Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    В автомобила, тия 14.2 волта ги има по 2 часа на ден. Това е много съществена разлика.
    Има ги, но няма ограничение по ток, акумулатора е топло-студено-топло-студено, тук-там заряди и разряди, през цялото време климбуцане със все утайките, а като я оставиш няколко дни без да я караш си се разрежда с едни 10-ина процента, примерно, после имаш дозареждане с ток доста над 100mA, и т.н. При ток ограничен на 100мА тия 14.2 волта може и да не ги вдигне изобщо, а ако все още е жив и проблема му е саморазряда, може и да не ги вдигне никога, а да просто да се поддържа на някакво ниво на заряд, според състоянието си.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      Има ги, но няма ограничение по ток, акумулатора е топло-студено-топло-студено, тук-там заряди и разряди, през цялото време климбуцане със все утайките, а като я оставиш няколко дни без да я караш си се разрежда с едни 10-ина процента, примерно, после имаш дозареждане с ток доста над 100mA, и т.н. При ток ограничен на 100мА тия 14.2 волта може и да не ги вдигне изобщо, а ако все още е жив и проблема му е саморазряда, може и да не ги вдигне никога, а да просто да се поддържа на някакво ниво на заряд, според състоянието си.

      Ахъ. Мерил съм едни 60А заряден ток, след палене на дизелова пасатка, чрез кабели от друг автомобил. и то поне половин час си беше над 30А.

      Коментар


      • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

        Аз повече няма какво да кажа по темата. Вярвам на моите си експерименти, които описах и ще се ръководя от тях. В крайна сметка нямаше много смисъл да си правя зарядното автоматично да изключва на 14.4V. Щом като с него зареждам разреден 62А/ч акумулатор с ток 1А и след 25 часа той достига 14.4V и зарядното изключва, всеки сам да си направи сметките колко е "зареден" акумулатора. Ако е само да запали изправен автомобил и един-два часа зареждане ще му е достатъчно с този ток. Ако говорим за 100% зареждане, там май няма какво да говорим - остава си загадката и противоречивите мнения. Аз все пак ще си бъркам с ареометъра на три месеца и ако ми показва под 1.23 ще си го дозареждам до 1.26. Пък всеки да прави както намери за добре.

        Коментар


        • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

          Да се поддържа ли в автомобила 13,65-13,70в. при 20градуса с компенсация 40mv/градус(температура и напрежение на акумулатора)?Така съм бил много години,сега съм с постоянно,но за сметка на това на празен ход с фарове е колкото на макс. обороти без нищо,и колкото му кажа.Мисля,че трябва да са и двете.
          А тези простотии се правят от името на всички ни.
          Даника
          Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

          Коментар


          • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

            Първоначално публикуван от transform Преглед на мнение
            Аз повече няма какво да кажа по темата. Вярвам на моите си експерименти, които описах и ще се ръководя от тях. В крайна сметка нямаше много смисъл да си правя зарядното автоматично да изключва на 14.4V. Щом като с него зареждам разреден 62А/ч акумулатор с ток 1А и след 25 часа той достига 14.4V и зарядното изключва, всеки сам да си направи сметките колко е "зареден" акумулатора. Ако е само да запали изправен автомобил и един-два часа зареждане ще му е достатъчно с този ток. Ако говорим за 100% зареждане, там май няма какво да говорим - остава си загадката и противоречивите мнения. Аз все пак ще си бъркам с ареометъра на три месеца и ако ми показва под 1.23 ще си го дозареждам до 1.26. Пък всеки да прави както намери за добре.
            Нагоре, май писах, ама пак да си кажа.
            Плътността на електролита зависи за какъв климат е произведен. Ако е мислен за над полярния кръг, или за около него, няма как да му вдигнеш гъстотата над тази с която е излязъл от завода. Със заряд де. Може с добавяне на по-концентриран електролит, ама заигравката е сериозна.
            Не разбрах къде си базиран. Ако е наоколо може да се видим и да похортуваме.

            ОООпс обърках посоките. За екватора иде реч.

            Коментар


            • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

              Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
              Нагоре, май писах, ама пак да си кажа.
              Плътността на електролита зависи за какъв климат е произведен. Ако е мислен за над полярния кръг, или за около него, няма как да му вдигнеш гъстотата над тази с която е излязъл от завода. Със заряд де. Може с добавяне на по-концентриран електролит, ама заигравката е сериозна.
              Не разбрах къде си базиран. Ако е наоколо може да се видим и да похортуваме.

              ОООпс обърках посоките. За екватора иде реч.
              Базата ми е в Силистра. Аз уж нямаше да пиша повече, но наистина ми е интересна тази тема. Гъстотата със зареждане си я вдигам до 1.27, но това се получава когато и напрежението достигне 16V. Цялата работа е от липса на информация, както каза и един колега по-горе за конкретния модел акумулатор и затова ще се въртим в омагьосан кръг тука още дълго време и ще слагаме всичко под общ знаменател. Явно и производителите нямат сметка да я дават тази информация, за тях е по-добре на другия ден след изтичане на гаранцията акумулатора да се скапе и да си купим друг. Пък на потребителите като мен е най-добре да удължат живота му възможно най-дълго. Доколкото знам това се постига когато акумулатора се поддържа напълно зареден(ама може и това да не е така). И точно това е въпроса на който не можах да намеря отговор - кога акумулатора ми е 100% зареден за да използвам пълния му капацитет. Има толкова противоречива информация, че човек тотално се обърква.

              Коментар


              • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                Ясене,понеже чета много подробно,най ми хареса че с неработещ диод в динамото няма да има сериозни пулсации.В такава ситуация ще ти падне напрежението,във високите обороти ще видиш халогенните лампи как бръждат !
                Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                Анатолий Пейчинов o8875о9815
                https://dvrbg.com/

                Коментар


                • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                  Е нема как да не се обадим и аз.
                  Няма да обсъждам горните мнения. Моята позиция я знаете. Искам да кажа какво става със неизползван акумулатор. Имам три автомобила, които не се използват от ноември до април. В края на октомври свалям минусовия накрайник на трите акумулатора и меря на клемите от 12.5 до 12.65 волта. Повече не ги поглеждам. Колите са на закрито, но неотопляемо място - температурата пада и под нулата. В началото на април меря на клемите от 12.25 до 12,40 волта. Слагам зареждачка, която, на празен ход, дава 18-19 волта. На самата зареждачка имам волтметър, (точен е ) така че контролът е много лесен. Когато уредът покаже 15.5 волта (това става за 2-3 часа) спирам зареждането. Впрочем, правил съм проба преди заряда, при която и трите акумулатора въртят стартерите като нови. Да добавя, от трите само един е обслужваем и само при него мога да меря гъстотата. Оставям го на 1.24-1.26 и напролет го намирам на 1.22-1.24. И още - обслужваемият е на 7 години, а другите - на три и четири.
                  Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                  Коментар


                  • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                    Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
                    Ясене,понеже чета много подробно,най ми хареса че с неработещ диод в динамото няма да има сериозни пулсации.В такава ситуация ще ти падне напрежението,във високите обороти ще видиш халогенните лампи как бръждат !
                    под "сериозни" в тема за акумулатори се има предвид такива, които ще ти убият акумулатора. А че всичко по колата почва да мига - няма никакво съмнение.

                    Отделно, че на бензинова кола един неработещ диод е достатъчен повод да умре акумулаторът от системно недозареждане.

                    Коментар


                    • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                      Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                      и трите акумулатора въртят стартерите като нови.
                      И при мен условията са абсолютно същите с изключение че едната кола (джипа) го местя поне два пъти в седмицата.Свалям клемата в гаража,но невъзможноста да се зарежда или ако се зарежда е за кратко при работа на място 10-20 мин. ....рано или късно води до зареждане с зарядно !
                      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                      Анатолий Пейчинов o8875о9815
                      https://dvrbg.com/

                      Коментар


                      • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                        Първоначално публикуван от transform Преглед на мнение
                        И точно това е въпроса на който не можах да намеря отговор - кога акумулатора ми е 100% зареден за да използвам пълния му капацитет.
                        Прост отговор: когато получиш интензивно газоотделяне от всички плочи на всички клетки едновременно при заряден ток c/20 или по-малък (ако е по-малък от c/100, няма да видиш лесно мехурите). Малко е вандалско, наричат го изравнителен заряд и си е откровено презареждане, ама за оловен акумулатор с течен електролит понякога си трябва. Причината е, че заради различният саморазряд не само че отделните клетки са в леко различно състояние, ами и обикновено се натрупва значителна разлика между положителни и отрицателни плочи в една клетка.

                        Ако не можеш да ползваш този критерий, има и друг - постоянно или спадащо напрежение на батерията в течение на време, съответстващо на заряд, равен на 1/10 от капацитета на батерията, при същия заряден ток като по-горе.

                        В зависимост от вида на батерията и тока, такава картинка ще получиш при напрежение от 14 до 18 волта за 12-волтова батерия, но това няма значение.

                        Ако това го правиш прекалено често, бързо ще изгубиш водата. Затова се прави от време на време, а през останалото време разчиташ саморазрядът да не е прекалено голям.

                        Коментар


                        • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                          Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                          Е нема как да не се обадим и аз.
                          Няма да обсъждам горните мнения. Моята позиция я знаете. Искам да кажа какво става със неизползван акумулатор. Имам три автомобила, които не се използват от ноември до април. В края на октомври свалям минусовия накрайник на трите акумулатора и меря на клемите от 12.5 до 12.65 волта. Повече не ги поглеждам. Колите са на закрито, но неотопляемо място - температурата пада и под нулата. В началото на април меря на клемите от 12.25 до 12,40 волта. Слагам зареждачка, която, на празен ход, дава 18-19 волта. На самата зареждачка имам волтметър, (точен е ) така че контролът е много лесен. Когато уредът покаже 15.5 волта (това става за 2-3 часа) спирам зареждането. Впрочем, правил съм проба преди заряда, при която и трите акумулатора въртят стартерите като нови. Да добавя, от трите само един е обслужваем и само при него мога да меря гъстотата. Оставям го на 1.24-1.26 и напролет го намирам на 1.22-1.24. И още - обслужваемият е на 7 години, а другите - на три и четири.
                          И това ли доживях - призиви да не си дозареждаме акумулаторите? Ако е някакъв по-калпав - има вътрешен саморазряд и заминава за месец, месец и нещо. Проверено.
                          п.с. В една стара книга даваха акъл да се излива електролита, промие със сода бикарбонат, и си го съхраняваш неограничено време.
                          Последно редактирано от Rabin; 04-01-13, 10:07.

                          Коментар


                          • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                            Лично мнение:
                            след двете теми за акумулаторите,до втора приумица(първата кара не знам си колко х10год.) реших:

                            1.акумулаторите не заслужават такава инквизиция-нямаше зареждачка,дето не е експериментирана
                            2.по-рано очевидно са били много жилави създания-работоспособност 4-5 год.(за ,,трепча”-та на корекомските жигули 7-10),въпреки оказвания им терор,сега-хилава работа
                            3.днес нито знаеш кой ги е правил,нито на какъв хал и с каква цел
                            4.в институтите половината мислят как да направят нещо,но очевидно другата половината,дето мисли колко време то да е в употреба,ги е изпреварила(и им се отдалечава)
                            5.оставам със старото:
                            реле регулатор,който следи температурата и напрежението в-у акумулатора и прави каквото аз му кажа,а не каквото то си реши-все пак някой трябва да носи отговорност,а аз плащам
                            6.за аварийни случаи,еднократно и за приятели:
                            зареждачка с мощен трансформатор,грец,посл.регулируем мощен резистор(парче дебел съпротивителен проводник,от едната страна твърдо свързан,а по другата се мести клема за установяване на зарядния ток,постоянен през цялото време) със следната процедура:
                            а-разряд с не по-голям от допустимия ток до 10,5-10,6в
                            б-заряд с ток = макс. на 1/20 от капацитета,за време до 115% общ капацитет
                            пример:акумулатор 50Ач. зареждам с 2,5а около 25-26 часа
                            а това дори на сън да не ви минава през акъла:
                            най старата,надеждна работеща зареждачка беше сглобена за половин час от ел.печка ,,Лъч” с два открити реотана,диод с радиатор(май от тролей или трамвай),монтиран на задния и капак, захлупен с надупчена за охлаждане стара маска от електрожен,свързана последователно в 220в. с акумулатора,а той под една от старите дълбоки касетки за хляб-все ти е едно какъв акумулатор зареждаш-регулираш на три положения и гледаш да не пипаш под касетката
                            А тези простотии се правят от името на всички ни.
                            Даника
                            Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                            Коментар


                            • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                              Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
                              ...
                              5.оставам със старото:
                              реле регулатор,който следи температурата и напрежението в-у акумулатора и прави каквото аз му кажа,а не каквото то си реши-все пак някой трябва да носи отговорност,а аз плащам
                              ...
                              а това дори на сън да не ви минава през акъла:
                              най старата,надеждна работеща зареждачка беше сглобена за половин час от ел.печка ,,Лъч” с два открити реотана,диод с радиатор(май от тролей или трамвай),монтиран на задния и капак, захлупен с надупчена за охлаждане стара маска от електрожен,свързана последователно в 220в. с акумулатора,а той под една от старите дълбоки касетки за хляб-все ти е едно какъв акумулатор зареждаш-регулираш на три положения и гледаш да не пипаш под касетката
                              Toва с готов реле-регулатор и аз си го мислих. Готова изтърбушена електроника от кола. Термо-компенсирана, при това. Пробвал ли си и как да си добавя към неавтоматичното зарядно (въпреки, че се сещам как, то има 1 единствен начин).

                              Кво му е на зареждачка с печка? Като си наясно, че е офазено - не пипаш. Е, малко загуби на енергия, ама на кой му пука. Карането на колата е много по-опасно.

                              Коментар


                              • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                                Говоря за реле регулатора в колата,те оттам се забъркват ла.ната.А иначе не съм мислил,но трябва да е включен паралелно на зарядното и акумулатора,на местото на възбудителната намотка-намотката на реле,чиито контакти ще прекъсват нещо в зарядното за да не зарежда.Но трябва да е нещо просто,защото с тези,коитоса са с широч.импулсна модулация,няма да може дирекно релето.А може и то (на местото на възб.намотка ) да регулира дирекно зарядното.Ще се огледам.
                                А тези простотии се правят от името на всички ни.
                                Даника
                                Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X