Обява

Свий
Няма добавени обяви.

направи си сам ЕКУ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: направи си сам ЕКУ

    Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
    ...Пробвай да намериш описание на начина на работа на ЕКУ-то. Има доста тънкости. Примерно при някои от ЕКУ-тата при въртене на стартер се подава повече от една искра на оборот. Има заложени алгоритми против "задавяне" на двигателя при въртене на стартер и т.н...
    В начальный момент пуска холодного двигателя в цилиндры впрыскивается увеличенное количество топлива. Впрыск происходит три раза в каждую группу цилиндров (первый, третий, пятый и второй, четвертый, шестой; или первый, четвертый и второй, третьей группы соответственно для 6-ти и 4-х цилиндровых двигателей) в течение первых трех оборотов коленчатого вала.
    Степень обогащения рабочей смеси определяется температурой охлаждающей жидкости.
    Во время пуска холодного двигателя начальная подача топлива через форсунки уменьшается в зависимости от температуры охлаждающей жидкости и частоты вращения коленчатого вала, чтобы избежать переобогащения рабочей смеси. Если в течение одной минуты предпринимается несколько попыток запустить двигатель, количество впрыскиваемого топлива уменьшается по сравнению с начальным моментом пуска.
    После запуска двигателя (начиная с частоты вращения коленчатого вала 600 об/мин) впрыск топлива происходит лишь один раз за оборот коленчатого вала в одну из двух групп цилиндров, т.е. во второй, четвертый и шестой (первый, четвертый) цилиндры при первом обороте коленчатого вала и в первый, третий, пятый (второй, третий) цилиндры при втором обороте.
    Така е като се кара по памет. То не били няколко искри за оборот, а няколко впръсквания. Почвам да забравям. Текстът по-горе е извадка от статия описваща начинът на работа на няколко видя ЕКУ-та Мотроник. Ако представлява интерес, мога да я кача цялата.
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • #32
      До: направи си сам ЕКУ

      И искри се пускат по няколко. И затова си има причини.

      Коментар


      • #33
        До: направи си сам ЕКУ

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        И искри се пускат по няколко. И затова си има причини.
        А ефекта е доста спорен.

        В смисъл, дали да пускаш по няколко искри, ама с ниска енергия, или да оставиш бобината хууубаво да се насити, та да изпляка после здравата.

        Факт е че ако имаш запалване с бобина за всяка свещ, даже на високи обороти имаш достатъчно време за всякакви изродщини.

        Въпроса е какво се получава най-накрая.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #34
          До: направи си сам ЕКУ

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          ...
          В смисъл, дали да пускаш по няколко искри, ама с ниска енергия, или да оставиш бобината хууубаво да се насити, та да изпляка после здравата.
          Нискоомна бобина, след 2-3-тата милисекунда вече вкарва комутатора в активен режим. Затова, той обикновено се грижи да не я включва много по-рано. В ниски режими можеш да пляскаш, пляскаш...

          А по много искри се пускат при въртене на стартера с една простичка идея - да загреят и подсушат свещите от евентуално предишно удавяне. Като запалиш, полза никаква.

          Коментар


          • #35
            До: направи си сам ЕКУ

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            А по много искри се пускат при въртене на стартера с една простичка идея - да загреят и подсушат свещите от евентуално предишно удавяне. Като запалиш, полза никаква.
            Ама, това има ли го в заводско изпълнение на някой западен автомобил?

            Щото термина "задавяне", като има читав компютър, май отсъства?

            Иначе съм съгласен че има логика.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #36
              До: направи си сам ЕКУ

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Ама, това има ли го в заводско изпълнение на някой западен автомобил?

              Щото термина "задавяне", като има читав компютър, май отсъства?

              Иначе съм съгласен че има логика.
              Не знам конкретно това дали го има на западен автомобил, но другият режим - палене със силно бедна смес или чист въздух, при натиснат педал, го има във всички компютри. Така че никой не изключва варианта "задавяне". Има си начини да се задавиш, при които никой компютър няма да те спаси.

              Коментар


              • #37
                До: направи си сам ЕКУ

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Не знам конкретно това дали го има на западен автомобил, но другият режим - палене със силно бедна смес или чист въздух, при натиснат педал, го има във всички компютри. Така че никой не изключва варианта "задавяне". Има си начини да се задавиш, при които никой компютър няма да те спаси.
                Пропускаш. От поне 5-6 години насам, масово всичко е "fly by wire", демек компютъра преценява кога и дали да "натисне газта".

                Ще ти дам да се пробваш върху фабията ми. Ако успееш да я задавиш, ще черпя.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #38
                  До: направи си сам ЕКУ

                  Не ми се тормози Фабия, ще ти кажа как. Запали и я угаси с опит за потегляне на трета. После завърти няколко (4-5) пъти стартера, но кратко - да не запали. Помага, ако някой от опитите е на скорост. Бинго. Сега почни да въртиш стартера смело и щастливо. Сега извади розовото телефонче и се обади на любимия колега (не този, на който е Фабията, а другия, на който е Нивата и се отнася с разбиране).

                  Е, с автоматик е трудно. Но с ръчни предавки става възпроизводимо.

                  Докато няма горене, ламбдата няма думата за качеството на сместа. Най-често заработва по-късно така или иначе. Мапът не показва нищо смислено. Дебитомерът в този момент е нагрят до червено, за да се самоочисти. Скоростта на въртене на стартера е непостоянна заради тактовете на сгъстяване и от датчиците за положение идват чудеса. Ето защо, компютърът прави смели предположения в режима на запалване.

