Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Отработено двигателно масло, като алтернативно гориво!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Отработено двигателно масло, като алтернативно гориво!

    Понеже няма отделна тема за използването на отработено масло, като гориво, реших че ще е полезно да има отделна такава тема. Става въпрос за използването му в различни съотношения спрямо нафтата, който както си прецени, но да се изяснят някои общи въпроси. В други теми (за олиото например) е писано по въпроса. Някои колеги казват, че карат вече доста време на масло и тяхните съвети и споделен опит в тази тема смятам че ще са полезни на много хора!
    Значи маслото трябва да е двигателно, без примеси от други флуиди от автомобила, например трансмисионно масло или спирачна течност. Самото масло е хубаво да се филтрира, тъй като съдържа абразиви, които увеличават износването на двигателя, също така може би има известен риск и за разпръсквачите. Въпросът е след филтрирането избягва ли се вредното въздействие? Достатъчно ли е да се мине, предварително утаеното масло през филтър от кафе машина например, също така целесъобразно ли е да се сложи едно допълнително филтърче (от тези прозрачните) преди горивния ф-р? Ако преди самото прецеждане маслото се разреди с нафта може ефекта да е по-добър. Ако автомобила е с катализатор, може би би се задръстил още повече и е желателно да бъде премахнат. Самото каране на отработено масло отразява ли се на ресурса на самото двигателно масло на автомобила?
    Лично аз не съм сипвал отработено масло в резервоара (колата е Пунто 1.7TD 96'), освен малки количества двутактово такова, но в скоро време ще почна, особено след като си изясня поставените по-горе въпроси!
    Всеки огън е малък пожар, а всеки пожар - голям огън!
    Ямаха ХТ 600Е 95г.

  • #2
    От: Отработено двигателно масло, като алтернативно гориво!

    При така описаните от теб процедури, не вярвам да има проблеми, ако е смесено с нафтата.
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • #3
      От: Отработено двигателно масло, като алтернативно гориво!

      Какво има да му филтрираш на двигателното масло? Докато работи като масло, то се превърта около 15 пъти в минута през двигателя и ако беше абразивно, този двигател нямаше да стигне далече. През горивната уредба ще мине само веднъж. Масленият филтър е и доста по-ситен от горивния, а то и през него е превъртяно стотици хиляди пъти. С катализатора също нямаш особени ядове - той все едно преглъща това масло, което двигателят гори преди да му е сипано в резервоара и не се оплаква особено. Нямаш особени грижи и със спирачната течност - някои и нарочно я сипват в нафтата, за борба с водата и леда.

      Ако нямаш катализатор / ФАП можеш и трансмисионно масло да гориш. Но ще намирисва, а и ще е добре да го попрецедиш, защото то носи всички продукти от износването.

      Антифриз не може да се гори в дизелов двигател, не опитвайте.

      Коментар


      • #4
        От: Отработено двигателно масло, като алтернативно гориво!

        Еми живи и здрави, скоро и аз ще съм в клуба и се надявам да споделя положителни отзиви! И в такъв случай, отпада ли нуждата от сипване на двутактово масло, след като се ползва отработено?
        А от екологична гледна точка как стои въпросът, тоест отделените вредности при изгарянето на маслото повече ли са отколкото при нафтата?
        Последно редактирано от tzetzo_slavista; 09-01-12, 16:53. Причина: Допълнение
        Всеки огън е малък пожар, а всеки пожар - голям огън!
        Ямаха ХТ 600Е 95г.

        Коментар


        • #5
          От: Отработено двигателно масло, като алтернативно гориво!

          Идеята никак не е лоша. И аз отдавна си мисля за подобен номер. Имам същото пунто и съм готов да експериментирам. Мисля си дали ще има значение от какъв двигател е маслото /бензинов или дизелов/. Виждал съм масло от бензинов двигател каран само на газ и на цвят е почти като ново, а от дизелите знаем как изглежда...
          Издържах вчера, ще издържа и днес...

          Коментар


          • #6
            От: Отработено двигателно масло, като алтернативно гориво!

            Аз филтрирам така: варел(за утаяване)>помпа с плаващ смукател>горивен филтър+утайник>туба>резервоар.
            Сега карам с трансформаторно, но преди това изгорих 100-на л отработено двигателно.

            Коментар


            • #7
              От: Отработено двигателно масло, като алтернативно гориво!

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Какво има да му филтрираш на двигателното масло? ....
              На дъното в картера, до пробката, се събират доста боклуци. Беглият ми опит с около двадесетина литра небрежно прецедени през някаква цедка, приключи със смяна на горивен филтър на пътя - там, където магарето каза "аре стига вече, това и свиня няма да го яде!"

              Коментар


              • #8
                От: Отработено двигателно масло, като алтернативно гориво!

                Първоначално публикуван от tzetzo_slavista Преглед на мнение
                А от екологична гледна точка как стои въпросът, тоест отделените вредности при изгарянето на маслото повече ли са отколкото при нафтата?
                Много по-добре е да изгориш маслото, отколкото да го излееш. Спрямо нафтата не знам. Ама не е принципно различно. Със сигурност е по-добре да се даде за преработка, ама не съм сигурен там какво правят.

                Първоначално публикуван от tomcat4o Преглед на мнение
                Идеята никак не е лоша. И аз отдавна си мисля за подобен номер. Имам същото пунто и съм готов да експериментирам. Мисля си дали ще има значение от какъв двигател е маслото /бензинов или дизелов/. Виждал съм масло от бензинов двигател каран само на газ и на цвят е почти като ново, а от дизелите знаем как изглежда...
                Нищо вредно няма в дизеловото масло. Чернилката са сажди, те не дращят и ще си изгорят.

                Първоначално публикуван от сто Преглед на мнение
                На дъното в картера, до пробката, се събират доста боклуци. Беглият ми опит с около двадесетина литра небрежно прецедени през някаква цедка, приключи със смяна на горивен филтър на пътя - там, където магарето каза "аре стига вече, това и свиня няма да го яде!"
                Става и така, ама все пак от някакви живи двигатели.

                Коментар


                • #9
                  От: Отработено двигателно масло, като алтернативно гориво!

                  Ясене, я кажи моля те оптимална смес горено масло/нафта за тъп предкамерен дизел.
                  И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                  Коментар


                  • #10
                    От: Отработено двигателно масло, като алтернативно гориво!

                    Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                    Ясене, я кажи моля те оптимална смес горено масло/нафта за тъп предкамерен дизел.
                    10% нафта, останалото - масло. Откъде да знам какво си източвал и тн?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Отработено двигателно масло, като алтернативно гориво!

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      10% нафта, останалото - масло. Откъде да знам какво си източвал и тн?
                      Двигателно.
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • #12
                        От: Отработено двигателно масло, като алтернативно гориво!

                        Как пък до сега никой не се е сетил?
                        Трансформаторно, да. Друго, не.
                        Масления филтър не е по-фин от горивния за дизелови двигатели. Частите на горивната апаратура са в пъти по-финни от частите на двигателя. Дизеловото гориво съвсем не може да се сравнява по физико-химични качества с отработеното масло. Не бих си правил такива експерименти, освен ако не е въпрос на живот и смърт или ако напълно съм си прежалил мотора.
                        И за екологията не е добре, защото маслото не може да изгори напълно като дизеловото гориво и замърсява в пъти повече(ама нали сме в България и това не ни интересува).
                        От отработеното моторно масло се правят нови масла. Има си начини. Например в Русе.
                        Рецепти да даде нЕкой, който е карал 100 хиляди километра така и не е имал проблеми. Даже и трактористи не съм виждал да ползват отработеното масло за друго освен за доливане в скапана хидравлична система. На локомотиви дори не го сипват за гориво, а там обикновен мотор събира 700л масло.

                        Може би по метода с утаяването, с много финното прецеждане и при положение, че се ползва в съвсем малки пропорции спрямо нафтата, проблеми може и да не се появят. Но въпреки това не бих го ползвал.

                        Колко ли струва ГНП, дюзи, закъсване на пътя, та дори и с тъп стар дизел?!
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • #13
                          От: Отработено двигателно масло, като алтернативно гориво!

                          Много пъти съм карал Мицубиши Л 200 с отработено двигателно масло. Продадох го преди една седмица и си работеше безпроблемно!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Отработено двигателно масло, като алтернативно гориво!

                            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                            Как пък до сега никой не се е сетил?
                            Трансформаторно, да. Друго, не.
                            Масления филтър не е по-фин от горивния за дизелови двигатели. Частите на горивната апаратура са в пъти по-финни от частите на двигателя. Дизеловото гориво съвсем не може да се сравнява по физико-химични качества с отработеното масло. Не бих си правил такива експерименти, освен ако не е въпрос на живот и смърт или ако напълно съм си прежалил мотора.
                            И за екологията не е добре, защото маслото не може да изгори напълно като дизеловото гориво и замърсява в пъти повече(ама нали сме в България и това не ни интересува).
                            От отработеното моторно масло се правят нови масла. Има си начини. Например в Русе.
                            Рецепти да даде нЕкой, който е карал 100 хиляди километра така и не е имал проблеми. Даже и трактористи не съм виждал да ползват отработеното масло за друго освен за доливане в скапана хидравлична система. На локомотиви дори не го сипват за гориво, а там обикновен мотор събира 700л масло.

