Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

    През цялото време говорех (по моему си неясно и неразбрано) за замяна на реле регулатора на колата
    Зарядното е отделно,възможно най-простото и както казах-за приятели или единичен случай,защото просто знаеш,че имаш ли проблем с акумулатора,то той е невъзстановим
    В предишния пост изложих отново тезата си на РАДО
    А тези простотии се правят от името на всички ни.
    Даника
    Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

    Коментар


    • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

      Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение

      Майтапиш ли се? Нали каза да няма мехурчета, а водата излиза чрез тях.
      Бъзика се.
      Sent from my Nokia s fenerche

      Коментар


      • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

        Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
        Щом зарядното на колата се оправя и поддържа сума години един акумулатор ако се кара редовно - ако не се кара би трябвало да върши още по-добра работа. Не знам някой да гони съвършенство.
        Бе не става, вЕрвай ми. С 3 чарка от магазина правиш хем по-евтино, хем по-надеждно, хем по-прецизно нещо. В стандартен автомобилен регулатор няма абсолютно нищо, дето да ти даде основание да ползваш него.

        Ето ти схем на BOSCH регулатор, например:
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:BoschVreg.gif
Прегледи:1
Размер:22.7 КБ
ID:5440896

        Кое да ми хареса, че да го ползвам???
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

          Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
          ...
          Зарядното е отделно,възможно най-простото и както казах-за приятели или единичен случай,защото просто знаеш,че имаш ли проблем с акумулатора,то той е невъзстановим
          ...
          Не е вярно.

          За Ясен - и аз предположих, че се бъзика.

          Спарки, подозирам че няма положителна обратна връзка да генерира и е най-обикновен ценер с най-обикновен усилвател на изхода. Все едно да включа акумулатора да го зареждам с ТЕС. Познах ли?

          Коментар


          • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

            Говорех единствено и само за акумулатор,експлоатиран в автомобил,както съм описал.
            А тези простотии се правят от името на всички ни.
            Даника
            Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

            Коментар


            • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

              Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
              Не е вярно.

              За Ясен - и аз предположих, че се бъзика.

              Спарки, подозирам че няма положителна обратна връзка да генерира и е най-обикновен ценер с най-обикновен усилвател на изхода. Все едно да включа акумулатора да го зареждам с ТЕС. Познах ли?
              Обратна връзка има - гледа напрежението и намалява или увеличава тока в намотката на алтернатора когато иска да го понижи или повиши. На схемата се вижда - колкото е по-високо напрежението, топкова повече се отпушва Q2, който от своя страна запушва Q1, тока в намотката намалява, напрежението пада, и така докато се уравновеси. Само че, усилването на двата транзистора зависи от температурата, напрежението на ценера и то, и в крайна сметка такъв тип схема не може да се направи да работи прецизно в голям температурен интервал, съответно напрежението играе спрямо товара и спрямо това колко е загрял регулатора. Какво става в акумулатора хич не го интересува.

              ...но пък в тая схема почти няма какво да се повреди. Най-често се поврежда ценера, напрежението му започва да играе нагоре надолу, напрежението от алтернатора и то. Ако регулатора е отваряем и не ти се дават кинти за нов - отваряш, сменяш ценера (купуваш си 3-4 с различни напрежения - струват половин стотинка бройката), и регулатора е като нов. Това когато имаш прекалено високо или прекалено ниско напрежение, или то играе. Ако съвсем не зарежда причините може да са много.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                Първоначално публикуван от //Радо// Преглед на мнение
                А трудно ли е да се направи такова устройство което следи какво влиза в акумулатора?
                Примерно за да се зареди 70Ач акумулатор е нужно 24 часа по х ампера. И таймер евентуално.
                Може ама трябва на зарядното да има примерно два тримера на които да задаваш капацитета и желания ток...а зарядното да прави сметки и да води статистика досега какво е минало и какво остава.....и като спреш заряда за малко ,то зарядното от де да знае от къде да продължи и до къде да стигне !
                Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                Анатолий Пейчинов o8875о9815
                https://dvrbg.com/

                Коментар


                • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                  rrr.doc Tова държи като умрял свещ и да искаш не можеш да го изгориш или развалиш,ма не ми харесва баш.
                  А тези простотии се правят от името на всички ни.
                  Даника
                  Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                  Коментар


                  • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                    Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
                    Може ама трябва на зарядното да има примерно два тримера на които да задаваш капацитета и желания ток...а зарядното да прави сметки и да води статистика досега какво е минало и какво остава.....и като спреш заряда за малко ,то зарядното от де да знае от къде да продължи и до къде да стигне !
                    За пълно зареждане ще ползвам "б" варианта на veskov.(Всъщност така съм правил без да искам.)
                    А за дозареждане как да разбера колко още? По плътност, по напрежение, по ток, по температура, по покачване за единица време на някой от тези праметри...
                    Sent from my Nokia s fenerche

                    Коментар


                    • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                      Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
                      [ATTACH]532248[/ATTACH] Tова държи като умрял свещ и да искаш не можеш да го изгориш или развалиш,ма не ми харесва баш.
                      Ако първата цифра на чипа е 1, или компромисно 2, и махнеш тримерите, ще е с една идея по-добре.

                      ПП: Не е зле да се добави и някакво ограничениее по ток. Тия 2к на 3-то краче значат че чипа си няма никаква идея за тока в намотката. Поне на първо четене де.
                      Последно редактирано от sparkybg; 05-01-13, 22:24.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                        Сигурно си прав,но с 1 мисля,че нямаше,с 2 май работи гарантирано при по-ниски температури.Като цяло,това беше регулатор за включване на охлаждащ вентилатор и за вентилатор за парно,но просто работи.А товаНатиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_1650.jpg
Прегледи:1
Размер:73.8 КБ
ID:5441032 се разхожда доста години с разни коли и е без никакви забележки.Тримерът е само един,многооборотен,защото в това няма термокомпенсация и два(или х-пъти) в годината,задаваш някакво напрежение.+ са след контакт е страшно облекчение,когато реле регулатора е като на твоята схема-тогава възб.намотка първоначално е свързана през контролната лампа на таблото и това,което съм нарисувал е всичко-свързваш,всичко остава по старому и ако ти се пре..бе нещо акумулатора,зареждаш еднократно с горната зареждачка,изхвърляш и купуваш нов.При малките алтернатори по-се усеща този тип управление на празен ход(затова много си мислих с каква кола ще се прави експеримента ,,... харчат ли доп.гориво...".
                        А тези простотии се правят от името на всички ни.
                        Даника
                        Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                        Коментар


                        • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                          С кои коли върви тая автоматика?

                          Коментар


                          • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                            Без значение-с всичко,което е с възб.намотка,но най-лесно и без преправяне(директно) -с такива,на които едната четка е свързана за първоначално възбуждане с +след контакт,идващ от контр.лампа за заряд на таблото,т.е. всичко,което се регулира като#288,като D+ е въпросния +след контакт от лампата.
                            А тези простотии се правят от името на всички ни.
                            Даника
                            Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                            Коментар


                            • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                              Абе хора!
                              Мисля да потърся автоматика, направена като триполюсник. Т.е. Вход - маса - изход. Като твоята схема, и като на Спарки. Ако и да нямат термокомпенсация.
                              Какво да питам джамбазите? За каква марка. Ако управлението на алтернатора минава през тая автоматика - не ми върши работа.
                              На Москвич не ми харесва - с ШИМ през реле е, няма термокомпенсация. Другите не ги познавам.

                              Коментар


                              • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                                Прекалено сложни ги мъдрите.
                                Почти изтощен акумулатор започна след около 20 часа време да ври при волтаж 14,8. Оставих го до 15 волта да се зареди(това когато е включено зарядното и се мери на клемите докато зарежда). За дозареждане критичният волтаж за мен е 15 волта. При него спирам.

                                Колкото и да ги мислите и нови и нови схеми да вадите, все ще има разногласия. Все пак търсим истина на около 90% щото пълната я няма явно, пък и не всичко зависи от нас и зарядното доколкото разбрах.
                                Sent from my Nokia s fenerche

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X