Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Караме на фарове през цялата година!

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Караме на фарове през цялата година!

    Е стига с този разход де. Смешно е даже да се коментира.
    Виж, от гледна точка на теория на автомобила е интересна тема, но не и е тук мястото.

    По темата-Карането на фарове в ясен и светъл ден е напълно безсмислено. Ако някой не може да види кола която не е със светнати фарове-не е за шофьор. Който реагира само на светеща кола, а игнорира несветещата-още по не е.

    Статистики, матистики, все е тая. Ако ще и като айфеловата кула да светим-пак ще има някой който да не ни е видял, или нещо друго.

    Казах го и по-горе-трябва да се мисли като се кара. На кого подписа беше, че шофирането е мисловен процес който протича в главата?.. Много е вярно, и колкото повече мислим-по-добри шофьори сме.
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • От: Караме на фарове през цялата година!

      Един без светлини е наистина невидим сред много със светлини за претъпените сетива. Мотоциклетите трябва да са с включени фарове, за да заострят вниманието върху себе си, защото инстинктивно всеки се съобразява с по-големите, но с по-малките не и защото са много пъргави.

      Лошото е, че целия контрол по пътя се изразява в различни начини за дебнене и ловене на нарушители и тяхното глобяване. Какво ще променят със задължителните светлини ли-ново перо за глобяване. Ето това ме нерви, защото тази мярка не се прави за безопасност, а за пари! Къде е статистиката, колко е достоверна? Нима не е по-наложително да се засилят критериите при вземане на книжки, защото напоследък чувам за 18-24 годишни 'камикадзета', нима дупките не са опасни, нима не се отнема предимство безнаказано, нима се използва мигач, нима не се завива от средна лента, нима някой от вас има смелостта да използва предимството на дясностоящия, нима прегледа е като преглед?!?......И къде в редицата да сложа тия включени фарове? Някъде до новото 140 на магистралата.......
      Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

      Коментар


      • От: Караме на фарове през цялата година!

        Първоначално публикуван от agogov Преглед на мнение
        Един без светлини е наистина невидим сред много със светлини за претъпените сетива.
        Не е вярно. Ако е така-щеше да е пълно с катастрофирали коли, защото доста често се срещат коли с несветнати фарове. Даже и през нощта. И няма ударени коли защото не светели. Има такива защото някой не е видял, че идва кола, ама и при светнати фарове пак не се виждат.

        Въпрос-тук всички сме шофьори. При изпреварване виждате ли в насрещното движение кола която не е светнала фаровете? Виждате, защото ако не виждахте-нямаше сега да пишете тук...
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • От: Караме на фарове през цялата година!

          Обясни ми как карайки един час на фарове ще засечеш разлика в разхода от 73 милилитра за тоя час, и ще се съглася че сте мерили нещо смислено.

          ...после, колите които споменаваш първо си менят напрежението сериозно със смяна на товара и на оборотите, и второ на празен ход като включиш фарове започват да дърпат от акумулатора, защото алтернатора (ако въобще е алтернатор) не смогва при тия обороти да даде това, дето му пише на етикета.

          Вземи нормален модерен дизел, дето държи 14.5 волта и 750 оборота, независимо какво му включиш, намери подходящи за измерване на такива количества инструменти, и премери колко харчи на празен ход за примерно половин или един час. Това е начина да премериш надеждно, а не да засичаш от колонката или колко си сипал от тубата, защото е като да поправяш ръчен часовник с ръкавици за заварчик.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • От: Караме на фарове през цялата година!

            Харчи пренебрежително малко та за това ще имаш леко проблемче да го засечеш.По спомени / да поправят знаещите / 100 ампера сваляха 4 коня или на всеки 25 ампера по конче.Като му наредим 9 батерии и му включа алтернатора на всичките и се чува как сваля оборотите.Това пак си зависи от много неща,но грубо е така.

            Сьщия ремьк може да задвижва климатик,там сьщо ли е еднакьв разхода сьс или без него?Като се тьрсят почти вечни крушки които се ползват само през деня ще се наложи да изнасилим Спарки да каже от кьде и кой му продаде ЛЕД диодните за колата му.Ако на габарита се перне по-силна крушка и тая за мьгла е вградена вьв фара спокойно мога да карам само с тях и ще има сьщия спорен ефект еле на прекрасен сльнчев ден.
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • От: Караме на фарове през цялата година!

              Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
              ... или на всеки 25 ампера по конче...
              Е те го те, а фаровете са ~ 10А.
              А празния ход на всеки двигател над 100коня все си мисля, че е поне 2-3 кончета (след като тръгва без газ от място 2t. кочинка)

              колкото до надеждното мерене - пишете си с бившия "гений на аналитичната химия" на випуска.
              Тва е цитат на асистента. Показах му неща които не беше виждал в собствената му лаборатория

              висок мерителен цилиндър лесно хваща разлика от 2мл. Аз очаквам да е макс. 10мл./час при 140вт светлини и на място. На ход разлика няма да има.
              Мисля и че 20-30мин. за теста ще е достатъчно (мои 5ml - ваши 35ml). Трябва да се избегне и включване на охлаждащата перка.