                  Коментар


                  • #39
                    До: направи си сам ЕКУ

                    На MS-a има една опция "flood clear mode" (предполагам реализирана и в истинските ЕКУ-та), която при задържане на педала на газта долу при въртене на стартер спира инжекторите.

                    Коментар


                    • #40
                      До: направи си сам ЕКУ

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      ...Дебитомерът в този момент е нагрят до червено, за да се самоочисти...
                      При повечето ЕКУ-та дебитомерът се почиства при гасене на двигателя.
                      Не чета коментари и не отговарям на такива.

                      И коментаторите...

                      Коментар


                      • #41
                        До: направи си сам ЕКУ

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        Да, но това е на механична, с поне някакви докарани параметри. Тук говорим за система с поне 5 датчика, поне 2 таблици, и куп изчисления, започната от НУЛА. Ще е късмет, ако въобще подкара някакси двигателя, в някакъв си режим, без диностенд.

                        Ако ще се настройва с ключета и по бабешката, да слага един карбуратор, и да приключва въпроса. То смисъла на компютъра по принцип са прецизните настройки. Иначе е куп ненужна електроника, която на всичкото отгоре може и да се скапе.
                        Не е чак такъв "рокет сайънс" според скромното ми мнение. Например моноинжекциите нямат синхрон на дюзата с клапаните/оборотите. Дюзата гледа да напълни всмукателния колектор с "добра" смес. Искам да кажа, че подобно ЕКУ би могло да подкара двигател без кой знае какви проблеми. Ако ъгъла на предварение е правилно сметнат и искрата се подава в точния момент за целият диапазон от обороти, горивната смес няма кой знае какви отклонения от нормата двигателя няма причина да не заработи, според мен. После идват корекции от различните датчици. Температурен за антифриза. По-студена кола, по-богата смес и корекция на ъгъла. Температурата на входящият въздух. По-студен въздух, повече гориво. Датчика за разреждането в смукателния колектор. МАП.
                        Детонационен датчик - > корекция на ъгъла на изпреварване. Ламбда сонда -> корекция в сместта. Там разните датчици за напълно натиснат и отпуснат педал на газта, за "ускорението на педала на газта" и др.
                        Идеята ми беше, че колата може да се подкара и да върви не лошо. Откъде съдя ли ? Ами като обърна на газ, половината от тия датчици отиват в сметките за времената на дюзите, а аз дюзите съм ги изключил и колата си върви прилично само с половината "сметки".

                        Коментар


                        • #42
                          До: направи си сам ЕКУ

                          Първоначално публикуван от solenoid Преглед на мнение
                          ... Например моноинжекциите нямат синхрон на дюзата с клапаните/оборотите...
                          категорично невярно. Синхронни са си, и още как. Иначе, животът ще е труден - всмукателната тръба рядко има обем, много по-голям от цилиндъра. Имат "асинхронни" импулси (еквивалент на ускорителната помпа при карбуратора), но това е друго. Водещите импулси са синхронни.

                          Коментар


                          • #43
                            До: направи си сам ЕКУ

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            категорично невярно. Синхронни са си, и още как. Иначе, животът ще е труден - всмукателната тръба рядко има обем, много по-голям от цилиндъра. Имат "асинхронни" импулси (еквивалент на ускорителната помпа при карбуратора), но това е друго. Водещите импулси са синхронни.
                            За моноинжекция не знам. Оначе "пълна" инжекция има 3 вида - азинхронна, полусинхронна и напълно синхронна.

                            При първата всички дюзи за вързани успоредно (да, добре четеш), при втората - успоредно, ама на всеки 2 цилиндъра, и на третата си се управлява всяка дюза поотделно.

                            Например, компютъра на ферозата си няма никакво понятие в какво положение е коляновия вал. Взима си само сигнал за оборотите от делкото (от комутатора). Има по една дюза за всеки цилиндър, ама са вързани успоредно. Като осъзнах за кво става дума, падна голямо блещене.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #44
                              До: направи си сам ЕКУ

                              Вярно, и трите вида ги има. Нещо повече, всеки от тях преминава в по-долния вид, когато му изкиха някой датчик.

                              Но все едно, с коляновия вал са синхронизирани всичките.

                              Коментар


                              • #45
                                До: направи си сам ЕКУ

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                Но все едно, с коляновия вал са синхронизирани всичките.
                                Как? На мойта няма никакув датчик на коляновия. Само взима импулси от делкото. И като знам компютъра какъв е, си пръска когато му е кеф (в смисъл, сигурно пръска с честотата на импулсите от делкото, ама съм 99% сигурен че изобщо не гони най-подходящия момент, разбирай - в момента на всмукване на съответния цилиндър.

                                Аз честно казано не можах да повярвам че някой може да сътвори такова, и по никакъв начин не мога да вдяна какво му е предимството пред моноинжекцион, освен лееекичка промяна в динамиката, при ряско настъпване/отпускане на педала.

                                Ама, пък за сметка на това са турили двоен вакуумен регулатор на делкото. С две мембрани. Едната е вързана баш на границата на клапата, и сработва в момента, когато клапата се отвори.

                                Автомобилна индустрия, кво да ги правиш?!?!
                                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X