Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

    Здравейте,предвид сезона и ниските температури прибягваме до тези устройства,в нета има куп схеми ,особенно в руските форуми,но ми се иска всеки който е правил нещо по въпроса да сподели опит.До скоро ползвах едно зарядно самоделка с ръчно навиван траф който отдава около 15А на 18 волта без проблем в продължение на денонощие ,използвах един тиристор ,и го запушвах и отпушвах с един ценер на 12 волта и преди него един диод,така използвах само единия полупериод и ефекта беше бързо зарядно ,обаче всеки път когато го включа на друг акумолатор ,стойностите на максимално напрежение стават други...след безброй опити и експерименти ,успях да си направя дупка на акумолатор отгоре от халогенната лампа която използвах за товар...

    Завчера ми потрябва отново зарядното и този път реших да направя нещо по сериозно по въпроса и така добавих един 40А грец на изхода ,смених ценера с 15 Волтов и нещата се получиха.....

    Схемата е подобна и проста.....




    Тиристора при мен е КТ704 15 Ампера изхода на трафа минава през 0.5 ома съпротивление около 300 вата може би,монтирани на сериозен радиатор,между другото греят страшно,кутията е от стар стабилизатор за телевизор от старите

    При първоначално закачване на акумолатора напрежението е 14.8 волта



    Тока е към 4А или малко повече,понеже загубите по кабелите на мултицета са доста ...



    При едно от замерванията напрежението стигна 15 Волта но това измерване не беше коректно поради експеримента в действие !


    В крайна сметка след престой и наблюдение от моя страна оставих една нощ на заряд 100Аh акумолатор почти нов и на сутринта напрежението беше точно 14.4 волта и ток около 0.5 Ампера.
    Пробвах го на 40Аh акумолатор резултата беше 14.4 Волта тока 0.6 0.7А....

    За сега мисля че това е с доработките ....




    Нека всеки който е правил успешно работещи зарядни за оловни акумолатори да се включи с схеми и оценка на работата им !
    Последно редактирано от Roninn; 05-02-12, 16:57.
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

  • #2
    От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

    Само вместо ограничителен резистор във вторичната на трафа, сложи цокъл за лампа 220В в първичната, вместо или след предпазителя. Със смяната й, според мощността ще регулираш и зарядния ток, а по силата на светенето й можеш да се ориентираш колко ток пие акумулатора и жаден ли е още.
    Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

    Коментар


    • #3
      От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

      Имам приготвен ампер и волтметър за монтаж на предния "Панел"....Така беше в пробен период....Иска ми се зарядно само с единия полупериод и тогава ще махна съпротивленията ,радиатора беше боядисан черен оригинално,от жегата стана почти жълт ....Въпроса е как да му направя ограничението по напрежение което да работи на различни акумолатори ?

      Стария вариянт беше този ,с добавка на един диод между маса и ценера

      Последно редактирано от Roninn; 05-02-12, 17:29.
      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
      Анатолий Пейчинов o8875о9815
      https://dvrbg.com/

      Коментар


      • #4
        От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

        Тефчо от Стара Загора ми направи едно зарядно от компютърно захранване. Отначало всичко беше много добре, тока се регулира до 9 Ампера, след като акумулатора се зареди зарядното изключва само, но това в началото. Имаше един-два ремонта, и сега пак не е много наред, но вече не искам да го занимавам с моите проблеми. Но в началото си работеше перфектно.
        Мисълта ми е, че се получава, само дето не знам как... Ако Стефан прочете-да си каже, май не било нищо особено.
        А и другите специалисти по електроника могат да кажат кое-как.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #5
          От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

          Бях си направил импусно зарядно за съживяване на мотоциклетни акумулатори с тази схема http://www.hit-electronics.com/i-osh...troistvo-6.htm Това възстановява съвсем умряли акумулатори.
          Няколко пъти го горих, май ако се закачи пъро акумулатора...
          После случайно си намерих зарядно за акумулатори на автомобилен мобифон Моторола, зарежда с 0.7А и изключва като зареди. С него си зареждам и големи акумулатори, ако не бързам.
          Ако бързам - някакво старо май купешко, но може и да не е - траф, грец и "печка"

          Коментар


          • #6
            От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

            Кольо ,преработено компютърно захранване не може да използва единия полупериод само,схемата която не работеше читаво е тази .....


            В смисъл схемата си зарежда много добре но напрежението на изключване е различно при различните акумолатори !
            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
            Анатолий Пейчинов o8875о9815
            https://dvrbg.com/

            Коментар


            • #7
              От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

              Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
              Бях си направил импусно зарядно за съживяване на мотоциклетни акумулатори с тази схема
              http://www.hit-electronics.com/i-osh...troistvo-6.htm Това възстановява съвсем умряли акумулатори.
              Няколко пъти го горих, май ако се закачи пъро акумулатора...
              После случайно си намерих зарядно за акумулатори на автомобилен мобифон Моторола, зарежда с 0.7А и изключва като зареди. С него си зареждам и големи акумулатори, ако не бързам.
              Ако бързам - някакво старо май купешко, но може и да не е - траф, грец и "печка"
              Да става ,обаче търся нещо 5-10А ток и запас още толкова и по възможност еднополупериодно ..
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • #8
                От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

                Според мен не е добра идея целия заряден цикъл да протича единствено при условието U=14.4 V и тока = колкото дойде, а именно това прави схемата от първия пост. Правилния цикъл се състои от поне два подцикъла. Първия е при режим на стабилизация на ток I= C/8 (до достигане на U=14.4 V), а втория при стабилизация на напрежение U=14.9 V и ток I<C/12 за около два часа. Схемата от първия пост теоритично не може да зареди оловно-кисел акумулатор до 100% от капацитета му. Измерването с показаните на снимкатите прибори е некоректно, защото напрежението е променливо, а приборите са в режим на мерене на постоянно напрежение. За да може коректнно да се определи пиковата стойност на полупериодите трябва да се използва прибор който измерва RMS и отчетената стойност да се умножи по 1.41.
                Последно редактирано от elbgt; 05-02-12, 20:58.
                My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                Коментар


                • #9
                  От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

                  Схемата от първия пост започва от 14.8 волта и ток около 4-5 А постепенно напрежението пада на 14.4 В а тока около 0.5 А .....В режим на зареден акумолатор забелязах че тока играе в отрязък около 3 сек. от 0.5 А до 1.5 А и пак от начало...Все пак тока е ограничен от съпротивление 0.5 Ома 300 вата и е в границите 5-7 ампера .Без съпротивленията трафа може да даде над 15 А ток ...Схемата работи ,висях цяла събота да не направи беля на новия ми акумолатор....Проблема е че искам да махна греца !
                  Последно редактирано от Roninn; 05-02-12, 20:48.
                  Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                  Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                  Анатолий Пейчинов o8875о9815
                  https://dvrbg.com/

                  Коментар


                  • #10
                    От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

                    Както споменах в предишния си пост не може да вярваш на показанията на приборите от снимките, защото и двата не измерват RMS, а схемата работи с променливо напрежение и ток. Това което мериш и за тока и за напрежението е нещо близо до истината, но съвсем не е коректната стойност. Процеса на заряд на акумулатор е с точност до 1/10 от волта, а тук грешката може да достигне дори до повече от 1 Волт. И така ще е докато или не осигуриш постоянно зарядно напрежение и ток с пулсации по-малко от 2% или не се оборудваш с прибор измерващ RMS. С тези прибори е допустимо да измериш напрежението на акумулатора само ако не е закачен на зарядното от показаната схема.
                    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

                      Прилични зарядни с различни възможности като максимален ток и начин на зареждане има тук.
                      Не чета коментари и не отговарям на такива.

                      И коментаторите...

                      Коментар


                      • #12
                        От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

                        Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                        Както споменах в предишния си пост не може да вярваш на показанията на приборите от снимките, защото и двата не измерват RMS, а схемата работи с променливо напрежение и ток. Това което мериш и за тока и за напрежението е нещо близо до истината, но съвсем не е коректната стойност. Процеса на заряд на акумулатор е с точност до 1/10 от волта, а тук грешката може да достигне дори до повече от 1 Волт. И така ще е докато или не осигуриш постоянно зарядно напрежение и ток с пулсации по-малко от 2% или не се оборудваш с прибор измерващ RMS. С тези прибори е допустимо да измериш напрежението на акумулатора само ако не е закачен на зарядното от показаната схема.
                        Измерванията са правени с втората схема ,тока е прав,има си грец ! Измервания с първата схема по напрежение правя като сложа електролитен кондензатор но такива измервания в тая тема не съм правил !
                        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                        Анатолий Пейчинов o8875о9815
                        https://dvrbg.com/

                        Коментар


                        • #13
                          От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

                          Греца си е грец, но без филтриране напрежението не е постоянно, а само еднополярно. Пулсира с два полупериода от 0 до максимална стойност. Измерването по показания начин е некоректно. Електролитен кондензатор включен паралелно на източника на пулсации под товар не гарантира филтриране на 100% и съответно измерването на пиковата стойност.
                          Последно редактирано от elbgt; 05-02-12, 21:56.
                          My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

                            Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                            Прилични зарядни с различни възможности като максимален ток и начин на зареждане има тук.
                            Имам такова от първите снимки защита 8А ,филтрация и регулируем до 15 Волта,преди да се захвана с трансформатора го използвах и ми направи впечатление че като се изравнят напреженията на акумолатора и импулсното ,започва едно цъкане в импулсното ,оплаках се и на травелинг ама и той не вярва,ще го снимам тоя ефект !
                            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                            Анатолий Пейчинов o8875о9815
                            https://dvrbg.com/

                            Коментар


                            • #15
                              От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумолатор

                              Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                              Прилични зарядни с различни възможности като максимален ток и начин на зареждане има тук.
                              И аз да добавя, че на въпросното място не видях нито едно зарядно. Само разни импулсни ( и не само) захранвания със стабилизирано изходно напрежение.

                              Ако става дума за зарядно устройство за оловни акумулатори ей това си върши работата перфектно. Ползвам този модел повече от година. При тия цени на фабричните няма смисъл от самоделки с неизвестна функционалност.

                              Последно редактирано от elbgt; 05-02-12, 21:50.
                              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X