Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Българските ВВС

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Българските ВВС

    Полша нямала лиценз да ремонтира изтребителите ни.
    "Полша няма лиценз за ремонт и удължаване на ресурса на двигатели за изтребителите МиГ-29 дори и за своите", пише "Преса", цитирайки втория български космонавт о.р. ген Александър Александров, представител на производителя РСК-МиГ за България.
    Експерти от Българската армия също потвърдиха, че е така. При това обстоятелство не е ясно какви преговори води с поляците Николай Ненчев за ремонт и поддръжка на бойните ни самолети, недоумяват специалисти.
    Припомняме, преди дни бе обявено, че наличните ни изтребители МиГ 29 ще бъдат ремонтирани в Полша на по-ниска цена от предлаганата от Русия, където се произвеждат.
    Министърът спрял изпълнението на два договора за ремонт на МиГ-29, сключени на 30 април т.г., каза още Александров. За това ген. Михо Михов коментира: „Подмятат се от канцелария в канцелария и не се реализират". Ген Михов е шеф на комисията по отбрана в парламента, преди това бе командващ ВВС, а по-късно и шеф на Генщаба.
    Контрактите са парафирани на 30 април тази година от шефа на дирекция „Инвестиции в отбраната" на МО Венислав Цанов и от РСК-МиГ. Но преди да бъдат изведени в деловодството, Ненчев ги спрял без обяснение, под лъжливия предлог, че няма пари, а те са били осигурени. Преди дни той увери, че премиерът е обещал, че ще има финансови средства за МиГ-29.
    Единият договор е за ремонт на два двигателя и самолетни агрегати, а другият - за удължаване на ресурса на други двигатели с 50 часа. „Започнаха да се пазарят и искаха цена за двата двигателя, за да им излезе по-евтино - като за 14 броя, тъй като поканата за преговорите бе за толкова.
    От РСК-МиГ се съгласиха. В момента договорите са висящи, не се изпълняват, защото МО ги замрази", обясни Александров. Според него във ведомството на Ненчев чакали да видят как ще приключат преговорите с поляците. В случай че се провалят, било възможно да пуснат договорите с Русия.
    Сега във Варшава удължават летателния ресурс на машините с решение на главния инженер на техните ВВС. „В момента полските военновъздушни сили разполагат с части за ремонт на два двигателя. Но тяхното законодателство им забранява да ги изнасят за други държави", категоричен бе Александров.
    Варшава внася части от Москва. „Полша внася резервни части за МиГ-29 от Русия", каза о.р. ген. Александър Александров. Поради тази причина полската оферта не може да е по-евтина от тази на РСК-МиГ. Въпреки че Ненчев твърди, че ако руснаците искат по 3 млн. лв. за ремонт на един двигател (по договор цената е по-ниска - б.а.), полската оферта била с 1 млн. лв. по-евтина", поясни космонавтът.
    Според Александров, ако ние дадем на поляците да ремонтират наши двигатели, РСК-МиГ ще ги счете за бракувани и ще снеме отговорност за тях, защото друг няма право да ги пипа. Рамковият ни договор с РСК-МиГ, който изтича през септември т.г., бил благоприятен за нас.
    http://news.ibox.bg/news/id_365168785
    За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
    0878 79 20 61 Борис

    Коментар


    • От: Българските ВВС

      Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение
      ...ако ние дадем на поляците да ремонтират наши двигатели, РСК-МиГ ще ги счете за бракувани и ще снеме отговорност за тях, защото друг няма право да ги пипа...
      Много интересно, каква пък отговорност носи и какво е реалното ѝ изражение към момента (когато не са „пипани от друг")? Като си платим, ще ни ги ремонтират - като не си платим, няма да ни ги ремонтират. Или може-би не е така!

      Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение
      Според Александров... ...Рамковият ни договор с РСК-МиГ, който изтича през септември т.г., бил благоприятен за нас.
      Такова едно твърдение, какво друго може да значи, освен че даденият наемен служител в РСК-МиГ, лоялно работи за РСК-МиГ...
      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

      Коментар


      • От: Българските ВВС

        http://www.otbrana.com/%D0%BD%D0%BE%...%BD%D0%B8_7481
        За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
        0878 79 20 61 Борис

        Коментар


        • От: Българските ВВС

          В авиацията лиценз за извършване на определени ремонтни дейности е нещо като официалния фирмен сервиз при автомобилите . Ако колата ти е нова последен модел просто нямаш избор отиваш и колкото те изръсят толкова . С 20 годишна кола избора е твой можеш да отидеш пак там или в друг сервиз където ще ти струва доста по евтино . В авиацията това означава че ремонта се извършва по технология и с резервни части дадени от завода производител . Нашите МиГове далеч не са първа младост и двигателите им не е като да са последно поколение . Щом поляците си ги ремонтират и летят с тях значи че с или без руснаците са усвоили ремонта им на ниво не по ниско от това на РСК - МиГ.
          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

          Коментар


          • От: Българските ВВС

            Целият въпрос е - в състояние ли са наистина поляците пълноценно да поддържат МиГ 29. Косвено и отстрани , по всичко личи, че са. При това положение, тези лицензи са ала-бала. Абсолютно сигурно е, че ако започнем да сътрудничим с Полша по въпроса, прекъсваме всякакви връзки с Русия, така че, ако поляците не се справят - практически вече нямаме този самолет. Но пък, ако се справят - това ще ни донесе единствено, определено и само преимущества (това, че многоуважаемият ни втори космонавт, ще остане безработен, не е болка за умирачка - и за него самият дори, убеден съм).
            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

            Коментар


            • От: Българските ВВС


              Прокуратурата: Твърденията на министър Ненчев за предложен подкуп не са достоверни


              Как Прокуратурата се мотивира, че министър Ненчев не дава достоверна информация


              Всеки трети е шести

              Коментар


              • От: Българските ВВС

                Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                Щом поляците си ги ремонтират и летят с тях значи че с или без руснаците са усвоили ремонта им на ниво не по ниско от това на РСК - МиГ.
                Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                Целият въпрос е - в състояние ли са наистина поляците пълноценно да поддържат МиГ 29. Косвено и отстрани , по всичко личи, че са.
                До колкото е известно са си в състояние. Ако не греша, смисълът на тия лицензи в авиацията е за отговорността. Ако има авария и се докаже, че е поради, да речем, неизправен двигател, то тогава тия с лиценза би трябвало да си понесат отговорността. А пък ако летиш с двигател отремонтиран от нелицензиран завод, то си летиш на собствена отговорност (разбира се при договора може да са уточнени и различни клаузи относно отговорността при авария и/или катастрофа). Ма не съм сигурен, че беше точно така. Мисля има запознати, нека ни разяснят.
                Всеки трети е шести

                Коментар


                • От: Българските ВВС

                  Смисълът на тези лицензи е ноу-хау, технология, или както и там да го наречем. Ако технологията е придобита „нелегално", това изобщо не значи, че е непълноценна, а значи единствено, че поставя ползващите я в диспозиция на „авторите" - толкоз. А в конкретна сделка, всичко е въпрос на договорености (вкл. и гаранциите, и отговорностите). И изобщо не е невъзможно, сделка с „най-оригиналните оригиналоносители" да не изисква от тях гаранции и отговорност...
                  Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                  Коментар


                  • От: Българските ВВС

                    Има части, които поляците чисто технологично не могат да произведат - не знам да имат производство на реактивни двигатели, а дори и да имат, пак не е лесно да направиш нещо, за което производителя не ти е дал технологията за производство. И свърши ли ресурса на тия части, ще трябва да се купуват от някой, и май няма от кой друг освен от руснаците.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • От: Българските ВВС

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Има части, които поляците чисто технологично не могат да произведат ...
                      Това просто няма как да го знаем та да го твърдим. За разлика от нас (не упреквам никой) поляците винаги са дублирали в рамките на възможното и идеологията и производствата които на теория им "поемаха" руснаците. Те бяха единствени в соц. лагера които имаха "институт по геополитически проучвания" (или нещо подобно) например, при положение че за "геополитиката" на теория нямаха никаква работа да си врат гагата при наличие на "голям брат".

