Първоначално публикуван от v_0
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Избор на първа лодка и начин за транспортирането и
Свий
X
-
Нали знаеш, така се почва
- когато направи първата кобра с джапанката, ще се качи на РИБ. В началото на прехода
, един познат, заедно с негов колега, си направиха по една черупка 2.40 с транцев нос, сглобена от 7 парчета шперплат и облепена с един слой стъклотъкан. Чертежите бяха от единственото достъпно списание на такава тематика - Катера и яхти, естествено на руски. Та тия две кукувици, се возеха на Искъра с това чудо и 8

к.с. Ветерок!!!.
Представи си го е това с 8 коня мотор
.
Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
-
Коко, първата кобра, беше направена още по язовирите, на морето достигнах по- големи висоти :-) ... при много силен насрещен вятър и вълна поне метър, реших да раздавам газта до края. Понеже не ми е за пръв път да карам лодката на задни гуми, не обърнах кой знае колко внимание. Акъла ми дойде, като резервоара падна във водата, а той беше завързан, макар и едно към гьотере. Като излязох от водата жена ми беше пребледняла , а на мен адреналина още не ми позволяваше да се сетя как съм щял да се наиграя...
-
И аз такава кобра имах пред вид де
. Носовия сак да те удари по носа при 50- 60о отскок 


П.П. Резервоара при нас беше вързан с колани за пода а носовата чанта само поставена...Последно редактирано от коко келеша; 04-07-20, 21:18.
-
-
Меракът зависи от възрастта. И ние почнахме с лодка от шперплат. Казваше се "кълчи гъз", щото много се клатеше. Сега е на дъното на Ропотамо. После построихме платноходка 10 брт (в действителност беше 12). Накрая - 5 метрова, с 90 к.с., която от няколко години седи на колесара в двора, щото никой не иска да я кара ...ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"
Коментар
-
Брей колко се е развила темата, докато аз "копам" по 12 часа на ден...
Няколко уточнения: с тези гуми наистина може да се кара и със 140км/ч, а иначе по закон у нас със 100кмч. В Гърция правилото е колкото пише на табелата -30% Т.е. ако е 90, би трябвало да караш с 60кмч... а дано, ама надали
Относно баланса - мостът и калниците са захванати към шасито със скоби точно по тази причина - да може да се регулира. 20 до 50кг тежест на лапата за този типоразмер... пикапът изначално е с прекалено лека задница, затова аз бих го натоварил максимално на теглича.
Калниците умишлено сме свалили надолу за да не опират в лодката, така че вариантът с големи /еле пък джипови/ гуми не е вариант... Според мен не пипай там! Ако теренът е пресечен, просто свали таблата със светлините и няма проблем.дори някъде са се влачи по рамата...
За ваденето от плажа с колан гърците са измислили една хитрина - резервната гума е монтирана на главина и със скоби към гредата - при нужда я завърташ в работно положение и става триколка... Инаме маневреното колелце се забива в пясъка и го изкъртваш...
За монтажната височина на мотора - спрямо снимката има възвожност да го надигнеш 2-3см, но при тази мощност и скоростта от 40+ кмч, аз мисля че няма смисъл... Рискуваш на някоя вълна да излетиш от лодката
Слагай задължително стоп-кордата на ръката или на колана, когато юркаш!
Следващата /малка/ стъпка е РИБ около 4-те метра със същия мотор и колесар, ако не минеш направо на по-голямата стъпка РИБ около 5-те метра и 50кс мотор...помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
- 2 likes
Коментар
-
Биткойнс?Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнениеБрей колко се е развила темата, докато аз "копам" по 12 часа на ден...
...
ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"
Коментар
-
Жалко, че след толкова пари инвестиции, сезонът върви към провал. А всъщност, може би, е по-добре- няма опашки, няма гадни македонци и нахални румънци....
Коментар
-
Така.
От както взех джапанката, единствената мисъл, която ми се появява в главата е: “ да се е*@ у тъпата тиква- що по рано не си бях взел лодка...” Няма такъв кеф- отиваш с пикапа до нЕкой пущинак, пускаш някак лодката на вода и после с нея отиваш до още по- голЕм пущинак. Там, далече от ‘ората опъваш една палатка и се разпадаш от кеф... Сутрин, обаче палиш джапанката и отиваш да изпиеш някъде едно ристрето, на обед плаваш до местното капанче да изядеш тройка кифтета с гарнитура, а привечер минавайки покрай брега береш сухи дърва за вечерната скара, понеже те мързи да цепиш...
Колесара също е ебати рахата: докато дамата реши, кое място и допада най- много за палатката, аз вече съм вкарал лодката във водата: ама валяло, пекло- все ми е тая. Освен това се оказа, че
лодката събира и четири велосипеда, докато е върху ремаркето, та празна не и се случва да е никога...
Колесара ми създава дребни ядове, които са елементарни за разрешаване, ама пусто не ми остава никакво време да ги реша, понеже от четвъртък вечер, до неделя вечер сме заети с плаване, а не с поправяне...
Лебедката е тотален боклук: още на първото спускане на вода се счупи (по- скоро извади) палеца, регулиращ на къде да се навива колана. Първоначално реших, че е дефект, но като го разглобих, видях че сърбите са го правили с гъза си: има такава хлабина и луфт между детайлите, че просто няма шанс да се поправи, така че да не създава ядове. Когато на второто пускане се счупи оста на която стои въпросния възел, убежденията ми съвсем се затвърдиха. След този случай още два пъти въпросния палец се измяташе и беше поправян, така че в момента лебедката се ползва само да закача лодката при превоз. Мислех да звъня на Тедо, ама в случая контрата не е у него, а в производителя, който си е оставил ръцете. Ще купя някоя читава лебедка, ама от возене все не остава време... Ей за това става въпрос:
За момента не съм местил колелата педя назад, единствено върнах гредата напред, както беше като го взех. Навъртях бая километри по всякакви пътища, до степен, като съм без колесар, да ми е малко нетипично ... :-) Усещането е, че колата е достатъчно стабилна, почти не съм си променил навиците за шофиране, а разхода се е качил с малко над литър при обичайното ми пенсионерско шофиране - между 100 и 130 км/ч.
Всъщност, лодката по- често е плаваща маса или плаващ дансинг :-) от колкото средство за придвижване. Синето, мине, не мине и пита кога ще ходим да хапнем по нещо на лодката :-)
Мисля си, че ако не беше лодката и до сега нямаше да съм открил магията на българските водоеми- винаги ме е отвращавала навалицата и простащината на немалка част от посещаващите ги, но опцията да отидеш на безлюдно местенце ми откри нови перспективи...
08седемшест5едно513четири
- 1 like
Коментар
-
Следващият етап на развитие?

