложени алгоритми против "задавяне" на двигателя при въртене на стартер и т.н.

          Идея за мапването, за да не губиш излишно време. Виж при някой който се занимава с чип-тунинг дали има оригиналните таблици или дали може да извлече таблиците от съдържанието на епромите.
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #20
            До: направи си сам ЕКУ

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Надценяваш проблема. С подходящ интерфейс може да се настрои в движение
            (аванс нагоре/надолу, смес нагоре/надолу, ускорително обогатяване нагоре/надолу, бутончетата да побутват най-близкото число в картата). Удобно ще е да се изведат показанията на ламбдата и на нок-сензора.

            Също като газова уредба с кранчета и връткане на делкото, ама без спирането и ключове 10 и 13

            Методът с напрежение върху свещите има само диагностична стойност. Не може да служи като база за настройка.
            Да, но това е на механична, с поне някакви докарани параметри. Тук говорим за система с поне 5 датчика, поне 2 таблици, и куп изчисления, започната от НУЛА. Ще е късмет, ако въобще подкара някакси двигателя, в някакъв си режим, без диностенд.

            Ако ще се настройва с ключета и по бабешката, да слага един карбуратор, и да приключва въпроса. То смисъла на компютъра по принцип са прецизните настройки. Иначе е куп ненужна електроника, която на всичкото отгоре може и да се скапе.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #21
              До: направи си сам ЕКУ

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Да, но това е на механична, с поне някакви докарани параметри. Тук говорим за система с поне 5 датчика, поне 2 таблици, и куп изчисления, започната от НУЛА. Ще е късмет, ако въобще подкара някакси двигателя, в някакъв си режим, без диностенд.

              Ако ще се настройва с ключета и по бабешката, да слага един карбуратор, и да приключва въпроса. То смисъла на компютъра по принцип са прецизните настройки. Иначе е куп ненужна електроника, която на всичкото отгоре може и да се скапе.
              Смисъла на компютъра е по-лесен старт през зимата, 1л/100 по-малко в града(при това не винаги) и еко-нормите на празен ход

              Същата витарка за бедните страни(като че ли ние сме богата се предлага БЕЗ ЛАМБДА СОНДИ с повишени NOx емисии и по-икономично каране.

              Това че ламбдата се чете само при статичен режим е ясно - но за мен това е определящо за разхода на дълъг път - аз затова съм я взел с Н20А, че има най-висока крейсерска.

              За свещите просто е интересен пример - човека е защитил нещо по въпроса, а ние си говорим тук на едро Ламбдата също не е вечна и често лъже жестоко - примерно ако е пробит някъде изпускателен тракт Аз нямам никакво намерение да разледвам шлейфа след разряда, а ламбдата ще гледам само ако е натиснат бутона "Л корекция" на таблото, но всичко това после.

              За импулсните стабилизатори - и аз им се кефя, но не ги препоръчват близо до процесори Иначе на REF-POS датчика сложих импулсен.

              Събирайте идеи, после ще видим кой чип ще има време да ги реализира

              3мс м/у искрите има на 6000об

              Коментар


              • #22
                До: направи си сам ЕКУ

                Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
                3мс м/у искрите има на 6000об
                Това са 300 и кусур Херца. Нито много, нито малко. Мислил ли си нещо за двупроцесорна система - по един за горивото, и един за запалването? Май ще дойде по-евтино и по-дотъпно от един процесор, но с по-висока производителност?
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #23
                  До: направи си сам ЕКУ

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Това са 300 и кусур Херца. Нито много, нито малко. Мислил ли си нещо за двупроцесорна система - по един за горивото, и един за запалването? Май ще дойде по-евтино и по-дотъпно от един процесор, но с по-висока производителност?
                  Първият вариант беше с 3бр PIC18F4620. Обаче много шини данни се получиха! Единият беше само АД - чете датчици(без РЕФ-ПОС) и праща данни на другите два. Другият беше само запалването(РЕФ-ПОС датчика+инд.бубини). Третият беше само инжекцията. Но много шини данни и паралелно работещи чипове - не може да се тестват на симулатора. Затова разпарчетосах платката.

                  Дори на 8МХц изглежда ще се справи. Имам едно джъмперче, което като го сложа става 32МХц(със съответните корекции на таймерите Утре ще видим

                  Коментар


                  • #24
                    До: направи си сам ЕКУ

                    Стига бе, това има груб излишък от изчислителна мощност. Ако приемем, че има около 1мс да сметне какво да прави в следващите 3мс, пак остават 32000 цикъла. При положение, че умножението му е хардуерно, а почти никъде няма сметка с делене, какво ще прави в излишните 31000 и нещо цикъла?

