Обява

Свий
Няма добавени обяви.

направи си сам ЕКУ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: направи си сам ЕКУ

    Първоначално публикуван от solenoid Преглед на мнение
    Бях си играл преди време да си правя С компилатор/транслатор към АСМ за пикове. Поддържа прекъсвания,вложени цикли, иф-ве и други глупости. Мога да му пусна някъде сорса за такива като тебе, дето искат да си направят всичко от самата 0. Първо си правиш език, после си пишеш ЕКУ-то Даже имаше тема в един форум, как да си направим и контролер. Архитектури, това онова
    Още в началото писах, че избрах ПИК, заради безплатната среда с ДЕБЪГЕР-симулатор. Както и свободните компилатори, евтини програматори и безплатен софт за програматорите.

    Коментар


    • До: направи си сам ЕКУ

      Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
      Още в началото писах, че избрах ПИК, заради безплатната среда с ДЕБЪГЕР-симулатор. Както и свободните компилатори, евтини програматори и безплатен софт за програматорите.
      Да ти кажа, и аз предпочитам средата на Микрочип. Въпреки, че имам и други среди, някак си ми се струва, че в микрочипската "бозата" е много малко, въпреки липсата на някои глезотийки. Кажи сега какво и причини на витарката, та пак не не да се възпламени ?

      Коментар


      • До: направи си сам ЕКУ

        Първоначално публикуван от solenoid Преглед на мнение
        Да ти кажа, и аз предпочитам средата на Микрочип. Въпреки, че имам и други среди, някак си ми се струва, че в микрочипската "бозата" е много малко, въпреки липсата на някои глезотийки. Кажи сега какво и причини на витарката, та пак не не да се възпламени ?
        БЕСЕН СЪМ, ЧОВЕЧЕ! този мотор ще го нарежа с флекса накрая!
        След като вчера свалих свещите(които определено са читави) и пак ги промих с ацетон и дихлорметан, кочинята запали. И си палеше добре. Покарах я из квартала - бедничка и беше сместа, но до средата на газта си вървеше. Викам си тъкмо ще загрее добре моторът и ще поочисти малко свещи и глави от нагар.
        На сутринта мислех да я карам да и свържат газовата бутилка с изпарителя. Въртя - дръ-дръ-дръ на няколко пъти и очевидно пак се удави гадината!
        Сега и вдигнах времето на зареждане на индукционни бубини от 2 на 3 милисекунди докато загрее - не би пък искрата да е слаба? Такъв фекален мотор не съм виждал досега!

        Коментар


        • До: направи си сам ЕКУ

          Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
          БЕСЕН СЪМ, ЧОВЕЧЕ! този мотор ще го нарежа с флекса накрая!
          След като вчера свалих свещите(които определено са читави) и пак ги промих с ацетон и дихлорметан, кочинята запали. И си палеше добре. Покарах я из квартала - бедничка и беше сместа, но до средата на газта си вървеше. Викам си тъкмо ще загрее добре моторът и ще поочисти малко свещи и глави от нагар.
          На сутринта мислех да я карам да и свържат газовата бутилка с изпарителя. Въртя - дръ-дръ-дръ на няколко пъти и очевидно пак се удави гадината!
          Сега и вдигнах времето на зареждане на индукционни бубини от 2 на 3 милисекунди докато загрее - не би пък искрата да е слаба? Такъв фекален мотор не съм виждал досега!
          Не е мотора виновен, май. Свърза ли ламбда сондата и отоплението и?

          А между другото, с бобина за всяка свещ ли е? С бобина за по 2 свещи? Или с делко? Твоя компютър ли се грижи за запалването? Щото може и там да е проблема.

          ПП: Поогледах сорса, ама ми е тъмна индия. Ще трябва да отделя повече време, за да си доизградя концепцията на цялото. Надявам се по празниците да мога да седна и да поогледам по-обстойно. А междувременно, ако има някакви нови версии, може да ми пратиш последната.

          А, и си думнах успокоителя на WSE200P-то. Силовия диод сдаде. - това, дето е на горната платка на AC модула. С 5-те кондензатора, силов диод и MOSFET транзистор.
          Доколкото разбирам това гаси импулсите при комутация, понеже преди AC-то има доста голям дросел, и при превключване, докато всички транзистори на AC-то са изключени, там се получава доста мощен пик на напрежение, пропорционален на тока, с който се заварява. Та, диода (който е в ТО-247 корпус, но без грам радиатор), изпуши доста ефектно. Беше се опекъл. D92-02. С какво ги заместваш тия?

          Случвало ли ти се е такова?
          Последно редактирано от sparkybg; 22-12-08, 11:34.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • До: направи си сам ЕКУ

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            Не е мотора виновен, май. Свърза ли ламбда сондата и отоплението и?

            А между другото, с бобина за всяка свещ ли е? С бобина за по 2 свещи? Или с делко? Твоя компютър ли се грижи за запалването? Щото може и там да е проблема.

            ПП: Поогледах сорса, ама ми е тъмна индия. Ще трябва да отделя повече време, за да си доизградя концепцията на цялото. Надявам се по празниците да мога да седна и да поогледам по-обстойно. А междувременно, ако има някакви нови версии, може да ми пратиш последната.

