Ако имаш излишно масло без пари кажи от къде да мина да го взема !
п.п По образование и аз съм автомонтьор,и аз с недоверие подходих по въпроса,обаче на практика е друго !
Не че съм с недоверие към това дали работи или не,знам че работи,но съм сигурен ,че има последствия,защото съм правил много двигатели и знам до какво води нередовна смяна на масло или калпаво масло!Нагледал съм се ина строшени двигатели иГНП та от калпави горива!Маслото над пробег при дизелите се сгъстява ,но това не значи ,че е с добър вискозитет, вискозитета е смазочност при студен температурен ,а и при работен режим,не е гъстота на маслото!Маслото при температури около 90градуса изглежда редко ,но има перфектна смазочност,но ако е извън пробег понижава степента на смазване и започват износванията,най-напред в коляно-мотовилкова група след това газоразпределителна и се чуди човек,що е заминал разпределителен вал или му свети по- дълго лампата на маслото!Това относно пораженията при нередовна смяна,а пък като гориво не виждам как рано или късно няма да има поражения!Задират бутала те пък отсичат валове изобщо си е риск,но пак казвам всеки си слага с тази "технология"сам главата в торбата!
/относно отлаганията от нагари по моторите,разликата я знае този който е отварял двигатели с редовна смяна и хубаво масло и обратно,а пък двигател каран и с добра профилактична добавка е направо като нов,няма грам нагар и всичко е като ново/
Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!
От: Отработено двигателно масло, като алтернативно гориво!
1.Отработеното масло има ли по добри мазителни качества от чиста бистра нафтичка !-ДА
2.Какво общо има вискозитета на отработеното масло което минава през гнп-то и горивната камера -Нищо
Буталата не задират щото има масло (отработено) в картера,според теб като има отработено масло в горивната камера ще задере буталото ли !Според мен имаш предвид сегмент....ама така си писал !-Ще задере ама друг път !
За да не се заблуждаваш искам да ти кажа че сравнението между ново масло с отработено е безпредметно.Сравнявай отработено масло с нафта,отработеното масло маже по добре,защитава от корозия по добре,като калории незнам но си мисля че е в полза на маслото.
Единственото ми съмнение е за отделяне на нагар който незнам ако го има как ще се отрази на леглата на клапаните ,по буталата всичко би трябвало да е чисто и без нагар !
Дизел който кара на нафта и гори масло,при износен маслосъберател или гумички смърди ужасно и едвам се трае като караш зад него в задръстване.При мен карам на 100% масло и леко киселее,но не смърди както в горния случай,ако го смесвам 50% към 50% масло нафта ,няма да усетиш че карам на масло.
От: Отработено двигателно масло, като алтернативно гориво!
Да приемем че карането с отработено масло може да навреди на ДВГ (реално не е така). Какво ще ми навреди? ГНП втора ръка струва 500 лева, кола като моята ударена с десен волан струва 2-3хил, познай колко части ще ми останат за ремонт и продажба. Като цяло колата ми струва 6к, така че мисля че вече съм я избил цялата, при разход 20/100 градско...Така че да се счупи, майната и, нека е вредно маслото
If you can't stand behind our troops feel free to stand in front of them!
От: Отработено двигателно масло, като алтернативно гориво!
Младежи, от години ползваме един прежален Транспортер и едно Ивеко 3510 на отработено масло и малко нафта. Живеят си доволно и щастливо и пушат колкото си пушат и само на нафта. Разлика в динамиката практически не се усеща. Проблеми с паленето също.
"Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
1.Отработеното масло има ли по добри мазителни качества от чиста бистра нафтичка !-ДА
2.Какво общо има вискозитета на отработеното масло което минава през гнп-то и горивната камера -Нищо
Буталата не задират щото има масло (отработено) в картера,според теб като има отработено масло в горивната камера ще задере буталото ли !Според мен имаш предвид сегмент....ама така си писал !-Ще задере ама друг път !
За да не се заблуждаваш искам да ти кажа че сравнението между ново масло с отработено е безпредметно.Сравнявай отработено масло с нафта,отработеното масло маже по добре,защитава от корозия по добре,като калории незнам но си мисля че е в полза на маслото.
Единственото ми съмнение е за отделяне на нагар който незнам ако го има как ще се отрази на леглата на клапаните ,по буталата всичко би трябвало да е чисто и без нагар !
Дизел който кара на нафта и гори масло,при износен маслосъберател или гумички смърди ужасно и едвам се трае като караш зад него в задръстване.При мен карам на 100% масло и леко киселее,но не смърди както в горния случай,ако го смесвам 50% към 50% масло нафта ,няма да усетиш че карам на масло.