                            Може би по метода с утаяването, с много финното прецеждане и при положение, че се ползва в съвсем малки пропорции спрямо нафтата, проблеми може и да не се появят. Но въпреки това не бих го ползвал.

                            Колко ли струва ГНП, дюзи, закъсване на пътя, та дори и с тъп стар дизел?!
                            Цецо, на химия ли ще се учим сега? В другата тема не можахме на социално инженерство, ама то защото там аз разбирам съвсем малко повече от другите. А тук не е така.

                            Във Флота отношението към надеждността на двигателя е малко по-различно, отколкото на сушата и все пак ползват системи за смесване на маслото към горивото с цел да не го мъкнат наобратно. Разгледай темите на братята моряци.

                            Дизеловото гориво не може да се сравнява с маслата, главно защото те често са по-добро дизелово гориво от дизеловото гориво. Това, че не могат да изгорят напълно е долна инсинуация на стари дизели със спечени разпръсквачи и ниска компресия. От мен да мине, може и цетановото число да е по-ниско. Ама не винаги. За екологията въпросът, разбира се, е еднозначен - по-добре е да се преработват и да, лично аз съм голям фен на русенските масла. Но от материална гледна точка не е точно така - отработените масла ги изкупуват на смешни цени, а нафтата си е 2.50лв/л.

                            ГНП обикновено работи на границата на недостатъчното смазване. Там също има какво да се направи за подобряване на ситуацията и то не е най-новият модел нафта.

                            А за филтрите - може и да бъркам. Я да чуем примерни микрони за горивен и маслен филтър на един двигател?

                            Коментар


                            • #15
                              От: Отработено двигателно масло, като алтернативно гориво!

                              Нищо му няма на мотора,но зависи от мотора.На някои лодки с малки дизели мммммм 6-8 цилиндрови по 600-800 коня имаме системи за горене на старото масло.Проста работа и просто ще гледам да я опиша.

                              На картерите на моторите и генераторите имаме пробки за точене с кран,на трансмисиите сьщо като трансмисиите вьрвят с 30 или 40 масло,тия с АТФ не се сещам как бяха.Отваряш крана,включваш помпата и сьбираш старото масло в резервоар който сьбира около 60-80 галона или малко над 200 литра.Маслото обикновенно е 15/40 и се кара около 150-300 часа,масло за натоварени дизели.
                              От тоя резервоар маслото минава през филтьр и влиза зад филтьра на горивото,сьотношението е 20/80 обикновенно в полза на нафтата.Това сьм го виждал и на лодки в Аляска както и на такива в горещо Мексико.Моторите са си яки дизелчета като повечето са директна инжекция и не толкова яки като стария Детройт да речем който яде всичко мазно и както казват тук и котка му минава през инжектора.
                              Такьв мотор сьм виждл и на 25 000 часа като грубо 100 часа се равняват на едни 5000 километра ваше каране.Нищо му нямаше при положение,че се рьчкаше до дупка по 5 минути на всеки 10 часа.
                              За сравнение какво е натоварването там - последния мотор беше Фауве от тия на Голф дето ги слагат,на пьлна газ гореше 28 литра на 100 и бута лодка 25 тона с около 20 километра в час.

                              Икономия винаги се гони,но най-вече е това което каза Ясен - от тук до Флорида смених масло 5 пьти.На старта,втора смяна Пуерто Ваярта Мексико,Трета смяна Акапулко Мексико,четвьрта смяна Панама сити и пета смяна Флорида.Масло нови си нося,то не е много,по около 35 литра на мотор и 5 генератор,трансмисиите карат по 1000 часа та тях ги сменихме на старта.Ако трябва да влача и изгоряло масло много ще ми стане - сипва се в танка за старо масло и се гори в мотора,моторите бяха Катерпилар С12 по 705 коня парчето,старт на 400 часа или почти нови.

                              Вьпреки това не сьветвам никой да пробва на малки дизелчета / малко е ако е по-кьсо от фризер / с директна инжекция и без смяна на филтри редовно.Ние там си играем с какви ли не течности,но имам и 6 манометьра следящи вакум по филтрите,температура на изпускателна уредба,на турбо,на горивото,на маслото,на антифриза и какво ли още не.Не го сипваме и с мрьсна газ по магистралата без да знаем какво става.Вьпреки това до момента грам проблем сме нямали с тия системи,обикновенно дизела е пьлен с тиня по сьвсем други причини.
                              TOYOTA SEQUOIA ‘11
                              W140 S420 '99

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X