Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Българските ВВС

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Българските ВВС

    Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
    Не! Не е реклама. Въпросът не е дали самолетът може да излети/кацне от асфалтов път, а дали може да работи от подобни бази. Шведите са си направили самолетите с разчет, че при конфликт с СССР/Русия основните им авиобази ще бъдат бързо извадени от строя, поради което са наблегнали на възможностите машините да могат да бъдат подготвяни за полети от малки екипи с използване на полеви авиобази, на които го няма инвентара на едно нормално летище.
    Това го може практически почти всеки военен самолет .
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • От: Българските ВВС

      Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
      Това го може практически почти всеки военен самолет .
      Хич не съм убеден. Защото ей това:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Jane´s.jpg
Прегледи:1
Размер:71.8 КБ
ID:5645061


      освен финансова страна има и друга. Зад доларите на картинката стоят разни видове обслужване с необходимото за тях оборудване и т.н. ...
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • От: Българските ВВС

        Точно така, Грипен е оптимизиран точно за магистрали и полеви летища, където ще се обслужва (при нужда) даже от запасняци. Много мислене е вкарано там, точно в насока евтина подръжка и не особенно обучен наземен персонал. Мисля, че е единствен по рода си от самолетите последно поколение.

        Коментар


        • От: Българските ВВС

          Поглед към работното място така да се каже

          j-10a http://en.wikipedia.org/wiki/Chengdu_J-10
          lca tejas http://en.wikipedia.org/wiki/HAL_Tejas
          jf 17 block 1 http://en.wikipedia.org/wiki/CAC/PAC_JF-17_Thunder
          Нашите мигове това ли са

          или това ?
          За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
          0878 79 20 61 Борис

          Коментар


          • От: Българските ВВС

            Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
            ...Зад доларите на картинката стоят разни видове обслужване с необходимото за тях оборудване и т.н. ...
            Макар и не абсолютно безоснователен, но това е твърде косвен критерий. Защото оборудването може и да наистина доста скъпо, без да има връзка с възможността да се вози на един пикап. Също и специалистите може да са скъп ресурс (образование и обучение), без да са непременно голяма тумба. Стойността като такава си остава, но размера ѝ не е отменя еднозначно възможността за опериране от „нещатни" бази.
            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

            Коментар


            • От: Българските ВВС

              Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение
              Нашите мигове това ли са...
              Да, това са (снимката с аналоговите прибори).
              "Смъртта е по-лека от перо, Дългът е тежък като планина" - Мейджи, император на Япония

              2007' Jeep Cherokee KJ 2,8 CRD

              Коментар


              • От: Българските ВВС

                Първоначално публикуван от Павлин Андреев Преглед на мнение
                Да, това са (снимката с аналоговите прибори).
                На кое казват КПР и вижда ли се на снимката?
                Публикувайте отговор