Абсолютно верно,обаче евентуалните бели по задиране /сегмент,бутало все едно,вадил съм бутала с парчета сегменти по полата им ,задрали,ама все тая/ може да се очакват от остатъчните /механично вредни/емисии в отработеното масло, а не че няма хептен вискозитет,!По принцип е яко калорично гориво,ама си остава експеримент,поне си сипете някакви хубави добавки на моторетките да елиминират нагарите! Сетих се за нагарите-преди време отварях един Кадет,имаше направо образуванияот нагари ,навсякъде и най вече по челата на клапаните,запомнил съм го като най-трудно измития мотор,беше изкривил клапани защото фрезованите чела на буталата също бяха с много нагар и защитата му отишла на кино,разглобил,видел,направил и газ до ламарините. Успех Момчета!
От: Отработено двигателно масло, като алтернативно гориво!
Да некоментирани проблема:
Маслото понякога съдържа серни съединения - трябва да се ползва като гориво по начина на ползване на високосерните дизели. Смените на двигателното масло са на по-кратки интервали и се ползва масло с по-висока алкалност заради замърсяването от серните газове в картерните газове. SHPD маслото май беше такова, сега не мога да проверя. Вредата е за плъзгащите лагери, материалът им е чувствителна към киселинността на дв масло сплав.
Пушенето и саждите - полират цилиндъра и се вдига разхода на масло, пада с малко компресията. Това лесно се следи - гледаш пушека отзад.
Вискозитетът... може да потрябва в тази тема това нещо. Добре е да се знае какво е. През зимата се увеличава, или на български маслото ще се сгъсти на студено. Няма вариант да съ сгъсти и вискозитетът да падне.
То ако маслото се сгъстява на студено, какво да кажем за нафтата, дето направо си се втвърдява?
Ей тука Ясен е много прав. Имам снимки на компютъра, правих си експерименти. Трансформаторно масло при -22 е течливо, колкото трансмисионно при стайна температура. Нафта при -22 е желе, което "седи с краката нагоре" в бутилката. Отработено двигателно също не желира.
От: Отработено двигателно масло, като алтернативно гориво!
Липсата на кристали не пречи да има опасност от пръскане на помпен елемент, задиране на разпределител, повреда на гърбици от претоварване според ситуацията и модела. Нямах намерение да сравнявам с нафта. Работа с гъсто гориво при нафтата няма - като вземе да страда от кристали парафин филтърът се задръства и двигателят спира. Само палене на вкочанена помпа се случва и там е известно какво става понякога - чупи се елемент при достатъчно зверство.
Това трябва да е обсъждано в темите за олио и там изводите са смесване с бензин, нафта и керосин в разнообразни комбинации и/или подгрев на горивото и понякога и на железата.
От: Отработено двигателно масло, като алтернативно гориво!
Колега,пробвай с маслен филтър от Рено еспас 2.1ТД.Конзолата му е изнесена до двигателя ,а самият филтър е съвсем стандартен с резба 20х1,5.Жигулките и Вагените са с резба 3/4х16мм(цолова).Като има значение ,разбира се,и броя и местата на клапаните в самия маслен филтър.(за уазката иде реч )
Колега,пробвай с маслен филтър от Рено еспас 2.1ТД.Конзолата му е изнесена до двигателя ,а самият филтър е съвсем стандартен с резба 20х1,5.Жигулките и Вагените са с резба 3/4х16мм(цолова).Като има значение ,разбира се,и броя и местата на клапаните в самия маслен филтър.(за уазката иде реч )
Вече са ми го написали, ще търся по частите втора употреба. Броят и местата на клапаните в самия маслен филтър са като на повечето автомобили - има възвратен, има и байпасен. Байпасния ще гледаме да не го задействаме, възвратният на всички е еднакъв.
От: Отработено двигателно масло, като алтернативно гориво!
По темата и аз карам Патрола с 50/50 отработено бензиново масло и нафта.Маслото го омешвам с нафта във варел,преседява известно време,след което го тегля с бензинова помпа,минава през 2 горивни филтъра и у тубето.Засега проблеми няма,пропушва повече само първите минута две,след което си е като на чиста нафта.Ще видя как ще е като застудее.Поздрави!
От: Отработено двигателно масло, като алтернативно гориво!
Лодка с 2x8 цилиндъра дизел. Отработеното масло с помпа и няколко крана, при смяна на маслото, директно от мотора отива в резервоара. Лодката правена за Аляска. Карат си я в студа без проблеми. Само нафтата става черна като катран.
Коментар