            А, и си думнах успокоителя на WSE200P-то. Силовия диод сдаде. - това, дето е на горната платка на AC модула. С 5-те кондензатора, силов диод и MOSFET транзистор.
            Доколкото разбирам това гаси импулсите при комутация, понеже преди AC-то има доста голям дросел, и при превключване, докато всички транзистори на AC-то са изключени, там се получава доста мощен пик на напрежение, пропорционален на тока, с който се заварява. Та, диода (който е в ТО-247 корпус, но без грам радиатор), изпуши доста ефектно. Беше се опекъл. D92-02. С какво ги заместваш тия?

            Случвало ли ти се е такова?
            Да - бобина на всяка свещ. С вграден транзистор. Аз ги зареждам и фъргам искри. Ама колко да ги зареждам - хабер нямам. На МС бяха казали 2 - 2.5 мс. ставало за повечето бобини.

            Има последен вариант на сорса - опростен пак и без проблеми във високите обороти. Но с проблеми в мощността на ход(бедничка смес май), и като настъпиш педала почва да сеца като трактор(ако някой е настъпвал педал на трактор без да заземи добре петата си, се сеща за какво реч иде). Тоя чуден ефект го постигам, когато сместа по принцип е бедна, но "ускорителната помпа" работи добре.Изстрелва се изпод крака ти направо

            За WSE200P-то не се сещам кое е, защото не ми е дефектирал в тази си част нито един. Аз имам проблеми най-вече с комутиращите транзистори на платката най-долу, при това СУПЕР200П. Но ти го замени диода с по-мощен, по-високоволтов и по-бърз (ако има такъв). Също сложи едно RC да му помага за пиковете(ако си има провери в ред ли са)!

            Коментар


            • До: направи си сам ЕКУ

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Не е мотора виновен, май. Свърза ли ламбда сондата и отоплението и?
              Ламбда корекциите ги махнах - докато бяха пуснати мъката беше още по-голяма, щото не можех да разбера какво става изобщо. Абе голяма играчка се оказа! Очаквах проблеми с датчиците, и хардуера, обаче със софта такива проблеми не очаквах. Явно човек като остарее и оглупее ... Признат грях - половин грях - ами пред-последните удавяния бяха поради моя грешка. Но както при военните всяка заповед е предпоследна, май и при мен всяка грешка е предпоследна. За бедната смес над средни обороти ей сега видях причината Всяка по-сериозна корекция на алгоритъма, обикновено ми води по 1-2 технически, но често фатални грешки - едно забравено флагче и 50-60мс инжекция примерно

              Коментар


              • До: направи си сам ЕКУ

                Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
                едно забравено флагче и 50-60мс инжекция примерно
                То това си е като лейка на смукателните тръби ....

                И ... звеми вдигни времето за "зареждане" на бобините!
                На теория под 1,2 мс. нямаш запалване. Лично съм гледал на осцилоскопа, двигатели с време на "горене" на искрата над 6 мс.
                Нямам време да ровя сега, ама по спомен, на Алфа - бобина свещ, графиките на правоъгълния сигнал от компа са на по 10 мс.

                А ... и за лабда корекциите ... вземи ги пусни ... примерно след 2 минути, или 2000 завъртания на вала, или .... ще се сетиш сам. Няма да ти обеднява.
                Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                Коментар


                • До: направи си сам ЕКУ

                  Абе, на тези бобини комутаторчетата не се ли грижат сами за времето на зареждане? Едноканалните комутатори на системите с делко са точно така. Ти му цъкаш импулсчета с примерно 120 градуса запълване, той си приготвя бобината за следващата искра навреме.

                  Коментар


                  • До: направи си сам ЕКУ

                    Според мен ламбда корекция я забрави за известно време...но ако намериш неква широколентова с АФР монитор ше е много добре на този етап. Ламбдата си за екология... некви круиз режими, щото при честа промяна на товара на двигателя ше реагира твърде бавно за да има некъв смисъл (само ше бърка нещата). При ускорение по-добре да лющи готови времена по ТПС и обороти!

                    Коментар


                    • До: направи си сам ЕКУ

                      Първоначално публикуван от Andrei Преглед на мнение
                      При ускорение по-добре да лющи готови времена по ТПС и обороти!
                      ... и MAP, и температура на двигател , и температура на въздух.

                      Това в според мен екзистенц минимумът. Но без ламбда така или иначе ще харчи много. Въпроса е да се подкара без нея.

                      Всъщност, мисля си че проблема е че се опитва да се подкарат 2 неща - и запалването, и горивото. От там идват и трудностите.

                      Защо не идеш на някой тестер да и погледнат импулсите към свещите, стига да може де? Така поне ще видиш какви са реалните импулси, към самата свещ, при различните обороти. Все ще може да се намери някакъв начин. Това сигурно е единственото предимство на кабелите към свещите. Увиваш една жица около тях, и си гледаш какво реално ходи до свещта. Ама ако бобината е върху самата свещ - ГРЕДА.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • До: направи си сам ЕКУ

                        Благодаря на всички за съветите. Да, вдигнах зареждането на бобините на 3мс, ще ги вдигна довечера на 7 мс при стартиране, ще разкарам и мултиспарка, щото не знам колко време да изчакам до следващо зареждане(не би много бързо да започвам втория заряд).Другото, което е възможно, да не затварят достатъчно бързо драйверите на бобините и оттам фронта на напрежението да не е достатъчно остър. Обаче на око(и на атмосферно налягане) искрите бяха сини снощи.


                        ИМАМ ВЪПРОС, който си е енигма за мен: Свещите, които ми подари колегата бяха перфектни - мотора спеше на ниски обороти. В момента прехвърлят тока по изолаторното тяло и не дават искра!

                        След почистване с разтворители - пак заработват. Изолатора става черно-сив. Имам чувството че качва някакъв проводящ слой. Е КАК МОЖЕ ТОВА ДА СТАНЕ?!?! Бях сложил добавка за почистване на инжекторите и горивната система и повишаване на мощността. В оранжева тубичка от бриколаж я взех. Някой чувал ли е нещо лощо за нея? Маслото е сменено 3 пъти. Ако е имало присадка в маслото - вече я няма. Да не би тази за почистване на инжекторите да ме подреди така?!

                        Дайте идея за изолаторното тяло - защо става проводящо ?!?!

                        Коментар


                        • До: направи си сам ЕКУ

                          Първоначално публикуван от SJ410 Преглед на мнение
                          Благодаря на всички за съветите. Да, вдигнах зареждането на бобините на 3мс, ще ги вдигна довечера на 7 мс при стартиране, ще разкарам и мултиспарка, щото не знам колко време да изчакам до следващо зареждане(не би много бързо да започвам втория заряд).Другото, което е възможно, да не затварят достатъчно бързо драйверите на бобините и оттам фронта на напрежението да не е достатъчно остър. Обаче на око(и на атмосферно налягане) искрите бяха сини снощи.


                          ИМАМ ВЪПРОС, който си е енигма за мен: Свещите, които ми подари колегата бяха перфектни - мотора спеше на ниски обороти. В момента прехвърлят тока по изолаторното тяло и не дават искра!

                          След почистване с разтворители - пак заработват. Изолатора става черно-сив. Имам чувството че качва някакъв проводящ слой. Е КАК МОЖЕ ТОВА ДА СТАНЕ?!?! Бях сложил добавка за почистване на инжекторите и горивната система и повишаване на мощността. В оранжева тубичка от бриколаж я взех. Някой чувал ли е нещо лощо за нея? Маслото е сменено 3 пъти. Ако е имало присадка в маслото - вече я няма. Да не би тази за почистване на инжекторите да ме подреди така?!

                          Дайте идея за изолаторното тяло - защо става проводящо ?!?!
                          Искрите на атмосферно налягане нямат нищо общо с искрите в горивната камера. Цвят, мощност... няма общо.
                          Драйверите на бобините - знаеш ли по кой фронт се очаква да сработват?
                          Проводящият слой по изолатора е сажди. Те при тези напрежения са практически късо съединение. Получават се от свръхбогата смес.

                          Коментар


                          • До: направи си сам ЕКУ

                            Абсолютно точен отговор!!!
                            Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                            Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                            Коментар


                            • До: направи си сам ЕКУ

                              Докладвам прогреса - според поетото задължение

                              В момента паля устойчиво, на ниски обороти не пуша, ускорявам добре. Само ми се струва нервен мотора.

                              По интересно е къде са били проблемите.

                              Чипа е препълвал стека(или го е изпразвал повече от допустимото). Като резултат съвсем неопределено или е спирал инжекторите, или ги е отпушвал, докато е на контакт. Ясно е, че тогава моторът е удавен сериозно. Странното е, че аз имах 2-3 нива на вложеност, а проблема настъпваше съвсем неопределено - още при палене или след 5 мин.

                              В момента съм му пуснал вътрешният контрол, и ако се случи подобно нещо спира бензиновата помпа и мига "код на грешка". Нещо повече пуснах и контрол с/у зацикляне - ако 16мс не се нулира един таймер - пак гаси мотора.

                              Също така събрах сума подпрограми в едно - кофти за четене, но поне няма проблеми.

                              "Майсторите" в Миркат са били прави за едно - казаха че има проблем и в инсталацията но не могат да го открият. И наистина - пак съвсем неопределено ТПС-датчика спираше да работи. Оказа се, че на крачето за маса пристигат ту 12В ту маса. Не ми се занимаваше да диря и просто отрязах кабела и го замасих наблизо. Заспа.

                              Коментар


                              • До: направи си сам ЕКУ

                                ето и последният вариант на програмата. Наложи се да премахна отново всички хитрини и да работи по най-простият начин. Необяснимите ресети продължиха и след всички опити да ги прехвана, а днес да чукна на дърво цял ден лети като самолет без да ресетва. Може проблема да е в + на компа, в момента идва от контактният ключ само. Там са закачени и индукционните мисля...

                                Ако някой иска да повтаря този гърч - спокойно може да я копва. На сайта ще кача още инфо другата седмица.
                                Прикачени файлове

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X