                      Конкретно в самолетостроенето и авиотехнологиите като цяло катастрофите с граждански полети на LOT - полет номер 7 и номер 5055 през 80те са събития които ги изправят на нокти технологически (в общи линии и в двата случая поляците упрекват руснаците че са си оставили ръцете по двигателите на въпросните самолети а руснаците хъмкат мъдро "Кои са тия да ни дават акъл") и нищо чудно още от тогава да си чоплят в тази посока.

                      Отделно че тези мигове не ги притежават от вчера а производствените възможности постоянно еволюират. Не виждам никаква причина да не са овладели конкретния модел от - до.
                      Издъних се на Тюринг теста

                      Коментар


                      • От: Българските ВВС

                        Поляците имат доста сериозно машиностроене което за разлика от нас не унищожават а развиват. Не виждам проблем да си произвеждат резервни части за един над 30 годишен реактивен двигател . Техните отношения с Русия са меко казано оптегнати . В миналото доста години са се радвали на "братската" любов на Русия .
                        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                        Коментар


                        • От: Българските ВВС

                          Ако поляците по някаква линия имат някакво производство на въпросните критични компоненти за други двигатели (граждански включително), евентуално сметката може и да излезе, ама иначе - не го виждам. Критичните компоненти по двигателя си искат цяла индустрия покрай тях като започнеш от металургията и стигнеш до същинското производство. А да градиш такова нещо за да поддръжаш собствените си 50 самолета ми се вижда малко невероятно, еле пък без съдействие(предполагам дори обратното) от конструкторите.

                          Не съм се интересувал в подробности за старите, но в по-нови двигатели например лопатките са монокристални, тоест всяка се прави от отделен цял кристал на съответния метал/сплав. Тоест има критични неща в производството, които ги могат няколко държави в световен мащаб. И парната турбина е на над 100 години, ама значимите производители сигурно се броят на пръстите на двете ръце.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • От: Българските ВВС

                            Не отчитате, че поляците "купиха" немските 29-ки зедно с разработената от немците технология за експлоатация и ремонт. Не знам немците колко разбират от авиация.
                            И ICAO са се изказали по въпроса още 1944 - Article 3b.

                            За отговорността - някой да даде пример за случай когато руснаците някога са поели _някаква_ отговорност за някоя от авариите и катастрофите по технически причини в България с руски самолет (напр. за МиГ-19, 23БН, ..).

                            А и от самолет се забелязва, че конкретните подмятания и заклинания са изключително политически обосновани и се поддържат от "загрижени" "специалисти", които са виждали самолет май само като пътници и/или защитават интереси, които трудно могат да се нарекат български. И така се грижат вече повече от 20 години.

                            Коментар


                            • От: Българските ВВС

                              Да не стане, като в коя беше тема, дето за Румъния се говореше като за... нас. С Полша хептен не можем да се сравняваме. Естествено, че имат авио-индустрия, естествено, че правят реактивни двигатели и каквито поискате. Ехо, това е третата по големина, население и т.н. държава в Европа, бря ? Туй да ней KLETA MAJKA BALGARJA ?

                              Малко линкове:

                              Pratt & Whitney Kalisz http://www.pwk.com.pl/pl/
                              http://www.becker-avionics.pl/produkty
                              http://www.bciaerospace.com/warsaw/p...-industry.html
                              Aviation Valley
                              В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                              Коментар


                              • От: Българските ВВС

                                Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                                Да не стане, като в коя беше тема, дето за Румъния се говореше като за... нас. С Полша хептен не можем да се сравняваме. Естествено, че имат авио-индустрия, естествено, че правят реактивни двигатели и каквито поискате. Ехо, това е третата по големина, население и т.н. държава в Европа, бря ? Туй да ней KLETA MAJKA BALGARJA ?

                                Малко линкове:

                                Pratt & Whitney Kalisz http://www.pwk.com.pl/pl/
                                http://www.becker-avionics.pl/produkty
                                http://www.bciaerospace.com/warsaw/p...-industry.html
                                Aviation Valley
                                Баш въпросния компонент (измежду най-критичните и най-високотехнологичните в двигателя) в тия фабрики го няма. Не че има значение де. За да сключват договори, трябва да имат начин да ги изпълнят. Как точно - тяхна си работа.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X