              Сметките ви колко гориво трябва за 140вт са ок, това което не отчетохте, е че таз енергия над 80% е в празния ход, демек се тая за шофера с фарове или без.

              Пуснете тема " Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко? " да си шпрехаме там.
              байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
              Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
              Суперспам - спама на суперите

              Коментар


              • От: Караме на фарове през цялата година!

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                ...после, колите които споменаваш първо си менят напрежението сериозно със смяна на товара и на оборотите, и второ на празен ход като включиш фарове започват да дърпат от акумулатора, защото алтернатора (ако въобще е алтернатор) не смогва при тия обороти да даде това, дето му пише на етикета.

                Вземи нормален модерен дизел, дето държи 14.5 волта и 750 оборота, независимо какво му включиш, намери подходящи за измерване на такива количества инструменти, и премери колко харчи на празен ход за примерно половин или един час. Това е начина да премериш надеждно, а не да засичаш от колонката или колко си сипал от тубата, защото е като да поправяш ръчен часовник с ръкавици за заварчик.
                Мисля,че това няма кой да го оспори или никога не е мерил прецизно и коректно.А темата е за друго.
                А тези простотии се правят от името на всички ни.
                Даника
                Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                Коментар


                • От: Караме на фарове през цялата година!

                  Ти пък пропускаш един друг момент за празния ход:
                  При работещ двигател консумацията на електричество в автомобила не е 0. Има разни компютри, релета, датчици, а при бензиново-газовите и кабели, свещи, бобини и т.н. които харчат ток. Нещо трябва да произвежда този ток дори и при празни обороти. Или казано иначе: въпросните 2-3 кончета (все едно колко са точно) на празен ход са заети. Включването на светлините дори и на празен ход "стяга" алтернатора и той започва да произвежда повече. Ако не се стегне, въпросният ток идва временно от акумулатора и така докато не се мине някоя граница на алтернатора и той да стегне за да дозареди акумулатора.

                  П.П. С тестове от по 15-20 минути нищо няма да постигнете, освен че ще изпиете бирата и ще изядете цацата За да запалиш въртиш на стартер, а от това пада акумулатора -> в първите 5-10 минути алтернаторът ще трябва така или иначе да наваксва. При 2 последователни теста ще има разлика в температурата на двигателя, а от там и разлика в разхода доста по-голяма от целта на замерването: 70 мл. При загрял двигател пък, ще се включва охлаждането - пак от време на време и ще разбие схемата на експеримента.
                  Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                  Коментар


                  • От: Караме на фарове през цялата година!

                    Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                    Не е вярно.
                    Вярно е, вярно е, не ти ли се е случвало в мъгла или сумрак да ти изкокни насреща някой джигит без включени светлини или на прав участък изпреварваш, насреща в далечината фарове и в един момент, между тебе и фаровете джигит без светлини. Та за такова претъпяване говоря. Шофирането с времето се превръща в условен рефлекс и като прибавим на Павлов кучето с лампите и става мазало....
                    Последно редактирано от agogov; 04-07-12, 10:48. Причина: едно 'без' в повече
                    Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

                    Коментар


                    • От: Караме на фарове през цялата година!

                      Карам на фарове през цялата година от много време, и според моя опит това помага, по много причини:

                      1)при спрял на улицата автомобил пуснатите фарове ме карат да очаквам тръгване. Голяма част от хората не дават мигачи, в колата не мога да чуя, дали двигателят на съответната кола работи, та пуснатите светлини ми помагат да "прочета" мислите на водача;

                      2)на дълъг път, независимо, дали е по изгрев, залез или при мараня, фаровете са единствения начин да разбера какъв е автомобилът на средна/дълга дистанция в насрещното-изпреварващ в моята посока или идващ към мен;

                      3)Има различни подслучаи, като попадане в сянка на дървета, големи камиони, проходи, завои и т.н., когато това е единствения начин да прецениш ситуацията овреме;

                      4)помага ми по-рано да различа насрещно движещия се и по-точно да определя неговата скорост. Докато не опашат Родината с магистрали всички ще задминаваме по много и често;

                      5)също ми помага по-ефективно да разпозная и оценя бързаците в моята посока, които ме застигат. Това за магистрала е важно, не обичам да попадам на тапи, нито пък да създавам.

                      Няма да споменавам за сиви и тъмни коли при сумрак и т.н.

                      Допълнителен разход на гориво и крушки има, но е пренебрежимо малък в личен план, не си заслужава да се споменава. Аз искам да съм максимално видим за другите, а и те за мен.

                      Коментар


                      • От: Караме на фарове през цялата година!

                        Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
                        Сметките ви колко гориво трябва за 140вт са ок, това което не отчетохте, е че таз енергия над 80% е в празния ход, демек се тая за шофера с фарове или без.
                        Ми... пак не.
                        И 20 пъти да го повториш, и дори искрено да си вярваш, пак няма да стане истина.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • От: Караме на фарове през цялата година!

                          Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                          изнасилим Спарки да каже от кьде и кой му продаде ЛЕД диодните за колата му.Ако на габарита се перне по-силна крушка и тая за мьгла е вградена вьв фара спокойно мога да карам само с тях и ще има сьщия спорен ефект еле на прекрасен сльнчев ден.
                          Спарки е лесен. Боднал съм ги на фаровете за мъгла, обаче. С Cree диоди. Моите са високо, до основния фар, където между другото са и на 124-ката, и най редовно псувам като хамалин всеки втори собственик на такива, защото масово карат с включени. Линка към търговеца ти го пращах преди време (може и на брат ти да съм го пращал де). Май нещо около 2-3 вата бяха като мощност. Тая зима постоянно си карах на тия крушки - никой не ме е спирал. И всичките диоди по джипката ми харчат сумарно 10-ина вата. Има-няма 7 милилитра на час.

                          Ако речеш, пак ще ровя за търгвеца. Неприятна беше е само цената, ама може и да е паднала.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • От: Караме на фарове през цялата година!

                            Аз се обзаведох с такива,тьрговеца не го помня кой беше ма помня модела.

                            Чакай да питам тогава и да видим логиката / оставяме физиката,тя явно някьде не бачка / какво ще каже.

                            140 вата гориво не харчат.Айде да хванем 2.0 мотор 4 цилиндров сьс 100 коня и 100 амперов алтернатор сьс 100 амперова батерия.Тук да речем няма разлика дали си на фарове или не нали така?

                            Вьпроса - след колко вата има значение?Все някога почва да се натоварва алтернатора и да товари мотора нали?
                            TOYOTA SEQUOIA ‘11
                            W140 S420 '99

                            Коментар


                            • От: Караме на фарове през цялата година!

                              Няма бачкат-небачкат. Щом ги пуснеш, харчат гориво. И по-горе споменах - не зависи дали двигателя е един или 5 литра. Разликата е че ако двигател от един литър харчи на празен ход примерно литър на час, с фарове ще харчи 1.073 литра на час. Ако 5 литорвия харчи на празен ход 3 литра, с фарове пак ще харчи 3.073 литра.

                              Просто 73 милилитра са повишение със 7.3% в разхода на еднолитровия двигател и повишение 2.43% в разхода на 5 литровия. Тоест, на фона на по-големия разход на 5 литровия двигател по-трудно ще го усетиш.

                              73-те милилитра гориво отделят 2.65 мегаджаула енергия, което е равно на 0.74 киловатчаса енергия, което преминало през кпд-то на двигателя (0.35) и КПД-то на алтернатора (0.55) дават 140 ватчаса, колкото смучат фаровете. Тая енергия просто няма от къде да дойде, освен от резервоара. Безплатни неща няма. И категорично не са "включени" в празния ход, дори и на корабен двигател да е вързан алтернатора.

                              ПП: За да не стане грешка - 73 милилитра разход на час за фаровете така или иначе е мижава разлика, която трудно ще се усети, независимо дали караш малолитражка или 10 литров камион. Аз друго не съм и твърдял. Нямам съображения към карането на фарове по отношение на повишения разход или горящите крушки. Просто не винаги са смислени за шофьорите. Виж за катаджиите са винаги смислени, щомимат още един повод да "заработят" нещо.
                              Последно редактирано от sparkybg; 04-07-12, 16:07.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • От: Караме на фарове през цялата година!

                                Ти пак хвана физиката и математиката,а тук се тьрси логиката-едно нещо нищо никакьв бензин не харчи,но почва с увеличаване на нещото.........140 вата не харчат,но пьк 1400 харчат.Вьпроса да го задавам ли пак или сьвсем няма логика?

                                Имаме си формули за изчесляване на груб разход на генератори на половин и на 80% натоварване като генератора е вьрзан за един и сьщ мотор.Ако предположим,че алтернатора е мальк генератор............или да не я подхващаме от начало тая тема?

                                Няма начин да товариш алтернатор,а той да товари мотор и мотора да не променя разхода,а вече дали е една шепа гориво или литьр на 1000 вече всеки сам си смята.Ако не беше така на скапаните хибриди дневните светлини нямаше да са ЛЕД диоди, а жива халогенка и ние нямаше да мькнем по 12-15 батерии и да монтираме по 2 алтернатора с превключватели,че ако ми трябва ПАУЬР да ги изключвам от голямото зареждане.

                                Ако някой пребори математиката горе с проста или сложна логика нека си каже,аз ще потьрся за формула някаква.
                                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                                W140 S420 '99

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X