                Коментар


                • От: Българските ВВС

                  Първоначално публикуван от emil5koff Преглед на мнение
                  Понеже стана въпрос за Грипен, някой дето е по-наясно, може ли да обясни, защо същият е някак си неглижиран! Лаика-данъкоплатец, тоест аз, четейки характеристиките му, оставам с впечатления, че все едно е създаден за България. Разбира се, наясно съм, че това може да е резултат на целенасочена рекламна кампания, но птичето на приказки изглежда точно такова, каквото си мисля, че би ни свършило работа. Едномоторен, най-евтина поддръжка и летателен час, възможност да излита и каца на магистрали ( обаче, със сигурност не на АМ"Тракия" в отсечката и през Пазарджик), идеален за ер полисинг. Държавата която го произвежда, макар и да не е член на НАТО, е политически приемлива, а самолета е 100% съвместим с натовските. Вероятен офсет...Та се питам, къде го стяга чепика Грипена...!?
                  Здравей, Емил.
                  Въпреки, че се препокриват годините на край на производство за Saab 37 Viggen/ 1990/ и начало на производство за Saab JAS 39 Gripen/ 1988-89/ по между им има много рязък скок в бордните системи , авионика. Може би един от най-резките скокове в технологияно отношение при познатите ни марки.
                  Viggen-а е експоатиран само в Швеция. Ако не се лъжа няма и добър боен опит. Gripena го експлоатират 5-6 държави , също с незавиден боен опит е и той.
                  Много големи проблеми със системите поддържащи полета при Грипена и след около над 10 години експлоатация има авария с Грипен , дължаща се на отказ в системите за управление.
                  Доста дълго - до около 2005 г. Gripen имаше проблени с навигационните системи.
                  Всички тези проблеми се дължат от части на незавидният му боен опит и период на разработване. Докато при преките му конкуренти от същото поколение/4-то/ едно и двудвигателни машини усъвършенстванията са в период от над 25-30 г. и са на базата участие в реални бойни конфликти.
                  Също недостатък в експлоатацията за Gripen се оказа изключително малкият брой военно-ремонтни заводи, намиращи се почти на едно и също място.
                  Преките му конкуренти не са с толкова изразен такъв проблем.
                  Проблемите на Gripen-а , а и на цялото 4-то поколетие идват от огромното желание-напън за многоцелевост и донякъде многофункционалност на летателните платформи. Всички изтребители 4-то поколение са под знака на така желаната многоцелевост. Именно стремежа към това им най -голямо предимство се оказа и най-големият им източник на проблеми.
                  Схващането или идеята за многоцелева летателна платформа, доработвана и тъпкана с подобрения във всички нейни системи с цел използването и за всичко, уеднаквяване на програми за обучение на състав, намаляване на откази и аварии по вина на АТ и грешки в техниката на пилотиране, поефтиняване на самите ЛА, унифициране на РЛС и може да се каже въоръжение доведе като краен резултат до това, че е налична възможностт да правят всичко , но на ниво често равно и даже по-ниско от на специализираните за конкретни задачи платформи дори и от по-стари поколения.
                  Възможността на Gripen-а за опериране от асфалтови пътища е добре за неговата автономност като ЛА. Тази идея е продължение на тази за летищата за подскок от ВСВ. За страна като нашата много приложима. Можем реално да си използваме бившите 11 боенни затворени летища. Отделно имаме и не малко полосички с 800-1000 м. дължина. По АМ Тракия след Пловдив в посока София имаше такава и пишеше - " Експериментална маркировка". Проблема на използването на автомагистрали и др. асфалтови пътища не е в осигуряване на обслужване и възможностите за излитане и кацане на самолетите, а как да се осигурият при бойни действия : охрана и видове маскировки.

                  Коментар


                  • От: Българските ВВС

                    Благодаря за отговора!Ако съм те разбрал правилно, основния проблем на "пилето" е че, поради липсата на боен опит, към момента не ясно дали от него ще излезе "боен сокол" или домашна кокошка!?Проблемът с универсалността (многоцелевостта), също го разбрах...нещо като аспирина, уж става за всичко, ама не съвсем! Не разбрах само, кое е по-добре да изберем- расов "сокол"(Fighting Falcon), макар и ветеран или необстреляно новоизлюпено пиле, което може да се окаже бройлер!

                    Коментар


                    • От: Българските ВВС

                      Едно пиле пролет не прави - по-добре е самолети които летят от колкото един супердупер спьнат заради липса на пари за подрьжка.
                      TOYOTA SEQUOIA ‘11
                      W140 S420 '99

                      Коментар


                      • От: Българските ВВС

                        До колкото разбирам Грипена не става - не е воювал, не е проверен, много проблеми с десетилетия ... все неща които тепърва узнавам. Къде ги четете тези неща ?
                        Аз съм чел други работи - и за системи, и за двигатели, и за оръжия... всички казват, че е супер самолета.
                        Само дано някой дето казва, че Грипена не ставал да обясни, защо само там (в Швеция на Грипен) американците позволяват изпитания на AIM-120 AMRAAM ? Защо на непроверена и ненадежна платформа се позволява това ?

                        Разбира се въпросът(те) по-горе е несериозен. Колегата petyo413 е писал откровенни глупости и аз не се сдържах.

                        Коментар


                        • От: Българските ВВС

                          Първоначално публикуван от nitro Преглед на мнение
                          ...Аз съм чел други работи...
                          Малко четеш, „откровено" казано.
                          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                          Коментар