Радвам се, че си уцелил ваксата и се забавлявате. Снимката е точно от Батак.За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
0878 79 20 61 Борис
- 1 like
Коментар
-
До сега и се кефих на тая хвърчилка :-) Тъкмо мислех, че ще има оцапани панталонки, обаче шофера много печен- баш преди да цопне, вдигна носа и го приводни неусетно. Май от всички гьолове до сега, Батак най- ни допада... Пусто само едно хотелче предлага читаво кафе, а за обяд- предстои да го тестваме...
-
То и със самолет така се каца, непосредствено преди докосването на пистата, носа се вдига нагоре. Докосването става първо със задните колесници, после плавно се сваля и носа.
-
Браво-браво
Донеси лебедката ще ти я сменя с нова...помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
Е, няма такъв релакс...
Пръпкам с минимални обороти на 20 метра от брега и народа ми подвиква: “ кълве лиииии???”, щото вижда, че зад лодката се влачи сиджимка, закачена за шприглите на тентата, пък и съм сам. Как да им обясня, че съм си забравил хладилната чанта и биричката ще стане съвсем на пикоч, ако не си я влача във водата? :-)
08седемшест5едно513четири
- 2 likes
Коментар
-
И аз смених концепцията за студените бири, ако иде реч за 2-3 дена.
Отдавна по бензиностанциите има и студени кенове с напитки, както и лед в пликове.
Та с подходяща изолирана кутия и един - два плика ледени бучки, имаме и студена бира а и лед за джина или облака.
- 1 like
Коментар
-
- 3 likes
Коментар
-
Там е истината. Баш на острова.Първоначално публикуван от Валентин Стоилов Преглед на мнениеОстрова на Голям Беглик.
Вчера свършиха всички търсения. Изобщо.
Черните щъркели още ли са там?
Коментар
-
Искаш да кажеш, че вече всяка седмица ще си тамПървоначално публикуван от Валентин Стоилов Преглед на мнениеОстрова на Голям Беглик.
Вчера свършиха всички търсения. Изобщо. ...

???
Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
- 2 likes
Коментар
-
Само безшумни
. Доста се двоумих и накрая реших, че бензинката дори и на язовир е за предпочитане при перспектива за неколкочасово возене. А когато включиш в уравнението цената и теглото на необходимия акумулатор, нещата съвсем загрубяват - общата цена отива на и над 1000 лева а теглото е колкото на три бензинки от 2.5 кончета. Както каза Вальо, може да вдигаш много шум, но може и да си бръмкаш лекичко на 2500 оборота примерно.
П.П. За да не топлиш язовира за твоя сметка, ти трябва ел.мотор с максимайзер, който не е под 600 лева и то за непознат а не реномиран китаец
Последно редактирано от коко келеша; 20-07-20, 09:20.
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар