Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стари автомобили на служба

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Стари автомобили на служба

    Чичко Seк-1 и Стария не може да не знаят , то индификацията е съвсем лесна щом и аз съм виждал.

    На рабовите диференциали си пише "RABA" и редуктора е по дебел .
    Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б

    Коментар


    • От: Стари автомобили на служба

      Малко по-напред споменах за старите Икарус и ЛАЗ-а. При руснаците видях една снимка



      на баща ми предприятието до около 75-та година имаха такъв като отляво, след това такъв като отдясно, че даже и два. На всичките съм се возил многократно и то близко до шофьора. За ЛАЗ сме говорили и пак ще говорим, живот и здраве, но вчера се зачетох малко да си опресня спомените и днес, ако позволите, ще споделя няколко изречения и снимки за тая машина Икарус 620/630 - градски/междуградски. Все пак в определен период е била почти масова по пътищата на Родината.
      Мостове Раба, рама и дизел Чепел, икономичен и достатъчно мощен. За шофьора няма кой знае каква ергономия, но всичко с времето си.



      В Унгария и някои ГДР градове са влачили ремаркета, за България нямам сведения.




      На негова база всъщност са и първите разработки на "хармониката".





      Според руснаците, при 20-22 седящи места, градският спокойно е возил 80 човека. При тях, казват, трудно е издържал десет години експлоатация пътнически превози, но пък достатъчно здрава база за да поработи още няколко години след бракуването и в товарните превози. Даже и като бордови


      даже и като седлови влекач.



      Пак според тях, в момента в света има запазени и известни осем броя комплектни машини от тоя модел. Едни ретроентусиасти от Петербург са открили бивш зъболекарски кабинет "Дентобус" някъде в Северен Казахстан и са го прибрали на ход с влекач-евакуатор, около 3500 километра. Набор ми е, 67-ма



      Години на производство от 58-ма до началото на 70-те. В самото начало на 60-те са се пробвали с по няколко десетки броя в Прага и Варшава, но там е ясно - нямат шанс и за няколко години излизат от употреба. За СССР през цялото десетилетие изнасят по няколко стотин до хиляда годишно. Работят основно в Прибалтика и някои от големите градове. За България не знам как точно стоят нещата.

      Пак в ония години - 55-70 някъде, Икарус имат един модел, 55/66 с няколко модификации, който наистина е изпреварил времето си. Самоносеща конструкция, заден двигател. Много шумен, ГДР-ейците са му викали Ракета и при първа възможност са сменяли дизела с някакъв техен. В България все още не знам дали е имало такива.



      Коментар


      • От: Стари автомобили на служба

        Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
        Мостовете мисля че бяха Raba/Man.
        Много ми е неудобно и предварително се извинявам, че точно по твой коментар ще трябва да правя уточнение, но мостове Раба-МАН няма. Раба си е Раба /тва на латиница де/ още от края на 19 век, от Австро-Унгария. От началото на 20 век покрай другото заводът прави и двигатели и автомобили. За Икарус правят шасита, двигатели, скоростни кутии. А мостовете им са нещо като еталон за целия соц лагер. Правят по няколко хиляди камиона на година, основно за Унгарокамион и разни специални. Кабини слагат оригинал на МАН и ДАФ /имаше такива в България/, Роман - бартер срещу двигатели. РабаМАН е двигателят който правят по лиценз на МАН и са го слагали на какви ли не камиони и автобуси.

        За мостовете на Мадара не е необходимо да се хвалим. Производството е някъде от средата на 60-те - за Молотовки. С чехите от ЛИАЗ от 1971 г. работим по десетгодишни дългосрочни договори - мостове срещу машинокомплекти. След 82-а или 83-а, ако не ме лъже паметта, ставаме единствен доставчик за ЛИАЗ на предни, средни и задни мостове. Доста години след приватизацията основен пазар на мостовете ни са Камаз, като за някои от сериите им, специално някои от автобусите са само с български мостове. Това само съм го чувал де . Последните години не знам как са.
        Последно редактирано от jordanov sv; 17-10-19, 12:31.

        Коментар


        • От: Стари автомобили на служба

          Първоначално публикуван от jordanov sv Преглед на мнение
          ...След 82-а или 83-а, ако не ме лъже паметта, ставаме единствен доставчик за ЛИАЗ...
          Е, баш това беше фукането по него време и няколко години след това. Имаше нарочно предаване по телевизора за тия работи, но съм му забравил името.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • От: Стари автомобили на служба

            ''Пак в ония години - 55-70 някъде, Икарус имат един модел, 55/66 с няколко модификации, който наистина е изпреварил времето си. Самоносеща конструкция, заден двигател. Много шумен, ГДР-ейците са му викали Ракета и при първа възможност са сменяли дизела с някакъв техен. В България все още не знам дали е имало такива.''
            Бях решил да не качвам нищо в темата и да бъда само ''четящ'' потребител, щото малко на психотерапия я обърнаха някой колеги, но заради интересното изложение на колегата jordanov sv не се сдържах и качвам сканирано изображение на снимка от 1959-та. Правена е до ЖП Гарата в Бургас и е на колегите от Bus Memories Bulgaria
            :
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:13-1-2-@-Ikarus 55-turisticheski tansport-Burgas-Bulariya-1959-.jpg
Прегледи:1
Размер:92.4 КБ
ID:5822387
            Почти набори сме с колегата jordanov, аз съм 69-ти, но също не го помня този модел на ''Икарус''... Иначе, автобусите тук са брандирани и не остава никакво съмнение за това, че ги е имало и у нас. Кадърът е удачно попълнение към горния пост, така че моля да бъда извинен от потребителите на които евентуално съм досадил, дано и това да не ги раздразни, но смятам, че определено трябва да се види!
            Последно редактирано от centurio; 17-10-19, 13:31.

            Коментар


            • От: Стари автомобили на служба

              Да, благодаря!
              Такова включване чаках

              Коментар


              • От: Стари автомобили на служба

                Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
                ...Освен остроумничене нищо по същество. Става ясно колко си наясно с тия автобуси...
                Е какво искаш по същество ?! За возИята ти казах . Ако искаш да ти разкажа за ремонтите в един конкретен ДАП , дето минаваха летата ми като пионерче във ваканция - ше стане цяла повест .

                ...иначе , да съм наясно - колко да съм наясно . Имам 3 месеца стаж в завод "Чавдар" в пети курс на МЕИ-то , баш в конструктивен отдел. Плюс дипломната ми работа за "инджинер" . Баш "корубата" на един от въпросните "Щаер"- и. Щото за сведение на Матросовците : разработваха се и 48 - местен и съчленен за градския транспорт .
                А , имам същевременно и едно участие в един "творчески колектив" по "подобрение на затварянето и уплътненията на вратите" . Щото тогава да се кефиш на климатик си беше "капиталистическа глезотия" .

                ..пак за кефа на Матросовци мога да разкажа някои неща от кухнята на производството . Ама ше кажете , че плюя по Социалистическия строй и свързаното с него светло бъдеще

                ... а ти в завода влизал ли си ?

                Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
                ... просто много държиш да покажеш какви увреждания ти е нанесъл комунизма на крехката психика и чувствителните задни части....
                ... а тука вече внимавай и си сдържай нервите , че си на границата на благоприличието !
                Последно редактирано от Vlado_Ts; 17-10-19, 16:40.
                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                Коментар


                • От: Стари автомобили на служба

                  Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                  То този модел така си и остана експериментален де , ама между другото : известно ли ти е що пък е Камаз мотора ?
                  Не е много експериментален щом има още доста бройки в движение . Предполагам че камазовите силови установки ги слагаха щото основния пазар за тези автобуси освен у нас беше СССР . В този период руснаците плащаха във всичко друго но не и в някаква конвертируема валута . Нашия Камаз така е дошъл на времето . На един познат на шефа при някаква сделка в началото на деведесетте руснаците му плащат вместо с пари два вагона алуминиеви тенджери за готвене под налягане и два камаза Експериментален си остана 530 защото го пуснаха в демокрацията с комплектация на Мерцедес и на цена го докараха почти колкото Сетра
                  Последно редактирано от sek.1; 17-10-19, 18:56.
                  Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                  Коментар


                  • От: Стари автомобили на служба

                    Плащаше се + друго и с камаз, нива, газели и хладилници. М4 имаше доста с камазов мотор
                    А тези простотии се правят от името на всички ни.
                    Даника
                    Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                    Коментар


                    • От: Стари автомобили на служба

                      Първоначално публикуван от nbajani Преглед на мнение
                      Чичко Seк-1 и Стария не може да не знаят , то индификацията е съвсем лесна щом и аз съм виждал.
                      Първоначално публикуван от nbajani Преглед на мнение

