Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор




    Спарки,не ща да си купя траф,при условие че имам няколко които отдават до 20А,15А...и искам да работят на 6-8-10 Ампера поне 12 часа непрекъснато.

    Ограничението по ток е елементарно,целта с ограничението с резистора е да спася трафа,ако искам да е регулируемо е елементарно да го направя с един тример и един тиристор още,не това е целта.Целта е трафа да е 20А максимално и 10 Ампера НОНСТОП.Сега разбра ли ?

    А....и на 2 бр. 100 Амперчасови акумулатори ко праим с китайския траф и 3 А макс заряд !




    Искам в тая кутия да вкарам 2 бр.зарядни устроства за 2 бр. акумулатори ,и не искам тока да е регулируем ..............искам да знам че е процент от нещо ,но не регулируем,и понеже карам с такива около и над 100 амперчаса,то зарядното трябва да може да ги вдигне при нужда,не се вписват тея 3А ,ама никак ...В тая кутия ще има възможнст и за прав диод след трафа с аерометър по препоръка на божич !

    Последно редактирано от Roninn; 19-12-12, 23:06.
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

    Коментар


    • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

      E, щом имаш трафа - разбираемо е да сложиш резистор. Ако обаче трябва да ги купуваш и двата тепърва, смисъла е нулев.

      3-4 ампера траф се взима за средностатистически автимобилен акумулатор 44-60Ah. Ще зарежда и 100, но по-бавно. Това е цената на универсалността и простотата - траф, грец, и нищо повече, и зарежда всичко от 44 то 100Ah.

      Ако искаш да зареждаш по-големи по-бързо - взимаш по-голям траф или си правиш 2 малки зарядни, и ги връзваш успоредно.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Махнете тая гламавщина с тоя резистор. Идете си купете един траф за 10 кинта, един грец за два, и ако толкова държите напрежението да е огреничено до 14.5 волта, тиристора в горната схема съвсем успешно се заменя с P MOSFET, който на всичкото отгоре е в TO220 или ТО247 корпус и се лепва върху радиатор безгрижно. Струва 5 кинта, примерно, и при 4А загубите през него са половин ват. Ограничението по ток ще дойде от трафа, ограничението по напрежение - от MOSFET-а. Ползвате архаични похвати и схеми от времената ,когато по магазините нямаше нищо. Става и с Дарлингтон, пак в същия корпус. Ценеровия диод и резистора си стоят.

        ...ама, не е нужно. 3 амперов траф на 44Ah акумулатор няма да вдигнат повече от 14.5-14.7 волта при ток от порядъка на 100-ина мА, на които акумулатора може да се "пържи" практически неограничено време. 3 години така съм зареждал акумулатори на бус, който сутрин палеше, въртейки на стартер по 2 минути, без прекъсване, и беше с 40 амперов алтернатор, който не вдигаше повече от 13.3 волта.
        Tиристорът има запаметяващ ефект. Аз лично не съм много наясно с идеята на схемата.

        За втората част не съм много съгласен. Искаш да вкарваш трафа в някакви аварийни режими, почти на късо? Или пък да разчиташ по експонента да стигнеш до напрежението на трафа, и да чакаш последните няколко процента от порцията заряд - няколко чАса?
        Вързал съм резистори на един 18 волтов траф. Може да си свариш кафе върху резисторите. Симулатор на генератор на ток

        Коментар


        • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

          Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
          Tиристорът има запаметяващ ефект. Аз лично не съм много наясно с идеята на схемата.
          Тиристорът има запаметяващ ефект докато не му спреш тока. А в тая схема токът спира около 100 пъти в секундата. Тъй че го играе ключов елемент.

          Коментар


          • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

            Аз се надявах да го играе тригер, след като бъде достигната прагова стойност.
            Имах лоши съмнения, че го ползват като прост транзистор в ключов режим, а ти и Спарки ми ги разсеяхте съмненията.
            И къде е автоматиката в схемата, след като това е прост стабилизатор?

            Коментар


            • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

              Търся схема на зарядно с МП41!
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                Ясене, тези пускания и спирания не прецакват ли плочите на клетките?
                LZ(единица) Лима Жоро Жоро
                2002 ●||||||● Grand Cherokee Limited 4.7L и Ксантия 2000 HDi 110 коня без едно магаре.

                Коментар


                • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                  Казват, че импулсното напрежение на зареждане дори било добре за акумулатора.

                  Коментар


                  • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                    Добре, тогава един микроконтролер с PWM + мощно импулсно + MOSFET няма ли да свърши по-добра работа? Най-малкото КПД-то трябва да е по-голямо.
                    LZ(единица) Лима Жоро Жоро
                    2002 ●||||||● Grand Cherokee Limited 4.7L и Ксантия 2000 HDi 110 коня без едно магаре.

                    Коментар


                    • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                      Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
                      И къде е автоматиката в схемата, след като това е прост стабилизатор?
                      То аз не съм съвсем сигурен дали е и стабилизатор. Тиристорите не са ми силната страна, но по спомен след като го включиш, трябва да го чакаш сам да изключи. Не виждам това как ще резне горната част на синусоидата, та да ограничи напрежението, а един дарлингтон ще го направи без никакви драми.