                    Коментар


                    • #25
                      До: направи си сам ЕКУ

                      Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
                      ...За импулсните стабилизатори - и аз им се кефя, но не ги препоръчват близо до процесори Иначе на REF-POS датчика сложих импулсен...
                      Перфектни са. Що техника бачка безпроблемно с горецитираните стабилизатори, но ти си дизайнера и ти си решаваш.

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Стига бе, това има груб излишък от изчислителна мощност. Ако приемем, че има около 1мс да сметне какво да прави в следващите 3мс, пак остават 32000 цикъла. При положение, че умножението му е хардуерно, а почти никъде няма сметка с делене, какво ще прави в излишните 31000 и нещо цикъла?
                      Само така изглежда. Не е истина колко време отива за чакане на тоя или ония сигнал, таймер или някакво друго събитие, обработка на данните и четене на АЦП-та, освен ако SJ410 не се е изхитрил да пусне мултитаскинг де.
                      Не чета коментари и не отговарям на такива.

                      И коментаторите...

                      Коментар


                      • #26
                        До: направи си сам ЕКУ

                        Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                        Перфектни са. Що техника бачка безпроблемно с горецитираните стабилизатори, но ти си дизайнера и ти си решаваш.

                        ако си сигура, ще го сменя, защото при клекнал акумулатор ЛМ317 може да ме предаде. Но това после

                        Само така изглежда. Не е истина колко време отива за чакане на тоя или ония сигнал, таймер или някакво друго събитие, обработка на данните и четене на АЦП-та, освен ако SJ410 не се е изхитрил да пусне мултитаскинг де.
                        Важните неща като синхронизация по РЕФ-ПОС(110 градуса до следващ цилиндър или разпознат цилиндър), време за зареждане на индукционна бубина, време за искра, време за отваряне на инжектор, време за затваряне на инжектор са на интеръпти.
                        ПОС датчика е закачен направо като външен сигнал на единия таймер(да не се занимавам с него - оно си брои само
                        Четенето на останалите датчици е паралелно, прекъсваемо от важните неща по-горе - кога има време, дето се вика. А темп датчиците още по-рядко ги чета. Според симулатора време има, да видим

                        Коментар


                        • #27
                          До: направи си сам ЕКУ

                          А каква е причината да не ползвате направо MS?
                          Две коли карам с MS и като изключим първоначалните проблеми с подкарването, след това проблеми не съм имал

                          Коментар


                          • #28
                            До: направи си сам ЕКУ

                            Първоначално публикуван от ifchon Преглед на мнение
                            А каква е причината да не ползвате направо MS?
                            Две коли карам с MS и като изключим първоначалните проблеми с подкарването, след това проблеми не съм имал
                            Аллах обича разнообразието. Мегаскуиртът си има куп компромиси, които ги има описани в неговия сайт още. Авторът иска да допусне други компромиси. Сам казва, че е ползвал сведения от мегаскуирт.

                            Коментар


                            • #29
                              До: направи си сам ЕКУ

                              Ами освен да му пожелая успех
                              Ще се радвам да видим работещ мотор с това ЕКУ, БГ производство и разработка

                              Коментар


                              • #30
                                До: направи си сам ЕКУ

                                Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
                                Важните неща като синхронизация по РЕФ-ПОС(110 градуса до следващ цилиндър или разпознат цилиндър), време за зареждане на индукционна бубина, време за искра, време за отваряне на инжектор, време за затваряне на инжектор са на интеръпти.
                                ПОС датчика е закачен направо като външен сигнал на единия таймер(да не се занимавам с него - оно си брои само
                                Четенето на останалите датчици е паралелно, прекъсваемо от важните неща по-горе - кога има време, дето се вика. А темп датчиците още по-рядко ги чета. Според симулатора време има, да видим
                                Четенето на датчика за положение на коляновия вал ще трябва да го четеш по друг начин. Случва се да загуби някой импулс понякога. Тогава всичко ще се омаже, щото ще размести де що има. Нали затова на колелото обикновено има или по-широк "зъб", или пропуснат такъв. Като мине това, градусите трябва да се нулират, и да при от там нататък, до следващото му появяване.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X