                          • От: Българските ВВС

                            Сигурно Ама затова съм в темата и се образовам постоянно

                            Коментар


                            • От: Българските ВВС

                              Първоначално публикуван от nitro Преглед на мнение
                              До колкото разбирам Грипена не става - не е воювал, не е проверен, много проблеми с десетилетия ... все неща които тепърва узнавам. Къде ги четете тези неща ?
                              Можеби защото:
                              On 29 March 2011, the Swedish parliament approved the Swedish Air Force for a 3-month deployment to support the UN-mandated no-fly zone over Libya. Deployment of eight Gripens, ten pilots, and other personnel began on 2 April.[137] On 8 June 2011, the Swedish government announced an agreement to extend the deployment for five of the Gripens.[138] By October 2011, Gripens have flown more than 650 combat missions, almost 2,000 flight hours, and delivered approximately 2,000 reconnaissance reports to NATO.[139] Journalist Tim Hepher suggested that the Libyan operations may stimulate sales of the Gripen and other aircraft.[140]
                              Малко се различава от:

                              A small number of AMRAAMs were carried by F-15 aircraft during Operation Desert Storm, though none were actually fired. The AIM-120 was redeployed to the Persian Gulf in 1992 for use on F-15 and F-16 fighters. In December 1992 (Operation Southern Watch), an F-16 pilot fired the first AMRAAM in actual combat, shooting down a MiG-25 Foxbat during a confrontation over southern Iraq. The AIM-120 was also used in another engagement in Southern Iraq, and successfully downed the target. The F-16 Fighting Falcon scored a third AMRAAM kill in Bosnia.

                              Ако имаш нещо коренно различно , просто го публикувай.
                              Има и публикувано за някои от проблемите:

                              Main article: Accidents and incidents involving the JAS 39 Gripen
                              As of July 2011, the Gripen has been involved in eight incidents, including five hull-loss accidents, with no loss of life.[297]
                              The first two crashes, in 1989 and 1993 respectively, occurred during public displays of the Gripen and resulted in considerable negative reporting in media. The first crash was filmed by a Sveriges Television news crew and led to calls from previous critics of the project to cancel development altogether.[298] The second crash resulted in a minor scandal since it occurred during the 1993 Stockholm Water Festival in central Stockholm with tens of thousands of spectators present. A human tragedy was narrowly avoided as the aircraft crashed in an empty area on the island of Långholmen. The pilot ejected unscathed, but one woman was hospitalized for burns and 14 other individuals reported injuries of a "psychological nature". There was public criticism of the decision to display the Gripen over large crowds, and it was compared to the 1989 crash.[299][300] Both the 1989 and 1993 crashes were related to flight control software issues.[301]

                              Аз съм чел други работи - и за системи, и за двигатели, и за оръжия... всички казват, че е супер самолета.
                              Само дано някой дето казва, че Грипена не ставал да обясни, защо само там (в Швеция на Грипен) американците позволяват изпитания на AIM-120 AMRAAM ? Защо на непроверена и ненадежна платформа се позволява това ?[/QUOTE]
                              Може би имаш в предвид:

                              AIM-120B, Rb 99

                              The AIM-120B missile was the result of the two block AMRAAM Producibility Enhancement Program. The B-model incorporates a new digital processor, erasable programmable read only memory, and five major electronic unit hardware chassis upgrades. The Swedish AIM-120B's, carried by the 'Gripen', are designated as Rb 99.

                              Всяко въоръщение колкото и да е тествано от производителя :

                              The original list of five proposals was narrowed down to 2 in February 1979. Both contractors received a contract for ten prototype missiles each, which were to be fired from F-14, F-15 and F-16 aircraft. At the end of 1981, after only 6 missiles were fired (3 each), Hughes Aircraft & Missile Systems Group was picked over Raytheon to build 94 test missiles, with an option for 924 full production missiles. The AMRAAM program entered FSD (Full Scale Development) in September 1982, and test firing of the missile started in that same year at Holloman AFB and NAS Pt. Mugu, with the missile proving itself against increasingly tougher targets.

                              му се правят и доста тестове с носителя на клиента.


                              Разбира се въпросът(те) по-горе е несериозен. Колегата petyo413 е писал откровенни глупости и аз не се сдържах.[/QUOTE]

                              Коментар


                              • От: Българските ВВС

                                Колега, не виждам някакъв смисъл в цитатите ти. Първо, няма на света самолет, който да е нямал проишествия, второ - AIM-120 AMRAAM се тества само в САЩ и Швеция.

                                Как да е, Грипен като "стойност-ефективност" няма равен в момента. Така че няма смисъл да се измукват от пръстите кусури.
                                Е, може би има конкурент - Ан-2 ... като стойност (изгорял бензин) и ефективност (убити колорадски бръмбари в картофените поля).

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 3 потребители онлайн. 0 потребители и 3 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X