Понеже няма отделна тема за използването на отработено масло, като гориво, реших че ще е полезно да има отделна такава тема. Става въпрос за използването му в различни съотношения спрямо нафтата, който както си прецени, но да се изяснят някои общи въпроси. В други теми (за олиото например) е писано по въпроса. Някои колеги казват, че карат вече доста време на масло и тяхните съвети и споделен опит в тази тема смятам че ще са полезни на много хора!
Значи маслото трябва да е двигателно, без примеси от други флуиди от автомобила, например трансмисионно масло или спирачна течност. Самото масло е хубаво да се филтрира, тъй като съдържа абразиви, които увеличават износването на двигателя, също така може би има известен риск и за разпръсквачите. Въпросът е след филтрирането избягва ли се вредното въздействие? Достатъчно ли е да се мине, предварително утаеното масло през филтър от кафе машина например, също така целесъобразно ли е да се сложи едно допълнително филтърче (от тези прозрачните) преди горивния ф-р? Ако преди самото прецеждане маслото се разреди с нафта може ефекта да е по-добър. Ако автомобила е с катализатор, може би би се задръстил още повече и е желателно да бъде премахнат. Самото каране на отработено масло отразява ли се на ресурса на самото двигателно масло на автомобила?
Лично аз не съм сипвал отработено масло в резервоара (колата е Пунто 1.7TD 96'), освен малки количества двутактово такова, но в скоро време ще почна, особено след като си изясня поставените по-горе въпроси!
Значи маслото трябва да е двигателно, без примеси от други флуиди от автомобила, например трансмисионно масло или спирачна течност. Самото масло е хубаво да се филтрира, тъй като съдържа абразиви, които увеличават износването на двигателя, също така може би има известен риск и за разпръсквачите. Въпросът е след филтрирането избягва ли се вредното въздействие? Достатъчно ли е да се мине, предварително утаеното масло през филтър от кафе машина например, също така целесъобразно ли е да се сложи едно допълнително филтърче (от тези прозрачните) преди горивния ф-р? Ако преди самото прецеждане маслото се разреди с нафта може ефекта да е по-добър. Ако автомобила е с катализатор, може би би се задръстил още повече и е желателно да бъде премахнат. Самото каране на отработено масло отразява ли се на ресурса на самото двигателно масло на автомобила?
Лично аз не съм сипвал отработено масло в резервоара (колата е Пунто 1.7TD 96'), освен малки количества двутактово такова, но в скоро време ще почна, особено след като си изясня поставените по-горе въпроси!
Коментар