                      ...и не, не вкарвам трафа в авариен режим. Трафа може да даде нещо на изхода, и толкоз. Колкото повече искаш от него, толкова повече му пада напрежението, и така докато се изравни с това на акумулатора. И трафа и акумулатора си имат вътрешно съпротивление, тъй че до абсолютно късо няма да се стигне, а дори и най-разредения акумулатор дава поне едни 10-11 волта на изхода в покой, които се качват с половин-един волт нагоре веднага щом пуснеш зарядното.

                      4 амперов траф зарежда абсолютно безгрижно въпросните 2 75 амперови акумулатора. Дори в самото начало като се пусне тока е максимум 3.5 - 4А, което и без друго трафа е сметнат да издържа. Загрява нормално като за траф - пак никакви драми няма в това. Всичкото това приключва до около 29 волта (за 2 последователно свързани акумулатори) и около 100-ина милиампера.

                      В горната схема, махни резистора, махни тиристора, вземи един дарлингтон в TO247 корпус, или си направи съставен от 2 транзистора, вържи го като емитерен повторител. При 10-ина ампера ток загубите върху дарлингтона ще са примерно 20-30 вата, които безгрижно можеш да разсееш с един сравнително скромен радиатор, и толкоз. Цялата схема ще стане - траф, грец, след греца резистор примерно килоом-два, вързан към ценер на 16 волта, и един дарлингтон (съставен или цял), вързан като емитерен повторител на напрежението на ценера.

                      Същото може да направиш и с P MOSFET (в комет има перфектни за целта и като цена включително), само ще трябва да добавиш един операционник и няколко чарка за обратна връзка. Ако добавиш и втори операционник за обратна връзка по ток, ще имаш пълноценно зарядно за всякакви акумулатори, независимо от ампеража им.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                        Първоначално публикуван от jumboframe Преглед на мнение
                        Добре, тогава един микроконтролер с PWM + мощно импулсно + MOSFET няма ли да свърши по-добра работа? Най-малкото КПД-то трябва да е по-голямо.
                        Микроконтролер с PWM е предпоставка за пушеци, освен ако не се вземат съответните мерки, ако тръгне да забива. Не е голяма драма, но мерките са задължителни. Никакви кучета пазачи и прочие не помагат докрай- външна аналогова периферия трябва, която да сработва бързо като надуши че нещо не е в ред.

                        Иначе - 100 ватово захранване за светодиоди + диод + мосфет + драйвер за мосфета + един или няколко дросела, вършат точно това. Обратните връзки по ток и напрежение през DAC-овете, а за мерене на тока в горното рамо има много благи интегралки, които ползвах наскоро в контролер за мотор на телоподаващо. DSPIC30F серията например са перфектни микроконтролери за целта, ама цената на такова нещо твърдо няма да е 50 кинта. Естествено, вместо 100 ватовото импулсно захранване нищо не пречи да се ползват наличния траф и грец, и тогава цената е с 30-40 кинта надолу.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                          Айде някой да напише кодец и да го качи, барабар с проверената периферия.
                          На теория може и още как. На практика няма кой. И Спарки е прав, че трябва да има бакъп като забие тоя процесор. Досега не съм видял устройство с контролер, дето не забива при шумове отвън.

                          Коментар


                          • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                            Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
                            Айде някой да напише кодец и да го качи, барабар с проверената периферия.
                            На теория може и още как. На практика няма кой. И Спарки е прав, че трябва да има бакъп като забие тоя процесор. Досега не съм видял устройство с контролер, дето не забива при шумове отвън.
                            Ако шумове на 5-10см от 5 киловатов отворен заваръчен инвертор са ти достатъчни - смислено направена платка и външен заземен кварц - не забиват дори презряните PICльовци. Лично съм пробвал тамън 3 тотално различни такива (pic16, dspic30, pic32).

                            Все пак дори при идеални условия се случват инцидентни забивания, и ако от едно забиване може да стане беля, взимат се "аналогови" мерки, дето работят винаги, щом чарковете им са в ред. При "леко" забиване кучето пазач в процесора помага да се рестартира, но никак не гарантира цялостта да речем на силовата част.

                            А във въпросния контролер за мотор на телоподаващо, най-голямата беля, дето може да се случи е да пусне мотора на пълна скорост, и съответно такива мерки не са нужни. В зарядно за акумулатори обаче не е така, по простата причина че не си постоянно до него да го вардиш, а целта е безопасно да изкара цяла нощ и да си върши работата. Кучето ще рестартира процесора в повечето случаи, но трабва да има защита, от която например да изгори бушон, ако нещо се бъгне тотално. С SCR се прави, обикновено.

                            Кода мога да напиша сравнително бързо при готово устройство. Не е сложен, не се изисква някакво бързодействие, и съответно оптимизацията на коефициентите на PID алгоритъма е лесна и бърза. Даже не е нужно да е PID, а само PI, щом не се гони скорост.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                              А да ми дадете схема с SFD 107 изправител и КЦ 133 стабилизатор? Трябва ми за акомолатор 185 амперчаса. Забравих да кажа - имам звънчев траф, ама е изгорял. Дали ще мога да си го навия?
                              Благодаря!
                              Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                              Коментар


                              • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                                Божко ... ако смениш елементната база, може и да стане .....
                                Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                                Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X