Всички тук обсъждате зареждането в къщи. И как смятате, че държавата ще се откаже от всичките данъци, които събира с горивото. Чувствам как в тока ще цъфне съвсем скоро акциз и пътна такса. И понеже битовото потребление ще е нищожна част, даже за лампата си в мазето ще плащаме пътна такса. Другия вариант е, просто да забранят зареждането не на зарядни станции. Може да стане много лесно, като законодателно забият в колата да има алгоритъм, че не разпознае ли зарядна станция насреща си, да не иска да се зареди.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Края на ДВГ в Европа - всеки ден по една две статии
Свий
X
-
- 1 like
-
Скоро четох за някакъв град в Англия дето забраняват колите да се зареждат в къщи ,но дали си беше истина ?Довода е ,че можело да се претовари системата .
-
Претоварването на ситемата е едно на ръка. Просто цялата ми къща консумира около 5 киловата при пуснато почти всичко. Е ако бях на бойлер да добавим едни 4 киловата, та да станат 9. Ако се топля на ток още едни 4 киловата. Максимално една къща дърпа около 13 киловата и всички мрежи са разчетени за това натоварване. И изведнъж единичен консуматор на 7 киловата. А сега си го представете във всяка къща - значи мрежите задължително трябва да се преправят за едни 20 или 25 киловата на къща.
Аз тук говоря за прихода който сега държавата има от горивата. Около половината цена, дето я плащам на бензоколонката е държавни вземания. Ако стане същото с тока, то "пишете сметката бегала". Тоест за да си запази прихода държавата с различни акцизи ще трябва да удвои цената на тока.
-
Ще се претовари системата 100%-къщите нямат разполагаема инсталирана мощност,предвидена например за + 9 киловата/час.Като си включат нощем например хиляди колите,и трафопостовете ще изгърмятТрябва да отиде човек в Енергото с една пачка,молба,и да му пуснат по-дебел кабел.А толкова много ток,ще трябват далекопроводи,нови централи и т. н.Инфраструктурата за електричките ще е в пъти по-скъпа за изграждане,отколкото направата на бензиностанции за конвенционални коли.А кое е първо,кокошката или яйцето?Как да си купиш електричка,ако няма зарядни станции?Може би до няколко години ще създадат и по-добри батерии https://automedia.investor.bg/a/2-no...-na-nova-firma
- 1 like
Коментар
-
Нещо май забравяте, че тия нови коли са доста умни, че и свързани с нета, а от там вероятно и една с друга. Т.е. при опасност за системата ще успеят да им измислят как да се зареждат правилно във времето.
Отделно, каза се, че тия коли харчат до около 15kWh/100km. Колко пък да ги карат собствениците им, та да трябва огромна мощност за зареждане всяка нощ?! Болшинството хора прекарват вкъщи минимум 10-12 часа, и не карат по повече от 100км на ден. Демек ако могат да дърпат до 2kW мощност за зареждане, това е напълно достатъчно, независимо дали ще дозареждат всяка нощ, или пък еднократно през целия уикенд.
А 2kW мощност са нищо, бойлер, печка за готвене, отоплителен уред...
Едновременно с това си остават и възможности за бързо зареждане, както и такива за бавно извън дома(на работа, в мола, и т.н.). Това по белия свят, не у нас, където дори паркирането не може да се организира адекватно на живущите на дадено място.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
Така ще е. Поради много причини. За който не му харесва, алтернативите ще излизат скъпо, ако въобще и доколкото има такива. Добре дошли в бъдещето!
Истината е, че в стремежа за постигане на някаква утопия, обикновено се постигат резултатите описани в творбите на писатели като Оруел, Замятин, Олдъс Хъксли и пр. Неслучайно жанра на техните творби е наречен антиутопия. Това (ще) е и най-подходящото определение, за това което ни предстои(а в някакъв смисъл вече се и случва).
-
"Това пък е което на мен не ми харесва - колата ми да е "умна" и да прави това, което тя е решила, а не това, което аз съм решил. Още едно нещо, дето не то ще зависи от мен, ами аз от него!"
Така се говореше и за автоматичните скорости, пък сега като се качат веднъж, ВСИЧКИ запяват друга песен.
Но и да разчиташ пък само на "ума" и "свързаността" на колата за да не останеш насред пътя обезточен, е прекалено оптимистично
-
В началото на месеца, докато е в движение, Tesla Model S Plaid избухва в пламъци. Това се случва само три дни, след като собственикът й получава автомобила, за който е броил $129 900, съобщава Reuters.
Водачът, наречен само „виден предприемач”, не успява да излезе от автомобила, тъй като електронната система на вратата се поврежда. Той е принуден да използва сила, за да излезе, коментира Марк Герагос, адвокат от Geragos & Geragos.