                      На рабовите диференциали си пише "RABA" и редуктора е по дебел .
                      Това което аз съм виждал на живо са със силова установка Раба според мен най добрите . При нормална поддръжка си изкарваха едни 500 000 км. Имаше едни с мадаров мотор без турбината и някакъв особен мост като от старите мадари . Запомнил съм че бяха с обратни на рабата скорости . От пет автобуса на времето във фирмата един беше такъв и с него имаше само ядове . Него рядко го пускаха да излезе извън София . Тези с камазовия мотор се познаваха от далече защото ауспуха им беше от ляво . На равното вървеше колкото рабата но на баирите бързо омаляваше и го издухвах . Самоковци имаха няколко такива . Най вървяха тези с мадаровия мотор с турбината но те бяха много редки . Варненци имаха доста такива .
                      Последно редактирано от sek.1; 17-10-19, 18:58.
                      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                      Коментар


                      • От: Стари автомобили на служба

                        Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                        ...Не е много експериментален 420 щом има още доста бройки в движение . ... .
                        Аз мисля , че като "технически лица" би трябвало да си говорим на по-сериозен език . Технократски дет се вика
                        "Много експериментален" или "малко експериментален" са понятия за пред банята . Не отива на един инженер да борави с такива.
                        Нали се сещаш , че съществуват "експериментални серии " , " нулеви серии" също , които предхождат серийното производство (ако изобщо). А всяка подобна серия с по колко "бройки" е планирана е съвсем отделен въпрос .
                        Ся , бас държа , че тука пишещи Матросовци ни знаят колко Чавдар-а 420 са произведени , ни колко процента от тях са в движение .
                        ... та "доста" бройки" от Х- произведени значи "дървено желязо" , от което всеки може да си извади какъвто извод му пасва на душа .
                        .. а за "Сетрите" мога да ти разкажа любопитни неща , но не тук . Само като жокер : ние като български конструктори нямаме никаква заслуга за 11М4 . Добре че беше братския унгарски пролетариат насреща !.. и унгарската компартия ( очевидно там имаше по- малко коне с капаци от колкото у нащо бкп).
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • От: Стари автомобили на служба

                          Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                          . Добре че беше братския унгарски пролетариат насреща !.. и унгарската компартия ( очевидно там имаше по- малко коне с капаци от колкото у нащо бкп).
                          Което не попречи Икарус да фалира по същия начин като Чавдар .
                          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                          Коментар


                          • От: Стари автомобили на служба

                            Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                            Което не попречи Икарус да фалира по същия начин като Чавдар .
                            Ми хич не е по същия начин ! Ма това е друга тема .
                            Отделно в днешно време в Унгария наред с другото се сглобява Мерцедес , с инвестиции над 1 милиард еврА (май станАха 2 завода там)... същевременно у нас правим бас дали фау ве ше строй нещо тука... и се молим Баце "да ни урЕди" ...
                            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                            Коментар


                            • От: Стари автомобили на служба

                              Първоначално публикуван от jordanov sv Преглед на мнение

                              За мостовете на Мадара не е необходимо да се хвалим. Производството е някъде от средата на 60-те - за Молотовки. С чехите от ЛИАЗ от 1971 г. работим по десетгодишни дългосрочни договори - мостове срещу машинокомплекти. След 82-а или 83-а, ако не ме лъже паметта, ставаме единствен доставчик за ЛИАЗ на предни, средни и задни мостове. Доста години след приватизацията основен пазар на мостовете ни са Камаз, като за някои от сериите им, специално някои от автобусите са само с български мостове. Това само съм го чувал де . Последните години не знам как са.
                              Имам двама съседи(единия почина отдавна де), които бяха много в час с мостовете на Мадара и реализацията им.
                              По "онези години" и Шкода участваха в Париж-ДАкар, и мостовете им са били наши. Пускат поръчка от 100 моста със завишени изисквания към качеството, от тях избират 50 които се пращат в Чехословакия. Там от тези 50 избират няколко които се монтират на "бегачките", и още няколко за резервна част. Това разбира се след мерене, изпитания и т.н.
                              Другия съсед е директор на Мадара Агро, а си беше директор иоще преди да се създаде това подразделение.
                              Та той е споделял, че нашите мостове които изнасяхме за Русия-за Камаз са били на доста високо ниво като качество. Нп са ги произвеждали по чертежи и спецификации на Мерцедес. И казваше,ч е като карат зад Камаз с наш и с "родной" мост нашия си е бил тих, а руските са издавали предсмъртен вой...
                              Има ли желание-има и начин!

                              Коментар


                              • От: Стари автомобили на служба

                                Точно това имах и аз предвид като казах, че не е необходимо да се хвалим. Фактите са налице и който иска, може да научи.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 3 потребители онлайн. 0 потребители и 3 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X