От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор
[QUOTE=Ясен;2099031]Щото диодите им толкова си могат. QUOTE]
Ами това е отговорът. Маркировката на селеновия изправител 2М-25/20-15 означава: два мостови изправителя , 25 В номинално постоянно напрежение, 20 В номинално променливо напрежение, 15 А номинален ток. В режим 12 В, двата мостови токоизправителя работят паралелно, за да може зарядното да осигури по-голям ток, в случая 30 А. При режим 24 В, изправителите се свързват последователно, защото номиналното обратно напрежение на селеновите вентили е ниско. Опростяването на схемата на свързване има следните недостатъци:
1. В режим 24 В, за да не пробие изправителя, трябва във всяко рамо на моста да се включат последователно по два селенови вентила. Това ще доведе до два пъти по-големи загуби върху изправителя, когато работи в режим 12 В.
2. В режим 12 В, за да може да отдаде зарядното 30 А ток, трябва часта от вторичната намотка, която се използва, да се навие с два пъти по-голямо сечение. Съответно и площа на селеновите вентили трябва да се увеличи 2 пъти.
[QUOTE=Ясен;2099031]Щото диодите им толкова си могат. QUOTE]
Ами това е отговорът. Маркировката на селеновия изправител 2М-25/20-15 означава: два мостови изправителя , 25 В номинално постоянно напрежение, 20 В номинално променливо напрежение, 15 А номинален ток. В режим 12 В, двата мостови токоизправителя работят паралелно, за да може зарядното да осигури по-голям ток, в случая 30 А. При режим 24 В, изправителите се свързват последователно, защото номиналното обратно напрежение на селеновите вентили е ниско. Опростяването на схемата на свързване има следните недостатъци:
1. В режим 24 В, за да не пробие изправителя, трябва във всяко рамо на моста да се включат последователно по два селенови вентила. Това ще доведе до два пъти по-големи загуби върху изправителя, когато работи в режим 12 В.
2. В режим 12 В, за да може да отдаде зарядното 30 А ток, трябва часта от вторичната намотка, която се използва, да се навие с два пъти по-голямо сечение. Съответно и площа на селеновите вентили трябва да се увеличи 2 пъти.
Коментар