Автомобилът е продължил да се движи още 11 – 12 метра, след което се превръща в „огнена топка” в жилищен район близо до дома на собственика в Пенсилвания.
"Това е чисто нов модел... Прави разследване. Искаме S Plaid да бъде спряна, да не е на пътя докато не разнищим историята,” казва Герагос.
Официален отговор на запитването от Reuters към Tesla липсва.
През юни, когато представи модела в завода на компанията във Фримонт, Илон Мъск го нарече „по-бърз от всяко Porsche, по-безопасен от всяко Volvo".
През април стана ясно, че новите Model S и Model X разчитат на нов пакет батерии. "Отне доста време за развитие, за да гарантираме, че батерията на новите S/X е сигурна," заяви Мъск по време на конферентен разговор, обяснявайки забавянията в производството. "Имаше повече предизвикателства от очакваното при разработването на новата версия."
Местните противопожарни власти заявиха във „Фейсбук” пост (изтрит след това), че „има горяща Tesla”, чиито „батерии са охладени, за да се гарантира пълно изгасване.”
Агенцията National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) е заявила, че е в „контакт със съответните власти и производителя, за да събере информация за инцидента.”
Коментар
-
А, колко учудващо. Тия които правят автомобили отскоро не знаят как се прави това. Странно. Много съм учуден...
- 1 like
Коментар
-
То не било само това. Теслараджиите хитреят.
Elon Musk’s regulatory woes mount as U.S. moves closer to recalling Tesla’s self-driving software
On Thursday, NHTSA said it had discovered in 16 separate instances when this occurred that Autopilot “aborted vehicle control less than one second prior to the first impact,” suggesting the driver was not prepared to assume full control over the vehicle.
Коментар
-
- 1 like
Коментар
-
Кольо в момента в България има над 4 милиона регистрирани леки автомобила . Представи си айде половината стават електрически . Това означава за всеки заряд поне по 6 - 8 киловата в час станция . Всичката тази ел. енергия трябва да я произведеш и доставиш . Всичко това при затягащ се режим за работа на въглищните централи и неясна переспектива с природния газ. Аз хванах времето с недостиг на ел. енергия и плановете за електропотребление през следващия месец та знам какво е реален недостиг на ел. енергия.
-
Бъдещето е на Джена с телепортачката. Но рептилите ревностно крият документацията и...
Коментар
-
Идеята е хубава, но специално в наши дни не е рентабилна. Най-малкото защото самото производство на батерии е много по-увреждащо за околната среда от колкото да се движим с ДВГ.
Като добавим и сложната обстановка в момента в света, нещата клонят към 0-та да се случат някакви иновации в тая сфера.. Поне не, в нашия живот и на нашите деца.Който търси , намира !
Човекът е човек, когато е на път !
- 1 like
Коментар
-
Отидете един път в тоя живот в ТЕЦ Бобов Дол или някой друг та дори и на газ и ще видите колко е чиста електроенергията . Сигурен съм че няма еколог който да е ходил на такова място или в светая светих на чистата електроенергия атомната . Там е още по лесно утайника на мината в Бухово до скоро още седеше .
-
Малко по малко ще се променят нещата в посока на електричките. До някъде и със законови рестрикции, и с икономически стимули. Технологиите също вървят напред.
И това е НЕ само в Европа. И китайците здраво дърпат напред с ел. транспорт. Като задоволят техните нужди ще търсят по-агресивно нови пазари. Преди много години четох, че една от основните цели, които си били поставили да произведат достатъчно велосипеди, за да задоволят техните си нужди.
Ето и част скромния български опит в електрификацията на ППС: https://www.sandacite.bg/%d0%bf%d1%8...1%d1%83%d1%81/Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!
"Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."
- 1 like
Коментар
-
Визионерството би могло да е много забавно - когато китайците задоволели техния пазар, то тогава...
Аз виждам бъдещето малко по-различно - когато китайците се научат да произвеждат автомобили, и то такива отговарящи на европейското законодателство, то тогава...
Или накратко - няма причина производителите на автомобили да се чувстват застрашени от нашествието на чайниците.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнениеНе е в това бъдещето .
Сега дали повече ще са електрички или на водород или пък ще измислят нещо още по-различно.....дай Боже да видим...
Коментар
-
Първоначално публикуван от artefekt Преглед на мнение
Бъдещето ще е в споделените автомобили. Все повече млади хора се отказват от придобиването на собствен автомобил. За градско вече има изградени мрежи в големите градове в много от развитите държави. За извънградско ползват рента кар. Дори и в БГ не са единични случаи.
Сега дали повече ще са електрички или на водород или пък ще измислят нещо още по-различно.....дай Боже да видим...
- 3 likes
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар